Dit verklaart een hoop van jouw gedrag...quote:Op woensdag 21 mei 2025 09:01 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ben op m'n 41e al gestopt maar als dat niet gelukt was, zou ik ook heus niet tot m'n 67e doorgewerkt hebben.
Geld geld opzij zetten, beleggen en daarvan eerder stoppen.
Als ik dit soort reacties lees dan denk ik altijd: wat jammer dat je schijnbaar zo'n taffeshekel aan je werkt hebt gehad. Het leest een beetje weg alsof je dan 40 jaar in een strafkamp hebt gediend en nu eindelijk 'vrij' bent.quote:Op woensdag 21 mei 2025 11:27 schreef Akkerdjie het volgende:
Als ik vandaag uit het pensioen kon stappen zou dit dat doen, dan mogen ze mijn deel van 20 jaar zelfs houden. Wie vertrouwt er überhaupt nog op pensioen? Zzpen is in de zorg ook al grotendeels de nek omgedraaid, want je moet wel (een steeds groter deel) bijdragen, terwijl je er minder voor krijgt. Tel daarbij de dubbele inflatie op, wat men ook niet onder controle houdt en dan is mijn conclusie dat ik beter kan zorgen dat ik mijn eigen broek kan ophouden.
Ik zie het bij mijn schoonouders: gestopt met 64, gezond en fit. Nu 70, en het lichamelijke verval is duidelijk. Wat heb je aan een pensioen als je er minder van kan genieten? Je betaalt met je levenstijd, en daar wordt nu op gezinspeeld dat het nog wel wat meer mag zijn. Zelfs de rijkste persoon kan geen tijd bijkopen. Enkel een duurder horloge. Die kopen het betalen van hun levenstijd gewoon af. En terecht.
Ja, maar dan werken ze niet 60 plus uur in een topfunctie als manager bijvoorbeeld maar een paar uurtjes in een supermarkt om vakken te vullen. Bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 28 mei 2025 23:25 schreef Dauthi het volgende:
Kijk naar Japan, daar kan je met 60 met pensioen, de officiele pensioenleeftijd is 65, de gemiddelde pensioenleeftijd is 69.5 voor mannen.
Er zijn relatief veel mensen in Japan die nog werken wanneer ze 80+ zijn.
Dit heeft alles met de levensfilosofie Ikigai te maken.
[ afbeelding ]
Dan heb je hier mensen die zeggen je leeft niet om te werken. Inderdaad, je werkt om te blijven leven.
Nuttig zijn voor de maatschappij, je familie, jezelf, zelfontwikkeling, roeping, passie zijn onderdeel van deze filosofie die stelt dat dit leidt tot een lang, gelukkig en gezond leven.
Toen de IT zijn intrede deed in het bedrijfsleven dacht men ook dat iedereen werkloos zou worden, er is echter een paradox dat nieuwe technologie ook tot nieuwe activiteiten leidt, het is niet zo dat mensen massaal werkloos raken.quote:Op donderdag 22 mei 2025 13:45 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
En langzaam wordt mensenwerk vervangen door AI en worden mensen ontslagen.
Geloof het niet, het is allemaal kanker en dood. Wordt alleen maar erger.quote:Op woensdag 28 mei 2025 15:05 schreef Solispolar het volgende:
Waarom zijn mensen hier altijd zo spastisch over? Vroeger werden we gemiddeld 65, toen een poosje ongeveer 75 en straks worden we gemiddeld 100. Daarnaast worden we niet alleen ouder, maar we worden ook (relatief) gezond ouder.
Stel dat iedereen stopt op 67 jarige leeftijd en vervolgens 100 wordt. Wie gaat die mensen 33 jaar aan het vreten houden dan?
niemand is toch prachtig, men rookt niet meer en beweegt meer en je kunt in een stoel gaan zitten en je hartslag en bloeddruk is gemetenquote:Op woensdag 28 mei 2025 15:05 schreef Solispolar het volgende:
Waarom zijn mensen hier altijd zo spastisch over? Vroeger werden we gemiddeld 65, toen een poosje ongeveer 75 en straks worden we gemiddeld 100. Daarnaast worden we niet alleen ouder, maar we worden ook (relatief) gezond ouder.
een basis inkomen , AOW voor iedereenquote:Stel dat iedereen stopt op 67 jarige leeftijd en vervolgens 100 wordt.
Wie gaat die mensen 33 jaar aan het vreten houden dan?
ik ben 72 en ik werk ook nog met heel veel plezier , maar het mooie is dat het er geld extra bijkomt bij de AOW en pensioen, dus het is een extra beloningquote:Op woensdag 28 mei 2025 23:25 schreef Dauthi het volgende:
Kijk naar Japan, daar kan je met 60 met pensioen, de officiele pensioenleeftijd is 65, de gemiddelde pensioenleeftijd is 69.5 voor mannen.
Er zijn relatief veel mensen in Japan die nog werken wanneer ze 80+ zijn.
Dit heeft alles met de levensfilosofie Ikigai te maken.
[ afbeelding ]
Dan heb je hier mensen die zeggen je leeft niet om te werken. Inderdaad, je werkt om te blijven leven.
Nuttig zijn voor de maatschappij, je familie, jezelf, zelfontwikkeling, roeping, passie zijn onderdeel van deze filosofie die stelt dat dit leidt tot een lang, gelukkig en gezond leven.
nee hoor ,net als de scootmobiel , dat is een enorme hulp voor ouderen die achter de geraniums moesten blijven zitten vroegerquote:Op donderdag 29 mei 2025 07:27 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Geloof het niet, het is allemaal kanker en dood. Wordt alleen maar erger.
Mooi man, klinkt goed. Ik kan niet wachten.quote:Op donderdag 29 mei 2025 07:57 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee hoor ,net als de scootmobiel , dat is een enorme hulp voor ouderen die achter de geraniums moesten blijven zitten vroeger
Hoe meer hulpmiddelen des te beter, in de toekomst heb je jouw eigen dokter in huis in de vorm van een AI stoel die je iedere dag , ieder uur kan analyseren en advies geven
bloed analyseren zonder te prikken , bloeddruk meten , suiker en zuurstof meten
Een keer per week is voldoende hoor, alhoewel ik denk dat in de toekomst iedereen snachts gemonitord zal wordenquote:Op donderdag 29 mei 2025 08:35 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Mooi man, klinkt goed. Ik kan niet wachten.
Ja, maar ik doe liever andere dingen met mijn tijd volgens mijn eigen voorwaarden. Elk uur kan maar een keer uitgegeven worden en de totale pool is eindig. Daarbij word je verplicht op gezette tijden er te zijn volgens vaste voorwaarden etc.quote:Op woensdag 28 mei 2025 15:08 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Als ik dit soort reacties lees dan denk ik altijd: wat jammer dat je schijnbaar zo'n taffeshekel aan je werkt hebt gehad. Het leest een beetje weg alsof je dan 40 jaar in een strafkamp hebt gediend en nu eindelijk 'vrij' bent.
Werk kan toch ook gewoon heel leuk zijn?
mijn pensioen heeft 6 jaar geen inflatiecorrectie gehad en reken er maar op dat jouw pensioen spaarpot ook geen rendement heeft gezien de laatste 20 jaarquote:Op woensdag 21 mei 2025 11:27 schreef Akkerdjie het volgende:
Als ik vandaag uit het pensioen kon stappen zou dit dat doen, dan mogen ze mijn deel van 20 jaar zelfs houden. Wie vertrouwt er überhaupt nog op pensioen?
Om te beginnen stoppen met vrachten vol kansloze profiteurs binnen te halen. Dat is niet alleen het probleem vooruit schuiven, maar het ook nog eens exponentieel groter maken.quote:Maar je moet naar de lange termijn kijken. Wil je het welvaartsniveau van ons land handhaven, dan zul je op een aantal punten fundamenteel anders moeten gaan denken."
pensioen is individueel ,quote:Op donderdag 29 mei 2025 09:29 schreef vosss het volgende:
En of ze profiteren of netjes hun steentje bijdragen aan de samenleving maakt voor het groter maken van het probleem geen kut uit.
Wie gaat al die extra mensen hun pensioen bekostigen als die oud zijn?
Dan moeten er weer meer mensen bij.
#rupsjenooitgenoeg #totaalonhoudbaar
Je snapt prima wat ik bedoelquote:Op donderdag 29 mei 2025 09:30 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
pensioen is individueel ,
AOW is collectief
je bedoelt AOW zeker
dan moet je dat juist posten , ik snap het niet als je iets anders post dan wat je kennelijk bedoeltquote:
Wie gaat mensen die nog nooit een dag gewerkt hebben en 100 worden onderhouden?quote:Op woensdag 28 mei 2025 15:05 schreef Solispolar het volgende:
Stel dat iedereen stopt op 67 jarige leeftijd en vervolgens 100 wordt. Wie gaat die mensen 33 jaar aan het vreten houden dan?
IEDEREEN die de AOW leeftijd haalt, heeft recht op AOW = 70% van het minimumloon over het opgebouwde AOW recht van 2% per jaar vanaf het 15 levensjaar toto max 100%quote:Op donderdag 29 mei 2025 11:35 schreef Cherni het volgende:
En wat doe je als iemand 64 is en ontslagen word of ziek is?
Je zult ook dan nog ondersteuning moeten geven. Dan word het geen aow maar bijstand
ZZP ers bouwen geen fonds pensioen op , maar bouwen prive pensioen opquote:Op donderdag 29 mei 2025 11:35 schreef Cherni het volgende:
[..]
Ik ben er even vanuit gegaan dat je geen pensioen hebt opgebouwd. Het is namelijk niet overal verplicht. Je hoopt nog maar dat het eigen pensioen losgekoppeld is van de aow leeftijd zodat je dat naar voren kunt halen etc.
Dat kan. Ik heb de cijfers niet, maar dat is vrij duur en voor de lagere lonen nauwelijks te doen.quote:Op donderdag 29 mei 2025 11:44 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ZZP ers bouwen geen fonds pensioen op , maar bouwen prive pensioen op
https://www.degiro.nl/pensioenrekening
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |