Tennislegende Rafael Nadal keert terug op Roland Garros: 'Dit gaat een speciaal moment worden'
Rafael Nadal was jarenlang de koning van Roland Garros, maar één ding staat vast: de gestopte tennislegende zal dit jaar het grandslamtoernooi niet gaan winnen. Toch kunnen de tennisfans hem in Parijs bewonderen, want de Spanjaard reist speciaal naar de Franse hoofdstad af om een mooi eerbetoon voor hem bij te wonen.
Nadal staat er niet om bekend dat hij graag in de schijnwerpers staat, maar voor zijn zo geliefde toernooi maakt hij een uitzondering. "Ik weet dat zeker dat het een speciaal moment gaat worden. Ik hou niet van eerbetonen, maar dit Roland Garros is zonder twijfel belangrijkste plek van mijn carrière. Dus als er iets groot gedaan moet worden, dan moet het daar zijn. Ik ben blij dat het op deze manier gaat", vertelde hij erover in gesprek met de Spaanse tak van Eurosport.
De Spaanse recordkampioen heeft volgens Mauresmo nog geen idee wat er gaat gebeuren. "Het meeste zal een verrassing voor hem zijn. Hij heeft ons wel zijn wensen laten weten. Het is iets dat zijn eenvoud, authenticiteit en klasse moet weerspiegelen. We proberen aan zijn eisen te voldoen", vertelde de Française in gesprek met RTL.
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)