ras PSVer binnenhalenquote:
Ik ben een law abiding citizen, maar als dit gebeurt koop ik bivakmutsen en molotov cocktails en vertrek ik richting de ArenA.quote:
Ik vermoed zomaar dat de user @Houniet ons voor het lapje aan het houden is.quote:Op woensdag 21 mei 2025 09:58 schreef Bofjijff het volgende:
Wat is de bron daarvan trouwens? Kan echt niks vinden hierover
quote:Op woensdag 21 mei 2025 10:00 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Ik vermoed zomaar dat de user @:Houniet ons voor het lapje aan het houden is.
quote:Willem van Hanegem topkandidaat bij Ajax: “Ik wil het gras weer zien wiegen”
Amsterdam, 21 mei 2025 – In wat kenners nu al de meest bizarre wending in de Nederlandse voetbalgeschiedenis noemen, is Willem van Hanegem (81) officieel naar voren geschoven als topkandidaat voor het hoofdtrainerschap van Ajax. De club zou naar verluidt op zoek zijn naar een “spiritueel leider met een afkeer van data en moderne fratsen”.
Volgens bronnen binnen de club was de beslissing het resultaat van een brainstormsessie waarbij alle namen van trainers in een hoed werden gegooid – inclusief die van overleden legendarische coaches. Toen Van Hanegem werd getrokken, zou Alex Kroes hebben gelachen… en daarna hebben gezegd: “Waarom eigenlijk niet?”
Van Hanegem zou tijdens een gesprek met de directie hebben geëist dat alle spelers verplicht moeten spelen op klassieke Puma King-schoenen, het kunstgras op de Toekomst vervangen wordt door Zeeuws weiland, en dat statistieken “verbannen worden naar de prullenbak van het moderne leven”.
“Ik hoef geen laptop. Ik wil zien wie van die jongens ballen heeft. En wie niet, die laat ik trainen met een fietsband om z’n middel en een zak aardappelen op z’n rug,” aldus Van Hanegem, die aankondigde dat hij Louis van Gaal als assistent wil aantrekken – “mits hij z’n mond houdt.”
De selectie van Ajax zou inmiddels verdeeld reageren. Een aantal jonge spelers zou naar verluidt in paniek zijn geraakt na het horen van Willem’s plan om opnieuw met de stopperspil te gaan spelen. “Ik dacht dat dat een soort vis was,” fluisterde een 18-jarige verdediger, die anoniem wilde blijven.
Of het daadwerkelijk tot een contract komt, is nog onzeker. Maar bij Ajax geldt inmiddels: niets is meer te gek.
quote:Dirk Kuyt genoemd als serieuze kandidaat voor hoofdtrainerschap Ajax
Amsterdam, 21 mei 2025 – Ajax zou in de zoektocht naar een nieuwe hoofdtrainer zijn uitgekomen bij voormalig international en oud-Feyenoorder Dirk Kuyt. Bronnen rondom de club melden dat Kuyt op de lijst staat vanwege zijn nuchtere benadering van het spel, zijn focus op teamdiscipline en zijn ervaring binnen het Nederlandse voetbal.
De clubleiding zou op zoek zijn naar een coach die niet alleen tactisch sterk is, maar ook beschikt over leiderschapskwaliteiten en de juiste mentaliteit kan terugbrengen binnen de selectie. Kuyt staat bekend om zijn werkethiek, zijn directe communicatiestijl en zijn vermogen om jonge spelers te motiveren.
In gesprekken met de club zou Kuyt hebben aangegeven dat hij graag terug wil naar de basis: duidelijke afspraken, hard werken en een sterk collectief. “Voetbal begint met inzet en verantwoordelijkheid. Je hoeft het spel niet te heruitvinden, je moet het gewoon goed uitvoeren,” aldus Kuyt in een eerder interview.
Hoewel zijn trainerservaring op het hoogste niveau nog beperkt is, zou Ajax onder de indruk zijn van zijn benadering en visie. Kuyt heeft eerder als hoofdtrainer gewerkt bij ADO Den Haag en was actief in diverse technische functies, waaronder bij Feyenoord en de KNVB.
Of het daadwerkelijk tot een aanstelling komt, is nog onduidelijk. Ajax bekijkt meerdere kandidaten, maar met de druk om terug te keren naar sportief succes, zou een coach met duidelijke principes en een no-nonsense aanpak welkom zijn.
Dan hadden we geen afscheid hoeven te nemen van Farfalle.quote:Op woensdag 21 mei 2025 10:42 schreef manny het volgende:
Laat ze in godsnaam geleerd hebben van de fouten in het verleden en nu niet 1 of andere naïeve lapzwans aanstellen die uitgaat van de discipline van het individu en beetje gaat aanvallen en bouwen met jeugdspelers. #ajaxdna
Toptrainers heden ten dage bemoeien zich nog met het dieet van de hond van de elftalbegeleider, en de dagen dat je met alleen maar tieners kan komen aanzetten zijn geweest.
Dit was dus wat ik het meeste bewonderde aan Farioli. Oog voor detail, voetbalfanaat, 24/7 ermee bezig.quote:Op woensdag 21 mei 2025 10:42 schreef manny het volgende:
Laat ze in godsnaam geleerd hebben van de fouten in het verleden en nu niet 1 of andere naïeve lapzwans aanstellen die uitgaat van de discipline van het individu en beetje gaat aanvallen en bouwen met jeugdspelers. #ajaxdna
Toptrainers heden ten dage bemoeien zich nog met het dieet van de hond van de elftalbegeleider, en de dagen dat je met alleen maar tieners kan komen aanzetten zijn geweest.
quote:Op woensdag 21 mei 2025 10:42 schreef manny het volgende:
Je beste post in tijdenquote:
Hahahaah ik moest keihard lachen. Bedankt.quote:
Zó grappig was het nou ook weer nietquote:Op woensdag 21 mei 2025 11:03 schreef Houniet het volgende:
[..]
Hahahaah ik moest keihard lachen. Bedankt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |