Eens. Nederland is te kleingeestig voor "larger than life" figuren.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 09:31 schreef capricia het volgende:
Mensen vinden het kennelijk een heel enge vrouw. Bij sommige groepen moet ze dood gemaakt worden, bij anderen moest ze met pek en veren het land uitgegooid worden.
Tijd om eens goed te luisteren wat ze nu eigenlijk zegt. Want kennelijk raakt ze een tere snaar. En lopen de emoties hoog op.
Ik vind haar een sterke vrouw. En het is jammer dat er in NL geen ruimte voor haar vrije geest is.
Geen idee, dat moet ze zelf uitleggen. Echter bij "christelijk conservatisme" krijgt niemand de associatie met humanisme, zelfontplooiing en individualisme. Ik krijg meer de associatie met evangelicals in de VS of de SGP hier. Dus ja, dat is wel even een reden om kritisch te zijn naar Ayaan.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 10:33 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zou je nog ergens kunnen aangeven hoe die agenda er precies uit ziet?
Hoe gaat dat precies in zijn werk, die implementering van Ali's conservatieve christendom? Let wel, binnen de kaders van wat in datzelfde artikel staat over humanisme, zelfontplooiing en individualisme. Laten we voor de grap gewoon even aannemen dat dat een 'rookgordijn' is.
Door een dergelijke ideologie te promoten met haar activiteiten, zoals het geven van interviews en lezingen. Ze lijkt geen bestuurlijke rol te ambieren, maar ook ideologen hebben een belangrijke rol in de politiek. Om de bestuurlijke politici er toe te bewegen haar ideeen tot beleid te maken.quote:Hoe gaat zij dat allemaal implementeren, die agenda. Geef eens voorbeelden.
Nouja er is ook nog een heel kabinet gevallen om Ayaan. Dus ze heeft geen tekort aan support gehad.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 10:11 schreef HSG het volgende:
[..]
En heeeeel weinig links die voor een powervrouw opkomt toch?
De SGP verbiedt vrouwen politiek actief te zijn, de conservatief gereformeerde hoek is, zoals ik je al zei, niet het soort hoek waar vrouwen een dergelijk prominente publieke functie kunnen uitoefenen, dus die associatie klopt al niet.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 10:42 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Geen idee, dat moet ze zelf uitleggen. Echter bij "christelijk conservatisme" krijgt niemand de associatie met humanisme, zelfontplooiing en individualisme. Ik krijg meer de associatie met evangelicals in de VS of de SGP hier. Dus ja, dat is wel even een reden om kritisch te zijn naar Ayaan.
[..]
Door een dergelijke ideologie te promoten met haar activiteiten, zoals het geven van interviews en lezingen. Ze lijkt geen bestuurlijke rol te ambieren, maar ook ideologen hebben een belangrijke rol in de politiek. Om de bestuurlijke politici er toe te bewegen haar ideeen tot beleid te maken.
Ze steekt zelf de loftrompet op over christelijk conservatisme. Dus dan snapt ze op zijn best niet wat humanisme inhoudt.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 10:46 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
De SGP verbiedt vrouwen politiek actief te zijn, de conservatief gereformeerde hoek is, zoals ik je al zei, niet het soort hoek waar vrouwen een dergelijk prominente publieke functie kunnen uitoefenen, dus die associaitie klopt al niet.
En haar ideeën: is dat dan dat pleidooi voor humanisme (en "wat mensen in NL nu ook geloven") of een ongedefinieerd pleidooi voor implementatie van het soort christendom wat ik net beschreef: conservatief?
In dat laatste geval: hoe gaat zulk beleid eruit zien? Noem eens wat zaken die onderdeel zouden kunnen zijn van dat beleid.
Daar gaat het toch niet om. Het gaat er om zij nam afstand van haar geloof, wordt met de dood bedreigd en de mensen waarvan je zou verwachten dat ze voor haar opkwamen, op een paar mensen bij twee linkse partijen na, kwamen niet voor haar op.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 10:44 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nouja er is ook nog een heel kabinet gevallen om Ayaan. Dus ze heeft geen tekort aan support gehad.
Maar verder is het allemaal geen reden om alles wat ze zegt maar kritiekloos te omarmen.
De quote heeft nog wel wat meer context:quote:Op dinsdag 20 mei 2025 00:22 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Je snapt wat voortkomen uit betekent he?
Dit in combinatie met de conservatieve denktanks waar ze vaak aan gelinkt rechtvaardigt enig scepticisme. Zeker gezien het qua vrouwenrechten dankzij de christelijk conservatieven in de VS de laatste jaren niet beter geworden is.quote:Hoe rijmt ze haar conservatieve inborst met haar aloude, liberale opvattingen over bijvoorbeeld vrouwenrechten? ‘Daarin zijn mijn ideeën gerijpt. De echte veiligheid voor vrouwen komt voort uit christelijk conservatisme. Waar hebben de progressieven ons gebracht? Ze hebben vrouwen eerder uitgewist dan geholpen. De progressieven stellen nu zelfs de term “vrouw” ter discussie en willen ons “mensen met een baarmoeder” noemen. Dat is wat het christelijk conservatisme altijd zal bestrijden.’
Dat de conservatieve kritiek op woke gebaseerd is op waanbeelden, bestrijdt ze vurig. ‘Tien jaar geleden zeiden we: dit zijn dusdanig krankzinnige denkbeelden, die komen nooit uit. Tegenwoordig is het beleid. Het beleid van links. Als je de beste bescherming wilt voor mannen én vrouwen, dan moet je terug naar christelijke moraal.’
Als dit het enige is wat je uit haar interview gepikt hebt, dan heb je vooral heel selectief gelezen.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 09:41 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nou dat doe ik. Ze zegt:
"De echte veiligheid voor vrouwen komt voort uit christelijk conservatisme."
Echt een vrije geest ja die Ayaan.
Het is gewoon een uitspraak, die in combinatie met haar werkgever, heel veel vraagtekens opwerpt.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 11:27 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Als dit het enige is wat je uit haar interview gepikt hebt, dan heb je vooral heel selectief gelezen.
Voor lieden met een bepaalde agenda en een vooral linkse invalshoek, die op zoek zijn naar argumenten om de rest van haar (ongewenste) boodschap te willen invalideren, begrijp ik dat die uitspraak vraagtekens oproept ja.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 11:47 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het is gewoon een uitspraak, die in combinatie met haar werkgever, heel veel vraagtekens opwerpt.
anderzijds te verwachten dat zij christen zou worden. zij omringt zich daar zeker in de US met allerlei conservatieve rechte christenen, veelal zullen het ook diegenen zijn die haar betalen, haar sociale kring wordt ermee gevuld en daarnaast geeft het wereldbeeld een flinke identiteit mee en sterke handvaten waar zij zich aan kan vastgrijpen in een "wereld van verdwaasdheid vol met progressieve waarden die niet bestand zijn tegen de islam".quote:Op dinsdag 20 mei 2025 11:19 schreef Gimmick het volgende:
Voorop gesteld: Hirsi Ali is een fascinerende vrouw met een intressant verhaal wat gehoord mag worden. Ze verdient het om veilig te leven en als Nederland daar nog aan mee betaald is dat geld goed besteed.
[..]
De quote heeft nog wel wat meer context:
[..]
Dit in combinatie met de conservatieve denktanks waar ze vaak aan gelinkt rechtvaardigt enig scepticisme. Zeker gezien het qua vrouwenrechten dankzij de christelijk conservatieven in de VS de laatste jaren niet beter geworden is.
Dat woke gezeur mag ze ook lekker in de VS houden.
Roept ze helemaal zelf over zichzelf af door de loftrompet over christelijk conservatisme op te steken.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 12:09 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Voor lieden met een bepaalde agenda en een vooral linkse invalshoek, die op zoek zijn naar argumenten om de rest van haar (ongewenste) boodschap te willen invalideren, begrijp ik dat die uitspraak vraagtekens oproept ja.
Ze roept wat over dat moslimextremisten de grondwet willen aanpassen de komende dertig jaar. Hoe de daarvoor precies de stemmen gaan halen blijft ook in nevelen gehuld.quote:Echter, de neutrale lezer zou vooral willen filoseren over haar opmerking dat de Grondwet niet bestand is tegen de islamisering die op dit moment bezig zou zijn, dat is natuurlijk een veel interessanter onderwerp.
Ik concludeer daarom dat je helaas niet neutraal bent over dit onderwerp, en daarom heel selectief deze discussie aan gaat met de andere bezoekers van dit forum. Zonde, maar begrijpelijk vanuit jouw standpunt gezien![]()
Want dat hysterische gedram van haar dat we op de rand van de afgrond staanquote:Op dinsdag 20 mei 2025 00:04 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Want, beste Buitendam? Ik ben benieuwd wat er komen gaat.
Ze maakte ook samen met Theo van Gogh de film "Submission". De moord op Theo van Gogh in 2004 was een directe reactie op de kritiek die hij en Hirsi Ali op de islam hadden geuit in de film "Submission".quote:Op dinsdag 20 mei 2025 13:12 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Beetje voor mijn tijd.
Soort reverse Sylvana Simons was dat toch?
Bovendien komt ze bijna nooit meer in Nederland, maar weet ze blijkbaar wel precies hoe het hier gaat.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 13:07 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Want dat hysterische gedram van haar dat we op de rand van de afgrond staanal 25 jaar inmiddels, zoiets? Maar nu écht bijna, hoor!
Ze zat inderdaad nog steeds in 2006 met haar kritiek op Job Cohen.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 13:17 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Bovendien komt ze bijna nooit meer in Nederland, maar weet ze blijkbaar wel precies hoe het hier gaat.
En we zitten inderdaad nog precies op hetzelfde "niveau" tegenwoordig, dat klopt, geen exponentiele toename van islamitisch geweld, geen drammen om Halal in de kantine op school en werk, geen drammen om gebedsruimtes op openbare scholen, geen gedram voor hoofddoeken bij de politie geen 9 nieuwe islamitische scholen volgend jaar, geen moorden, extreem geweld en demonstraties met Hamas/IS vlaggen op straat in Amsterdam etc etc.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 13:07 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Want dat hysterische gedram van haar dat we op de rand van de afgrond staanal 25 jaar inmiddels, zoiets? Maar nu écht bijna, hoor!
Nouja, als je 25 geleden al loopt te bazelen over dat het 2 voor 12 is en dat het een kwestie van tijd is voor de Sharia is ingevoerd en meer van dat soort kul vind ik het onderhand wel eens tijd worden. De langspeelplaat blijft wel lekker hangen.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 13:20 schreef HeatWave het volgende:
[..]
En we zitten inderdaad nog precies op hetzelfde "niveau" tegenwoordig, dat klopt, geen exponentiele toename van islamitisch geweld, geen drammen om Halal in de kantine op school en werk, geen drammen om gebedsruimtes op openbare scholen, geen gedram voor hoofddoeken bij de politie geen 9 nieuwe islamitische scholen volgend jaar, geen moorden, extreem geweld en demonstraties met Hamas/IS vlaggen op straat in Amsterdam etc etc.
Er is helemaal niets veranderd in die 25 jaar, wat zeiken die rechtsen nou toch!?
Goed dat jij dit inziet, heel knap.
Ah, ik snap het, het gaat je nog niet snel genoeg, het moet sneller die islamisering! Pas als de sharia er daadwerkelijk is mogen we pas klagen.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 13:23 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Nouja, als je 25 geleden al loopt te bazelen over dat het 2 voor 12 is en dat het een kwestie van tijd is voor de Sharia is ingevoerd en meer van dat soort kul vind ik het onderhand wel eens tijd worden. De langspeelplaat blijft wel lekker hangen.
Die langspeelplaat van jou wordt ook zeer eentonigquote:Op dinsdag 20 mei 2025 13:23 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Nouja, als je 25 geleden al loopt te bazelen over dat het 2 voor 12 is en dat het een kwestie van tijd is voor de Sharia is ingevoerd en meer van dat soort kul vind ik het onderhand wel eens tijd worden. De langspeelplaat blijft wel lekker hangen.
quote:Op dinsdag 20 mei 2025 13:24 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ah, ik snap het, het gaat je nog niet snel genoeg, het moet sneller die islamisering! Pas als de sharia er daadwerkelijk is mogen we pas klagen.
Check.
Ik weet niet of je nou heel trots moet zijn op een standpunt waarbij het lijkt alsof je graag je gelijk wil halen door te laten blijken dat de vermeende islamisering je niet snel genoeg lijkt te gaan.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 13:23 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Wel knap dat je dat kan met maarliefst 0 politici in de kamer die dat willen.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 13:27 schreef Buitendam het volgende:
[..]ah alweer. Nee, die sharia staat echt op het punt van invoering. Dat hebben Ayaan, Pimmetje en de rest van de Grote Voorspellers weer eens keurig gezien.
Zijn we er in 25 jaar dichterbij gekomen of niet?quote:Op dinsdag 20 mei 2025 13:27 schreef Buitendam het volgende:
[..]ah alweer. Nee, die sharia staat echt op het punt van invoering. Dat hebben Ayaan, Pimmetje en de rest van de Grote Voorspellers weer eens keurig gezien.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |