Ik vond het eigenlijk wel een heel lekker blokje. Paar subtoppers en eigenlijk niets wat ik lager dan 3000 zou zetten.
Nummers die ik hoger zou plaatsen:2337 Kodaline - All I Want: Kodaline valt een beetje in dezelfde categorie als HAEVN voor mij: heel erg tof, lekker relaxt en net de juiste dosis poppy, ook meermaals live gezien allebei, maar ik ben het niet helemaal eens met welke nummers van ze de Top 2000 halen en, vooral, welke niet. Niettemin is dit een alleraardigst plaatje dat hier misschien rond de 1500 zou eindigen. Maar in vredesnaam, Top 2000-stemmers, luister nou eens naar Honest of Follow Your Fire. Zoveel fijner.
2336 Danny Vera - Roller Coaster: Hipster-alarm incoming: Danny Vera kende ik al voordat hij bekend werd bij het grote publiek. In aanloop naar Bevrijdingsfestival Groningen 2019 had ik net dit nummer voor het eerst gehoord, vond hem erg tof, en vlak daarna explodeerde zijn populariteit gigantisch. Ik begrijp wel dat de onbenullig hoge positie in de Top 2000 wat irritatie oplevert bij mensen – het gevoel van 'wat doet dit ineens tussen mijn oude vertrouwde Bohemian Rhapsody en Hotel California in' – maar als je daar een klein beetje doorheen kijkt is het echt gewoon een heel sterke, oprechte en gevoelige plaat. Van mij mag hij best heel iets wegzakken maar hij misstaat zeker niet op 31 december.
2335 The Temper Trap - Sweet Disposition: Drie op een rij, jawel! Alleraardigst blokje, met ook 2333 nog in de buurt (zie hieronder). Inderdaad een beetje een allemansvriend, maar ik ben zelf qua genre ook niet extreem eenkennig, vind ik zelf.
2333 Bill Medley & Jennifer Warnes - (I've Had) The Time of My Life: Ik herinner me dat we een heleboel matige duetten in de kelder van Mex zijn lijst zijn tegengekomen. Laat die artiesten maar eens goed opletten: dit is hoe je een goed duet doet. De stemmen werken echt perfect bij elkaar en klinken ook in 2025 nog kraakhelder.
2328 Céline Dion - It's All Coming Back to Me Now: Nog geen Meat Loaf in dit blokje, ondanks de waarschuwing, maar dit is bijna 'close enough'! De Meat Loaf & Marion Raven-versie stond ook op het album Bat out of Hell 3, net na Blind as a Bat waar ik eerder al eens naar refereerde. Ook uitgevoerd door Celine Dion werkt dit echter prima en uiteindelijk is dat ook de verdienste van Steinman.
Nummers die ik lager zou plaatsen:2348 Shawn Mendes – Mercy: Van mijn kant helaas geen mededogen voor Shawn Mendes. Hij heeft wel ergere platen en ik kan me op zich aardig vinden in de visie dat dit de minst erge is, maar het linkerrijtje vind ik wel erg ambitieus.
2345 Stevie Wonder - Happy Birthday: Van deze vind ik het refrein niet mooi. Het instrumentgebruik op de achtergrond heeft iets irritants, en de zang is op zich prima maar volgt het ritme niet helemaal. Dat kan soms iets heel artistieks hebben maar in dit geval vind ik het slordig klinken. Voor de rest vind ik Stevie Wonder wel prima dus waarschijnlijk is dit een van de weinige keren dat ik iets in dit rijtje zet van hem.
2334 Kensington - What Lies Ahead: Hè. Deze als hoogste van
Kensington? Die volg ik niet, sorry. En dan bedoel ik niet het liedje Sorry. Ik vind hem juist vrij saai en heel erg de zoveelste uitvoering van 'het liedje van'. Op zich leuk dat ze toch nog even opduiken in het linkerrijtje, maar ik luister toch nog liever een keertje extra naar All For Nothing.