@DecoAoreste wellicht? Al vind ik het ook een heel mooi nummer.quote:Op woensdag 4 juni 2025 12:54 schreef Tussle266 het volgende:
Tim heeft gisteren Lazarus van Porcupine Tree gedraaid. Wie van jullie ging daar nou ook alweer van door het lint?
SPOILER: 2372-2351Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Mexicanobakker op 05-06-2025 15:14:25 ][i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Die van FU2 is in dit geval ook één van de liederen die ik zelf ook op zou kunnen zetten, dus dat vind ik niet heel gek.quote:Op donderdag 5 juni 2025 09:05 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Unpopular opinion: ik denk dat voor mij U2 en BLØF de fijnste nummer hebben in deze batch
Heerlijke melancholische feel heeft 'ie welquote:Op donderdag 5 juni 2025 09:09 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Die van FU2 is in dit geval ook één van de liederen die ik zelf ook op zou kunnen zetten, dus dat vind ik niet heel gek.
Oh, oepsquote:Op donderdag 5 juni 2025 08:52 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Scott English heeft echt weinig te maken met Scott Walker hoor, behalve dat ze beiden dood zijn
ok,en de 1e 3 letters van hun achternaam dan
Wat mij betreft staat The Needle and The Damage Done daar met een lichtjaar voorsprong voorquote:Op donderdag 5 juni 2025 09:05 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Unpopular opinion: ik denk dat voor mij U2 en BLØF de fijnste nummer hebben in deze batch
Niet mijn favo Dinosaur Sr.quote:Op donderdag 5 juni 2025 09:30 schreef Gale_Boetticher het volgende:
[..]
Wat mij betreft staat The Needle and The Damage Done daar met een lichtjaar voorsprong voor
"Ik zie de meest mooie Française op d'r bung hoge hakken" is dan weer een vreselijke tweede zin.quote:Op donderdag 5 juni 2025 11:27 schreef Tussle266 het volgende:
Eigenlijk is 'een frisse morgen in Parijs, gewoon m'n business' wel een prima eerste zin. Bijna net zo goed als 'ik kon 's morgens nooit opstaan want de wekker liep nooit af'.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.69 favorieten over.
Nummers in de afgelopen 3 blokjes die ik hoger zou plaatsen:
2425 Shania Twain - Man! I Feel Like a Woman!: Werd helemaal platgedraaid vroeger op de basisschool bij mij, alle meiden wilden daar een dansje op doen. Gezien ik niet tot de doelgroep behoor vond ik dit destijds een beetje irritant, maar inmiddels kan ik deze plaat toch wel erg waarderen. Miste al een paar keer op een haar na mijn top 1000.
2416 Elton John - Circle of Life: Ik deel Mex zijn weerstand tegenover nummers die al te heftig leunen op het zijn van een soundtrack of themasong – het Pokemon-effect, zeg maar – maar het werk van Elton John voor de Lion King zit wel dusdanig goed in elkaar dat het er een uitzondering op vormt.
2411 Toto – Pamela: Toto zit bij mij vrijwel altijd wel goed, zoals laatst al eens gezegd.
2396 Chris de Burgh - The lady in red: Hier thuis was In A Country Churchyard altijd favoriet van Chris de Burgh, maar dit was natuurlijk de grote hit. En die mag er absoluut ook zijn.
2379 Nothing But Thieves – Overcome: Inderdaad wat te hoog in de Top 2000, maar hier weer net wat te laag.
2371 Melanie - Ruby Tuesday: Dit was ook al héél vroeg in mijn jeugd een van mijn favorieten; het origineel van de Stones leerde ik pas vele jaren later kennen. In dat soort gevallen ‘voelt’ de versie die je als eerste kende vaak meer als het origineel, ook als dat niet zo is. Afgelopen jaar geen re-entry met dodenbonus, erg jammer.
2357 BLØF - Aan de kust: Een van de beste van de Zeeuwen wat mij betreft. Ze zijn berucht om hun onnavolgbare teksten, maar hier vind ik het nog wel goed te volgen en zelfs een voorzichtige neiging tot poëtisch.
Nummers in de afgelopen 3 blokjes die ik lager zou plaatsen:
2417 The Rolling Stones - Beast of Burden: Ik noemde de Stones hierboven al even toen Melanie ter sprake kwam. Dat ze in de jaren ’60 een revolutionaire sound hadden zal allemaal best, maar ik vind de eeuwigheidswaarde ervan erg beperkt als je het vergelijkt met de vele decennia aan verfijndere rock die hierna nog zijn gekomen. Of ook vergeleken met generatiegenoten The Beatles, met wie ze altijd in 1 adem genoemd worden. We naderen nu langzaam de regionen waar je ze bij mij niet of nauwelijks meer terug zou zien, dus geen wonder dat deze nu opduikt in dit lijstje.
2409 The Chiffons - He's so fine: Over moderne muziek hoor ik mensen nog wel eens zeggen dat het ‘overgeproduceerd’ is. Ik denk dat ik dit dan ‘ondergeproduceerd’ zou noemen.
2405 Sheila & Black Devotion - Singin' in the rain: Een lelijke cover van een oubollig nummer, met afstand de slechtste van dit blok wat mij betreft.
2397 The Beatles - All You Need Is Love: Oh, ja, tsja. Heb ik net iets positiefs gezegd over The Beatles, zet ik ze alsnog in dit rijtje. Bij deze speelt het themasong-effect wel weer een rol, en ook los daarvan vind ik het wel een van de mindere van ze, het refrein is wat aan de eentonige kant.
2384 Paolo Conte - Gli impermeabili: Italiaanse zang kan waanzinnig mooi zijn, zie Eros of zie de helft van de Italiaanse ESF-inzendingen, maar Paolo Conte vind ik niet veel aan. De stem is wel heel erg zwaar en het zit vaak tegen parlando aan, met bovendien een muzikale omlijsting die soms wat op de zenuwen werkt.
2383 Gerard Cox - 1948 (Toen was geluk heel gewoon): Vrij mager nederpopliedje waar ik niet bijzonder veel mee kan.
2363 Kenny B – Parijs: Als we Claude Polderstromae noemen, is dit dan Protopolderstromae? Hoe het ook zij, deze vind ik zelf eerlijk gezegd wel een stuk minder, het mist net dat stukje catchiness en dan wordt het al snel een beetje flauwig.
Porcupine Tree is de afgelopen jaren in rap tempo aan het uitgroeien tot een van mijn favoriete bands idd. Dus als ze Lazarus ineens random draaien op radio 2 juich ik dat uiteraard enorm toequote:Op donderdag 5 juni 2025 08:00 schreef DarkSonic2 het volgende:
[..]
@:DecoAoreste wellicht? Al vind ik het ook een heel mooi nummer.
Dit wordt dus de grote vraag. Ik heb zo weinig te doen in het leven dat ik alle tijd had om het bij te houden. Ben nu vooral benieuwd wat aan het einde van het jaar de cut haalt en wat niet. Van de 500+ die tot nu toe tot de 'kanshebbers' behoren is wel een substantieel deel terug te vinden in persoonlijke lijstjes die ik van jullie heb gehoord.quote:Op donderdag 5 juni 2025 14:15 schreef DecoAoreste het volgende:
Zouden ze dan dit jaar het aantal noteringen kunnen verdubbelen? Wie weet...
Ik zou eerder vrezen voor Meat Loaf de komende tijdquote:Op donderdag 5 juni 2025 14:11 schreef DecoAoreste het volgende:
Nog steeds geen Little Talks, Promises Of No Man's Land of Moth To A Flame. Die houden het echt al véél langer vol dan ik dacht.
Oh ja, For Crying Out Loud had ik ook al wel verwacht, ik kan me voorstellen dat je die ontzettend kitsch vindt. Die andere twee van Meat Loaf hebben wel dusdanige eeuwigheidswaarde dat ik ze nog niet meteen verwacht, al zou het me ook weer niet héél erg verbazen als ze in de komende blokjes opduiken.quote:Op donderdag 5 juni 2025 14:41 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik zou eerder vrezen voor Meat Loaf de komende tijdEn de popliedjes van de alt bandjes.
Het mag best tot 31 december duren dat Starless langskomtquote:Op donderdag 5 juni 2025 14:54 schreef DarkSonic2 het volgende:
Ik ben vooral benieuwd wanneer Starless langskomt. Voor mij wel 1 van de meest opmerkelijke noteringen (van de nummers die ik ken die erin hebben gestaan) En ik hoorde laatst St. Elmo's Fire op Radio 2, die heeft er maar 2x in gestaan. Volgens mij is die ook nog niet besproken.
31 oktober in dat geval.quote:Op donderdag 5 juni 2025 15:17 schreef Gale_Boetticher het volgende:
[..]
Het mag best tot 31 december duren dat Starless langskomt
Was de ABBA orgel + panfluit van Arcade Fire ook alweer langsgeweest al?quote:Op donderdag 5 juni 2025 14:41 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik zou eerder vrezen voor Meat Loaf de komende tijdEn de popliedjes van de alt bandjes.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |