abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217689463
https://www.omroepwest.nl(...)eekpartij-bij-school

RIJSWIJK - Op de Van Vredenburchweg in Rijswijk is maandagmiddag iemand neergestoken. Dat gebeurde in de buurt van het Van Vredenburchcollege. Het minderjarige slachtoffer is gewond naar het ziekenhuis vervoerd.
Het is niet duidelijk of er leerlingen van de middelbare school bij het incident betrokken zijn. De steekpartij vond volgens een politiewoordvoerder niet plaats in de school, maar in de buurt daarvan.
Een traumahelikopter is in de buurt geland. Het slachtoffer is met spoed naar het ziekenhuis gebracht.
Verdachte gevlucht
Volgens een verslaggever van Omroep West, die bij de school met leerlingen sprak, zou een ruzie tussen leerlingen geėscaleerd zijn. Volgens een leerling is het slachtoffer na de steekpartij nog richting de school gerend.
Buiten het hek, verderop in de straat, is met politielinten een stuk afgezet. De verdachte zou op de vlucht geslagen zijn.
Een gebied buiten de school is afgezet
Een gebied buiten de school is afgezet
© Omroep West
Ook het schoolplein is afgezet met linten. Ambulances staan op het plein, vlak voor de ingang van de school. Er stonden na het incident ruim honderd leerlingen bij de school, zij mochten hun fiets niet ophalen van het schoolplein.
Uiteindelijk zijn alle leerlingen naar huis gestuurd.
pi_217689468
Weet wat er gaande is mensen
  maandag 19 mei 2025 @ 16:16:03 #3
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_217689487
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_217689631
Overgewaaid uit Usa? :(
  maandag 19 mei 2025 @ 16:29:13 #5
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_217689691
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2025 16:25 schreef marretak het volgende:
Overgewaaid uit Usa? :(
UK, en in Duitsland is het ook bijna elke week feest met mesaanvallen.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_217690108
Wat kan je hier nu aan / tegen doen? Nu zit ik zelf dicht op het nieuws, wellicht ben ik biased en lijkt het op een soort "Steek-Epidemie" met de dagelijkse "vaste prik". Maar dan nog, 1 is er 1 teveel, dit steken moet stoppen en kinderen moeten 100% veilig van/naar school kunnen.

Nu kan je wetten verzinnen, strafverzwaring, maar die gelden voor altijd, voor iedereen zo lijkt het. Wat nu als de M.P. Schoof een tijdelijkheid zou aangeven en per decreet het volgende aankondigt:

"Wij betreuren het zoveelste geweldsincident op een school. Een school waar je mag verwachten dat kinderen veilig kunnen leren en opgroeien.

Hierbij kondig ik de volgende tijdelijke maatregel aan, voor de duur van X-maand(en), en wel dit: Wie er binnen de X-periode betrokken is bij een geweldsincident, een steekincident, zal "extra aandacht" krijgen. Te weten een strafverzwaring en extra boete -ook voor de ouders, hier kom ik zo op terug.

Ook zal er gekeken worden naar de verblijfsstatus en indien mogelijk zal het Nederlanderschap onder de loep komen te liggen van het gehele gezin. De ouders zijn tenslotte tot het 18e levensjaar verantwoordelijk voor het kind, hier gaan wij vanaf nu daadwerkelijk invulling aangeven en ouders hieraan houden.

Kom ik terug op de boete, waar de verblijfsstatus niet van toepassing is, zal niet alleen een ernstig gesprek met de ouders plaatsvinden, maar ook zal hun rol in dit geheel tegen het licht worden gehouden en kunnen ook zij -terugverwijzende naar de ouderlijke verantwoordelijkheid- een straf tegemoet zien.

Als het ons niet lukt om deze incidenten op 0 te krijgen binnen deze X-periode, dan hebben wij allen gefaald in onze Kerntaak. Ik zal er alles aan doen, dat dit onder mijn Presidentsschap niet meer gebeurd"

DAT wil ik potdomme horen van onze Minister President!! Het is de hoogste tijd :(
  maandag 19 mei 2025 @ 18:10:10 #7
117098 Hathor
Effe niet
pi_217690817
Gaan we tegenwoordig ook al naar school met een mes op zak?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_217690837
Stoppen met de linkse Karen methode en een harde aanpak

Vragen of ze alsjeblieft willen stoppen werkt simpelweg niet met deze lui
pi_217690998
Tja, als de straffen lachwekkend zijn is het mesje zo getrokken...

Ik zie dit als onderdeel van de verhufterting van de maatschappij.. Niet met elkaar maar vooral tegen elkaar :r
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_217691153
De prik hype begon jaren geleden in Israėl.
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
  maandag 19 mei 2025 @ 19:02:34 #11
299769 SoS87
FC Utereg
pi_217691212
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2025 18:10 schreef Hathor het volgende:
Gaan we tegenwoordig ook al naar school met een mes op zak?
Ik snap die leraren wel
pi_217691294
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2025 17:02 schreef Buikbrein het volgende:
Wat kan je hier nu aan / tegen doen? Nu zit ik zelf dicht op het nieuws, wellicht ben ik biased en lijkt het op een soort "Steek-Epidemie" met de dagelijkse "vaste prik". Maar dan nog, 1 is er 1 teveel, dit steken moet stoppen en kinderen moeten 100% veilig van/naar school kunnen.

Nu kan je wetten verzinnen, strafverzwaring, maar die gelden voor altijd, voor iedereen zo lijkt het. Wat nu als de M.P. Schoof een tijdelijkheid zou aangeven en per decreet het volgende aankondigt:
Profileren, mobiele metaaldetecties/fouilleren, en dan daadwerkelijk straffen als in vergelden, ipv alle andere overwegingen ten aanzien van een straf voorop zetten.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 19 mei 2025 @ 23:01:08 #13
25175 suijkerbuijk
suijkerbuijk
pi_217693780
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2025 17:02 schreef Buikbrein het volgende:

"Wij betreuren het zoveelste geweldsincident op een school. Een school waar je mag verwachten dat kinderen veilig kunnen leren en opgroeien.

Hierbij kondig ik de volgende tijdelijke maatregel aan, voor de duur van X-maand(en), en wel dit: Wie er binnen de X-periode betrokken is bij een geweldsincident, een steekincident, zal "extra aandacht" krijgen. Te weten een strafverzwaring en extra boete -ook voor de ouders, hier kom ik zo op terug.

Ook zal er gekeken worden naar de verblijfsstatus en indien mogelijk zal het Nederlanderschap onder de loep komen te liggen van het gehele gezin. De ouders zijn tenslotte tot het 18e levensjaar verantwoordelijk voor het kind, hier gaan wij vanaf nu daadwerkelijk invulling aangeven en ouders hieraan houden.

Kom ik terug op de boete, waar de verblijfsstatus niet van toepassing is, zal niet alleen een ernstig gesprek met de ouders plaatsvinden, maar ook zal hun rol in dit geheel tegen het licht worden gehouden en kunnen ook zij -terugverwijzende naar de ouderlijke verantwoordelijkheid- een straf tegemoet zien.

Als het ons niet lukt om deze incidenten op 0 te krijgen binnen deze X-periode, dan hebben wij allen gefaald in onze Kerntaak. Ik zal er alles aan doen, dat dit onder mijn Presidentsschap niet meer gebeurd"

DAT wil ik potdomme horen van onze Minister President!! Het is de hoogste tijd :(
De maatschappij dat zijn wij.
En zo lang wij zelf niks tegen gaan doen.
Maar overlaten aan anderen gaat het alleen maar erger worden.
En de reden is heel simpel namelijk.
Te veel mensen waardoor er geen controle gehouden kan worden.
Omdat de wettelijke macht niet meer in verhouding staat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')