Wat kan je hier nu aan / tegen doen? Nu zit ik zelf dicht op het nieuws, wellicht ben ik biased en
lijkt het op een soort "Steek-Epidemie" met de dagelijkse "vaste prik". Maar dan nog, 1 is er 1 teveel, dit steken moet stoppen en kinderen moeten 100% veilig van/naar school kunnen.
Nu kan je wetten verzinnen, strafverzwaring, maar die gelden voor altijd, voor iedereen zo lijkt het. Wat nu als de M.P. Schoof een
tijdelijkheid zou aangeven en per decreet het volgende aankondigt:
"Wij betreuren het zoveelste geweldsincident op een school. Een school waar je mag verwachten dat kinderen veilig kunnen leren en opgroeien.
Hierbij kondig ik de volgende tijdelijke maatregel aan, voor de duur van X-maand(en), en wel dit: Wie er binnen de X-periode betrokken is bij een geweldsincident, een steekincident, zal "extra aandacht" krijgen. Te weten een strafverzwaring en extra boete -ook voor de ouders, hier kom ik zo op terug.
Ook zal er gekeken worden naar de verblijfsstatus en indien mogelijk zal het Nederlanderschap onder de loep komen te liggen van het gehele gezin. De ouders zijn tenslotte tot het 18e levensjaar verantwoordelijk voor het kind, hier gaan wij vanaf nu daadwerkelijk invulling aangeven en ouders hieraan
houden.
Kom ik terug op de boete, waar de verblijfsstatus niet van toepassing is, zal niet alleen een ernstig gesprek met de ouders plaatsvinden, maar ook zal hun rol in dit geheel tegen het licht worden gehouden en kunnen ook zij -terugverwijzende naar de ouderlijke verantwoordelijkheid- een straf tegemoet zien.
Als het ons niet lukt om deze incidenten op
0 te krijgen binnen deze X-periode, dan hebben wij allen gefaald in onze Kerntaak. Ik zal er alles aan doen, dat dit onder mijn Presidentsschap niet meer gebeurd"
DAT wil ik potdomme horen van onze Minister President!! Het is de hoogste tijd