Ik bepaal zelf wel of ik dat weet. Wat het laat zien, en daarom maak ik die "belachelijke vergelijking" is dat geheel in lijn der verwachting door de moderne technologie het aantal burgerslachtoffers is gedaald, ondanks krachtigere en precieze munitie. Als Isral had gewild, hadden ze door de moderne technologie meer burgerslachtoffers kunnen maken dan in WO2 bombardementen. Oftewel, figuren als jij roepen maar wat.quote:Op maandag 19 mei 2025 21:24 schreef Fretwork het volgende:
[..]
In de Tweede Wereldoorlog stond bommen werpen nog zo in de kinderschoenen dat daarmee vergelijken echt grabbelen naar redenen is. Je weet zelf ook dat dat een belachelijke vergelijking is.
De blokkade is nu opgeheven.quote:Hoe tijdelijk was die blokkade van voedsel dan? Want ik lees nu dat Isral van plan is om het binnenkort na 2.5 maanden weer op te starten. 2.5 maand is uiteraard ook tijdelijk, maar doe nu niet alsof ze hiermee niet problemen veroorzaken. Die uitstekend zichtbaar zijn voor het Isralische leger.
Ja dat is prima maar jij vergeet aan te tonen dat dit buitenproportioneel is, hoe het anders zou kunnen als je Hamas opruimt etc. etc. Je roept alleen maar "2/3 zijn burgerslachtoffers" en denkt hiermee je punt te hebben gemaakt (overigens ligt het eerder rond de 50%, wat extreem laag is voor dit type oorlog).quote:Overigens zijn schattingen aan beide kant rond de 50-60k doden waarvan 2/3 burgerdoden. We gaan niet wekelijks in gesprek over die cijfers.
Ja als je er een kernbom op had gegooid had je ook meer burgerslachtoffers kunnen maken, he he.quote:Op maandag 19 mei 2025 23:52 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik bepaal zelf wel of ik dat weet. Wat het laat zien, en daarom maak ik die "belachelijke vergelijking" is dat geheel in lijn der verwachting door de moderne technologie het aantal burgerslachtoffers is gedaald, ondanks krachtigere en precieze munitie. Als Isral had gewild, hadden ze door de moderne technologie meer burgerslachtoffers kunnen maken dan in WO2 bombardementen. Oftewel, figuren als jij roepen maar wat.
Je snapt nog steeds het punt niet. Dikgedrukte geeft aan waarom het tegenwoordig veel eenvoudiger is om burgerslachtoffers te maken als je dat als kwaadwillende partij zou willen. Het feit dat dit niet gebeurt, integendeel, dat het aantal slachtoffers veel lager ligt, betekent dat dat de intentie niet is.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 06:44 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ja als je er een kernbom op had gegooid had je ook meer burgerslachtoffers kunnen maken, he he.
In de tweede wereldoorlog bestonden er net 25 jaar vliegtuigen die een aantal bommen mee konden nemen. Waren de troepen in de regel veel minder ervaren, moest men nog vliegen op papieren kaarten, etc, etc.
Hell, soms werd compleet de verkeerde stad gebombardeerd omdat ze niet wisten welke stad het was.
Een compleet zinloze vergelijking in tijden van moderne apparatuur, drones, intelligence en precisiemunitie.
Ik snap prima wat je bedoelt, maar we kijken anders aan tegen de invulling.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 06:59 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Je snapt nog steeds het punt niet. Dikgedrukte geeft aan waarom het tegenwoordig veel eenvoudiger is om burgerslachtoffers te maken als je dat als kwaadwillende partij zou willen. Het feit dat dit niet gebeurt, integendeel, dat het aantal slachtoffers veel lager ligt, betekent dat dat de intentie niet is.
Vergelijk het met boksen met Mike Tyson: als jij niet gestrekt ligt betekent het feit dat jij niet KO bent dat hij zich inhoudt. Anders had je namelijk direct gestrekt gelegen.
En dan denk ik. Ja, het wordt "in toenemende mate benvloed" door dit soort statements. Dus nee, dan "functioneert het niet meer als een apolitiek, verbindend en cultureel evenement" want dat wordt zo onmogelijk gemaakt. En je hoeft ook niks "bespreekbaar te maken" want zo ongeveer overal wordt Gaza aan de haren bij gesleept, dus het lijkt me wel bespreekbaar genoeg.quote:‘AVROTROS en de NPO hechten sterk aan de apolitieke en verbindende waarde van het Eurovisiesongfestival. We zien echter dat het evenement in toenemende mate benvloed wordt door maatschappelijke en geopolitieke spanningen.’
‘De deelname van Isral confronteert ons met de vraag in hoeverre het Songfestival nog werkelijk functioneert als een apolitiek, verbindend en cultureel evenement. We willen die vraag, samen met andere landen, bespreekbaar maken binnen de EBU.’
Ironisch dat juist het verbinden een van de oorspronkelijke pijlers van het ESF was na WO2.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 09:47 schreef Qarrad het volgende:
Zucht...statement van de AVROTROS en NPO over de deelname van Isral aan het ESF.
[..]
En dan denk ik. Ja, het wordt "in toenemende mate benvloed" door dit soort statements. Dus nee, dan "functioneert het niet meer als een apolitiek, verbindend en cultureel evenement" want dat wordt zo onmogelijk gemaakt. En je hoeft ook niks "bespreekbaar te maken" want zo ongeveer overal wordt Gaza aan de haren bij gesleept, dus het lijkt me wel bespreekbaar genoeg.
Een overlevende van een terroristische aanslag die een liedje komt zingen.
Welke onzorgvuldigheid. Die wordt niet aangetoond en is niet terug te zien in de cijfers.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 09:00 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ik snap prima wat je bedoelt, maar we kijken anders aan tegen de invulling.
Volgens mij verwijten vrij weinig mensen hier Isral van het doelbewust burgers afslachten, maar des te meer met bewuste onzorgvuldigheid. Dat is dan ook waar het genocideonderzoek zich mbt oorlogsvoering op richt.
De onzorgvuldigheid die blijkt uit uitspraken zoals:quote:Op dinsdag 20 mei 2025 10:32 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Welke onzorgvuldigheid. Die wordt niet aangetoond en is niet terug te zien in de cijfers.
Nou zeg datquote:Op dinsdag 20 mei 2025 10:13 schreef HowardRoark het volgende:
Tja, het is duidelijk dat een veel te grote groep mensen zich hebben laten leiden door propaganda, die enthousiast wordt gepusht door velen uit de media die inderdaad een bubbel leven en niet doorhebben dat hun wereldvreemde gedachtegoed, niet door de rest van de samenleving wordt gedeeld. Het is wel zorgwekkend, want deze mensen radicaliseren steeds verder.
Het n sluit het ander niet uit. Als je het stukje voor stukje doet, telkens sectoren pakt waar die ratten zich blijven verschuilen is het heel anders dan wanneer je ff een nuke erop gooit.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 10:49 schreef Fretwork het volgende:
[..]
De onzorgvuldigheid die blijkt uit uitspraken zoals:
"Gaza will be completely destroyed"
Niet echt de tactiek van een precisieoperatie
Als je de toestand van Gaza gaat analyseren, dan kan je al zien dat het de precisie is van iemand met een hoog alcohol promillage. De gaslighting wordt dan al snel clownesk. Dus verschillende Israelische politici hebben gekozen voor de aanval naar voren, qua propaganda. Het is niet meer 'Israel wil zich slechts verdedigen'. Maar meer: nee, jullie zien het goed. Gaza moet plat, en we zullen het bezetten. Hamas heeft hier op 7 oktober voor gekozen.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 10:49 schreef Fretwork het volgende:
[..]
De onzorgvuldigheid die blijkt uit uitspraken zoals:
"Gaza will be completely destroyed"
Niet echt de tactiek van een precisieoperatie
Een nuke.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 15:22 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het n sluit het ander niet uit. Als je het stukje voor stukje doet, telkens sectoren pakt waar die ratten zich blijven verschuilen is het heel anders dan wanneer je ff een nuke erop gooit.
Maar dat weet jij ook wel.
Of je hebt er lak aan en geeft die pallies een paar tering klappenquote:Op dinsdag 20 mei 2025 17:59 schreef ReplaR het volgende:
De politie mocht geen geweld gebruiken van mevrouw Dijksma in Utrecht.
.https://www.rtvutrecht.nl(...)willen-aangifte-doen
Ik had geweigerd om nog wat te doen voor de linkse troll
Dat heeft de politie ook gedaan en nu is pvda/gl boos.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 18:45 schreef the-eye het volgende:
[..]
Of je hebt er lak aan en geeft die pallies een paar tering klappen
Zeker. Handig ook. Lekker dichtbij.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 23:07 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat is toch hoe je iets compleet vernietigt?
Zo rolt extreemlinks.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 17:59 schreef ReplaR het volgende:
Je zou als deelnemer van een Gaza-bijeenkomst even achter je oren kunnen krabben als dit soort mensen naar voren worden geduwd ter inspiratie...quote:Een woordvoerder laat weten dat de lezing onder een hele andere titel bij hen werd voorgelegd. ’Op 7 mei hebben wij een aanvraag ontvangen voor een zaalreservering voor een lezing, genaamd ‘Het leven van de profeet’. Bij bestudering van de aanvraag is gebleken dat de titel afwijkt van de wijze waarop de lezing wordt gepresenteerd op de socialmediakanalen en de website van studentenvereniging Studenten Association Salaam. Daarnaast is in de aanvraag geen melding gemaakt van de komst van spreker de heer Abou Hafs. De TU Eindhoven is niet correct voorgelicht, en wij zijn genoodzaakt de lezing in deze vorm te verbieden.’
Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 17:59 schreef ReplaR het volgende:
Je bent zelf echt dom of niet? Ik zeg dat er meerdere manieren zijn om iets totaal te vernietigen, in de range van een nuke (de brute, niets ontziende methode) tot systematisch blok voor blok. Een uitspraak als "heel Gaza gaat vernietigd worden" kan dus nogal verschillen qua bloeddorstigheid.quote:Op woensdag 21 mei 2025 09:16 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Zeker. Handig ook. Lekker dichtbij.
Ben je van Joodse komaf? want dan ben je goed bezig een einde te maken aan het antisemitische idee dat alle Joden intelligent zijn.
Lieve schat. Je snapt toch wel dat de gevolgen van het Nuken van een grondgebied naast je ook rechtstreekse gevolgen heeft voor jezelf?quote:Op woensdag 21 mei 2025 12:10 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Je bent zelf echt dom of niet? Ik zeg dat er meerdere manieren zijn om iets totaal te vernietigen, in de range van een nuke (de brute, niets ontziende methode) tot systematisch blok voor blok. Een uitspraak als "heel Gaza gaat vernietigd worden" kan dus nogal verschillen qua bloeddorstigheid.
Natuurlijk snap ik dat. Waar het om gaat is dat je een uitspraak als "heel Gaza gaat vernietigd worden" niet zomaar kan interpreteren als je niet weet hoe dat wordt bedoeld. Ik zeg dat er een range bestaat waarin nuken het ergste is.quote:Op woensdag 21 mei 2025 12:11 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Lieve schat. Je snapt toch wel dat de gevolgen van het Nuken van een grondgebied naast je ook rechtstreekse gevolgen heeft voor jezelf?
Een nuke is een praktische onmogelijkheid. Al helemaal in de context van Gaza. Dus dat zat sowieso niet in de 'rage'.quote:Op woensdag 21 mei 2025 12:14 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Natuurlijk snap ik dat. Waar het om gaat is dat je een uitspraak als "heel Gaza gaat vernietigd worden" niet zomaar kan interpreteren als je niet weet hoe dat wordt bedoeld. Ik zeg dat er een range bestaat waarin nuken het ergste is.
Ben je fucking autistisch ofzo?
quote:Op woensdag 21 mei 2025 12:18 schreef Qarrad het volgende:
Leuk, een bruiloft met bebloede babypoppen op de drempel en angst voor escalatie.
[ x ]
Snap je toch niet, dit is toch een mooi moment voor de politie om alles lekker leeg te vegen?quote:Op woensdag 21 mei 2025 12:18 schreef Qarrad het volgende:
Leuk, een bruiloft met bebloede babypoppen op de drempel en angst voor escalatie.
[ x ]
Escalatie!!1!quote:Op woensdag 21 mei 2025 12:56 schreef Questular het volgende:
[..]
Snap je toch niet, dit is toch een mooi moment voor de politie om alles lekker leeg te vegen?
Een volk een collectief hoog IQ toebedelen en tevens een collectief burn-out erbij. Je zou maar het vooroordeel krijgen dat je een hoge intelligentie moet hebben vanwege je komaf. Best zwaar.quote:Op woensdag 21 mei 2025 09:16 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Zeker. Handig ook. Lekker dichtbij.
Ben je van Joodse komaf? want dan ben je goed bezig een einde te maken aan het antisemitische idee dat alle Joden intelligent zijn.
Als je een nuke op Gaza gooit gaat heel Israel met de fallout te maken krijgen, dus dat lijkt me niet echt een optie.quote:Op woensdag 21 mei 2025 12:24 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Een nuke is een praktische onmogelijkheid. Al helemaal in de context van Gaza. Dus dat zat sowieso niet in de 'rage'.
Hahaha ja duhhquote:Op woensdag 21 mei 2025 13:23 schreef Hathor het volgende:
[..]
Als je een nuke op Gaza gooit gaat heel Israel met de fallout te maken krijgen, dus dat lijkt me niet echt een optie.
Ik heb geen idee in welke getale die aanwezig was. Ik begrijp dat ze wel actief hebben gezorgd dat de bruiloftsgasten veilig weg konden komen. De inschatting die door ze gemaakt is zal op mogelijkheden en inschatting van risico's zijn gemaakt en niet op de wens dingen lekker leeg te vegen.quote:Op woensdag 21 mei 2025 12:56 schreef Questular het volgende:
[..]
Snap je toch niet, dit is toch een mooi moment voor de politie om alles lekker leeg te vegen?
Ach, de tere pro-Pallie zieltjes moeten weer met fluwelen handschoentjes aangepakt worden.quote:Op woensdag 21 mei 2025 12:18 schreef Qarrad het volgende:
[ x ]
Ik kom hier ietwat op terug. Ik denk persoonlijk dat als je het advies moet geven aan mensen dat ze geen oogcontact moeten maken omdat anderen dan "fysieke emoties" kunnen ervaren, dat dan het punt is bereikt dat je of opschaalt of dat je gewoon zo eerlijk moet zijn om de handdoek in de ring te gooien als handhaver omdat je echt geen reet meer kunt betekenen tegen dit soort intimidatie.quote:Op woensdag 21 mei 2025 14:04 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik heb geen idee in welke getale die aanwezig was. Ik begrijp dat ze wel actief hebben gezorgd dat de bruiloftsgasten veilig weg konden komen. De inschatting die door ze gemaakt is zal op mogelijkheden en inschatting van risico's zijn gemaakt en niet op de wens dingen lekker leeg te vegen.
🙈quote:Op woensdag 21 mei 2025 14:36 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik kom hier ietwat op terug. Ik denk persoonlijk dat als je het advies moet geven aan mensen dat ze geen oogcontact moeten maken omdat anderen dan "fysieke emoties" kunnen ervaren, dat dan het punt is bereikt dat je of opschaalt of dat je gewoon zo eerlijk moet zijn om de handdoek in de ring te gooien als handhaver omdat je echt geen reet meer kunt betekenen tegen dit soort intimidatie.
[ x ]
Dijksma is dan ook gewoon een dikkere Halsemaquote:Op dinsdag 20 mei 2025 17:59 schreef ReplaR het volgende:
Ik ben er zo ziek van dat iedereen die relschoppers maar 'Begrijpt'quote:Op woensdag 21 mei 2025 14:36 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik kom hier ietwat op terug. Ik denk persoonlijk dat als je het advies moet geven aan mensen dat ze geen oogcontact moeten maken omdat anderen dan "fysieke emoties" kunnen ervaren, dat dan het punt is bereikt dat je of opschaalt of dat je gewoon zo eerlijk moet zijn om de handdoek in de ring te gooien als handhaver omdat je echt geen reet meer kunt betekenen tegen dit soort intimidatie.
[ x ]
Ik ben bang dat het helemaal niet uit begrip is, maar uit gebrek aan middelen en aansturing, waardoor er altijd ingezet moet worden op de-escalatie.quote:Op woensdag 21 mei 2025 15:45 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Ik ben er zo ziek van dat iedereen die relschoppers maar 'Begrijpt'
• Burgermeesters begrijpen de emotie en geweld.
• Politie begrijpt dat ze hart hebben voor de Palestijnse zaak.
• Rechters begrijpen de agressie van weerloos zijn.
Ze komen met zoveel weg waar elke andere demonstratie allang te kop in gedrukt zou zijn.
Ik zie een organisatie als Voorpost al zoiets doen...
• Burgermeesters stoppen ze op een industrieterrein ver weg.
• Politie grijpt in met het eerste verkeerde woord wat er valt of de boel wordt afgeblazen bij het eerste zicht op een Antifa.
• Rechters oordelen keihard, geweld wordt niet geaccepteerd!
Een partij die elke erg relschopper zeer dankbaar is:quote:Op woensdag 21 mei 2025 15:45 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Ik ben er zo ziek van dat iedereen die relschoppers maar 'Begrijpt'
• Burgermeesters begrijpen de emotie en geweld.
• Politie begrijpt dat ze hart hebben voor de Palestijnse zaak.
• Rechters begrijpen de agressie van weerloos zijn.
Ze komen met zoveel weg waar elke andere demonstratie allang te kop in gedrukt zou zijn.
Ik zie een organisatie als Voorpost al zoiets doen...
• Burgermeesters stoppen ze op een industrieterrein ver weg.
• Politie grijpt in met het eerste verkeerde woord wat er valt of de boel wordt afgeblazen bij het eerste zicht op een Antifa.
• Rechters oordelen keihard, geweld wordt niet geaccepteerd!
quote:Twee medewerkers Isralische ambassade VS doodgeschoten bij Joods museum, dader riep 'Free Palestine'
https://www.geenstijl.nl/5183335/twee-medewerkers-isra
Van dichtbij zijn zojuist twee medewerkers van de Isralische ambassade in Amerika doodgeschoten terwijl ze een bijeenkomst bezochten bij het Capital Jewish Museum in Washington. De dader riep 'Free Palestine'. De slachtoffers van deze laffe, gestoorde en zinloze aanslag zijn een jong stel dat binnenkort zou trouwen. Ze bezochten een evenement van The American Jewish Committee.
Triest, zeer triest dat men niet veilig is op straat.quote:
Alles draait om beeldvorming. Vette pech deze keer.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 16:26 schreef Aether het volgende:
Andere hoek: 'aangereden' Pallie-demonstrant gaat zelf rustig op motorkap zitten
https://www.geenstijl.nl/(...)f-op-motorkap-zitten
Had wel wat harder gas mogen geven.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 16:26 schreef Aether het volgende:
Andere hoek: 'aangereden' Pallie-demonstrant gaat zelf rustig op motorkap zitten
https://www.geenstijl.nl/(...)f-op-motorkap-zitten
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |