abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219387070
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2025 14:21 schreef Niels93 het volgende:

[..]
Dan heb ik zo'n voorgevoel dat als we deelnemen, zij onze inzending is.
Het zou me ook niks verbazen dat als zij de inzending is dat de reden voor AVROTROS is om juist toch maar mee te doen. Het is voor hen toch een A-naam gok ik zo...
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_219387203
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2025 14:33 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Het zou me ook niks verbazen dat als zij de inzending is dat de reden voor AVROTROS is om juist toch maar mee te doen. Het is voor hen toch een A-naam gok ik zo...
Ze mag een A-naam zijn maar of we met haar de finale halen daar heb ik mijn twijfels over :@
  maandag 1 december 2025 @ 14:59:44 #203
478909 molloot200
alles muziek.
pi_219387207
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2025 14:33 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Ja, een finaleplaats lijkt me dan op zich wel een gegeven. Zeker nu de jury’s terug zijn in de halve finales.
  maandag 1 december 2025 @ 15:15:42 #204
478909 molloot200
alles muziek.
pi_219387286
Nadat vanochtend was bevestigd door haar management dat ze een liedje in heeft gestuurd aan de Telegraaf, laat dat nu weten dat dat “nooit bevestigd” is _O-

Lekker ineens terugkrabbelen :')
pi_219387510
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2025 15:15 schreef molloot200 het volgende:
Nadat vanochtend was bevestigd door haar management dat ze een liedje in heeft gestuurd aan de Telegraaf, laat dat nu weten dat dat “nooit bevestigd” is _O-

Zal ze wel niet geselecteerd zijn, of ze weet al dat we toch niet mee gaan doen :P
pi_219387521
quote:
1s.gif Op maandag 1 december 2025 14:59 schreef NailQueen het volgende:

[..]
Ze mag een A-naam zijn maar of we met haar de finale halen daar heb ik mijn twijfels over :@
Als de jury's terug zijn zal ze alleen op basis van vocalen al wel de finale halen, zoals eigenlijk elke deelnemer dat wel deed die voor NL ging. Alleen Trijntje was dermate kut qua lied en performance dat die er nog uitvloog dankzij de televote :P
pi_219387593
Ik hoop dat het niet zo is, want ik wil al jaren dat zij gaat, maar ik was van plan om niet meer te kijken :')
Koel en donker bewaren
pi_219388075
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2025 15:15 schreef molloot200 het volgende:

Het is de Telegraaf he, dat is geen krant. Ze hebben een agenda, namelijk dat Nederland naar Eurovisie moet. En als publiekslieveling Davina Michelle iets heeft ingestuurd kun je natuurlijk niet niet naar Eurovisie gaan.
pi_219388191
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2025 15:51 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Als de jury's terug zijn zal ze alleen op basis van vocalen al wel de finale halen, zoals eigenlijk elke deelnemer dat wel deed die voor NL ging. Alleen Trijntje was dermate kut qua lied en performance dat die er nog uitvloog dankzij de televote :P
Dat de jury's terug zijn kan in haar voordeel liggen maar dat moet ze echt met een juryknaller komen die ook de televote aanspreekt. Een Estland 2023 (Bridges) of Frankrijk 2024/2025 (Mon Amour, Maman) bijvoorbeeld. Ik twijfel of zij dat in zich heeft.
pi_219388261
quote:
1s.gif Op maandag 1 december 2025 17:34 schreef NailQueen het volgende:

[..]
Dat de jury's terug zijn kan in haar voordeel liggen maar dat moet ze echt met een juryknaller komen die ook de televote aanspreekt. Een Estland 2023 (Bridges) of Frankrijk 2024/2025 (Mon Amour, Maman) bijvoorbeeld. Ik twijfel of zij dat in zich heeft.
De finale haalt ze echt wel hoor. Zingen kan ze. Ik snap niet helemaal waarom je Maman noemt trouwens, dat is echt een heel zwak nummer.

Ze heeft wel een beetje hetzelfde probleem als OG3NE: ze schrijft en produceert al haar liedjes met haar vriend annex drummer annex platenbaas annex producer, en dat komt de kwaliteit niet per se ten goede. Maar finalewaardig is het allemaal wel.
pi_219388601
Ik vind haar niet zo sympathiek, al staat buiten kijf dat ze een fantastische stem heeft. Maar net zoals met OGENE ben ik niet weg van die tierelantijntjes in haar zanglijnen.

Ik moest trouwens ook even aan Cornald bij Eva denken een poos geleden. Hij zei toen over het selectieproces dat er niet echt één (winnend) nummer voor hem uitsprong zoals hij in voorgaande jaren wel had.
pi_219388734
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2025 17:14 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Het is de Telegraaf he, dat is geen krant. Ze hebben een agenda, namelijk dat Nederland naar Eurovisie moet. En als publiekslieveling Davina Michelle iets heeft ingestuurd kun je natuurlijk niet niet naar Eurovisie gaan.
Dit dacht ik ook meteen. :')
  maandag 1 december 2025 @ 19:20:28 #213
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_219388829
quote:

[..]
Dit soort media zijn heel goed om van een drol een gebakje te maken.

Karsu is volgens RTL Boulevard ook in de running omdat ze iets heeft aan te kondigen wat ze dan van de daken gaat schreeuwen.
Life is what happens to you while you're busy making other plans
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 1 december 2025 @ 19:33:20 #214
284411 crew  heywoodu
pi_219388902
quote:

[..]
Nou, hopelijk werkt die agenda dan :D
pi_219390729
Ik ben absoluut heel enthousiast over de mogelijkheid van Karsu w/

Van Davina Michelle ben ik geen grote fan. Met name haar muziekstijl spreekt mij meestal niet zo aan. Soms wel. Ik vind haar wel een leuke vrouw, en veel mensen willen haar graag als onze inzending, dus als ESC fan zou ik haar wel supporten. Hopelijk heeft ze dan een goed liedje.

Maar als ik kon kiezen.. met mijn smaak neig ik naar Karsu.
  dinsdag 2 december 2025 @ 03:44:54 #216
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_219390798
Als zij het wordt geeft het een licht 'mosterd na de maaltijd'-gevoel. Niet zo erg als bij Trijntje, maar toch. De serie (min of meer) bekende nummers stopte volgens Dutchcharts begin 2023.

Maar goed, ze kan wel performen en toon houden. En ogenschijnlijk lijkt het best een leuk persoon.
  dinsdag 2 december 2025 @ 09:32:20 #217
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_219391703
Toch wel opvallend dat Karsu en Davina wel iets hebben ingestuurd, ik had wel een beetje verwacht dat de meer bekendere artiesten misschien dit jaar zouden zeggen laat maar. In Spanje heeft toch ook een echt bekende artiest zich ingeschreven voor Benidorm Fest (Miranda!)
pi_219391736
Karsu's stem en liedjes vind ik toch wat moeilijker in het gehoor liggen dan die van Davina, al moet ik zeggen dat die laatste ook weinig echt goede songs heeft afgeleverd.

Maar goed, eerst maar eens afwachten wat er uberhaupt gaat gebeuren
  Moderator dinsdag 2 december 2025 @ 09:47:46 #219
446930 crew  ESF1Gamer
pi_219391847
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2025 09:34 schreef TheVulture het volgende:
Karsu's stem en liedjes vind ik toch wat moeilijker in het gehoor liggen dan die van Davina, al moet ik zeggen dat die laatste ook weinig echt goede songs heeft afgeleverd.

Maar goed, eerst maar eens afwachten wat er uberhaupt gaat gebeuren
Op sinterklaasdag weten we toch meer? <O)
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  dinsdag 2 december 2025 @ 14:32:28 #220
179307 Saboo
Hoi ik zit op fok
pi_219394240
quote:
1s.gif Op maandag 1 december 2025 17:34 schreef NailQueen het volgende:

[..]
Echt?

Toen zij de interval-act deed was iedereen (niet alleen uit NL) echt lovend en waren er op internet echt heel veel (internationale) mensen die riepen dat het het beste optreden was van de avond :P .

Ik vind haar liedjes op de radio vrij doorsnee/niet opvallend, maar ik vind haar live-optredens wel echt een ervaring. En met het ESF zou iedereen haar dus vooral live zien.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 2 december 2025 @ 15:17:23 #221
163650 Greys
pi_219394592
quote:

[..]
Dit ja.
Dit hoort gewoon bij het dwingelanden richting AvroTros.

(En waarschijnlijk om wat andere mensen te exposen van wie de principes ineens razendsnel overboord gaan als er Een Grote Naam zou willen gaan en ze dan ineens gaan sputteren 'Nou ja, misschien dan toch...')
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 2 december 2025 @ 15:47:42 #222
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_219394888
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 december 2025 15:17 schreef Greys het volgende:

[..]
Dit ja.
Dit hoort gewoon bij het dwingelanden richting AvroTros.

(En waarschijnlijk om wat andere mensen te exposen van wie de principes ineens razendsnel overboord gaan als er Een Grote Naam zou willen gaan en ze dan ineens gaan sputteren 'Nou ja, misschien dan toch...')
Is natuurlijk ook wel de naam waarvan Henk en Ingrid graag willen dat ze naar het songfestival gaat. Nog een beetje extra onderbuik roeren naast dat De Telegraaf wel redelijk pro Israel is in hun verhaal al in het algemeen.
pi_219395306
Ben ik de enige die Davina wel een opmerkelijke keuze zou vinden? Ik vind haar niet persé passen in de koers die we de afgelopen jaren gevaren hebben. Ze is naar mijn mening niet persé onderscheidend. Wel een steengoede zangeres, daar niet van, maar daar is ook wel alles mee gezegd naar mijn idee
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_219395503
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2025 14:32 schreef Saboo het volgende:

[..]
Echt?

Toen zij de interval-act deed was iedereen (niet alleen uit NL) echt lovend en waren er op internet echt heel veel (internationale) mensen die riepen dat het het beste optreden was van de avond :P .

Ik vind haar liedjes op de radio vrij doorsnee/niet opvallend, maar ik vind haar live-optredens wel echt een ervaring. En met het ESF zou iedereen haar dus vooral live zien.
Volgens mij, maar corrigeer me als ik het fout heb, had ze het nummer van de intervalact niet zelf geschreven. Dat hoeft natuurlijk niet maar de nummers die ze zelf maakt zijn inderdaad erg niksig en doorsnee. Ik merk dat zelfs de commerciele radio's haar meer laten vallen. De glans is er wel af.
pi_219395610
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2025 17:18 schreef NailQueen het volgende:

[..]
Volgens mij, maar corrigeer me als ik het fout heb, had ze het nummer van de intervalact niet zelf geschreven. Dat hoeft natuurlijk niet maar de nummers die ze zelf maakt zijn inderdaad erg niksig en doorsnee. Ik merk dat zelfs de commerciele radio's haar meer laten vallen. De glans is er wel af.
Jawel, die had ze wel zelf geschreven. Maar het is ook niet per se een goed nummer ofzo. Ik daag je uit om het nu voor jezelf te zingen, zonder het eerst op te zoeken. Veel succes. Iets met water, dat weet ik nog wel.
  dinsdag 2 december 2025 @ 17:39:25 #226
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_219395613
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2025 17:18 schreef NailQueen het volgende:

[..]
Jonge popzangeressen zijn sowieso vaak eventjes 'het snoepje van de week', om daarna weer een soort van afgevoerd te worden. Dan staan er weer wat meisjes van rond de twintig klaar, die het gat willen vullen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2025 17:39 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Jawel, die had ze wel zelf geschreven. Maar het is ook niet per se een goed nummer ofzo. Ik daag je uit om het nu voor jezelf te zingen, zonder het eerst op te zoeken. Veel succes. Iets met water, dat weet ik nog wel.
"Sweet waa-aa-aa-aater", en dat heel vaak herhaald en met heel veel stembuigingen. Zoiets.
pi_219395666
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2025 17:39 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Iets met Sweet sweet water. Maar daar houd het ook mee op.
pi_219395790
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2025 17:39 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Jonge popzangeressen zijn sowieso vaak eventjes 'het snoepje van de week', om daarna weer een soort van afgevoerd te worden. Dan staan er weer wat meisjes van rond de twintig klaar, die het gat willen vullen.
Dat is een beetje een cliché. De meest succesvolle popzangeres van dit moment is Taylor Swift. Die is 36 jaar. Of wat dacht je van Lady Gaga. Maar zij kunnen goede liedjes schrijven, of als ze het niet kunnen verzamelen ze goede songwriters om zich heen. Dan blijf je relevant.

Davina Michelle probeert van alles qua imago, het komt soms zelfs een beetje wanhopig over. Maar de liedjes zijn matig. En dáár gaat het om. Niet voor niks is haar grootste hit eentje die ze niet zelf heeft geschreven... en in het Nederlands. Daarmee bewijst ze zichzelf ook geen dienst, dat ze verder in het Engels zingt. Daar zitten de Nederlanders niet (meer) op te wachten.
pi_219396515
Dat optreden van Davina in Rotterdam, heeft vooral veel indruk gemaakt op het kijkerspubliek door de manier waarop het in beeld werd gebracht: op een manier die grootser was dan er ruimte is voor de echte inzendingen. Ze kan wel zingen, maar het lied zelf was mwah...
pi_219397814
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2025 19:40 schreef Aadrianus het volgende:
Dat optreden van Davina in Rotterdam, heeft vooral veel indruk gemaakt op het kijkerspubliek door de manier waarop het in beeld werd gebracht: op een manier die grootser was dan er ruimte is voor de echte inzendingen. Ze kan wel zingen, maar het lied zelf was mwah...
Eens
pi_219398225
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2025 18:03 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Dat is een beetje een cliché. De meest succesvolle popzangeres van dit moment is Taylor Swift. Die is 36 jaar. Of wat dacht je van Lady Gaga. Maar zij kunnen goede liedjes schrijven, of als ze het niet kunnen verzamelen ze goede songwriters om zich heen. Dan blijf je relevant.

Davina Michelle probeert van alles qua imago, het komt soms zelfs een beetje wanhopig over. Maar de liedjes zijn matig. En dáár gaat het om. Niet voor niks is haar grootste hit eentje die ze niet zelf heeft geschreven... en in het Nederlands. Daarmee bewijst ze zichzelf ook geen dienst, dat ze verder in het Engels zingt. Daar zitten de Nederlanders niet (meer) op te wachten.
Ben ik het mee eens. De liedjes zijn niet heel aansprekend. Haar grootste hit Nederlandstalig, van andere schrijver. Beetje zoals René Froger vroeger, in zijn tijd voor de Toppers, die had ook een redelijke carrière met zijn Engelstalige werk, maar qua liedjes niks uitzonderlijks. Zijn grootste hit, Alles kan een mens gelukkig maken, Nederlandstalig van Het Goede Doel.

Davina's vriend/partner Sebastiaan Brouwer is haar vaste songwriter. Hij lijkt wel een stimulerende factor te zijn voor haar mogelijke deelname. In oktober 2024 zei Davina bij Humberto dat ze samen hadden gesproken over Songfestival-deelname.

Toen gaf Davina haar bekende antwoord:

“Het staat nu gewoon niet op mijn lijstje. Ik heb het liedje ook niet en het moet altijd beginnen bij muziek. En die heb ik nu gewoon nog niet”

Maar Sebastiaan zei toen:dat hij er anders over dacht: Volgens hem lagen er wel potentiële liedjes klaar:

“Maar het ligt bij Mich, ik ga daar niet staan uiteindelijk. En ik sta daar achter.”

Ze zien er uit als een leuk stel. Zou ook fijn zijn voor haar als ze support van haar partner heeft tijdens de deelname met al die druk. Maar of ze een geschikt liedje hebben vraag ik me wel af.

Het is de song contest. Staging is ook heel belangrijk. Er zijn zoveel matige liedjes in eurovisie die met een goede staging en uitvoering tot hoger niveau getild worden.
  woensdag 3 december 2025 @ 11:07:33 #232
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_219399938
twitter

Het moment dat je wist dat ging komen
pi_219399976
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2025 23:00 schreef NLpop het volgende:

[..]
Ben ik het mee eens. De liedjes zijn niet heel aansprekend. Haar grootste hit Nederlandstalig, van andere schrijver. Beetje zoals René Froger vroeger, in zijn tijd voor de Toppers, die had ook een redelijke carrière met zijn Engelstalige werk, maar qua liedjes niks uitzonderlijks. Zijn grootste hit, Alles kan een mens gelukkig maken, Nederlandstalig van Het Goede Doel.

Davina's vriend/partner Sebastiaan Brouwer is haar vaste songwriter. Hij lijkt wel een stimulerende factor te zijn voor haar mogelijke deelname. In oktober 2024 zei Davina bij Humberto dat ze samen hadden gesproken over Songfestival-deelname.

Toen gaf Davina haar bekende antwoord:

“Het staat nu gewoon niet op mijn lijstje. Ik heb het liedje ook niet en het moet altijd beginnen bij muziek. En die heb ik nu gewoon nog niet”

Maar Sebastiaan zei toen:dat hij er anders over dacht: Volgens hem lagen er wel potentiële liedjes klaar:

“Maar het ligt bij Mich, ik ga daar niet staan uiteindelijk. En ik sta daar achter.”

[ afbeelding ]

Ze zien er uit als een leuk stel. Zou ook fijn zijn voor haar als ze support van haar partner heeft tijdens de deelname met al die druk. Maar of ze een geschikt liedje hebben vraag ik me wel af.

Het is de song contest. Staging is ook heel belangrijk. Er zijn zoveel matige liedjes in eurovisie die met een goede staging en uitvoering tot hoger niveau getild worden.
Dit voelt wel een beetje als de Og3ne/Edsilia aanpak, waarbij het lied van vader/partner kwam en soms al jaren op de plank lag... daarom is het goed dat het in ieder geval met anderen moet concurreren in tegenstelling tot destijds
pi_219408745
Ik denk dat Davina even aandacht nodig had voor haar soundtrack song van Amsterdammed 2......
  donderdag 4 december 2025 @ 18:29:22 #235
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_219409257
Niemand dus
pi_219409267
Niemand..eindelijk een keer de rug recht.
pi_219409268
Claude was een waardige afsluiter.
pi_219409610
Heeft dit nog gevolgen voor junior songfestival? Ook laatste keer deze maand?
  Moderator donderdag 4 december 2025 @ 19:13:27 #239
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_219409794
Niemand dus
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
  Redactie Sport donderdag 4 december 2025 @ 19:27:15 #240
109131 crew  sportfreak
pi_219409977
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 18:58 schreef HenkjeNL2 het volgende:
Heeft dit nog gevolgen voor junior songfestival? Ook laatste keer deze maand?
Daar doet Israël niet aan mee dus dat is geen probleem.
pi_219410095
edit: nvm ik keek niet goed

[ Bericht 77% gewijzigd door spitskool op 04-12-2025 19:57:09 ]
  donderdag 4 december 2025 @ 19:40:35 #242
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_219410148
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 19:35 schreef spitskool het volgende:
Taco heeft net bij Eva verteld dat het Davina zou zijn geweest
nvm.

[ Bericht 5% gewijzigd door usagi414 op 04-12-2025 19:58:30 ]
pi_219410278
quote:
Taco zei daar toch helemaal niks over? Dat was Reetveger die Davina noemde.
  roze donderdag 4 december 2025 @ 19:52:20 #244
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_219410314
quote:
Nou als dat echt zo is komt haar kans vast nog wel.
Your beauty never ever scared me.
  roze donderdag 4 december 2025 @ 19:52:26 #245
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_219410318
Maar niet volgend jaar.
Your beauty never ever scared me.
pi_219410403
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2025 19:50 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Taco zei daar toch helemaal niks over? Dat was Reetveger die Davina noemde.
Oh my bad, ik pas het aan!
  donderdag 4 december 2025 @ 19:57:24 #247
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_219410425
mag weg
  vrijdag 5 december 2025 @ 14:43:49 #248
249756 Symphonic
Pret met een Kerstpakket
pi_219416207
Niemand - Ik doe niet mee dit jaar.

En terecht ook.
Pietje Puk en de Plakbandcrisis
pi_219418691
Wat ik begrepen heb is dat Davina, Karsu en Stefania een lied hadden ingestuurd, en waarschijnlijk bij de eindselectie zaten.

Cornald schreef op insta dat er geen winnaar gekozen wordt, en dat 'de overgebleven artiesten' op de hoogte zijn.

Dat Reetveger beweerde dat Davina zo goed als klaarstond, is weer sensatiebelust spinnen. Hij neemt het nooit zo nauw met de feiten, en verdraait dingen. Ik vind dat respectloos en dom van hem, richting de andere artiesten en richting Davina.

In 2024 lekte bijvoorbeeld uit dat Ilse DeLange auditie had gedaan, en was afgevallen. Zij baalde ervan dat dit was uitgelekt, en ze zei dat als ze had geweten dat het bekend zou worden, ze niet weet of ze dan wel auditie had gedaan. Dus het publiekelijk maken van namen die in de running waren, kan mogelijk artiesten weerhouden om de kans te wagen.

Als je wil dat goede artiesten zich melden, dan verdienen die ook discretie dat als ze niet gekozen worden, hen dat niet publiekelijk nagedragen zal worden. Maar de Reetvegers en de Aranbades vinden zichzelf belangrijker. Blijkt keer op keer.
  PR en moderator zaterdag 6 december 2025 @ 19:56:42 #250
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_219427655
Ik ga oprecht eeuwig zuur zijn als Davina nou volgend jaar niks in gaat sturen :'(
Eindelijk een jaar dat we Davina hadden kunnen krijgen :'(
Fuck the EBU.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')