Het zou me ook niks verbazen dat als zij de inzending is dat de reden voor AVROTROS is om juist toch maar mee te doen. Het is voor hen toch een A-naam gok ik zo...quote:Op maandag 1 december 2025 14:21 schreef Niels93 het volgende:
[..]
Dan heb ik zo'n voorgevoel dat als we deelnemen, zij onze inzending is.
Ze mag een A-naam zijn maar of we met haar de finale halen daar heb ik mijn twijfels overquote:Op maandag 1 december 2025 14:33 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Het zou me ook niks verbazen dat als zij de inzending is dat de reden voor AVROTROS is om juist toch maar mee te doen. Het is voor hen toch een A-naam gok ik zo...
Ja, een finaleplaats lijkt me dan op zich wel een gegeven. Zeker nu de jury’s terug zijn in de halve finales.quote:Op maandag 1 december 2025 14:33 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Het zou me ook niks verbazen dat als zij de inzending is dat de reden voor AVROTROS is om juist toch maar mee te doen. Het is voor hen toch een A-naam gok ik zo...
Zal ze wel niet geselecteerd zijn, of ze weet al dat we toch niet mee gaan doenquote:Op maandag 1 december 2025 15:15 schreef molloot200 het volgende:
Nadat vanochtend was bevestigd door haar management dat ze een liedje in heeft gestuurd aan de Telegraaf, laat dat nu weten dat dat “nooit bevestigd” is
Lekker ineens terugkrabbelen
Als de jury's terug zijn zal ze alleen op basis van vocalen al wel de finale halen, zoals eigenlijk elke deelnemer dat wel deed die voor NL ging. Alleen Trijntje was dermate kut qua lied en performance dat die er nog uitvloog dankzij de televotequote:Op maandag 1 december 2025 14:59 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Ze mag een A-naam zijn maar of we met haar de finale halen daar heb ik mijn twijfels over
Het is de Telegraaf he, dat is geen krant. Ze hebben een agenda, namelijk dat Nederland naar Eurovisie moet. En als publiekslieveling Davina Michelle iets heeft ingestuurd kun je natuurlijk niet niet naar Eurovisie gaan.quote:Op maandag 1 december 2025 15:15 schreef molloot200 het volgende:
Nadat vanochtend was bevestigd door haar management dat ze een liedje in heeft gestuurd aan de Telegraaf, laat dat nu weten dat dat “nooit bevestigd” is
Lekker ineens terugkrabbelen
Dat de jury's terug zijn kan in haar voordeel liggen maar dat moet ze echt met een juryknaller komen die ook de televote aanspreekt. Een Estland 2023 (Bridges) of Frankrijk 2024/2025 (Mon Amour, Maman) bijvoorbeeld. Ik twijfel of zij dat in zich heeft.quote:Op maandag 1 december 2025 15:51 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Als de jury's terug zijn zal ze alleen op basis van vocalen al wel de finale halen, zoals eigenlijk elke deelnemer dat wel deed die voor NL ging. Alleen Trijntje was dermate kut qua lied en performance dat die er nog uitvloog dankzij de televote
De finale haalt ze echt wel hoor. Zingen kan ze. Ik snap niet helemaal waarom je Maman noemt trouwens, dat is echt een heel zwak nummer.quote:Op maandag 1 december 2025 17:34 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Dat de jury's terug zijn kan in haar voordeel liggen maar dat moet ze echt met een juryknaller komen die ook de televote aanspreekt. Een Estland 2023 (Bridges) of Frankrijk 2024/2025 (Mon Amour, Maman) bijvoorbeeld. Ik twijfel of zij dat in zich heeft.
Dit dacht ik ook meteen.quote:Op maandag 1 december 2025 17:14 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Het is de Telegraaf he, dat is geen krant. Ze hebben een agenda, namelijk dat Nederland naar Eurovisie moet. En als publiekslieveling Davina Michelle iets heeft ingestuurd kun je natuurlijk niet niet naar Eurovisie gaan.
Dit soort media zijn heel goed om van een drol een gebakje te maken.quote:Op maandag 1 december 2025 17:14 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Het is de Telegraaf he, dat is geen krant. Ze hebben een agenda, namelijk dat Nederland naar Eurovisie moet. En als publiekslieveling Davina Michelle iets heeft ingestuurd kun je natuurlijk niet niet naar Eurovisie gaan.
Nou, hopelijk werkt die agenda danquote:Op maandag 1 december 2025 17:14 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Op sinterklaasdag weten we toch meer?quote:Op dinsdag 2 december 2025 09:34 schreef TheVulture het volgende:
Karsu's stem en liedjes vind ik toch wat moeilijker in het gehoor liggen dan die van Davina, al moet ik zeggen dat die laatste ook weinig echt goede songs heeft afgeleverd.
Maar goed, eerst maar eens afwachten wat er uberhaupt gaat gebeuren
Echt?quote:Op maandag 1 december 2025 17:34 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Dat de jury's terug zijn kan in haar voordeel liggen maar dat moet ze echt met een juryknaller komen die ook de televote aanspreekt. Een Estland 2023 (Bridges) of Frankrijk 2024/2025 (Mon Amour, Maman) bijvoorbeeld. Ik twijfel of zij dat in zich heeft.
Dit ja.quote:Op maandag 1 december 2025 17:14 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Is natuurlijk ook wel de naam waarvan Henk en Ingrid graag willen dat ze naar het songfestival gaat. Nog een beetje extra onderbuik roeren naast dat De Telegraaf wel redelijk pro Israel is in hun verhaal al in het algemeen.quote:Op dinsdag 2 december 2025 15:17 schreef Greys het volgende:
[..]
Dit ja.
Dit hoort gewoon bij het dwingelanden richting AvroTros.
(En waarschijnlijk om wat andere mensen te exposen van wie de principes ineens razendsnel overboord gaan als er Een Grote Naam zou willen gaan en ze dan ineens gaan sputteren 'Nou ja, misschien dan toch...')
Volgens mij, maar corrigeer me als ik het fout heb, had ze het nummer van de intervalact niet zelf geschreven. Dat hoeft natuurlijk niet maar de nummers die ze zelf maakt zijn inderdaad erg niksig en doorsnee. Ik merk dat zelfs de commerciele radio's haar meer laten vallen. De glans is er wel af.quote:Op dinsdag 2 december 2025 14:32 schreef Saboo het volgende:
[..]
Echt?
Toen zij de interval-act deed was iedereen (niet alleen uit NL) echt lovend en waren er op internet echt heel veel (internationale) mensen die riepen dat het het beste optreden was van de avond.
Ik vind haar liedjes op de radio vrij doorsnee/niet opvallend, maar ik vind haar live-optredens wel echt een ervaring. En met het ESF zou iedereen haar dus vooral live zien.
Jawel, die had ze wel zelf geschreven. Maar het is ook niet per se een goed nummer ofzo. Ik daag je uit om het nu voor jezelf te zingen, zonder het eerst op te zoeken. Veel succes. Iets met water, dat weet ik nog wel.quote:Op dinsdag 2 december 2025 17:18 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Volgens mij, maar corrigeer me als ik het fout heb, had ze het nummer van de intervalact niet zelf geschreven. Dat hoeft natuurlijk niet maar de nummers die ze zelf maakt zijn inderdaad erg niksig en doorsnee. Ik merk dat zelfs de commerciele radio's haar meer laten vallen. De glans is er wel af.
Jonge popzangeressen zijn sowieso vaak eventjes 'het snoepje van de week', om daarna weer een soort van afgevoerd te worden. Dan staan er weer wat meisjes van rond de twintig klaar, die het gat willen vullen.quote:Op dinsdag 2 december 2025 17:18 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Volgens mij, maar corrigeer me als ik het fout heb, had ze het nummer van de intervalact niet zelf geschreven. Dat hoeft natuurlijk niet maar de nummers die ze zelf maakt zijn inderdaad erg niksig en doorsnee. Ik merk dat zelfs de commerciele radio's haar meer laten vallen. De glans is er wel af.
"Sweet waa-aa-aa-aater", en dat heel vaak herhaald en met heel veel stembuigingen. Zoiets.quote:Op dinsdag 2 december 2025 17:39 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Jawel, die had ze wel zelf geschreven. Maar het is ook niet per se een goed nummer ofzo. Ik daag je uit om het nu voor jezelf te zingen, zonder het eerst op te zoeken. Veel succes. Iets met water, dat weet ik nog wel.
Iets met Sweet sweet water. Maar daar houd het ook mee op.quote:Op dinsdag 2 december 2025 17:39 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Jawel, die had ze wel zelf geschreven. Maar het is ook niet per se een goed nummer ofzo. Ik daag je uit om het nu voor jezelf te zingen, zonder het eerst op te zoeken. Veel succes. Iets met water, dat weet ik nog wel.
Dat is een beetje een cliché. De meest succesvolle popzangeres van dit moment is Taylor Swift. Die is 36 jaar. Of wat dacht je van Lady Gaga. Maar zij kunnen goede liedjes schrijven, of als ze het niet kunnen verzamelen ze goede songwriters om zich heen. Dan blijf je relevant.quote:Op dinsdag 2 december 2025 17:39 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Jonge popzangeressen zijn sowieso vaak eventjes 'het snoepje van de week', om daarna weer een soort van afgevoerd te worden. Dan staan er weer wat meisjes van rond de twintig klaar, die het gat willen vullen.
Eensquote:Op dinsdag 2 december 2025 19:40 schreef Aadrianus het volgende:
Dat optreden van Davina in Rotterdam, heeft vooral veel indruk gemaakt op het kijkerspubliek door de manier waarop het in beeld werd gebracht: op een manier die grootser was dan er ruimte is voor de echte inzendingen. Ze kan wel zingen, maar het lied zelf was mwah...
Ben ik het mee eens. De liedjes zijn niet heel aansprekend. Haar grootste hit Nederlandstalig, van andere schrijver. Beetje zoals René Froger vroeger, in zijn tijd voor de Toppers, die had ook een redelijke carrière met zijn Engelstalige werk, maar qua liedjes niks uitzonderlijks. Zijn grootste hit, Alles kan een mens gelukkig maken, Nederlandstalig van Het Goede Doel.quote:Op dinsdag 2 december 2025 18:03 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Dat is een beetje een cliché. De meest succesvolle popzangeres van dit moment is Taylor Swift. Die is 36 jaar. Of wat dacht je van Lady Gaga. Maar zij kunnen goede liedjes schrijven, of als ze het niet kunnen verzamelen ze goede songwriters om zich heen. Dan blijf je relevant.
Davina Michelle probeert van alles qua imago, het komt soms zelfs een beetje wanhopig over. Maar de liedjes zijn matig. En dáár gaat het om. Niet voor niks is haar grootste hit eentje die ze niet zelf heeft geschreven... en in het Nederlands. Daarmee bewijst ze zichzelf ook geen dienst, dat ze verder in het Engels zingt. Daar zitten de Nederlanders niet (meer) op te wachten.
Dit voelt wel een beetje als de Og3ne/Edsilia aanpak, waarbij het lied van vader/partner kwam en soms al jaren op de plank lag... daarom is het goed dat het in ieder geval met anderen moet concurreren in tegenstelling tot destijdsquote:Op dinsdag 2 december 2025 23:00 schreef NLpop het volgende:
[..]
Ben ik het mee eens. De liedjes zijn niet heel aansprekend. Haar grootste hit Nederlandstalig, van andere schrijver. Beetje zoals René Froger vroeger, in zijn tijd voor de Toppers, die had ook een redelijke carrière met zijn Engelstalige werk, maar qua liedjes niks uitzonderlijks. Zijn grootste hit, Alles kan een mens gelukkig maken, Nederlandstalig van Het Goede Doel.
Davina's vriend/partner Sebastiaan Brouwer is haar vaste songwriter. Hij lijkt wel een stimulerende factor te zijn voor haar mogelijke deelname. In oktober 2024 zei Davina bij Humberto dat ze samen hadden gesproken over Songfestival-deelname.
Toen gaf Davina haar bekende antwoord:
“Het staat nu gewoon niet op mijn lijstje. Ik heb het liedje ook niet en het moet altijd beginnen bij muziek. En die heb ik nu gewoon nog niet”
Maar Sebastiaan zei toen:dat hij er anders over dacht: Volgens hem lagen er wel potentiële liedjes klaar:
“Maar het ligt bij Mich, ik ga daar niet staan uiteindelijk. En ik sta daar achter.”
[ afbeelding ]
Ze zien er uit als een leuk stel. Zou ook fijn zijn voor haar als ze support van haar partner heeft tijdens de deelname met al die druk. Maar of ze een geschikt liedje hebben vraag ik me wel af.
Het is de song contest. Staging is ook heel belangrijk. Er zijn zoveel matige liedjes in eurovisie die met een goede staging en uitvoering tot hoger niveau getild worden.
Daar doet Israël niet aan mee dus dat is geen probleem.quote:Op donderdag 4 december 2025 18:58 schreef HenkjeNL2 het volgende:
Heeft dit nog gevolgen voor junior songfestival? Ook laatste keer deze maand?
nvm.quote:Op donderdag 4 december 2025 19:35 schreef spitskool het volgende:
Taco heeft net bij Eva verteld dat het Davina zou zijn geweest
Taco zei daar toch helemaal niks over? Dat was Reetveger die Davina noemde.quote:Op donderdag 4 december 2025 19:35 schreef spitskool het volgende:
Nou als dat echt zo is komt haar kans vast nog wel.quote:Op donderdag 4 december 2025 19:35 schreef spitskool het volgende:
Oh my bad, ik pas het aan!quote:Op donderdag 4 december 2025 19:50 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Taco zei daar toch helemaal niks over? Dat was Reetveger die Davina noemde.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |