Duncan vooral. Want toen was het de grootste concurrent voor Italië en waren ze zelf ook echt kanshebber.quote:
En in het geval ze wel veel punten geven aan de besten. Dan weet de Italiaanse artiest, dat die eigenlijk beter niet had kunnen deelnemen.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 11:59 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Italië is het enige land waarvan je 12 punten krijgt en dan denkt: oh shit, ik ben totaal kansloos.
Maar S10 kreeg 12 punten van de Italiaanse juryquote:Op vrijdag 23 mei 2025 12:02 schreef Redefine het volgende:
[..]
Duncan vooral. Want toen was het de grootste concurrent voor Italië en waren ze zelf ook echt kanshebber.
Ik was niet degene die S10 noemde hequote:Op vrijdag 23 mei 2025 12:06 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Maar S10 kreeg 12 punten van de Italiaanse jury
Wat dat betreft zou je denken dat ze een Wit Ruslandje hadden gedaan.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 11:45 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Op deze formulieren is UK dus op 1 gezet en Oostenrijk op 25. Wat dat betreft is het wel historisch materiaal.
Dat is de Single Top 100, niet de chart die de meeste mensen als maatstaf zien. Daar telt alleen streaming.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
Van de traditionele hitlijsten lijkt dit me wel de meest neutrale.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 17:00 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Dat is de Single Top 100, niet de chart die de meeste mensen als maatstaf zien. Daar telt alleen streaming.
quote:Op vrijdag 23 mei 2025 17:02 schreef Redefine het volgende:
Gezien de overdonderende interesse van het Nederlandse publiek zou New Day Will Rise natuurlijk overal in de top moeten staan.De nummer 2 gaat ook als de brandweerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
De Sahara is zonder meer erg droog.
quote:Op vrijdag 23 mei 2025 17:02 schreef Redefine het volgende:
Gezien de overdonderende interesse van het Nederlandse publiek zou New Day Will Rise natuurlijk overal in de top moeten staan.Dat is de elite, die luisteren er niet naar. De elite is alleen blijkbaar heel erg groot.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Behalve als de Bankzitters ofzo weer iets uitbrengen, dan staat er een nummer op 1 dat het grootste deel van Nederland nog nooit heeft gehoordquote:Op vrijdag 23 mei 2025 17:30 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Van de traditionele hitlijsten lijkt dit me wel de meest neutrale.
Ah ja natuurlijk. Die spelen het nummer af in hun hoofd.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 17:30 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Dat is de elite, die luisteren er niet naar. De elite is alleen blijkbaar heel erg groot.
We kunnen alvast zeggen dat met airplay erbij Estland nieuw binnen is op 29 in de top 40.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 17:00 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Dat is de Single Top 100, niet de chart die de meeste mensen als maatstaf zien. Daar telt alleen streaming.
Het is geen wedstrijd, maar in de categorie van vergelijkbare nummers doet Espresso Macchiato het met een nummer 11 hit in de Single Top 100 beter dan Cha Cha Cha (13 - 34 - 78 - uit) en Rim Tim Tagi Dim (41 - 67 - uit). Beide nummers haalden de Top 40 ook niet.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 17:36 schreef usagi414 het volgende:
[..]
We kunnen alvast zeggen dat met airplay erbij Estland nieuw binnen is op 29 in de top 40.
Oostenrijk 16 in de Tipparade en Zweden 19.
[ x ]
Ik kan het mis hebben maar volgens mij is dit ook voor het eerst in jaren dat de nummer 1 niet gelijk in de top 40 komt. Dat gebeurde wel met Zitti e Buoni, Stefania en The Code. Tattoo en Arcade stonden al in de lijst voordat ESF begon.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 17:58 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Het is geen wedstrijd, maar in de categorie van vergelijkbare nummers doet Espresso Macchiato het met een nummer 11 hit in de Single Top 100 beter dan Cha Cha Cha (13 - 34 - 78 - uit) en Rim Tim Tagi Dim (41 - 67 - uit). Beide nummers haalden de Top 40 ook niet.
Logischerwijs deed in dat gezelschap Europapa het nog een stuk beter (7 weken op 1 in beide hitlijsten en nummer 1 in het jaaroverzicht).
Nee, het zal ongetwijfeld ook niet gaan gebeuren.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 18:02 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Ik kan het mis hebben maar volgens mij is dit ook voor het eerst in jaren dat de nummer 1 niet gelijk in de top 40 komt. Dat gebeurde wel met Zitti e Buoni, Stefania en The Code. Tattoo en Arcade stonden al in de lijst voordat ESF begon.
Ja leuk om eens te kijken hoe ver iedereen sinds Anouk kwamquote:Op vrijdag 23 mei 2025 17:44 schreef NailQueen het volgende:
Tevens staat Claude op nummer 1 in de top 40!
3 van de 4 recentste inzendingen zijn dus een nummer 1-hit gewordenquote:Op vrijdag 23 mei 2025 19:46 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Ja leuk om eens te kijken hoe ver iedereen sinds Anouk kwam
2013 - Anouk - 3e
2014 - The Common Linnets - 2e
2015 - Trijntje Oosterhuis - 35e
2016 - Douwe Bob - 18e
2017 - OG3NE - 33e
2018 - Waylon - 37e
2019 - Duncan Laurence - 1e (vier weken)
2020 - Jeangu Macrooy (Grow) - 29e
2021 - Jeangu Macrooy (BOANA) - 37e
2022 - S10 - 1e (een week)
2023 - Mia en Dion - 21e
2024 - Joost Klein - 1e (zeven weken)
2025 - Claude - 1e (nu dus 1 week)
Dit is zijn tweede nummer 1 hit trouwens, na Ladada.
Dat had ik niet verwacht, aangezien dat by far niet het slechtste is wat we ooit gestuurd hebben.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 19:57 schreef Fred_B het volgende:
[..]
3 van de 4 recentste inzendingen zijn dus een nummer 1-hit geworden![]()
En Duncan behaalde meer dan een miljard streams. Dus voor artiesten blijft het ESF een potentiële goudmijn.
De vorige keer dat een ESF-inzending de Top 40 niet haalde was One More Night uit 2003.
Nee, het is wel bijzonder dat allerlei meuk wel een paar weken in de Top 40 heeft gestaan en iets heel redelijks niet.quote:Op zaterdag 24 mei 2025 10:51 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Dat had ik niet verwacht, aangezien dat by far niet het slechtste is wat we ooit gestuurd hebben.
18e in de televote bij drie landen als beste resultaat, dat is vrij triest.quote:Op zaterdag 24 mei 2025 19:40 schreef Fred_B het volgende:
De minst presterende inzending bij het publiek dit jaar was UK, dat geen punten pakte. Sterker nog, een 18e plaats bleek in de landenlijsten het beste resultaat:
[ afbeelding ]
Met dit matige gemiddelde, zijn ze 8e in de lijst van slechtst presterende inzendingen bij het publiek. Deze ranking wordt aangevoerd door het Spaanse pareltje Do It For Your Lover, dat ondanks de Pannecoucke-staging weinig waardering kreeg, en ondanks een 6e plaats in Portugal gemiddeld ruim 23e werd.
[ x ]
Bij de jury scoorde UK wel 88 punten, wat goed was voor een 10e plaats.
In 2015 had Duitsland toch minder punten gekregen dan Frankrijk? Hoe kan N'oubliez Pas dan in dit rijtje staan?quote:Op zaterdag 24 mei 2025 19:40 schreef Fred_B het volgende:
De minst presterende inzending bij het publiek dit jaar was UK, dat geen punten pakte. Sterker nog, een 18e plaats bleek in de landenlijsten het beste resultaat:
[ afbeelding ]
Met dit matige gemiddelde, zijn ze 8e in de lijst van slechtst presterende inzendingen bij het publiek. Deze ranking wordt aangevoerd door het Spaanse pareltje Do It For Your Lover, dat ondanks de Pannecoucke-staging weinig waardering kreeg, en ondanks een 6e plaats in Portugal gemiddeld ruim 23e werd.
[ x ]
Bij de jury scoorde UK wel 88 punten, wat goed was voor een 10e plaats.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |