quote:
Op zondag 18 mei 2025 12:12 schreef YoopY het volgende:[..]
True. Iedere mislukking heeft natuurlijk ook een les in zich als je goed reflecteert. Echter vanuit de intentie gezien is het falen en dat maakt de beleving in eerste instantie negatief. Iets waar je niet bij stil wilt blijven staan vanwege de gekoppelde emotie?
Afhankelijk van welk gewicht je aan dat falen hangt, en die emotie hangt daar vervolgens ook vanaf, denk ik?
Mindset Pippi Langkous"Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan."(vallende potten en pannen)
Pippi lacht hard, terwijl ze haar handen op haar heupen zet.
"Nou zeg, dat ging niet helemaal zoals ik dacht!"Ze kijkt om zich heen, of iemand haar teleurstelling opmerkt, maar nee – niemand lacht haar uit.
"Ach, geeft niks! Dan doe ik het gewoon op een andere manier. Of ik probeer iets anders. Er zijn nog zoveel dingen die ik kan proberen!"Ze wrijft wat stof van haar knieën en springt overeind.
"Het is eigenlijk best grappig om te zien hoe dat misging. Ik had het nog nooit gedaan, dus dat betekent dat ik het nu misschien wél kan!"En met een knipoog naar haar vrienden Tommy en Annika zou ze zeggen:
"Weten jullie wat? Mislukken is gewoon een manier om uit te vinden hoe het niet moet. Volgende keer gaat het vast beter!"Mindset Tegenovergestelde"Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het niet kan."(vallende potten en pannen)
Zakt in elkaar, schudt het hoofd en mompelt:
"Oh nee... dit is echt vreselijk. Wat zullen de anderen wel niet denken?"Kijkt beschaamd om zich heen, probeert het gezicht af te wenden om het blozen te verbergen.
"Ik ben hier gewoon niet goed in. Ik had dit nooit moeten proberen. Wat dacht ik wel?"En dan, met een vermoeide zucht:
"Ik stop er maar mee. Het heeft toch geen zin. Ik kan het gewoon niet."