Ze willen alles en ze willen het nu. Helaas werkt het zo niet.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 18:46 schreef sigme het volgende:
Oh heremientied, moet je tegenwoordig op je 25ste je al zorgen maken over je vermogen, je pensioen, je koophuis?
En kom je achter als je oud bent.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 18:50 schreef SwebbeSensje het volgende:
Compound interest is je vriend als je jong bent.
Jij leeft van een uitkering.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 17:26 schreef Harvest89 het volgende:
Ik hield jarenlang 5k achter de hand als buffer. Nu heb ik dat gezet naar 10k, vanwege allerlei stijgende prijzen.
De rest geef ik uit.
Ik heb niks aan een dikke spaarrekening als ik koud onder de grond lig.
Dus je bent lang niet de enige.
Volgens mij ben je in de war met @uitkeringsgenieter.quote:
Dat is niet waar, daar kan je een mausoleum van laten bouwen om eeuwig in te kunnen rusten.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 17:26 schreef Harvest89 het volgende:
Ik hield jarenlang 5k achter de hand als buffer. Nu heb ik dat gezet naar 10k, vanwege allerlei stijgende prijzen.
De rest geef ik uit.
Ik heb niks aan een dikke spaarrekening als ik koud onder de grond lig.
Dus je bent lang niet de enige.
Haha. Een gast met die naam is het waarschijnlijk niet. 😋quote:Op zondag 18 mei 2025 18:13 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Volgens mij ben je in de war met @:uitkeringsgenieter.
Breng me nou niet op ideeën.quote:Op zondag 18 mei 2025 18:19 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Dat is niet waar, daar kan je een mausoleum van laten bouwen om eeuwig in te kunnen rusten.
Rente op rente.quote:Op maandag 19 mei 2025 19:16 schreef Laugh het volgende:
[..]
Wat is compound interest als in vragen mag?
Dank iedereen voor de reacties!
Je legt 100 euro in. Na een jaar heb je 10% winst. Dus heb je 110 euro.quote:Op maandag 19 mei 2025 19:16 schreef Laugh het volgende:
[..]
Wat is compound interest als in vragen mag?
Dank iedereen voor de reacties!
dan is voor mij ook vooral de vraag, waarom heb je dat gevoel..?quote:Vaak denk ik: waar maar ik mezelf druk over? Ik heb het goed. Huurwoning, geen studieschuld, leuk werk. Maar als ik dan weer naar mijn vrienden kijk, dan denk ik ‘ho shit’.
quote:Op vrijdag 30 mei 2025 08:21 schreef HSG het volgende:
Zolang je verstandig met je geld omgaat en een goed overzicht hebt van je inkomen en uitgaven heb je zo 25.000 Euro gespaard.
Ja misschien omdat het onzin is. Als de meerderheid van de bevolking niet eens 10k heeft. Dan is het beetje onzinnig om te gaan roepen dat het makkelijk is om 25k te sparen.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 12:37 schreef blomke het volgende:
[..]![]()
Tja, helaas hebben velen een andere perceptie.
quote:Op vrijdag 30 mei 2025 08:21 schreef HSG het volgende:
Zolang je verstandig met je geld omgaat en een goed overzicht hebt van je inkomen en uitgaven heb je zo 25.000 Euro gespaard.
Uhuh, goed verhaal.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 15:03 schreef SebbeSwensje het volgende:
Paar jaar geleden nog had ik geen cent meer te makken en betaalde ik geen enkele rekening meer. Vanaf een bepaald punt besloten om het roer helemaal om te gooien en te gaan sparen voor een motor en auto die ik echt wil en niet zo'n gaar goedkoop afdankertje is. Inmiddels alweer ruim 55k opgespaard in die tijd.
Het kan hard gaan.
Bedankt maat. Het waren turbulente tijden, maar er zijn wel wat wijze lesjes geleerd.quote:
Het zal niet altijd makkelijk zijn, maar het is wel verstandig. Onzinnig is het om te roepen dat de meerderheid geen 10 k heeft (wellicht heb je een bron) en vanuit dat litigieuze gegeven de conclusie te trekken dat het onzinnig is?quote:Op vrijdag 30 mei 2025 12:38 schreef over_hedge het volgende:
Ja misschien omdat het onzin is. Als de meerderheid van de bevolking niet eens 10k heeft. Dan is het beetje onzinnig om te gaan roepen dat het makkelijk is om 25k te sparen.
Zo zie ik het echt niet, te meer daar het over sparen gaat.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 12:38 schreef over_hedge het volgende:
Ik zie het ook meer als een verkapte: Kijk mij eens veel verdienen dan een serieuze post.
2023quote:Op vrijdag 30 mei 2025 18:11 schreef blomke het volgende:
[..]
Het zal niet altijd makkelijk zijn, maar het is wel verstandig. Onzinnig is het om te roepen dat de meerderheid geen 10 k heeft (wellicht heb je een bron) en vanuit dat litigieuze gegeven de conclusie te trekken dat het onzinnig is?
[..]
Zo zie ik het echt niet, te meer daar het over sparen gaat.
Ervaringen >>> geld, maar geld is daar dan wel weer noodzakelijk voor.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 12:34 schreef SuperNeger het volgende:
Komt omdat je vroeger veel ging reizen bij mij was het precies andersom. Toen ik 18 was ben ik voornamelijk materialistisch bezig geweest. Moest gelijk op mezelf wonen, mooie auto. Toen later huis kunnen kopen (die inmiddels bijna 3x zoveel waard is). Ook veel geluk gehad door deze keuze en de volgorde van eerst settlen dan pas reizen, maar inderdaad zie ik een groot verschil met mensen die "prachtige landen hebben bezocht" zoals je dat zelf zei. Die hebben wel een hoop mooie herinneringen, maar niks tastbaars en moeten nu 2x of 3x zoveel betalen voor hun huis.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |