abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217651234
https://www.nu.nl/achterk(...)-soms-een-vrouw.html

Naar aanleiding van het bovenstaande artikel.

Ik zal niet zo ver gaan door te zeggen dat dit soort mensen geestesziek zijn; in mijn directe omgeving nu 2x meegemaakt dat mensen zó ontzettend veel gelukkig zijn door een transitie te ondergaan. Helemaal goed: lekker doen dan :)

Maar het fenomeen dat de helft van de kinderen tegenwoordig twijfelt aan zijn of haar eigen gender :') Come on, dat is soort bijzonder psychologisch fenomeen en heeft niks meer met het je daadwerkelijk man of vrouw voelen te maken.

Deze Lorde ook: niemand gelooft dit toch? Dit zijn gewoon mensen die aandachtsziek zijn en op deze manier constant de spotlights op zich willen hebben.
  vrijdag 16 mei 2025 @ 08:50:55 #2
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_217651253
Ik voel me niet eens mens.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
  Moderator vrijdag 16 mei 2025 @ 09:06:49 #3
5428 crew  miss_sly
pi_217651394
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 08:48 schreef Solispolar het volgende:

Ik zal niet zo ver gaan door te zeggen dat dit soort mensen geestesziek zijn; in mijn directe omgeving nu 2x meegemaakt dat mensen zó ontzettend veel gelukkig zijn door een transitie te ondergaan. Helemaal goed: lekker doen dan :)

Maar het fenomeen dat de helft van de kinderen tegenwoordig twijfelt aan zijn of haar eigen gender :') Come on, dat is soort bijzonder psychologisch fenomeen en heeft niks meer met het je daadwerkelijk man of vrouw voelen te maken.

Deze Lorde ook: niemand gelooft dit toch? Dit zijn gewoon mensen die aandachtsziek zijn en op deze manier constant de spotlights op zich willen hebben.
Waarom niet, eigenlijk? Je kunt er maar een naam aan geven, man of vrouw, maar hoe je je voelt is toch niet iedere dag hetzelfde?

Ik voel me nooit een man, maar ik voel me wel soms vrouwelijker dan andere dagen. Dat iemand zoiets dan wil benoemen als "soms voel ik me een man" is toch prima?

Overigens twijfelt niet de helft van de kinderen tegenwoordig aan hun gender, maar er zal omdat het veel gewoner is geworden in de puberteit misschien wel wat meer ruimte zijn voor fluiiditeit, twijfel, experimenten met 'je anders voelen'. Lijkt me niks mis mee.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 16 mei 2025 @ 09:08:43 #4
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_217651412
De helft van de kinderen twijfelt aan zijn gender?
Heb je daar een bron voor?
Wie dit leest is een lezer van dit
  vrijdag 16 mei 2025 @ 09:11:59 #5
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_217651450
Ik voel me ook wel eens kut, maar ik blijf dan een man.

Maar verder dikke prima natuurlijk als zij dat voelt.
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
  vrijdag 16 mei 2025 @ 09:12:12 #6
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_217651456
Vroeger had je gothics tegenwoordig lhbtq geneuzel, zal wel weer wat anders komen over een aantal jaar.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_217651467
Niet weten dat Randy, Lorde is :')
I wanna go back with a club and attack
I wanna take to my guns and break you
pi_217651754
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 09:08 schreef MissButterflyy het volgende:
De helft van de kinderen twijfelt aan zijn gender?
Heb je daar een bron voor?
Nee.

quote:
7s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 09:06 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Waarom niet, eigenlijk? Je kunt er maar een naam aan geven, man of vrouw, maar hoe je je voelt is toch niet iedere dag hetzelfde?

Ik voel me nooit een man, maar ik voel me wel soms vrouwelijker dan andere dagen. Dat iemand zoiets dan wil benoemen als "soms voel ik me een man" is toch prima?

Overigens twijfelt niet de helft van de kinderen tegenwoordig aan hun gender, maar er zal omdat het veel gewoner is geworden in de puberteit misschien wel wat meer ruimte zijn voor fluiiditeit, twijfel, experimenten met 'je anders voelen'. Lijkt me niks mis mee.
Het is geen aanval hoor en ze doen er verder niemand kwaad mee. Maar ik zie vooral de wens van de ouders doorstromen in de acties van de kinderen. Bijvoorbeeld door ze geforceerd te laten spelen met zowel poppen als auto's. Prima als een jongen met een pop speelt en een meisje met een auto; maar we kunnen er in de basis gewoon vanuit gaan dat het niet zo is toch? En als ze dan toch ander speelgoed grijpen dan hoef je het uiteraard niet uit handen te nemen.

Maar dat hele geforceerde 'pushen' van dit soort dingen is gewoon vermoeiend. En dat begint dus vaak al bij de ouders. Een 2de voorbeeld is het feit dat je met goed fatsoen geen Netflix serie of reclame meer kunt kijken waar niet 2 Afrikanen, 3 Aziaten en 2 transgenders in verwerkt zijn omdat ze anders het gevoel hebben dat ze niet 'inclusief' zijn. Come on, het nuchtere verstand is ver te zoeken helaas.
pi_217651918
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 09:13 schreef Solotovski het volgende:
Niet weten dat Randy, Lorde is :')
Verklaart wel een hoop idd! :Y
Ze lijkt ook wel steeds meer en meer op hem. Alleen de snor nog.
pi_217651954
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 08:50 schreef SebbeSwensje het volgende:
Ik voel me niet eens mens.
Jij identificeert je als npc?
  vrijdag 16 mei 2025 @ 09:57:09 #11
319979 Fok-it
All is well
pi_217652003
GeFoRCeErd PuShEn

Aldus het zoveelste topic van iemand die zich ergert aan het opdringen
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  Moderator vrijdag 16 mei 2025 @ 10:00:45 #12
5428 crew  miss_sly
pi_217652049
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 09:35 schreef Solispolar het volgende:

[..]
Nee.
[..]
Het is geen aanval hoor en ze doen er verder niemand kwaad mee. Maar ik zie vooral de wens van de ouders doorstromen in de acties van de kinderen. Bijvoorbeeld door ze geforceerd te laten spelen met zowel poppen als auto's. Prima als een jongen met een pop speelt en een meisje met een auto; maar we kunnen er in de basis gewoon vanuit gaan dat het niet zo is toch? En als ze dan toch ander speelgoed grijpen dan hoef je het uiteraard niet uit handen te nemen.

Maar dat hele geforceerde 'pushen' van dit soort dingen is gewoon vermoeiend. En dat begint dus vaak al bij de ouders. Een 2de voorbeeld is het feit dat je met goed fatsoen geen Netflix serie of reclame meer kunt kijken waar niet 2 Afrikanen, 3 Aziaten en 2 transgenders in verwerkt zijn omdat ze anders het gevoel hebben dat ze niet 'inclusief' zijn. Come on, het nuchtere verstand is ver te zoeken helaas.
Er zal best een klein groepje ouders zijn dat het forceert, maar doorgaans is er alleen het verschil moet vroegah dat er in een gezin met alleen jongetjes ook zogenaamd meisjesspeelgoed aanwezig is en in een gezin met alleen meisjes ook zogenaamd jongensspeelgoed. Net zo goed zijn er nog steeds gezinnen waarin jongetjes absoluut niet met poppen mogen spelen omdat dat gay zou zijn.

Ik denk ook dat ze misschien een beetje ver doorschieten soms met representativiteit in films en series, maar dat er meer anderen dan witte mensen worden gecast is goed en belangrijk. Het gaat namelijk niet om inclusiviteit maar om representativiteit. Rolmodellen waarmee vooral kinderen zich kunnen identificeren en die hen het gevoel geven dat zij bepaalde dingen ook kunnen bereiken. Het is moeilijk voor te stellen als wit persoon die altijd mensen als zichzelf voorgeschoteld kreeg, maar als altijd alle prinsen en prinsessen, artsen, brandweermannen, moeders, vaders, leerkrachten wit zijn, wordt dromen dat jij dat zelf ook zou kunnen worden wel een stukje lastiger. Dat is wel wat kinderen nodig hebben.
  vrijdag 16 mei 2025 @ 10:01:07 #13
503714 SebbeSwensje
pi_217652053
quote:
9s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 09:54 schreef Wereldgozer het volgende:

[..]
Jij identificeert je als npc?
Ik identificeer me als 'geloosd'.
Appears.
  vrijdag 16 mei 2025 @ 10:01:56 #14
319979 Fok-it
All is well
pi_217652064
quote:

[..]
Nee.
[..]

bijzonder. Kun je wat series noemen? Kan me maar 1 serie bedenken met 1, niet 2, trans personages erin.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_217652093
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 10:01 schreef Fok-it het volgende:

[..]
bijzonder. Kun je wat series noemen? Kan me maar 1 serie bedenken met 1, niet 2, trans personages erin.
Serieus? The Umbrella Academy, OITNB, Sex Education, Pose.. en dan mis ik er vast nog heel veel.
pi_217652095
Ik woon een refo-dorp; laatst zag ik een jongetje van 7 in een bloemetjesjurk. Komt wel dichtbij zo brr
pi_217652121
New shtick.
-nee-
  vrijdag 16 mei 2025 @ 10:06:55 #18
319979 Fok-it
All is well
pi_217652122
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 10:04 schreef Solispolar het volgende:

[..]
Serieus? The Umbrella Academy, OITNB, Sex Education, Pose.. en dan mis ik er vast nog heel veel.
En die series plus de transpersonages worden aan je opgedrongen? Behalve OITNB en Sex Education zijn dat toch totaal geen populaire series ook?
pi_217652158
Moet hij/zij/het weten. Alles staat tegenwoordig maar te koop en iedereen loopt ermee te pronken, terwijl dergelijke zaken niks anders zijn dan het ontdekken van de eigen natuur. De natuur is om je heen, maakt er deel van uit. Zet een stap in het groen en je bent er of ontdek iets over jezelf en je wordt eraan herinnerd.
Dus dit aandacht vragen om de eigen natuur, om een voetstuk te kunnen waarborgen? Of is het omdat Lorde al een tijd niks heeft uitgebracht en op deze manier meer publiciteit vraagt?
Google is your friend, abuse your friends
  vrijdag 16 mei 2025 @ 10:12:58 #20
503714 SebbeSwensje
pi_217652185
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 10:04 schreef Solispolar het volgende:

[..]
Umbrella academy en Sex education waren echt wel leuk. Me totaal nergens aan gestoord ook.
Appears.
  vrijdag 16 mei 2025 @ 10:17:57 #21
319979 Fok-it
All is well
pi_217652236
Volgens mij begrijpen sommige mensen ook niet dat het die artiesten gevraagd wordt in een interview. Wat me niet heel moeilijk lijkt om te concluderen maar toch

Vervolgens wordt er dan over geklaagd alsof ze het van de daken schreeuwen. :')
pi_217652345
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 10:06 schreef Fok-it het volgende:

[..]
En die series plus de transpersonages worden aan je opgedrongen? Behalve OITNB en Sex Education zijn dat toch totaal geen populaire series ook?
Het wordt me niet opgedrongen, want ik kan altijd wegklikken.

Wat mij 'stoort' (en zelfs dat is relatief) is het idee dat een bepaalde groep mensen het gevoel heeft/krijgt dat dit representatief is voor de samenleving. Dat er overal waar kijkt minderheden zijn. Het heet niet voor niks MINDERheden. Stop dan ook aub met ze in grote getale in show te stoppen.
  vrijdag 16 mei 2025 @ 10:32:24 #23
319979 Fok-it
All is well
pi_217652352
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 10:31 schreef Solispolar het volgende:

[..]
Stop dan ook aub met ze in grote getale in show te stoppen.
Hoeveel van die castleden zijn trans dan?
pi_217652363
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 10:32 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Hoeveel van die castleden zijn trans dan?
Nogmaals: het gaat erom dat 1 hoofdkarakter van de show altijd wel gay, bi, trans of whatever is. Dat is gewoon niet representatief of je het nou leuk vindt of niet.

Zelfde geldt toch voor reclames? Ding dong, deur gaat open: een donkere man met een blanke vrouw met 2 Aziatische kinderen waarvan er minimaal 1 met zijn gender worstelt. Waarom?
  vrijdag 16 mei 2025 @ 10:34:17 #25
319979 Fok-it
All is well
pi_217652366
Grote getalen :') Even opgezocht. Het zijn 7 series. en niet series van 2025, dat zijn ook series van vroeger. Waar een transpersoon in zit/zat

Als je dat representatief noemt zou ik een lesje statistiek volgen als ik jou was
  vrijdag 16 mei 2025 @ 10:35:23 #26
319979 Fok-it
All is well
pi_217652376
En het leuke is, als er nu een serie wordt uitgebracht met een transpersoon erin: WEERR IEMAND!!!
Terwijl het alsnog totaal verwaarloosbaar is op alle series die uitgebracht worden
pi_217652380
De extreem gespierde en behaarde alfa-man is ook een minderheid maar als er daarvan een film mee volgestopt wordt hoor je TS niet klagen want dan loopt het nat uit z'n broekje.
  vrijdag 16 mei 2025 @ 10:36:20 #28
509226 Gehakt_bal
Lekker balletje
pi_217652387
TS wil deze mensen niet geestesziekte noemen. In plaats daarvan noemt hij ze maar aandachtsziek.
Ik vraag me altijd af wat voor last deze mensen veroorzaken voor andere mensen, bij een aantal zit de ergernis blijkbaar heel diep.

Laat een ieder gewoon in zijn waarde...
  Moderator vrijdag 16 mei 2025 @ 10:37:14 #29
5428 crew  miss_sly
pi_217652394
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 10:33 schreef Solispolar het volgende:

[..]
Nogmaals: het gaat erom dat 1 hoofdkarakter van de show altijd wel gay, bi, trans of whatever is. Dat is gewoon niet representatief of je het nou leuk vindt of niet.

Zelfde geldt toch voor reclames? Ding dong, deur gaat open: een donkere man met een blanke vrouw met 2 Aziatische kinderen waarvan er minimaal 1 met zijn gender worstelt. Waarom?
Jij kent niemand in je omgeving die homoseksueel (m/v) is?
pi_217653409
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 10:37 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Jij kent niemand in je omgeving die homoseksueel (m/v) is?
Jawel, maar nogmaals: deze aantallen zijn niet meer representatief voor de verdeling in de maatschappij.

Laat ik het andersom vragen: denk jij dat er in de maatschappij net zoveel leden uit de LHBTQ+ gemeenschap zitten als er in shows en reclames worden geplaatst?
pi_217653436
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 12:34 schreef Solispolar het volgende:

[..]
Jawel, maar nogmaals: deze aantallen zijn niet meer representatief voor de verdeling in de maatschappij.

Laat ik het andersom vragen: denk jij dat er in de maatschappij net zoveel leden uit de LHBTQ+ gemeenschap zitten als er in shows en reclames worden geplaatst?
Vind jij de wereld in reclames, helemaal afgezien van de hoeveelheid LHBTIQ+ personen, uberhaupt realistisch dan? :')
  Redactie Sport vrijdag 16 mei 2025 @ 12:40:55 #32
274204 crew  Mexicanobakker
pi_217653454
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_217653470
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 08:48 schreef Solispolar het volgende:

Lorde: 'Ik met al mijn geslachten ben rijp voor het gesticht'
  vrijdag 16 mei 2025 @ 12:44:03 #34
319979 Fok-it
All is well
pi_217653476
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 12:34 schreef Solispolar het volgende:

[..]
denk jij dat er in de maatschappij net zoveel leden uit de LHBTQ+ gemeenschap zitten als er in shows en reclames worden geplaatst?
Ja vooral statistieken negeren en gewoon door blijven gaan in je bubble.
  vrijdag 16 mei 2025 @ 12:45:57 #35
319979 Fok-it
All is well
pi_217653494
Het is ook gewoon een politieke agenda

Jullie weten ook stiekem wel dat het percentage totaal verwaarloosbaar is, maar het valse narratief helpt tegen 'linkse' politiek dus gewoon maar massaal blijven roepen na elk nieuwsbericht
  vrijdag 16 mei 2025 @ 13:00:58 #36
459912 FlippingCoin
pi_217653650
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
  vrijdag 16 mei 2025 @ 13:01:56 #37
459912 FlippingCoin
pi_217653661
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 12:45 schreef Fok-it het volgende:
Het is ook gewoon een politieke agenda

Jullie weten ook stiekem wel dat het percentage totaal verwaarloosbaar is, maar het valse narratief helpt tegen 'linkse' politiek dus gewoon maar massaal blijven roepen na elk nieuwsbericht
Smerige linkse mensen!!!
  vrijdag 16 mei 2025 @ 13:03:45 #38
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_217653679
Ja dat heb je soms.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  vrijdag 16 mei 2025 @ 13:09:29 #39
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_217653730
Some Lorde, soms Lord.
pi_217654169
Aandachtshoeren.

Op een onbewoond eiland zou het niet in hun op komen om hun lul / tieten er af te snijden. Oftewel, allemaal voor de bühne.
pi_217654646
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 12:38 schreef Farenji het volgende:

[..]
Vind jij de wereld in reclames, helemaal afgezien van de hoeveelheid LHBTIQ+ personen, uberhaupt realistisch dan? :')
Nu niet meer nee :P

quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 12:44 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Ja vooral statistieken negeren en gewoon door blijven gaan in je bubble.
Statistieken? Welke statistieken negeer ik dan precies?
  vrijdag 16 mei 2025 @ 15:17:16 #42
319979 Fok-it
All is well
pi_217654728
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 15:05 schreef Solispolar het volgende:

[..]
Nu niet meer nee :P
[..]
Statistieken? Welke statistieken negeer ik dan precies?
Die heb ik net genoemd. Er zijn sinds mensenheugenis 7 series gemaakt waarin een of meerdere personages trans was. Er zouden zo'n 817.000 tv shows in totaal zijn maar oke, beetje kinderachtig

2500 +- series op Netflix. Van die series met een transpersonage staan er nog geen 10 op Netflix maar laten we voor de verandering 10 aanhouden.

Dat is grofgeschat 0.4 procent van de series op Netflix met een transpersonage die daarin speelt.

Er wordt nu geschat dat minder dan 1 procent van de bevolking zich daar ook onder schaart.

Dus ja, zeg het maar waar ik de misplaatste representatie mis
pi_217654750
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 15:17 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Er zijn sinds mensenheugenis 7 series gemaakt waarin een of meerdere personages trans was.
De eerste hit op google ontkracht dit al.. 7 series in de totaliteit waarin 1 of meerdere transgenders een rol spelen? Serieus? Hieronder staan er al 10 en dat is slechts een kleine selectie.

quote:
Pose

Euphoria

Orange Is the New Black

Transparent

The L Word: Generation Q

Sense8

Glee

Everything’s Gonna Be Okay

9-1-1: Lone Star

Sex Education
  vrijdag 16 mei 2025 @ 15:23:24 #44
319979 Fok-it
All is well
pi_217654764
Prima maak je er 20 van (die niet allemaal op Netflix staan maar soit)

Wordt het 0.8 procent.

Valt het nog steeds in dezelfde marge
pi_217654780
Vergeet Oz niet
  vrijdag 16 mei 2025 @ 15:27:12 #46
459912 FlippingCoin
pi_217654789
Hm nu lijkt het wel alsof de helft van alle series een trannie heeft :o
pi_217654919
quote:
16s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 15:27 schreef FlippingCoin het volgende:
Hm nu lijkt het wel alsof de helft van alle series een trannie heeft :o
Fokkie zien trannies blijkbaar als normale mensen dus valt het hem niet op
pi_217655255
Moet zij weten.
pi_217657169
quote:

[..]
Nee.
[..]

Maar dat hele geforceerde 'pushen' van dit soort dingen is gewoon vermoeiend. En dat begint dus vaak al bij de ouders.
Jij hebt overduidelijk geen kinderen. Waar ze mee spelen kan je niet aan ze opdringen. Het enige wat je kan doen is verschillende dingen aanbieden, en dan zie je vanzelf wel waar ze mee spelen. Wat ze links laten liggen, daar heb je nul invloed op. Je dringt dus helemaal niks op door meerdere dingen aan te bieden.

Wat ouders wel generaties lang gedaan hebben, is meisjes expliciet geen “jongensspeelgoed” en jongens expliciet geen “meisjesspeelgoed” aanbieden. Daarmee dring je ze dus wel iets op, omdat je de andere helft simpelweg niet als optie laat zien. En het kan zijn dat er meestal al een natuurlijke voorkeur is, maar het zou toch zonde zijn als een meisje nooit haar liefde voor techniek ontdekt, omdat haar ouders haar nooit met Lego lieten spelen?
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
  Moderator vrijdag 16 mei 2025 @ 21:00:15 #50
18653 crew  D.
pi_217657309
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 20:50 schreef knoopie het volgende:

[..]
Jij hebt overduidelijk geen kinderen. Waar ze mee spelen kan je niet aan ze opdringen. Het enige wat je kan doen is verschillende dingen aanbieden, en dan zie je vanzelf wel waar ze mee spelen. Wat ze links laten liggen, daar heb je nul invloed op. Je dringt dus helemaal niks op door meerdere dingen aan te bieden.

Wat ouders wel generaties lang gedaan hebben, is meisjes expliciet geen “jongensspeelgoed” en jongens expliciet geen “meisjesspeelgoed” aanbieden. Daarmee dring je ze dus wel iets op, omdat je de andere helft simpelweg niet als optie laat zien. En het kan zijn dat er meestal al een natuurlijke voorkeur is, maar het zou toch zonde zijn als een meisje nooit haar liefde voor techniek ontdekt, omdat haar ouders haar nooit met Lego lieten spelen?
Lego is jongensspeelgoed? :o
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')