Waarom niet, eigenlijk? Je kunt er maar een naam aan geven, man of vrouw, maar hoe je je voelt is toch niet iedere dag hetzelfde?quote:Op vrijdag 16 mei 2025 08:48 schreef Solispolar het volgende:
https://www.nu.nl/achterk(...)-soms-een-vrouw.html
Naar aanleiding van het bovenstaande artikel.
Ik zal niet zo ver gaan door te zeggen dat dit soort mensen geestesziek zijn; in mijn directe omgeving nu 2x meegemaakt dat mensen zó ontzettend veel gelukkig zijn door een transitie te ondergaan. Helemaal goed: lekker doen dan![]()
Maar het fenomeen dat de helft van de kinderen tegenwoordig twijfelt aan zijn of haar eigen genderCome on, dat is soort bijzonder psychologisch fenomeen en heeft niks meer met het je daadwerkelijk man of vrouw voelen te maken.
Deze Lorde ook: niemand gelooft dit toch? Dit zijn gewoon mensen die aandachtsziek zijn en op deze manier constant de spotlights op zich willen hebben.
Nee.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 09:08 schreef MissButterflyy het volgende:
De helft van de kinderen twijfelt aan zijn gender?
Heb je daar een bron voor?
Het is geen aanval hoor en ze doen er verder niemand kwaad mee. Maar ik zie vooral de wens van de ouders doorstromen in de acties van de kinderen. Bijvoorbeeld door ze geforceerd te laten spelen met zowel poppen als auto's. Prima als een jongen met een pop speelt en een meisje met een auto; maar we kunnen er in de basis gewoon vanuit gaan dat het niet zo is toch? En als ze dan toch ander speelgoed grijpen dan hoef je het uiteraard niet uit handen te nemen.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 09:06 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Waarom niet, eigenlijk? Je kunt er maar een naam aan geven, man of vrouw, maar hoe je je voelt is toch niet iedere dag hetzelfde?
Ik voel me nooit een man, maar ik voel me wel soms vrouwelijker dan andere dagen. Dat iemand zoiets dan wil benoemen als "soms voel ik me een man" is toch prima?
Overigens twijfelt niet de helft van de kinderen tegenwoordig aan hun gender, maar er zal omdat het veel gewoner is geworden in de puberteit misschien wel wat meer ruimte zijn voor fluiiditeit, twijfel, experimenten met 'je anders voelen'. Lijkt me niks mis mee.
Er zal best een klein groepje ouders zijn dat het forceert, maar doorgaans is er alleen het verschil moet vroegah dat er in een gezin met alleen jongetjes ook zogenaamd meisjesspeelgoed aanwezig is en in een gezin met alleen meisjes ook zogenaamd jongensspeelgoed. Net zo goed zijn er nog steeds gezinnen waarin jongetjes absoluut niet met poppen mogen spelen omdat dat gay zou zijn.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 09:35 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Nee.
[..]
Het is geen aanval hoor en ze doen er verder niemand kwaad mee. Maar ik zie vooral de wens van de ouders doorstromen in de acties van de kinderen. Bijvoorbeeld door ze geforceerd te laten spelen met zowel poppen als auto's. Prima als een jongen met een pop speelt en een meisje met een auto; maar we kunnen er in de basis gewoon vanuit gaan dat het niet zo is toch? En als ze dan toch ander speelgoed grijpen dan hoef je het uiteraard niet uit handen te nemen.
Maar dat hele geforceerde 'pushen' van dit soort dingen is gewoon vermoeiend. En dat begint dus vaak al bij de ouders. Een 2de voorbeeld is het feit dat je met goed fatsoen geen Netflix serie of reclame meer kunt kijken waar niet 2 Afrikanen, 3 Aziaten en 2 transgenders in verwerkt zijn omdat ze anders het gevoel hebben dat ze niet 'inclusief' zijn. Come on, het nuchtere verstand is ver te zoeken helaas.
bijzonder. Kun je wat series noemen? Kan me maar 1 serie bedenken met 1, niet 2, trans personages erin.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 09:35 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Nee.
[..]
Het is geen aanval hoor en ze doen er verder niemand kwaad mee. Maar ik zie vooral de wens van de ouders doorstromen in de acties van de kinderen. Bijvoorbeeld door ze geforceerd te laten spelen met zowel poppen als auto's. Prima als een jongen met een pop speelt en een meisje met een auto; maar we kunnen er in de basis gewoon vanuit gaan dat het niet zo is toch? En als ze dan toch ander speelgoed grijpen dan hoef je het uiteraard niet uit handen te nemen.
Maar dat hele geforceerde 'pushen' van dit soort dingen is gewoon vermoeiend. En dat begint dus vaak al bij de ouders. Een 2de voorbeeld is het feit dat je met goed fatsoen geen Netflix serie of reclame meer kunt kijken waar niet 2 Afrikanen, 3 Aziaten en 2 transgenders in verwerkt zijn omdat ze anders het gevoel hebben dat ze niet 'inclusief' zijn. Come on, het nuchtere verstand is ver te zoeken helaas.
Serieus? The Umbrella Academy, OITNB, Sex Education, Pose.. en dan mis ik er vast nog heel veel.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 10:01 schreef Fok-it het volgende:
[..]
bijzonder. Kun je wat series noemen? Kan me maar 1 serie bedenken met 1, niet 2, trans personages erin.
En die series plus de transpersonages worden aan je opgedrongen? Behalve OITNB en Sex Education zijn dat toch totaal geen populaire series ook?quote:Op vrijdag 16 mei 2025 10:04 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Serieus? The Umbrella Academy, OITNB, Sex Education, Pose.. en dan mis ik er vast nog heel veel.
Umbrella academy en Sex education waren echt wel leuk. Me totaal nergens aan gestoord ook.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 10:04 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Serieus? The Umbrella Academy, OITNB, Sex Education, Pose.. en dan mis ik er vast nog heel veel.
Het wordt me niet opgedrongen, want ik kan altijd wegklikken.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 10:06 schreef Fok-it het volgende:
[..]
En die series plus de transpersonages worden aan je opgedrongen? Behalve OITNB en Sex Education zijn dat toch totaal geen populaire series ook?
Hoeveel van die castleden zijn trans dan?quote:Op vrijdag 16 mei 2025 10:31 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Stop dan ook aub met ze in grote getale in show te stoppen.
Nogmaals: het gaat erom dat 1 hoofdkarakter van de show altijd wel gay, bi, trans of whatever is. Dat is gewoon niet representatief of je het nou leuk vindt of niet.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 10:32 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Hoeveel van die castleden zijn trans dan?
Jij kent niemand in je omgeving die homoseksueel (m/v) is?quote:Op vrijdag 16 mei 2025 10:33 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Nogmaals: het gaat erom dat 1 hoofdkarakter van de show altijd wel gay, bi, trans of whatever is. Dat is gewoon niet representatief of je het nou leuk vindt of niet.
Zelfde geldt toch voor reclames? Ding dong, deur gaat open: een donkere man met een blanke vrouw met 2 Aziatische kinderen waarvan er minimaal 1 met zijn gender worstelt. Waarom?
Jawel, maar nogmaals: deze aantallen zijn niet meer representatief voor de verdeling in de maatschappij.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 10:37 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Jij kent niemand in je omgeving die homoseksueel (m/v) is?
Vind jij de wereld in reclames, helemaal afgezien van de hoeveelheid LHBTIQ+ personen, uberhaupt realistisch dan?quote:Op vrijdag 16 mei 2025 12:34 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Jawel, maar nogmaals: deze aantallen zijn niet meer representatief voor de verdeling in de maatschappij.
Laat ik het andersom vragen: denk jij dat er in de maatschappij net zoveel leden uit de LHBTQ+ gemeenschap zitten als er in shows en reclames worden geplaatst?
Lorde: 'Ik met al mijn geslachten ben rijp voor het gesticht'quote:Op vrijdag 16 mei 2025 08:48 schreef Solispolar het volgende:
https://www.nu.nl/achterk(...)-soms-een-vrouw.html
Naar aanleiding van het bovenstaande artikel.
Ik zal niet zo ver gaan door te zeggen dat dit soort mensen geestesziek zijn; in mijn directe omgeving nu 2x meegemaakt dat mensen zó ontzettend veel gelukkig zijn door een transitie te ondergaan. Helemaal goed: lekker doen dan![]()
Maar het fenomeen dat de helft van de kinderen tegenwoordig twijfelt aan zijn of haar eigen genderCome on, dat is soort bijzonder psychologisch fenomeen en heeft niks meer met het je daadwerkelijk man of vrouw voelen te maken.
Deze Lorde ook: niemand gelooft dit toch? Dit zijn gewoon mensen die aandachtsziek zijn en op deze manier constant de spotlights op zich willen hebben.
Ja vooral statistieken negeren en gewoon door blijven gaan in je bubble.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 12:34 schreef Solispolar het volgende:
[..]
denk jij dat er in de maatschappij net zoveel leden uit de LHBTQ+ gemeenschap zitten als er in shows en reclames worden geplaatst?
Smerige linkse mensen!!!quote:Op vrijdag 16 mei 2025 12:45 schreef Fok-it het volgende:
Het is ook gewoon een politieke agenda
Jullie weten ook stiekem wel dat het percentage totaal verwaarloosbaar is, maar het valse narratief helpt tegen 'linkse' politiek dus gewoon maar massaal blijven roepen na elk nieuwsbericht
Nu niet meer neequote:Op vrijdag 16 mei 2025 12:38 schreef Farenji het volgende:
[..]
Vind jij de wereld in reclames, helemaal afgezien van de hoeveelheid LHBTIQ+ personen, uberhaupt realistisch dan?
Statistieken? Welke statistieken negeer ik dan precies?quote:Op vrijdag 16 mei 2025 12:44 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ja vooral statistieken negeren en gewoon door blijven gaan in je bubble.
Die heb ik net genoemd. Er zijn sinds mensenheugenis 7 series gemaakt waarin een of meerdere personages trans was. Er zouden zo'n 817.000 tv shows in totaal zijn maar oke, beetje kinderachtigquote:Op vrijdag 16 mei 2025 15:05 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Nu niet meer nee
[..]
Statistieken? Welke statistieken negeer ik dan precies?
De eerste hit op google ontkracht dit al.. 7 series in de totaliteit waarin 1 of meerdere transgenders een rol spelen? Serieus? Hieronder staan er al 10 en dat is slechts een kleine selectie.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 15:17 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Er zijn sinds mensenheugenis 7 series gemaakt waarin een of meerdere personages trans was.
quote:Pose
Euphoria
Orange Is the New Black
Transparent
The L Word: Generation Q
Sense8
Glee
Everything’s Gonna Be Okay
9-1-1: Lone Star
Sex Education
Fokkie zien trannies blijkbaar als normale mensen dus valt het hem niet opquote:Op vrijdag 16 mei 2025 15:27 schreef FlippingCoin het volgende:
Hm nu lijkt het wel alsof de helft van alle series een trannie heeft
Jij hebt overduidelijk geen kinderen. Waar ze mee spelen kan je niet aan ze opdringen. Het enige wat je kan doen is verschillende dingen aanbieden, en dan zie je vanzelf wel waar ze mee spelen. Wat ze links laten liggen, daar heb je nul invloed op. Je dringt dus helemaal niks op door meerdere dingen aan te bieden.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 09:35 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Nee.
[..]
Maar dat hele geforceerde 'pushen' van dit soort dingen is gewoon vermoeiend. En dat begint dus vaak al bij de ouders.
Lego is jongensspeelgoed?quote:Op vrijdag 16 mei 2025 20:50 schreef knoopie het volgende:
[..]
Jij hebt overduidelijk geen kinderen. Waar ze mee spelen kan je niet aan ze opdringen. Het enige wat je kan doen is verschillende dingen aanbieden, en dan zie je vanzelf wel waar ze mee spelen. Wat ze links laten liggen, daar heb je nul invloed op. Je dringt dus helemaal niks op door meerdere dingen aan te bieden.
Wat ouders wel generaties lang gedaan hebben, is meisjes expliciet geen “jongensspeelgoed” en jongens expliciet geen “meisjesspeelgoed” aanbieden. Daarmee dring je ze dus wel iets op, omdat je de andere helft simpelweg niet als optie laat zien. En het kan zijn dat er meestal al een natuurlijke voorkeur is, maar het zou toch zonde zijn als een meisje nooit haar liefde voor techniek ontdekt, omdat haar ouders haar nooit met Lego lieten spelen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |