quote:
Op donderdag 15 mei 2025 15:18 schreef DeZwabber het volgende:[..]
Ah bah.

Daar zaten wij een tijdje terug ook mee. Het lijkt er nu op het mee gaat vallen hier, maar de eerste weken na de aankondiging merkte je echt dat de sfeer op de werkvloer anders was.
Ik ben daar ook echt gevoelig voor, sfeertje op werk

. Ik loop regelmatig weg maar kan niet altijd

. Kan lastig in schatten hoe het bij ons zit; het lijkt mee te vallen met mensen die hun baan gaan verliezen maarrrrrr dat komt omdat ze tijdelijke contracten niet verlengen of mensen die met pensioen gaan niet meer vervangen etc. Dat levert wel weer uitdagingen op met het werk wat je moet afleveren. Als je dat eerst met zn tweeën mocht doen en nu moet het in je eentje in hetzelfde aantal uren, dat is echt echt helemaal kut

(en soms niet meer dan terecht maar dat zijn uitzonderingen)
anyway, ik heb t persoonlijk best chill hoor. Dit jaar had we piekjes omdat ik taken moest overnemen van andere mensen zonder overdracht en idem voor lessen die niet in mijn vakgebied lagen. Dat kost zoveel tijd

. Volgend jaar is al die meuk weg en heb ik best afgekaderde taken en lessen die ik al vaker heb gegeven dus dan kun je die voorbereidingstijd wél gebruiken om kritisch te kijken naar je lessen en dat is heerlijk.
En mijn onderzoek zit al helemaal safe want dat wordt niet betaald uit het onderwijspotje maar door rabobank, zonmw, bedenk het maar. Mensen met geld