abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 15 mei 2025 @ 14:36:49 #1
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_217641664
Was Pablo Torres die UAE-renner die als een van de eersten viel? Heeft in elk geval wel opgegeven.
pi_217641673
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 14:43 schreef Chiappucci het volgende:
Was Pablo Torres die UAE-renner die als een van de eersten viel? Heeft in elk geval wel opgegeven.
en wie was de Red Bull man die dacht even te gaan gravellen aan de rand van het asfalt die dit alles veroorzaakt heeft?
pi_217641695
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 14:45 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
en wie was de Red Bull man die dacht even te gaan gravellen aan de rand van het asfalt die dit alles veroorzaakt heeft?
Lijkt op Wandahl.
pi_217641715
Die
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 14:46 schreef Chiappucci het volgende:

[..]
Lijkt op Wandahl.
Die had even een Wanbeeld
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_217641749
Welsford, Mullen, Wandahl, Kepplinger en Torres in ieder geval uit koers
  donderdag 15 mei 2025 @ 16:01:12 #7
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_217642296
Groenewegen is het wiel nog niet kwijt.
Put these foolish ambitions to rest.
  donderdag 15 mei 2025 @ 16:01:53 #8
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_217642303
Als hij dit niet wint, met zo'n lead-out...
pi_217642309
Extreem pijnlijk wel, een betere kans dan dit gaat er nooit meer komen.
  donderdag 15 mei 2025 @ 16:02:57 #10
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_217642311
Groenewegen is een grote, enorme, gigantische dief.
pi_217642312
Geklopt worden door Van Poppel op een landingsbaan met perfecte lead-out. Groenewegen heeft een groot probleem.
pi_217642415
Danny in de vorm van z'n leven.
pi_217642435
Met een afdaling naar de laatste honderden meters in Duinkerke, als dat maar goed gaat.
pi_217642460
Lekkere haakse bocht. _O-
pi_217642471
Van Poppel gisteren
quote:
I’m just really happy I could finish it off. Tomorrow is a new day – I fully commit to the leadout – but for now, we’ll enjoy this victory.
Als ze vandaag vol voor Danny zouden zijn gaan rijden had die er waarschijnlijk weer niets van gebakken.
pi_217642473
Askey op 1 been!
pi_217642508
Lekker bochtje wel in de laatste kilometer
pi_217642516
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 16:24 schreef Remco het volgende:
Van Poppel gisteren
[..]
Als ze vandaag vol voor Danny zouden zijn gaan rijden had die er waarschijnlijk weer niets van gebakken.
Welsford was al vrij snel DNF, dus ik heb zo het vermoeden dat hij het wel wist ;(
pi_217642520
Danny staat op punt en Groenewegen heeft een groot probleem
pi_217643118
Ach Dillun
U MAD?
  vrijdag 16 mei 2025 @ 15:11:45 #21
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_217654689
Lidl aan het controleren in Hongarije, begrijp ik. Het vertrouwen in AWP moet groot zijn, of er schuilt misschien een onontdekt fenomeen in Paul Verbnjak.
  vrijdag 16 mei 2025 @ 16:05:37 #22
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_217654987
Alessandro Covi die met zijn miljoenensalaris in het wiel van een 18-jarige gaat hangen en een paar seconden tekort komt voor de overwinning, erg mooi.
pi_217654988
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 15:11 schreef Koffieplanter het volgende:
Lidl aan het controleren in Hongarije, begrijp ik. Het vertrouwen in AWP moet groot zijn, of er schuilt misschien een onontdekt fenomeen in Paul Verbnjak.
Ecuador boven. Philipsen leek overschot te hebben maar wilde geen meter op kop rijden?
Demain, on roule
pi_217654993
Vino versie 2025 geeft je vleugels.
  vrijdag 16 mei 2025 @ 16:06:45 #25
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_217655000
Nieuwe vloot vol met punten richting Astana.
  vrijdag 16 mei 2025 @ 16:22:29 #26
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_217655094
Schuilt er een fenomeen in Balint Feldhoffer?
pi_217655154
Gautherat is ook wel lekker in vorm laatste dagen
Demain, on roule
pi_217655155
Gautherat op een monsterverzet naar de winst in Duinkerke.
pi_217655158
Een Jelle Nijdammetje.
pi_217655180
José zag Jake Stewart met z'n plakplaatjes aan voor Pascal Ackermann :')
  vrijdag 16 mei 2025 @ 18:49:28 #31
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_217656228
Wat een dramatisch AK veld in Hongarije :D Dit worden miljoen miljard punten voor Astana.
  Moderator vrijdag 16 mei 2025 @ 18:53:34 #32
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_217656261
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 18:49 schreef Immerdebestebob het volgende:
Wat een dramatisch AK veld in Hongarije :D Dit worden miljoen miljard punten voor Astana.
Valt eigenlijk vies tegen, Rene geeft niet thuis.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_217656279
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 18:53 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]
Valt eigenlijk vies tegen, Rene geeft niet thuis.
Als zelfs Astana hem niet meer aan de praat krijgt, komt dat nooit meer goed..
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 16 mei 2025 @ 19:46:16 #34
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_217656551
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 16:35 schreef Mykonos het volgende:
Gautherat is ook wel lekker in vorm laatste dagen
Het liefje van Elodie Kuijper, derhalve halve Nederlandse zege!
pi_217658651
quote:
“Dat we geen sponsor vinden? Ik neem aan dat het u ook niet ontgaat wat er in de wereld gebeurt?”: Lotto-CEO reageert op de kritiek op hem en zijn ploeg

“Mijn excuses als ik soms wat scherp was.” Bij het afscheid weet Stéphane Heulot (54) dat hij al hartelijker interviews gegeven heeft. Amper twee zeges, een kopman die lang op de sukkel was en nog steeds geen nieuwe sponsor. De CEO van Lotto blijft een optimist, ook nu, maar de kritiek aan zijn adres valt hem soms zwaar: “Vragen jullie aan Rudi Garcia ook waarom hij geen Nederlands spreekt?”

Dat hij bovengetekende niet al te gunstig gezind is. Pas na een ruim een half uur in het interview zal Heulot het letterlijk uitspreken – lees verderop. Maar als hij ons in een vergaderzaaltje in de service course van de ploeg in Temse de hand schudt, merken we het meteen. Stuurse blik, nors knikje. Dit is geen moment voor smalltalk. Dan maar meteen over naar de meest prangende vraag.

Hoe kijkt de CEO van Lotto naar de prestaties van zijn team tot dusver?
“Ik kan moeilijk beweren dat ik tevreden ben. C’est clair. We hebben te weinig gewonnen. We kunnen onvoldoende onze stempel drukken. Dit is geen goed seizoen voorlopig. Maar zonder er een Calimero-verhaal van te maken: daar zijn wel gegronde redenen voor. Veel blessures. Op zeker ogenblik hadden we negen renners tegelijk die niet konden koersen. En zelfs wie er wel bij was, was niet altijd honderd procent. Lennert Van Eetvelt heeft weken met een breukje in zijn voet rondgereden. Maar Lennert is wel een van die leiders die het team vertrouwen moet geven. Dat missen we momenteel.”

Amper twee zeges: een ritje in de Ster van Bessèges en etappewinst in de Ronde van Turkije. Dat is…
“… niet genoeg. Dat zeg ik toch. Maar het seizoen is niet voorbij. Waarom zouden we bijvoorbeeld geen goede Tour kunnen rijden? Lennert zal dan helemaal fit zijn, Arnaud De Lie zal er opnieuw bij zijn, ik geloof sterk in Jenno Berckmoes: ik blijf optimistisch. Maar wat mij opvalt: toen we het de voorbije twee jaar wel goed deden, heb ik dat amper iemand horen opmerken. Het is kennelijk veel makkelijker om te zeggen dat het niet goed gaat.”

Feit is dat Arnaud De Lie al voor het tweede jaar op rij nergens stond in het voorjaar en er vroegtijdig de stekker heeft uitgetrokken. Dat kan je niet anders dan zorgwekkend noemen.
“Eén: vorig jaar was anders. Toen hebben we de oorzaak duidelijk kunnen identificeren: de ziekte van Lyme. Dit jaar kunnen we dat niet. Ja, Arnaud was niet op niveau. Maar mag ik opmerken dat hij nog altijd jong is? (23, red.) Iedereen lijkt dat uit het oog te verliezen. Het is niet eenvoudig om op die leeftijd met druk om te gaan. Dan kunnen er zaken gebeuren die niet makkelijk te begrijpen zijn. Zeker als het intussen wat tegenzit.”

U bedoelt?
“Op stage in Denia is hij twee keer gevallen. Daarna had hij last van allergieën. Dat zijn niet de grootste zaken, maar toeval is het niet. Dat heeft hem een achterstand opgeleverd. En vervolgens kom je in een voorjaar terecht waar elke klassieker een wereldkampioenschap waard is. Arnaud heeft die trein nooit meer kunnen inhalen.”

Volgens je sportief manager Kurt Van de Wouwer moet De Lie geen 90 maar 110 procent voor zijn vak leven.
“Die woorden laat ik aan Kurt. Ik zeg niet dat ik het er niet mee eens ben, maar hoeveel renners zijn er die 110% voor hun vak leven en ook niet elke zondag met hun armen omhoog over de streep rijden? Kijk: Arnaud is iemand die van het leven houdt, die plezier maakt, die graag lacht. Stop je hem in een te strikt schema functioneert hij niet. Maar Arnaud is géén luierik. Als we drie maanden lang een huis voor hem in Spanje huren, dan ligt hij daar niet in zijn bed PlayStation te spelen. Arnaud werkt hard.”

Dat is een andere theorie: hij zou net te hard gewerkt hebben en overtraind uit de winter gekomen zijn.
(zucht) “Dat bedoel ik dus: iedereen zegt maar wat. Iedereen lijkt wel een expert. Ik kijk naar zijn TrainingPeaks en zie dat Arnaud gedaan heeft wat hij moest doen. Was er op zeker moment sprake van overtraining? Zat de timing van zijn training soms verkeerd? Mogelijk. Maar achteraf is het makkelijk praten. Dan hadden we zelf eerder moeten ingrijpen. (resoluut) Het belangrijkste is dat Arnaud een groot talent blijft. Dat is niet weg. Zondag herneemt hij in Rund um Köln. Ik kijk ernaar uit.”

Ruim een jaar geleden zorgde Maxim Van Gils met goede resultaten nog voor een nieuw elan bij Lotto. Dat lijkt intussen helemaal verdwenen.
“Een nieuw elan? Fijn dat u dat eindelijk eens opmerkt. Dat heb ik toen nooit gelezen. Soit. Loopt iedereen hier vandaag supergelukkig rond? Natuurlijk niet. Allemaal wachten we op de vonk die de machine in gang steekt. Maar die gaat komen, zeker weten. En lang niet alles is slecht: Arjen Livyns heeft een goede lente gehad, Jarno Widar bewijst bijna wekelijks zijn talent en komt volgend jaar naar het profteam. Maar misschien zijn we iets te relaxed geworden toen vorige winter duidelijk werd dat de promotie naar de WorldTour al quasi zeker was. Hebben we te snel gezegd dat dit een overgangsjaar zou worden. Plus: onze winter is ook niet makkelijk geweest. Het late vertrek van Maxim heeft de ploeg en ons programma behoorlijk gedestabiliseerd.”

Een nieuwe naamsponsor zou helpen. Die zoektocht duurt inmiddels al een jaar.
“Een jaar?”

Vorig jaar in mei doken de eerste signalen op dat Dstny niet zou verlengen.
“Excuseer: begin augustus heeft Dstny ons laten weten dat het niet zou doorgaan. En dan nog had het een clausule tot 31 december. Dát is de realiteit. En we werken eraan. Maar ik neem aan dat het u ook niet ontgaat wat er in de wereld gebeurt? De handelsoorlog tussen China en Amerika, de verkiezing van de Amerikaanse president: veel bedrijven zijn bezorgd. De prioriteit ligt niet onmiddellijk bij sponsoring.”

De tijd dringt. Volgend jaar zit Lotto normaliter in de WorldTour. Dat betekent: méér financiële verplichtingen en een veel drukker programma op het hoogste niveau. Momenteel rijdt Lotto de Giro niet. Volgend jaar kan dat niet meer.
“Daar zijn we ons van bewust. We hebben een jonge ploeg. We hebben er altijd een punt van gemaakt om niet te snel te gaan en onze renners de tijd te geven om zich te ontwikkelen. Ik zal het geen probleem noemen, maar het is inderdaad een bijkomende complicatie richting volgend jaar. Maar dat weten we al langer. Daarom ook dat we dit een overgangsjaar hebben genoemd. Lopen we voor op ons schema? Neen. Maar hebben we een achterstand? Ook niet.”

Intussen zijn talenten als Brent Van Moer en Alec Segaert einde contract. Dit is de periode waarin de transfermarkt volop beweegt.
“En denkt u dat het bij ons niet beweegt? Dat wij niet met hen praten? Ook dat stoort mij. Het wordt altijd voorgesteld alsof wij financiële problemen hebben. Wij hebben geen moeilijkheden. Maar willen we onze middelen verhogen? Uiteraard. Alleen zullen wij het loon van een renner nooit maal vier kunnen doen. Wij hebben geen budget van 70 miljoen zoals Red Bull. En daar moeten we ook niet op mikken. Trouwens, niet alles is een geldkwestie. Neem Segaert. Voor hem is de omkadering die we bieden minstens zo belangrijk. En als ik daar iets over mag zeggen: qua performance maken we ons zeker niet belachelijk. Integendeel, daar staan we niet veraf van de allerbesten. Dat beweer ik niet. Dat blijkt uit de geluiden die ik opvang van renners die hier vertrokken zijn.”

Is het een optie om de WorldTourlicentie te weigeren? Het zou jullie veel financiële verplichtingen besparen.
“In geen geval. Terugkeren naar de WorldTour was net de missie waarmee ik hier twee en half jaar geleden ben begonnen.”

En wat als die nieuwe sponsor er niet zou komen? Gaat Lotto dan opnieuw het financiële gat dichtrijden?
“Laten we vooral al heel gelukkig zijn dat de loterij al veertig jaar doet wat ze nu doet. Is dat genoeg? Neen. Gaat de loterij nog meer doen? Ook niet. Daarvan zijn we ons bewust. Maar intussen blijft de loterij wel een trouwe, gegarandeerde partner. Dat is heel veel waard.”

De voorwaarden voor de nieuwe sponsor zijn al versoepeld. Het moet geen Belgisch bedrijf zijn en Lotto hoeft niet meer per se de eerste naamsponsor te zijn.
“We staan inderdaad open voor meer dan een scenario. Maar is het niet logisch dat het niet meer noodzakelijk Belgisch hoeft te zijn? De bedrijfswereld is per definitie internationaal. Trouwens: achter Dstny zat een Frans investeringsfonds. Dat was ook niet Belgisch.”

Intussen ontsnapt ook u niet aan de kritiek…
“Merkwaardig dat u dat aansnijdt. Het is uw krant, uzelf, die dat geschreven heeft. Ik spreek geen Nederlands. Mijn Engels zou slecht zijn. Los van het feit dat het laatste niet waar is, waarom moet dat?”

Omdat het uw functioneren zou beïnvloeden. Zoals iemand uit de brede entourage van de ploeg deze week zei: “Zolang Heulot Frans kan praten, communiceert hij prima. Maar zodra het in een andere taal moet, wordt het moeilijker.”

“Eerst over dat Nederlands. Ik heb, na een verloren weddenschap met mijn schoonmoeder, ooit een cursus Nederlands gevolgd. Maar ik daag u uit een week met mij mee te lopen. Ik heb er gewoon geen tijd voor. Waarom begint men daar ook altijd over? Doet u dat ook als Garcia bondscoach wordt? Of destijds bij Tedesco? En ging het zoveel beter met de Belgische voetbalploeg toen Wilmots bondscoach was? En die sprak wel Frans en Nederlands. En ja, mijn vrouw is West-Vlaamse. Maar als ik haar hoor praten en ik hoor dan Kurt Van de Wouwer (uit de Kempen, red.): dat is een andere taal. Jullie verstaan mekaar onderling vaak niet.”

Blijft het feit dat het niet ideaal is voor een Belgische ploeg met deels Vlaamse renners en partners.
“Maar daarom is de voertaal binnen de ploeg ook Engels. Zo staat het ook in mijn contract: ik moet Engels kunnen spreken. Dat doe ik. En niemand binnen de ploeg die mij al gezegd heeft dat dat een probleem is. Of ze nu Frans spreken of een andere taal: ik ben close met al mijn renners.”

Dus we kunnen de rest van dit interview in het Engels doen?
“Absolutely. No problem.” (De rest gebeurt in een mix van grotendeels Engels en Frans, red.)

Een andere kritiek aan uw adres luidt dat u te weinig commercieel zou denken.
“Nog zoiets... (zucht) Laat me één voorbeeld geven: het contract met Orbéa (fietsconstructeur, red.). Er zijn veel redenen waarom ik zou kunnen zeggen dat ik daar meer dan mijn deel in gehad heb. Maar is dat hoe ik het moet doen? ‘Ik, ik, ik?’ Voor mij is dat teamwerk. Wat betekent dat ook: commercieel denken? Als dat wil zeggen dat je moet liegen en beweren dat je overal contacten hebt terwijl dat niet waar is, dan pas ik liever.”

De kritiek raakt u duidelijk diep.
“Ja. Maar niet voor mezelf, wel voor de mensen rond mij. Ik ben de laatste die zal beweren dat ik perfect ben. Natuurlijk maak ik fouten. Maar toen ik hier in januari 2023 aan begonnen ben, moest alles hier heropgebouwd worden. En we hébben de zaken gekeerd. Daarom: moest ik ook maar ergens het gevoel hebben dat ik de verdere evolutie van de ploeg in de weg sta, zou ik zelfs niet wachten tot men mij doorstuurt. Ik heb een contract van onbepaalde duur. Dan zal ik zelf wel weggaan. Ik hou van mijn renners, mijn staf en deze ploeg, maar ik ga mij niet kost wat kost vastklampen aan deze job. Maar zolang vraag ik wel een beetje fair play. Word ik boos als je schrijft dat we voorlopig een slecht seizoen hebben? Neen. Want dat is zo. Maar ik word wel boos als mijn zoontje van elf van zijn juf moet horen dat er van alles over zijn papa in de krant staat wat niet terecht is. Misschien ben ik te gevoelig. Te emotioneel. Dat kan. Maar laat de wereld en de koers hard zijn, ik blijf liever een beetje menselijk.”
Ik heb de indruk dat Stéphane een tikje geagiteerd is.
  Moderator zaterdag 17 mei 2025 @ 00:33:23 #36
pi_217659033
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 23:20 schreef wimderon het volgende:

[..]
Ik heb de indruk dat Stéphane een tikje geagiteerd is.
Lelangue, Heulot, ze weten ze wel uit te zoeken bij de Lotto he?
pi_217659086
quote:
10s.gif Op zaterdag 17 mei 2025 00:33 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]
Lelangue, Heulot, ze weten ze wel uit te zoeken bij de Lotto he?
Emmanuel Hubert is binnenkort ook vrij.

quote:
Waarom maakt Amaury Capiot zo een moeizaam jaar door? De 31-jarige Hoepertingenaar, wiens contract afloopt bij Arkéa-B&B Hotels, geeft een opvallende reden. “Ik heb vier maanden op een asymmetrische fiets gereden.”

(...)
Over de oorzaak van zijn liesklachten laat de Hoepertingenaar liever niet het achterste van zijn tong zien. “Laat het ons houden op een mechanisch mankement aan een fietsonderdeel. Een zes- à zevental renners van de ploeg kampten met hetzelfde probleem. Dat ik in Romandië plots last had van mijn rechter- in plaats van mijn linkerlies, wijt ik aan compensatie van mijn lichaam. Als je vier maanden op een asymmetrische fiets hebt gereden, lijkt het me logisch dat je lijf zich weer moet aanpassen aan de normale staat.
  Moderator zaterdag 17 mei 2025 @ 00:51:12 #38
pi_217659095
Ik blijf toch vooral hangen bij Hoepertingenaar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')