Nee dat is de standaard tegenwoordig. Als klikt op contact krijg je een chatbot die je nergens mee kan helpen.quote:Op donderdag 15 mei 2025 14:20 schreef Zonnigetoekomst62 het volgende:
Ik kan als klant niet spreken met iemand binnen de bank die ook maar iets kan zeggen of doen.
Is dit een algemene tendens of heb ik gewoon pech?
Shit, hopelijk loopt het goed&snel af!quote:Op donderdag 15 mei 2025 14:20 schreef Zonnigetoekomst62 het volgende:
In ben nu al maanden bezig de blokkade van mijn rekening af te krijgen maar dat wil maar niet lukken. Ik ben in een proces gekomen waar men informatie op vroeg ivm regels KYC. Maar telkens na het uploaden van gevraagde documenten weer een automatisch bericht met andere info die ze willen. Totdat maanden geleden mijn rekening geblokkeerd is om contanten in te leggen. Laatste info nu 5 weken geleden ingestuurd en website geeft nog steeds aan ‘in behandeling ‘
Overigens is er alleen een blokkade dat ik geen verdere aankopen mag doen of geld storten. Ik mag wel verkopen en ( denk ik🤔) geld opnemen.quote:Op donderdag 15 mei 2025 17:41 schreef blomke het volgende:
[..]
Shit, hopelijk loopt het goed&snel af!
Ik heb altijd, bewust, mijn beleggingsportefeuille gescheiden willen houden van mijn huisbank. Zou het verhuizen naar mijn huisbank minder problemen geven omdat men je al jaren kent of zullen zij, zodra je bij hun aandelen aanhoudt ook om aanvullende / onredelijke informatie vragen🤔quote:Op donderdag 15 mei 2025 14:44 schreef TheFreshPrince het volgende:
Beste oplossing is eer aan jezelf houden en portfolio verhuizen. Maar dus ook niet naar DeGiro want dat is net zo'n kutbedrijf als het om Wwft gaat (als je daar op zoekt kom je ook wel wat meer drama tegen).
Ben al bij diverse "huisbanken" (SNS&ING) vertrokken met mijn aandelen/opties. Er werd steeds moeilijker gedaan over particulieren die "execution only" wilden beleggen en kon alleen continueren met een betaalde adviesfunctie(s).quote:Op donderdag 15 mei 2025 17:52 schreef Zonnigetoekomst62 het volgende:
[..]
Ik heb altijd, bewust, mijn beleggingsportefeuille gescheiden willen houden van mijn huisbank. Zou het verhuizen naar mijn huisbank minder problemen geven omdat men je al jaren kent of zullen zij, zodra je bij hun aandelen aanhoudt ook om aanvullende / onredelijke informatie vragen🤔
Nee, geen crypto. Bij Saxo alleen in Hollandse gewone individuele aandelen.quote:Op donderdag 15 mei 2025 17:59 schreef blomke het volgende:
[..]
Btw @:Zonnigetoekomst62 beleg jij ook in crypto's?
Wat 'n r*****s.quote:Op donderdag 15 mei 2025 18:23 schreef Zonnigetoekomst62 het volgende:
Nee, geen crypto. Bij Saxo alleen in Hollandse gewone individuele aandelen.
Als ik klant was van Saxo dan zou ik na het lezen van dit artikel al opstappen. Zelfs als de service verder goed zou zijn. Gezien de slechte administratie, is het niet zeker of jouw aandelen er daadwerkelijk zijn.quote:Op donderdag 15 mei 2025 17:12 schreef ikweethetookniet het volgende:
https://www.accountant.nl(...)rdige-administratie/
Hopeloze tent
En welke brokers zouden dat volgens jou zijn?quote:Op vrijdag 16 mei 2025 05:10 schreef jaco het volgende:
Ik zou de portfolio overhevelen naar een broker die wel goed bekend staat. (Als het een kleine portfolio is, dan even uitrekenen of de aandelen verkopen + terug kopen bij een nieuwe broker mogelijk goedkoper is).
Ik had een flinke portefeuille bij ING, toen ik naar DeGiro overging, heb ik ING gevraagd wat transfer zou kosten. ¤90 per fondsregel!quote:Op vrijdag 16 mei 2025 09:23 schreef Zonnigetoekomst62 het volgende:
Ik heb me er nooit in verdiept maar ik had de indruk dat een transfer naar een andere broker geen kosten met zich mee zou brengen.
Ja ik zie het nu inderdaad, 25 euro per boekingsregel zie ik nu. Dan maar even een goede dag afwachten en boel verkopen en hopelijk iets lager terugkopen. En hopen dat de geldopname goed gaat..quote:Op vrijdag 16 mei 2025 11:08 schreef blomke het volgende:
[..]
Ik had een flinke portefeuille bij ING, toen ik naar DeGiro overging, heb ik ING gevraagd wat transfer zou kosten. ¤90 per fondsregel!
Stapsgewijs alles verkocht/short gegaan en bij DeGiro dezelfde aandelen weer gekocht/long gegaan. Had ik al jaren eerder moeten doen. Om over de SNS maar te zwijgen.
Ja prima; acceptatie was in een zucht-en-een-scheet gebeurd, in 't afgelopen jaar 1x een inlogprobleem en verder veel gebruiksvriendelijker en 70% goedkoper* als het om opties/aandelen gaat.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 11:26 schreef Zonnigetoekomst62 het volgende:
En dus helemaal tevreden over DeGiro, blomke?
Ik zit zelf al jaren bij Interactive Brokers. Die zijn uiteraard niet foutloos, maar ik heb nooit zoiets meegemaakt als dat jij beschrijft.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 09:23 schreef Zonnigetoekomst62 het volgende:
[..]
En welke brokers zouden dat volgens jou zijn?
Dat kost meestal geld bij de verzendende broker. Het ontvangen van de aandelen kost bij sommige brokers ook geld. Ik raad aan om de kosten van de totale transfer te vergelijken met de kosten van verkoop + aankoop. Bij verkoop/aankoop loop je uiteraard het risico dat de koers stijgt in de tussenliggende periode. Je zou het eventueel op hetzelfde moment kunnen doen, als je voldoende bank saldo beschikbaar hebt..quote:Waarom zou verkoop en aankoop goedkoper kunnen zijn?
Ik heb me er nooit in verdiept maar ik had de indruk dat een transfer naar een andere broker geen kosten met zich mee zou brengen.
Rabobank met een beleggingsrekening is heel soepel. Als je daar al bankiertquote:Op donderdag 15 mei 2025 17:52 schreef Zonnigetoekomst62 het volgende:
[..]
Ik heb altijd, bewust, mijn beleggingsportefeuille gescheiden willen houden van mijn huisbank. Zou het verhuizen naar mijn huisbank minder problemen geven omdat men je al jaren kent of zullen zij, zodra je bij hun aandelen aanhoudt ook om aanvullende / onredelijke informatie vragen🤔
Bron?quote:Op zaterdag 17 mei 2025 08:49 schreef Groepfunder het volgende:
@:TheFreshPrince heeft hetzelfde bij DeGiro meegemaakt en als er één broker in Nederland is die niet (goed) functioneert als de beurs turbulent is, dan is het DeGiro wel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |