abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217641428
Na jarenlang een uiterst tevreden klant te zijn geweest van Binck Bank is na de overname door Saxo mijn portefeuille ( niet zo groot maar met de intentie dit in de komende jaren uit te breiden) bij Saxo ondergebracht.
In ben nu al maanden bezig de blokkade van mijn rekening af te krijgen maar dat wil maar niet lukken. Ik ben in een proces gekomen waar men informatie op vroeg ivm regels KYC. Maar telkens na het uploaden van gevraagde documenten weer een automatisch bericht met andere info die ze willen. Totdat maanden geleden mijn rekening geblokkeerd is om contanten in te leggen. Laatste info nu 5 weken geleden ingestuurd en website geeft nog steeds aan ‘in behandeling ‘ Daarop gebeld met klantenservice vorige week met de hele uitleg. Deze klantenservice weet helemaal niets of zegt niets. Ze hebben het doorgegeven aan de betreffende afdeling om er nog eens naar te kijken en ik vroeg of deze betreffende persoon mij dan kan bellen om precies te bespreken wat ze nog van mij nodig hebben om het probleem voor eens en altijd op te lossen. Dat kon niet volgens hem. Ik kan als klant niet spreken met iemand binnen de bank die ook maar iets kan zeggen of doen.
Is dit een algemene tendens of heb ik gewoon pech?
Nu een week na het gesprek met de klantenservice medewerker nog niets gehoord of gezien..
Ik verlang zo terug naar de mensen van Binck Bank waar ik altijd prima persoonlijk contact had…
pi_217641670
Bij sommige banken / brokers is dat Wwft-proces een ramp. En er wordt niet gecommuniceerd, alleen (vaak onsamenhangende) informatie gevraagd, vaak krijg je niet eens te horen of het onderzoek is afgerond.

Bij DeGiro ben ik ook 5-6 maand aan het lijntje gehouden met telkens vragen naar nieuwe informatie, intussen weten ze alles van me, hebben ze ook nog eens 18 maand aan ongecensureerde afschriften van me en ben ik alsnog (zonder enige opgaaf van reden) gedumpt als klant.

Beste oplossing is eer aan jezelf houden en portfolio verhuizen. Maar dus ook niet naar DeGiro want dat is net zo'n kutbedrijf als het om Wwft gaat (als je daar op zoekt kom je ook wel wat meer drama tegen).
pi_217642549
quote:
1s.gif Op donderdag 15 mei 2025 14:20 schreef Zonnigetoekomst62 het volgende:
Ik kan als klant niet spreken met iemand binnen de bank die ook maar iets kan zeggen of doen.
Is dit een algemene tendens of heb ik gewoon pech?
Nee dat is de standaard tegenwoordig. Als klikt op contact krijg je een chatbot die je nergens mee kan helpen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_217642836
Ik bankier alleen bij halal banken
U MAD?
  donderdag 15 mei 2025 @ 17:12:08 #5
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_217643180
quote:
1s.gif Op donderdag 15 mei 2025 14:20 schreef Zonnigetoekomst62 het volgende:

In ben nu al maanden bezig de blokkade van mijn rekening af te krijgen maar dat wil maar niet lukken. Ik ben in een proces gekomen waar men informatie op vroeg ivm regels KYC. Maar telkens na het uploaden van gevraagde documenten weer een automatisch bericht met andere info die ze willen. Totdat maanden geleden mijn rekening geblokkeerd is om contanten in te leggen. Laatste info nu 5 weken geleden ingestuurd en website geeft nog steeds aan ‘in behandeling ‘
Shit, hopelijk loopt het goed&snel af!
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_217643227
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 17:41 schreef blomke het volgende:

[..]
Shit, hopelijk loopt het goed&snel af!
Overigens is er alleen een blokkade dat ik geen verdere aankopen mag doen of geld storten. Ik mag wel verkopen en ( denk ik🤔) geld opnemen.
pi_217643245
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 14:44 schreef TheFreshPrince het volgende:

Beste oplossing is eer aan jezelf houden en portfolio verhuizen. Maar dus ook niet naar DeGiro want dat is net zo'n kutbedrijf als het om Wwft gaat (als je daar op zoekt kom je ook wel wat meer drama tegen).
Ik heb altijd, bewust, mijn beleggingsportefeuille gescheiden willen houden van mijn huisbank. Zou het verhuizen naar mijn huisbank minder problemen geven omdat men je al jaren kent of zullen zij, zodra je bij hun aandelen aanhoudt ook om aanvullende / onredelijke informatie vragen🤔
  donderdag 15 mei 2025 @ 17:54:49 #9
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_217643276
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 17:52 schreef Zonnigetoekomst62 het volgende:

[..]
Ik heb altijd, bewust, mijn beleggingsportefeuille gescheiden willen houden van mijn huisbank. Zou het verhuizen naar mijn huisbank minder problemen geven omdat men je al jaren kent of zullen zij, zodra je bij hun aandelen aanhoudt ook om aanvullende / onredelijke informatie vragen🤔
Ben al bij diverse "huisbanken" (SNS&ING) vertrokken met mijn aandelen/opties. Er werd steeds moeilijker gedaan over particulieren die "execution only" wilden beleggen en kon alleen continueren met een betaalde adviesfunctie(s).

Btw @Zonnigetoekomst62 beleg jij ook in crypto's?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_217643389
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 17:59 schreef blomke het volgende:

[..]

Btw @:Zonnigetoekomst62 beleg jij ook in crypto's?
Nee, geen crypto. Bij Saxo alleen in Hollandse gewone individuele aandelen.
pi_217643699
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 18:23 schreef Zonnigetoekomst62 het volgende:
Nee, geen crypto. Bij Saxo alleen in Hollandse gewone individuele aandelen.
Wat 'n r*****s.
pi_217650588
quote:
Als ik klant was van Saxo dan zou ik na het lezen van dit artikel al opstappen. Zelfs als de service verder goed zou zijn. Gezien de slechte administratie, is het niet zeker of jouw aandelen er daadwerkelijk zijn.

Ik zou de portfolio overhevelen naar een broker die wel goed bekend staat. (Als het een kleine portfolio is, dan even uitrekenen of de aandelen verkopen + terug kopen bij een nieuwe broker mogelijk goedkoper is).

Tijdens een transfer van het aandelen pakket is zeker dat de aandelen werkelijk bestaan. Saxo moet namelijk bij de centrale depot aangeven om welke aandelen het gaat. Er arriveren dan tenminste bestaande aandelen bij je nieuwe broker en hopelijk is de service daar beter.
pi_217650812
Ja de Nederlandse banken staan er om bekend zeer moeilijk te doen over vanalles.
Hoewel ik ook bij een grote NL bank zit (die overigens ook erg moeilijk deed over het openen van een extra rekening voor een kind waarvoor ik volgens hun naar een service desk moest komen).
Heb ik de meeste financiële zaken via buitenlandse banken geregeld. Bijvoorbeeld Beleggen via Trade Republic, sparen via Raisin en een extra rekening bij Revolut.
Alle drie hebben nog nooit problemen gegeven zoals ik die in Nederland had.

Nederlandse partijen = slechte service, gedoe om niks en hoge tarieven (en lage rentes).
pi_217651593
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 05:10 schreef jaco het volgende:

Ik zou de portfolio overhevelen naar een broker die wel goed bekend staat. (Als het een kleine portfolio is, dan even uitrekenen of de aandelen verkopen + terug kopen bij een nieuwe broker mogelijk goedkoper is).
En welke brokers zouden dat volgens jou zijn?
Waarom zou verkoop en aankoop goedkoper kunnen zijn?
Ik heb me er nooit in verdiept maar ik had de indruk dat een transfer naar een andere broker geen kosten met zich mee zou brengen.
pi_217652656
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 09:23 schreef Zonnigetoekomst62 het volgende:
Ik heb me er nooit in verdiept maar ik had de indruk dat een transfer naar een andere broker geen kosten met zich mee zou brengen.
Ik had een flinke portefeuille bij ING, toen ik naar DeGiro overging, heb ik ING gevraagd wat transfer zou kosten. ¤90 per fondsregel!
Stapsgewijs alles verkocht/short gegaan en bij DeGiro dezelfde aandelen weer gekocht/long gegaan. Had ik al jaren eerder moeten doen. Om over de SNS maar te zwijgen.
pi_217652800
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 11:08 schreef blomke het volgende:

[..]
Ik had een flinke portefeuille bij ING, toen ik naar DeGiro overging, heb ik ING gevraagd wat transfer zou kosten. ¤90 per fondsregel!
Stapsgewijs alles verkocht/short gegaan en bij DeGiro dezelfde aandelen weer gekocht/long gegaan. Had ik al jaren eerder moeten doen. Om over de SNS maar te zwijgen.
Ja ik zie het nu inderdaad, 25 euro per boekingsregel zie ik nu. Dan maar even een goede dag afwachten en boel verkopen en hopelijk iets lager terugkopen. En hopen dat de geldopname goed gaat..
En dus helemaal tevreden over DeGiro, blomke?
pi_217653666
Ik doe het alleen via ING die juist enorm veel contact zoeken of ik niet liever vermogensbeheer wil, nee aub niet.

Maar ik lees wel vrij veel dit soort verhalen.
pi_217653863
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 11:26 schreef Zonnigetoekomst62 het volgende:
En dus helemaal tevreden over DeGiro, blomke?
Ja prima; acceptatie was in een zucht-en-een-scheet gebeurd, in 't afgelopen jaar 1x een inlogprobleem en verder veel gebruiksvriendelijker en 70% goedkoper* als het om opties/aandelen gaat.

* Ook zoiets: bij ING liet ik wel eens een opties aflopen; voor het exercisen betaalde ik iets van ¤10 extra plus de reguliere (hoge) aankoopkosten. Bij DeGiro helemaal niets.

Goed dat je me eraan herinnert, ik wil bij DeGiro in ETF's op crypto's.
pi_217659331
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 09:23 schreef Zonnigetoekomst62 het volgende:

[..]
En welke brokers zouden dat volgens jou zijn?
Ik zit zelf al jaren bij Interactive Brokers. Die zijn uiteraard niet foutloos, maar ik heb nooit zoiets meegemaakt als dat jij beschrijft.

quote:
Waarom zou verkoop en aankoop goedkoper kunnen zijn?
Dat kost meestal geld bij de verzendende broker. Het ontvangen van de aandelen kost bij sommige brokers ook geld. Ik raad aan om de kosten van de totale transfer te vergelijken met de kosten van verkoop + aankoop. Bij verkoop/aankoop loop je uiteraard het risico dat de koers stijgt in de tussenliggende periode. Je zou het eventueel op hetzelfde moment kunnen doen, als je voldoende bank saldo beschikbaar hebt..
pi_217659819
@TheFreshPrince heeft hetzelfde bij DeGiro meegemaakt en als er één broker in Nederland is die niet (goed) functioneert als de beurs turbulent is, dan is het DeGiro wel. Daarin is SaxoBank echt beter. En DeGiro lijkt op het eerste gezicht goedkoop, maar er zijn wel wat addertjes. Ik heb nog een tijdje Lynx geprobeerd (onderdeel van Interactive Brokers). Mijn verhuizing van SaxoBank naar Lynx is uiteindelijk niet doorgegaan, omdat ik het platform minder plezier vond en het platform van SaxoBank beter werd, maar dat zou nog wel een alternatief voor jou kunnen zijn. Een andere route is een formele klacht indienen bij SaxoBank en als daar niet op tijd op wordt gereageerd naar het Kifid stappen.

Overigens, voordat je rekening wordt geblokkeerd heb je (als het goed is) wel meerdere verzoeken om informatie en waarschuwingen gehad.
pi_217659890
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 17:52 schreef Zonnigetoekomst62 het volgende:

[..]
Rabobank met een beleggingsrekening is heel soepel. Als je daar al bankiert
Vakman pur sang
pi_217660149
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2025 08:49 schreef Groepfunder het volgende:
@:TheFreshPrince heeft hetzelfde bij DeGiro meegemaakt en als er één broker in Nederland is die niet (goed) functioneert als de beurs turbulent is, dan is het DeGiro wel.
Bron?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')