1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
17s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 01:20 schreef yvonne het volgende:

[..]
Verleden jaar zaten nog tot laat te hyperen. Nu. Ligt iedereen in bed nog wat te FOK!ken.
Als ik het zo zie heeft gewoon niemand gewacht hier _O- dat is weleens anders geweest. :D
Het geweld van Finland na ons lijkt me niet heel goed voor onze kansen op de winst. Frankrijk wordt wel enorm geholpen met deze loting, trouwens.
12e is niets om over te klagen toch? *O*
Winnen of niet, het wordt een pracht resultaat voor zo’n jonge, lieverd als Claude. O+ O+

We zijn nu al trots! *O* *O*
Kon slechter toch?
Moderator
Prima startplek om de top5 minstens te halen.

Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto

Ik ben echt zenuwachtig naar bed gegaan omdat ze ons vorig jaar echt een rotstreek hebben geleverd. Maar 12de plek valt me alleszins mee. Ja, voor Erika Vikman maar dat hoeft geen ramp te zijn.
1s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 07:33 schreef NailQueen het volgende:
Ik ben echt zenuwachtig naar bed gegaan omdat ze ons vorig jaar echt een rotstreek hebben geleverd. Maar 12de plek valt me alleszins mee. Ja, voor Erika Vikman maar dat hoeft geen ramp te zijn.
Ja, dat geluk heeft Estland dit jaar.
Ik begrijp dat iedereen vreesde dat we als tweede of derde ofzo zouden moeten, maar dit is gewoon een bijzonder matige startpositie. Als je van de 26 plekken overal neergezet kan worden, dan is 12e, en vlak voor een zeer memorabele inzending van Finland erna, gewoon echt een heel slechte uitkomst. Dat gaat hoe dan ook punten kosten.

De Sahara is zonder meer erg droog.

12e is een kutplek. Een vergeetbare plek
Moderator
9s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 07:50 schreef Benny het volgende:
12e is een kutplek. Een vergeetbare plek
6 jaar terug wonnen we vanaf de 12de plek :{w

Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto

Zeg maar Arißona
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 07:45 schreef Fred_B het volgende:
Ik begrijp dat iedereen vreesde dat we als tweede of derde ofzo zouden moeten, maar dit is gewoon een bijzonder matige startpositie. Als je van de 26 plekken overal neergezet kan worden, dan is 12e, en vlak voor een zeer memorabele inzending van Finland erna, gewoon echt een heel slechte uitkomst. Dat gaat hoe dan ook punten kosten.
Hopelijk snappen veel gemiddelde kijkers het optreden van Letland niet (zoals ik :@ ) , dan lijkt het nummer van Claude opeens lekker toegankelijk en wél begrijpelijk :)
Finland vist qua stemmers niet in dezelde vijver als Nederland.
Ik heb mijn positieve bril even opgezet :+

Fuck the EBU

12e is prima. De eerste plekken moet iedereen nog inkomen, de laatste 4/5 plekken let de helft waarschijnlijk nauwelijks meer op. En juist het optreden van Claude met dat ene camerashot is juist opvallend genoeg om te blijven hangen.

Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )

9s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 07:39 schreef Em31 het volgende:

[..]
Ja, dat geluk heeft Estland dit jaar.
En voor Litouwen. Silverster Belt wordt soms nog badend in het zweet wakker
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 07:45 schreef Fred_B het volgende:
En we zitten ook na een redelijk muzikale inzending ipv na een bak herrie. Het is een beetje een S10-achtige positie dit, “oh ja die was er ook nog”.

We worden niet opzichtig genaaid maar ook zeker niet behandeld als favoriet, zoals Frankrijk wel in extreme mate gebeurt. Kan ook betekenen dat we wellicht niet zo heel hoog hebben gescoord in de semi, wat ik op basis van de streamingcijfers buiten Nederland (nauwelijks beter dan Kyle Alessandro) wel een beetje denk… al zijn al die aantallen vrij laag, eigenlijk maakte blijkbaar niemand echt indruk.
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 08:06 schreef Hanca het volgende:
12e is prima. De eerste plekken moet iedereen nog inkomen, de laatste 4/5 plekken let de helft waarschijnlijk nauwelijks meer op. En juist het optreden van Claude met dat ene camerashot is juist opvallend genoeg om te blijven hangen.
Dat is wel zo, met deze verschrikkelijk slechte editie (muzikaal gezien) wordt het echt een lange zit. Het was in onze semi ook zeer opvallend hoe slecht de tweede helft scoorde t.o.v. de eerste helft.

Statistisch gezien scoren de laatste 5 startplekken in de finale wel echt veel hoger dan de rest, dus statistisch gezien heb je geen gelijk :)
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 08:09 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
En we zitten ook na een redelijk muzikale inzending ipv na een bak herrie. Het is een beetje een S10-achtige positie dit, “oh ja die was er ook nog”.

We worden niet opzichtig genaaid maar ook zeker niet behandeld als favoriet, zoals Frankrijk wel in extreme mate gebeurt. Kan ook betekenen dat we wellicht niet zo heel hoog hebben gescoord in de semi, wat ik op basis van de streamingcijfers buiten Nederland (nauwelijks beter dan Kyle Alessandro) wel een beetje denk… al zijn al die aantallen vrij laag, eigenlijk maakte blijkbaar niemand echt indruk.
Nee, het zou best kunnen dat we maar ergens in de middenmoot zijn geëindigd. Al is Nederland verhoudingsgewijs best redelijk gestreamd (zie onder). Maar daar zit Nederland zelf ook bij, en het zijn ook geen superaantallen.

Het probleem is vooral dat je rond een aantal inzendingen zit die sterk of vrij memorabel zijn. Het was al fijner geweest als Nederland met Italië zou wisselen bijvoorbeeld.

twitter

De Sahara is zonder meer erg droog.

[..]

Online is er ook totaal geen hype voor Nederland, dus dat zou best kunnen dat het qua televote een beetje mwah was. Maar ach, top 5 zou al heel mooi zijn. Al vrees is er wel een beetje voor met dat mooie plekje voor Frankrijk.
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 08:15 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Dat is wel zo, met deze verschrikkelijk slechte editie (muzikaal gezien) wordt het echt een lange zit. Het was in onze semi ook zeer opvallend hoe slecht de tweede helft scoorde t.o.v. de eerste helft.

Statistisch gezien scoren de laatste 5 start plekken in de finale wel echt veel hoger dan de rest, dus statistisch gezien heb je geen gelijk :)
Dat laatste weet ik, maar ik vond de 2 semi's iig wel een lange zit. En gister kwam ook de helft van de afvallers uit de 2e helft, al zat alleen Servië echt laat.

Maar ik vind de kans dat veel mensen al 4 of 5 nummers voor het eind behoorlijk overprikkeld nauwelijks meer luisteren echt best wel groot. En dan is de kans dat mensen de recap zien en denken 'o ja, dat nummer van Nederland vond ik echt het mooiste moment van de avond' volgens mij helemaal niet zo klein, juist omdat zo halverwege je echt nog wel geïnteresseerd zit te kijken/luisteren.

Maar goed, we gaan het zien.

Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )

1s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 08:07 schreef NailQueen het volgende:

[..]
En voor Litouwen. Silverster Belt wordt soms nog badend in het zweet wakker
Compleet idioot eigenlijk, zou me niet eens verbazen als Estland de televote heeft gewonnen of in ieder geval heel dichtbij Zweden zat. Eigenlijk gewoon precies het Joost-scenario voor hem.

Zweden, die al zo vaak gewonnen hebben, wordt daar natuurlijk niet neergezet. :)
Hoi ik zit op fok
Hmm, ik vrees er een beetje voor. Precies in het midden is wat je het makkelijkst vergeet en het is ook geen knalnummer.

Zwitserland en Frankrijk zitten beter (17 schijnt historisch gezien de beste startplaats te zijn las ik ergens :P Maar daar zit Dui. Zwitserland op 19).

Frankrijk vond ik niet uitmuntend gezongen gisteren en de act is pure kitsch. Ik denk stiekem wel dat Zwitserland hoger gaat eindigen dan NL en ook punten gaat wegsnoepen.

Bericht 5% gewijzigd door Saboo op 16-05-2025 08:33:56
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 08:23 schreef Em31 het volgende:

[..]
Compleet idioot eigenlijk, zou me niet eens verbazen als Estland de televote heeft gewonnen of in ieder geval heel dichtbij Zweden zat. Eigenlijk gewoon precies het Joost-scenario voor hem.

Zweden, die al zo vaak gewonnen hebben, wordt daar natuurlijk niet neergezet. :)
Wat me vooral stoort is dat het zo opzichtig is. Je ziet gewoon wat ze doen, twee jaar achter elkaar precies hetzelfde. Je moet dit als Estland niet accepteren, jouw kansen worden geslachtofferd om een ander land (dat per se moet meedoen) niet te laten winnen. Maar als je dat aankaart krijg je natuurlijk stront aan de knikker. Echt schandalig, maar voor het grote publiek niet duidelijk en daarom geen schandaal.
De statistiek dat de laatste plekken beter zijn komt trouwens ook omdat het geen loting is en de producers graag afsluiten met een paar kanshebbers. Ik vraag me dus af of je meer kans hebt door op de laatste plekken te staan, ik denk dat je eerder op de laatste plekken staat doordat je meer kans hebt.

[..]
Dit idd. Waarschijnlijk 4e of 5e geworden in de semi. Niet extreem genaaid, maar ná een muzikale inzending en voor Finland. Tja. Dan wordt het sneller een niemandalletje idd.

En als je dan het contrast ziet met Oostenrijk, Zwitserland en Frankrijk. Meh.

Top 10 is mogelijk. Top-5 al lastiger.
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 08:19 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Nee, het zou best kunnen dat we maar ergens in de middenmoot zijn geëindigd. Al is Nederland verhoudingsgewijs best redelijk gestreamd (zie onder). Maar daar zit Nederland zelf ook bij, en het zijn ook geen superaantallen.

Het probleem is vooral dat je rond een aantal inzendingen zit die sterk of vrij memorabel zijn. Het was al fijner geweest als Nederland met Italië zou wisselen bijvoorbeeld.

[ x ]
Als je streams buiten eigen land eraf haalt is Claude 331.016 keer gestreamd, Kyle Alessandro 409.162 keer en Tommy Cash bijna evenveel als het totaal want Estland is zo klein :)

Dat is gewoon matig, als je minder wordt beluisterd dan zo'n inwisselbaar popdeuntje als Lighter. En maar nauwelijks meer dan de IJslandse inzending. Blijkbaar heeft Claude toch relatief weinig indruk gemaakt, als je met zo'n radionummer alsnog zo weinig streams haalt. Kijk, dat JJ niet gaat schroeien in de streams kan ik me wel voorstellen, maar daar is het ook geen nummer voor.

Ik denk dat hij mag hopen op max 100 punten in de televote, en dan is top-5 je maximum in de einduitslag.
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 08:28 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Wat me vooral stoort is dat het zo opzichtig is. Je ziet gewoon wat ze doen, twee jaar achter elkaar precies hetzelfde. Je moet dit als Estland niet accepteren, jouw kansen worden geslachtofferd om een ander land (dat per se moet meedoen) niet te laten winnen. Maar als je dat aankaart krijg je natuurlijk stront aan de knikker. Echt schandalig, maar voor het grote publiek niet duidelijk en daarom geen schandaal.
Ik wil geen politieke discussie aanzwengelen of wat dan ook, maar het is natuurlijk ook belachelijk dat Israël zich in feite naar binnen chanteert. Want iedereen met een weerwoord wordt gelijk als antisemiet weggezet.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
steun FOK! en koop via een van deze links
Coolblue Bitvavo