Tja, het bedrijf heeft me wel kansen gegeven die ik anders niet zo snel had en ook geinvesteerd. En blijft ook investeren.quote:
Stuur dan in de richting van procesverbetering en efficiënte bedrijfsvoering. Als dat nog niet bestaat binnen het bedrijf een mooie kans op een nieuwe functie. Win-winquote:Op donderdag 15 mei 2025 10:14 schreef Pajanus het volgende:
[..]
Tja, het bedrijf heeft me wel kansen gegeven die ik anders niet zo snel had en ook geinvesteerd. En blijft ook investeren.
Dat vind ik wel erg fijn.
Dat is lastig, omdat we werken met de grootste producenten. Alleen zij kunnen de investeringen maken zodat ze zo efficient kunnen produceren dat het prijsniveau mogelijk is.quote:Op donderdag 15 mei 2025 10:21 schreef Basp1 het volgende:
Gewoon dan andere leveranciers zoeken waar wel mee valt samen te werken.
Absoluut, ik ben hier helemaal voor. Maar dit zijn dingen die 'vastgeroest' zitten en waar het management niet wil wijken.quote:Op donderdag 15 mei 2025 10:22 schreef YoopY het volgende:
[..]
Stuur dan in de richting van procesverbetering en efficiënte bedrijfsvoering. Als dat nog niet bestaat binnen het bedrijf een mooie kans op een nieuwe functie. Win-win
Dit is toch iets wat low level gewoon gefixt kan worden?quote:Op donderdag 15 mei 2025 10:33 schreef Pajanus het volgende:
[..]
Absoluut, ik ben hier helemaal voor. Maar dit zijn dingen die 'vastgeroest' zitten en waar het management niet wil wijken.
Om een voorbeeld te geven: een producent heeft een fout gemaakt in een tarief van enkele centen (op een getal van bijv. 50 eu) maar omdat alles volautomatisch gaat moeten ze nu elke keer handmatig de facturen aanpassen naar dat bedrag voor ons.
Dit kost ons en hen zoveel tijd, en het is echt een non-issue qua bedrag (jaarbasis bijv 20 euro).
We zullen absoluut niet akkoord gaan dat het centen om hoog gaat.
Maar ook de grootste producenten snijden in hun product gamma waardoor artikelen vervallen en er alternatieven voorhanden komen..quote:Op donderdag 15 mei 2025 10:31 schreef Pajanus het volgende:
[..]
Dat is lastig, omdat we werken met de grootste producenten. Alleen zij kunnen de investeringen maken zodat ze zo efficient kunnen produceren dat het prijsniveau mogelijk is.
Lijkt me sowieso verstandig om in gesprek te gaan met de leverancier inderdaad.quote:Op donderdag 15 mei 2025 10:56 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Maar ook de grootste producenten snijden in hun product gamma waardoor artikelen vervallen en er alternatieven voorhanden komen..
Dus de vraag is dan eerder waarom niet als mkb bedrijf overstappen naar de nieuwe standaarden van deze grootste producenten..
quote:
Er zijn meer bedrijven die jou genoeg kansen geven. Jij wordt naar voren geschoven om kansloze discussies aan te gaan die eigenlijk op hoger niveau horen plaats te vinden.quote:Op donderdag 15 mei 2025 10:14 schreef Pajanus het volgende:
[..]
Tja, het bedrijf heeft me wel kansen gegeven die ik anders niet zo snel had en ook geinvesteerd. En blijft ook investeren.
Dat vind ik wel erg fijn.
quote:Op donderdag 15 mei 2025 11:51 schreef Basp1 het volgende:
Sowieso uren discussie gaan voeren ove 20 euro dan gaat er ergens ook iets mis in de kosten baten analyse.
Als mkb bedrijf ben je speelbal van grote producenten en als je denkt dat je een flinke onderhandelingspositie hebt dan moet je autofabrikant of zo zijn en bij die grote producenten voor miljoenen per jaar afnemen.
Dankjewel voor de bruikbare feedback. Ik denk dat ik dit nog eens moet gaan ondernemen.quote:Op donderdag 15 mei 2025 11:08 schreef Hanca het volgende:
Ik zou je verhaal, als je het al eens mondeling hebt gedaan, eens rustig en uitgebreid op papier zetten en mailen naar je leidinggevende. En daarbij melden dat je graag een terugkoppeling hebt, met liefst een gesprek. Wat jij schrijft klinkt namelijk heel redelijk, maar misschien heeft 'de andere kant' ook wel heel redelijke redenen. Maar als je het netjes op papier zet, dan is het in elk geval duidelijk wat je bedoelt en kan daar het gesprek over gaan. Dat voorkomt langs elkaar heen praten, wat in zulke zaken maar al te vaak gebeurt.
Eens, hier krijgen we ook naar beloond namelijk.quote:Op donderdag 15 mei 2025 11:02 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Hoe werkt dat precies in het leven van mensen die zo denken? Bij de eerste de beste weerstand meteen denken: weg hier.
Vooropgesteld: als je ergens zit wat niet werkt, dan moet je uiteindelijk eieren voor je geld kiezen. Maar dit is een vrij specifieke situatie in een bedrijf waar hij verder graag zit (wat hem nota bene ook kansen heeft gegeven in het verleden). Dan ga je toch niet meteen je biezen pakken als je ergens tegenaan loopt? Op die manier los je problemen toch ook niet op?
Ehm ....quote:Op donderdag 15 mei 2025 12:01 schreef Pajanus het volgende:
[..]
Eens, hier krijgen we ook naar beloont namelijk.
[ Bericht 0% gewijzigd door Pajanus op 15-05-2025 15:09:39 (D T foudt) ]
Klinkt alsof hier even een Lean six sigma Kaizen Kanban projectje op losgelaten moet worden.quote:Op donderdag 15 mei 2025 10:33 schreef Pajanus het volgende:
[..]
Absoluut, ik ben hier helemaal voor. Maar dit zijn dingen die 'vastgeroest' zitten en waar het management niet wil wijken.
Om een voorbeeld te geven: een producent heeft een fout gemaakt in een tarief van enkele centen (op een getal van bijv. 50 eu) maar omdat alles volautomatisch gaat moeten ze nu elke keer handmatig de facturen aanpassen naar dat bedrag voor ons.
Dit kost ons en hen zoveel tijd, en het is echt een non-issue qua bedrag (jaarbasis bijv 20 euro).
We zullen absoluut niet akkoord gaan dat het centen om hoog gaat.
Discussies waar op voorhand duidelijk is dat wat gevraagd wordt niet mogelijk / niet werkbaar is, en ook niet marktconform.quote:
Dat kan, maar de manier van acquireren kan wel hun verdienmodel zijn.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 14:38 schreef Pajanus het volgende:
[..]
Discussies waar op voorhand duidelijk is dat wat gevraagd wordt niet mogelijk / niet werkbaar is, en ook niet marktconform.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |