abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217628381
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 07:40 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Als de producers een keer echt ballen hebben gooien ze 26 ballen in een pot en pakken ze ze er één voor één uit, en is dat de volgorde.
Zo ging het ook ooit. Totdat de SVT (wie anders) besloot om de producer de startvolgorde te laten bepalen.
pi_217628390
quote:
1s.gif Op woensdag 14 mei 2025 01:01 schreef Em31 het volgende:

[..]
Zou verfrissend zijn als ze Zweden daar nu voor gebruiken. Vaak genoeg gewonnen dus waarom niet.
Dat zou terecht zijn. Maar de rode loper zal er wel voor uitgerold worden want dat record moet en zal naar Zweden.
pi_217628398
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 07:40 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Als de producers een keer echt ballen hebben gooien ze 26 ballen in een pot en pakken ze ze er één voor één uit, en is dat de volgorde.
Zijn er wel 13 producers met ballen dan?
C’est Davie :o)
pi_217628414
Ze moeten natuurlijk een mooie, variabele show opzetten. Dan komen bepaalde liedjes in een bepaalde volgorde beter tot z’n recht.
Jammer dat het soms zo gigantisch stom uitpakt (Douwe Bob). :') ;(
pi_217628424
quote:
1s.gif Op woensdag 14 mei 2025 07:53 schreef vencodark het volgende:
Ze moeten natuurlijk een mooie, variabele show opzetten. Dan komen bepaalde liedjes in een bepaalde volgorde beter tot z’n recht.
Jammer dat het soms zo gigantisch stom uitpakt (Douwe Bob). :') ;(
Maar er zijn natuurlijk wel wat kanttekeningen te plaatsen bij het structureel voortrekken dan wel benadelen van bepaalde landen, wat al jaren gebeurt.
pi_217628441
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 07:55 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Maar er zijn natuurlijk wel wat kanttekeningen te plaatsen bij het structureel voortrekken dan wel benadelen van bepaalde landen, wat al jaren gebeurt.
Ja, dat bedoelde ik er eigenlijk mee te zeggen maar ik ronde mijn post te snel af. :P
pi_217628619
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 07:47 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Dat zou terecht zijn. Maar de rode loper zal er wel voor uitgerold worden want dat record moet en zal naar Zweden.
Heb toch het idee dat elk ander land in zo'n situatie wel tegengewerkt zou worden, aangezien het een beetje teveel van het goede is. :')

[ Bericht 0% gewijzigd door Em31 op 14-05-2025 08:35:56 ]
pi_217628747
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 08:21 schreef Em31 het volgende:

[..]
Heb toch het idee dat elk ander land in zo'n situatie wel tegengewerkt zou worden, aangezien het een beetje teveel van het goede is. :')
Het punt dit jaar is natuurlijk dat Zweden, en misschien Estland, als enige in aanmerking komt om de televoting te winnen van Israël. Mocht iets als Frankrijk de hele zaak winnen, maar 5e worden bij televoting en daarna niets doen in de hitlijsten, dan ga je daarna nog een jaar horen dat Israël de "real winner/people's winner" was.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_217628755
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 08:21 schreef Em31 het volgende:

[..]
Volgens de praattafel bij de voorbeschouwing hebben de Zweden inmiddels zelf ook geen zin meer om het te organiseren.

Geen idee of het waar is maar ik zou het wel bijzonder vinden als het waar is. Eerst het hele ESF kapen en alles naar je hand zetten, en dan gaan huilen dat je te vaak wint.
pi_217628761
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 08:45 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Het punt dit jaar is natuurlijk dat Zweden, en misschien Estland, als enige in aanmerking komt om de televoting te winnen van Israël. Mocht iets als Frankrijk de hele zaak winnen, maar 5e worden bij televoting en daarna niets doen in de hitlijsten, dan ga je daarna nog een jaar horen dat Israël de "real winner/people's winner" was.
Zie jij het als een serieuze mogelijkheid dat Frankrijk wint? Ik voel het echt niet namelijk.

Winst voor Israël lijkt me dramatisch, zowel voor het ESF als voor de community. Dan hou je alleen Oostenrijk over als tweede bij de bookies.
  roze woensdag 14 mei 2025 @ 08:49:22 #61
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_217628763
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 08:45 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Ik denk dat Estland nog wel tegen gaat vallen eerlijk gezegd. Ik denk dat er genoeg mensen zijn die het allemaal niet zo goed begrijpen.
Your beauty never ever scared me.
pi_217628781
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 08:48 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Zie jij het als een serieuze mogelijkheid dat Frankrijk wint? Ik voel het echt niet namelijk.

Winst voor Israël lijkt me dramatisch, zowel voor het ESF als voor de community. Dan hou je alleen Oostenrijk over als tweede bij de bookies.
Ik geloof ook niet in Frankrijk. En ook niet in Oostenrijk trouwens. Maar mocht Zweden per ongeluk tegenvallen, dan moet er toch iets anders winnen. Vooraf had ik Zweden als topfavoriet, nu nog steeds, met als mogelijke alternatieven Estland, Nederland en Israël. Estland lijkt me toch wat te onbenullig om echt te winnen, Nederland heeft een onnavolgbare act als altijd en Israël gaan ze ongetwijfeld op alle fronten tegenwerken. Maar als de mensen en de jury Zweden maar 400 punten ofzo geven, zal toch minstens één van de genoemde erboven komen.
pi_217628796
quote:
1s.gif Op woensdag 14 mei 2025 08:49 schreef Ama het volgende:

[..]
Ik denk dat Estland nog wel tegen gaat vallen eerlijk gezegd. Ik denk dat er genoeg mensen zijn die het allemaal niet zo goed begrijpen.
Ik vond vooral de act rommelig, het leidde enorm af van het nummer, en de zang was ook matig.

Het nummer is niet slecht ondanks het hoge gehalte satire, maar het werd gevoelsmatig niet echt naar een hoger plan getild op deze manier.
  Moderator woensdag 14 mei 2025 @ 08:57:15 #64
446930 crew  ESF1Gamer
pi_217628803
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 08:53 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Ik geloof ook niet in Frankrijk. En ook niet in Oostenrijk trouwens. Maar mocht Zweden per ongeluk tegenvallen, dan moet er toch iets anders winnen. Vooraf had ik Zweden als topfavoriet, nu nog steeds, met als mogelijke alternatieven Estland, Nederland en Israël. Estland lijkt me toch wat te onbenullig om echt te winnen, Nederland heeft een onnavolgbare act als altijd en Israël gaan ze ongetwijfeld op alle fronten tegenwerken. Maar als de mensen en de jury Zweden maar 400 punten ofzo geven, zal toch minstens één van de genoemde erboven komen.
Dan hoop ik Nederland en een revamp van Rotterdam 2021 w/

#magdromen
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  Moderator woensdag 14 mei 2025 @ 08:58:11 #65
446930 crew  ESF1Gamer
pi_217628807
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 08:56 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ik vond vooral de act rommelig, het leidde enorm af van het nummer, en de zang was ook matig.

Het nummer is niet slecht ondanks het hoge gehalte satire, maar het werd gevoelsmatig niet echt naar een hoger plan getild op deze manier.
Eens.

Als je vergelijkt met Europapa dan werd Europapa naar een hoger plan getild ook al was de zang matig.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_217628819
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 08:53 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Ik volg je redenering wel. Maar Zweden lijkt me wel een televotingmagneet en de jury zie ik er ook wel voor gaan, want Zweden. Sowieso is de jury niet altijd even makkelijk te peilen; ze gingen ook vol gas op Maneskin terwijl ik daar vooraf echt niet op had gegokt.
  roze woensdag 14 mei 2025 @ 08:59:48 #67
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_217628824
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 08:56 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

Ik verwacht dat het bij de jury niet heel goed doet en ik denk dat de iets oudere generatie wat kijkt dit ook niet begrijpt.
  woensdag 14 mei 2025 @ 09:00:46 #68
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_217628828
quote:
1s.gif Op woensdag 14 mei 2025 08:59 schreef Ama het volgende:

[..]
Ik verwacht dat het bij de jury niet heel goed doet en ik denk dat de iets oudere generatie wat kijkt dit ook niet begrijpt.
Ik denk dat de oudere generatie dan Zweden wel wat makkelijker kan begrijpen. Los van de mopperkonten die elke vorm van humor een schande vinden op het songfestival. :+
pi_217628829
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 08:58 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
Eens.

Als je vergelijkt met Europapa dan werd Europapa naar een hoger plan getild ook al was de zang matig.
Klopt ja. En daar bovenop was de loting ook nog slecht. In een sterk jaar met 18 landen in de semi had dit gewoon een NQ kunnen zijn als je kijkt naar wat er gisteravond stond.
  roze woensdag 14 mei 2025 @ 09:01:57 #70
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_217628836
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 09:00 schreef Momo het volgende:

[..]
Ik denk dat de oudere generatie dan Zweden wel wat makkelijker kan begrijpen. Los van de mopperkonten die elke vorm van humor een schande vinden op het songfestival. :+
Ik denk dat ze Portugal enz ook wel waarderen.
pi_217628858
Nederland op 4 inmiddels bij de bookies ;)
pi_217628868
quote:
1s.gif Op woensdag 14 mei 2025 09:01 schreef Ama het volgende:

[..]
Ik denk dat ze Portugal enz ook wel waarderen.
Ik ben verbaasd dat dit zonder jury door de semi gekomen is. Maakt het ook gelijk lastig om in te schatten waar dit zaterdag eindigt. Het is wel ietwat forgettable en daardoor kansrijk voor de bottom 5. Sowieso komt Portugal natuurlijk vaak niet verder dan de middenmoot.
  woensdag 14 mei 2025 @ 09:07:09 #73
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_217628872
Ik zag net op het ochtendnieuws dat Claude de cameraman een boks heeft gegeven..uh-oh
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
pi_217628875
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 09:06 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ik ben verbaasd dat dit zonder jury door de semi gekomen is. Maakt het ook gelijk lastig om in te schatten waar dit zaterdag eindigt. Het is wel ietwat forgettable en daardoor kansrijk voor de bottom 5. Sowieso komt Portugal natuurlijk vaak niet verder dan de middenmoot.
Het stak wel aardig af tegen Zweden ervoor. Mensen die niet zo van de kermis houden maar wat meer van wat serieuzere liedjes kunnen dat onthouden hebben.
pi_217628876
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 08:59 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ik volg je redenering wel. Maar Zweden lijkt me wel een televotingmagneet en de jury zie ik er ook wel voor gaan, want Zweden. Sowieso is de jury niet altijd even makkelijk te peilen; ze gingen ook vol gas op Maneskin terwijl ik daar vooraf echt niet op had gegokt.
Ik verwacht gewoon dat Zweden wint hè. Maar het is nog niet in beton gebeiteld. Het kan ook zijn dat het een kleiner publiek trekt dan verwacht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')