abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 23 mei 2025 @ 14:11:20 #201
441859 crew  Lenny77
pi_217726015
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2025 23:34 schreef SemperLibertas het volgende:

[..]
Ja, dit. Bovendien is bovenstaande ontwikkeling een ontwikkeling die bovendien leidt tot kwetsbare samenlevingen waarin typisch vrouwelijke waarden en/of eigenschappen de boventoon voeren en mannelijke waarden en/of eigenschappen worden gezien als, op zijn best, als conservatief, en, op zijn slechts als verwerpelijk.

Dat betekent dat je in het geval van conflicten/oorlogen een probleem hebt, hoe hard je ook wil beweren dat een leger van een miljoen vrouwen meer overwicht heeft op het slagveld. Kun je dan zeggen dat fysieke strijd in het mannelijk DNA zit en dat daarmee mannen voordeel hebben op het slagveld? Ja, dat denk ik wel. We zien het toch al in Nederland dat wordt overspoelt door hypermasculiene culturen en wij willen hier met z'n allen vooral 'de dialoog aangaan' want dat is zo lekker 'beschaafd'.
Even chargeren: zou er nog oorlog nodig zijn als de wereld verzacht?
En er zijn toch genoeg (zelfs oude) verhalen over de jongens op het slagveld die daar echt niet willen zijn? Hoezo strijder en vechter in het DNA?
Er zijn geen massale aanmeldingen bij het leger..
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  Moderator vrijdag 23 mei 2025 @ 14:24:40 #202
5428 crew  miss_sly
pi_217726139
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 14:11 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
En er zijn toch genoeg (zelfs oude) verhalen over de jongens op het slagveld die daar echt niet willen zijn? Hoezo strijder en vechter in het DNA?
Hoeveel van die mannelijke mannen die vrouwen zwak vinden en waar 'strijder en vechter'in het DNA zitten denk je dat er zelf bij Defensie werken en uitgezonden (willen) worden naar oorlogsgebied?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator vrijdag 23 mei 2025 @ 15:03:20 #204
441859 crew  Lenny77
pi_217726404
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 14:24 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Hoeveel van die mannelijke mannen die vrouwen zwak vinden en waar 'strijder en vechter'in het DNA zitten denk je dat er zelf bij Defensie werken en uitgezonden (willen) worden naar oorlogsgebied?
Ik denk geen één.

Het zijn de mannen aan de top die een oorlog uitroepen voor macht en geld (of wegens een te klein pietje), die dan veilig in hun toren blijven zitten en zo andere jongens onvrijwillig de dood in jagen.
pi_217731476
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 15:03 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Ik denk geen één.

Het zijn de mannen aan de top die een oorlog uitroepen voor macht en geld (of wegens een te klein pietje), die dan veilig in hun toren blijven zitten en zo andere jongens onvrijwillig de dood in jagen.
Nou ja altijd wel 1 niet waar. Geen één is onlogisch. Er is altijd wel 1 die wel zoiets wil meemaken.

En ja ook wel meer dan 1 maar ik wou alleen ingaan op jouw idee dat het geen enkeling is, wat niet logisch is om te denken.
  zaterdag 24 mei 2025 @ 05:44:07 #206
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_217731827
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 14:11 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
In het begin nog wel. Een te zachte maatschappij houdt geen stand tegen intoleranten.

De vraag is verder in hoeverre de aard van het leven het mogelijk maakt dat een maatschappij blijvend verzacht, wat is de ondergrens? Dat vind ik een interessante. Zoals 50 Cent het ooit mooi verwoordde :P "Death gotta be easy, cause life is hard. It will leave you physically, mentally and emotionally scarred".

En oorlog, tsja. Een andere mooie quote daarover blijft toch wel de "war is when old men who know each other but hate each other make young men who don't know each other and don't hate each other kill each other". Ikzelf denk dat "krijger" een onderdeel van onze psyche is. Gooi ons in een Maslow 1 omgeving met weinig resources, de State of Nature van Hobbes en we gaan coalities vormen en moorden. Dit verklaart ook waarom soldaten een hekel hebben aan oorlog want die condities zijn niet per se geactiveerd tijdens oorlog. Die zie je meer terug in kleine omgevingen: gevangenissen, straatblokken (turf wars) en vroeger natuurlijk groepjes jager verzamelaars.

[ Bericht 11% gewijzigd door Richestorags op 24-05-2025 05:51:58 ]
pi_217822188
Veel misinformatie over mentale gezondheid op TikTok
https://nos.nl/artikel/25(...)gezondheid-op-tiktok
(no shit sherlock)

Ik moest meteen aan dit topic denken.
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 09:22 schreef spickel het volgende:
Gisteravond zocht ik op TikTok naar "men’s mental health" en wat ik toen zag, raakte me diep.
pi_218018098
quote:
99s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 09:27 schreef greysbones het volgende:
Sorry maar het is 2025
meen je dit nu echt serieus
[..]
Ik zie dit echt niet.
Mannen kunnen zich gewoon opstellen
en hun hart luchten

Als ze er zelf voor kiezen om wat voor een reden dan ook, het niet te doen is dat hun keus
Tegenwoordig is het vaker zo dat jongens en mannen geen doel meer voor ogen hebben. Vroegah trouwde je met je dorpsgenoot en bleef je werken tot je dood ging.

Tegenwoordig verdienen vrouwen net zoveel geld als mannen en is het niet vanzelfsprekend meer om te gaan trouwen en kinderen te krijgen.

Ik zie in mijn omgeving de meeste relaties spaak lopen omdat zowel de man als de vrouw beide moeten werken maar eenmaal thuis de vrouw het meest in het huishouden doet. En dan komt al snel de scheiding.

De 'Boy crisis' is makkelijk op te lossen als mannen meer in zichzelf gaan investeren en een grote rol binnen het huishouden en het gezin aan gaan nemen.
  dinsdag 24 juni 2025 @ 11:02:39 #209
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_218029943
Mental health :') Laat me gewoon mijn gevoelens opkroppen en deze sporadisch laten ontploffen in een orgie van geweld aub. Zo heeft de natuur het immers bedoeld.
pi_218041305
Is het ook niet een beetje afhankelijk van de regio waar je woont? Ik werk zelf in de Randstad en heb het idee dat het daar steeds minder een taboe is. Sterker nog, ik heb persoonlijk het idee dat het tegenwoordig in de Randstad een vorm van profileren of identificeren is. Maar dan sla ik het misschien ook een beetje plat, want zal ook niet voor iedereen gelden.

In tegenstelling tot de 'plattelands' regio's waar ik vandaan kom. Daar merk ik zelfs bij mede millennials een taboe op praten over mentale gezondheid. Ik zit zelf een beetje in het midden. Ik word ook wel eens moe van de mate waarin tegenwoordig alles maar gedeeld wordt.
pi_218046384
quote:
99s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 09:27 schreef greysbones het volgende:
Sorry maar het is 2025
meen je dit nu echt serieus
[..]
Ik zie dit echt niet.
Mannen kunnen zich gewoon opstellen
en hun hart luchten

Als ze er zelf voor kiezen om wat voor een reden dan ook, het niet te doen is dat hun keus
Klopt het is 2025,
Vrouwen kunnen gewoon net zoveel verdienen als mannen, als ze er zelf voor kiezen om wat voor reden dan ook, het niet te doen, is dat hun keus.
Vrouwen kunnen gewoon net zo serieus genomen worden als mannem, als ze er zelf voor kiezen om wat voor reden dan ook, het niet te doen, is dat hun keus.
pi_218057658
quote:

[..]
Ik denk geen één.

Als man zijnde denk ik soms wat als er alleen vrouwen op deze wereld zouden zijn? Dan zou het misschien een mooie wereld zijn zonder oorlogen.

Om meer ontopic te gaan. Ik ben zelf heel gesloten en zoek geen contact vanuit mezelf met mensen. Niet op het werk in ieder geval. Ik heb dan het gevoel dat ik altijd sociaal moet doen naar betreffende collega terwijl ik daar moeite mee heb. Toch moet ik zeggen dat het aan de andere kant wel een fijn gevoel is als er collega`s zijn die een praatje met je maken. Bij mijn vorige werkgevers zijn er altijd collega`s geweest die dit vanuit zichzelf deden en ik vind het mooi dat er zulke mensen bestaan. Maar ik heb nooit persoonlijke problemen gedeeld en heb daar ook nooit de behoefte aan gehad.

Aangezien TS een vrouw is zou ik het afraden om op die mannelijke collega af te stappen. Het zou mij meteen een bevestiging geven van het gevoel dat ik uitstraal dat ik niet lekker in mijn vel zit. Wat mij een tweede bevestiging geeft dat vrouwen dat aan me af kunnen lezen en dat zou mijn zelfvertrouwen nog meer een deuk geven. Dus als je je collega wilt helpen probeer dat via een mannelijke collega te doen of op een andere manier.

En ja, helaas slaat de tweede alinea op mezelf. Ik probeer mijn problemen op te lossen maar wel op mijn manier en eigen tempo.
pi_218405240
quote:

[..]
Ik denk geen één.

Hoe verklaar jij figuren zoals een Usrula von der Leyen en Hillary Clinton dan? Zijn dat geen vrouwen met geldingsdrang omdat ze een te klein (micro-)penisje bezitten (clitoris)?

Even kort samengevat. Vrouwen doen het dus niet beter.
  Moderator zondag 3 augustus 2025 @ 14:36:23 #214
441859 crew  Lenny77
pi_218405562
quote:
1s.gif Op zondag 3 augustus 2025 13:52 schreef InzolVC het volgende:

[..]
Hoe verklaar jij figuren zoals een Usrula von der Leyen en Hillary Clinton dan? Zijn dat geen vrouwen met geldingsdrang omdat ze een te klein (micro-)penisje bezitten (clitoris)?

Even kort samengevat. Vrouwen doen het dus niet beter.
Nou poepoe, 2 hele vrouwen.

Natuurlijk zijn er ook oorlogszuchtige vrouwen. Zullen we even kijken hoe de percentages verdeeld zijn? Hoeveel vrouwen vs mannen?
pi_218413210
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 14:09 schreef Onderdeurtje het volgende:

[..]
Als man zijnde denk ik soms wat als er alleen vrouwen op deze wereld zouden zijn? Dan zou het misschien een mooie wereld zijn zonder oorlogen.

Om meer ontopic te gaan. Ik ben zelf heel gesloten en zoek geen contact vanuit mezelf met mensen. Niet op het werk in ieder geval. Ik heb dan het gevoel dat ik altijd sociaal moet doen naar betreffende collega terwijl ik daar moeite mee heb. Toch moet ik zeggen dat het aan de andere kant wel een fijn gevoel is als er collega`s zijn die een praatje met je maken. Bij mijn vorige werkgevers zijn er altijd collega`s geweest die dit vanuit zichzelf deden en ik vind het mooi dat er zulke mensen bestaan. Maar ik heb nooit persoonlijke problemen gedeeld en heb daar ook nooit de behoefte aan gehad.

Aangezien TS een vrouw is zou ik het afraden om op die mannelijke collega af te stappen. Het zou mij meteen een bevestiging geven van het gevoel dat ik uitstraal dat ik niet lekker in mijn vel zit. Wat mij een tweede bevestiging geeft dat vrouwen dat aan me af kunnen lezen en dat zou mijn zelfvertrouwen nog meer een deuk geven. Dus als je je collega wilt helpen probeer dat via een mannelijke collega te doen of op een andere manier.

En ja, helaas slaat de tweede alinea op mezelf. Ik probeer mijn problemen op te lossen maar wel op mijn manier en eigen tempo.
Denk eerlijk gezegd dat als je alle wereldleiders zou vervangen door vrouwen, er net zoveel oorlogen zouden zijn. Mannen en vrouwen zijn niet zo verschillend van elkaar, daar hebben ze inderdaad gelijk in. Het is een misvatting om te denken dat vrouwen minder geneigd zijn tot kwaad en geweld dan mannen, om te denken dat vrouwen heiliger zijn dan mannen. Dan heb je teveel sprookjes gelezen
pi_218425551
quote:
10s.gif Op maandag 4 augustus 2025 10:18 schreef MultiBanaan het volgende:

[..]
Denk eerlijk gezegd dat als je alle wereldleiders zou vervangen door vrouwen, er net zoveel oorlogen zouden zijn. Mannen en vrouwen zijn niet zo verschillend van elkaar, daar hebben ze inderdaad gelijk in. Het is een misvatting om te denken dat vrouwen minder geneigd zijn tot kwaad en geweld dan mannen, om te denken dat vrouwen heiliger zijn dan mannen. Dan heb je teveel sprookjes gelezen
Ja.

Zet op de werkvloeren vijf dames bij elkaar op een afdeling en het is snel ruzie.
pi_218529820
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 23:09 schreef Newbie.1991 het volgende:

[..]

Ik zie in mijn omgeving de meeste relaties spaak lopen omdat zowel de man als de vrouw beide moeten werken maar eenmaal thuis de vrouw het meest in het huishouden doet. En dan komt al snel de scheiding.
Ik heb genoeg relaties gezien waar het meisje werkloos de hele dag op de bank zat met GTST aan op de tv. En 0,0 aan het huishouden deed.

Vrouwen hebben last van een vroege ingefluisterde haat tegen mannelijkheid. En deze wordt verder (expres) aangewakkerd door woke en marxisme via de instituties, onderwijs politiek staatsmedia. Met als doel om de samenleving uiteindelijk te ontwrichten.

De enige factor wat cultuur en fysieke grenzen kan verdedigen zijn altijd de mannen geweest. Vrouwen zie je nooit vechten. En hierom worden mannen tegenwoordig op allle manieren geshamed. Als mannen niet meer in de weg staan. Omdat er geen eigen nederlandse identiteit of cultuur meer bestaat. En ze geen nut meer zien om de eigen landsgrenzen te verdedigen. En ommdat vrouwen toch allemaal kut zijn en zich alleen verwend gedragen. En ze geen kinderen meer willen baren. Dan krijgt het communisme vrijspel.

[ Bericht 2% gewijzigd door InzolVC op 17-08-2025 22:50:15 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')