Even chargeren: zou er nog oorlog nodig zijn als de wereld verzacht?quote:Op maandag 19 mei 2025 23:34 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Ja, dit. Bovendien is bovenstaande ontwikkeling een ontwikkeling die bovendien leidt tot kwetsbare samenlevingen waarin typisch vrouwelijke waarden en/of eigenschappen de boventoon voeren en mannelijke waarden en/of eigenschappen worden gezien als, op zijn best, als conservatief, en, op zijn slechts als verwerpelijk.
Dat betekent dat je in het geval van conflicten/oorlogen een probleem hebt, hoe hard je ook wil beweren dat een leger van een miljoen vrouwen meer overwicht heeft op het slagveld. Kun je dan zeggen dat fysieke strijd in het mannelijk DNA zit en dat daarmee mannen voordeel hebben op het slagveld? Ja, dat denk ik wel. We zien het toch al in Nederland dat wordt overspoelt door hypermasculiene culturen en wij willen hier met z'n allen vooral 'de dialoog aangaan' want dat is zo lekker 'beschaafd'.
Hoeveel van die mannelijke mannen die vrouwen zwak vinden en waar 'strijder en vechter'in het DNA zitten denk je dat er zelf bij Defensie werken en uitgezonden (willen) worden naar oorlogsgebied?quote:Op vrijdag 23 mei 2025 14:11 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Even chargeren: zou er nog oorlog nodig zijn als de wereld verzacht?
En er zijn toch genoeg (zelfs oude) verhalen over de jongens op het slagveld die daar echt niet willen zijn? Hoezo strijder en vechter in het DNA?
Er zijn geen massale aanmeldingen bij het leger..
Ik denk geen één.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 14:24 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hoeveel van die mannelijke mannen die vrouwen zwak vinden en waar 'strijder en vechter'in het DNA zitten denk je dat er zelf bij Defensie werken en uitgezonden (willen) worden naar oorlogsgebied?
Nou ja altijd wel 1 niet waar. Geen één is onlogisch. Er is altijd wel 1 die wel zoiets wil meemaken.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 15:03 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ik denk geen één.
Het zijn de mannen aan de top die een oorlog uitroepen voor macht en geld (of wegens een te klein pietje), die dan veilig in hun toren blijven zitten en zo andere jongens onvrijwillig de dood in jagen.
In het begin nog wel. Een te zachte maatschappij houdt geen stand tegen intoleranten.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 14:11 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Even chargeren: zou er nog oorlog nodig zijn als de wereld verzacht?
En er zijn toch genoeg (zelfs oude) verhalen over de jongens op het slagveld die daar echt niet willen zijn? Hoezo strijder en vechter in het DNA?
Er zijn geen massale aanmeldingen bij het leger..
quote:Op dinsdag 13 mei 2025 09:22 schreef spickel het volgende:
Gisteravond zocht ik op TikTok naar "men’s mental health" en wat ik toen zag, raakte me diep.
Tegenwoordig is het vaker zo dat jongens en mannen geen doel meer voor ogen hebben. Vroegah trouwde je met je dorpsgenoot en bleef je werken tot je dood ging.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 09:27 schreef greysbones het volgende:
Sorry maar het is 2025
meen je dit nu echt serieus
[..]
Ik zie dit echt niet.
Mannen kunnen zich gewoon opstellen
en hun hart luchten
Als ze er zelf voor kiezen om wat voor een reden dan ook, het niet te doen is dat hun keus
Klopt het is 2025,quote:Op dinsdag 13 mei 2025 09:27 schreef greysbones het volgende:
Sorry maar het is 2025
meen je dit nu echt serieus
[..]
Ik zie dit echt niet.
Mannen kunnen zich gewoon opstellen
en hun hart luchten
Als ze er zelf voor kiezen om wat voor een reden dan ook, het niet te doen is dat hun keus
Als man zijnde denk ik soms wat als er alleen vrouwen op deze wereld zouden zijn? Dan zou het misschien een mooie wereld zijn zonder oorlogen.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 15:03 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ik denk geen één.
Het zijn de mannen aan de top die een oorlog uitroepen voor macht en geld (of wegens een te klein pietje), die dan veilig in hun toren blijven zitten en zo andere jongens onvrijwillig de dood in jagen.
Hoe verklaar jij figuren zoals een Usrula von der Leyen en Hillary Clinton dan? Zijn dat geen vrouwen met geldingsdrang omdat ze een te klein (micro-)penisje bezitten (clitoris)?quote:Op vrijdag 23 mei 2025 15:03 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ik denk geen één.
Nou poepoe, 2 hele vrouwen.quote:Op zondag 3 augustus 2025 13:52 schreef InzolVC het volgende:
[..]
Hoe verklaar jij figuren zoals een Usrula von der Leyen en Hillary Clinton dan? Zijn dat geen vrouwen met geldingsdrang omdat ze een te klein (micro-)penisje bezitten (clitoris)?
Even kort samengevat. Vrouwen doen het dus niet beter.
Denk eerlijk gezegd dat als je alle wereldleiders zou vervangen door vrouwen, er net zoveel oorlogen zouden zijn. Mannen en vrouwen zijn niet zo verschillend van elkaar, daar hebben ze inderdaad gelijk in. Het is een misvatting om te denken dat vrouwen minder geneigd zijn tot kwaad en geweld dan mannen, om te denken dat vrouwen heiliger zijn dan mannen. Dan heb je teveel sprookjes gelezenquote:Op vrijdag 27 juni 2025 14:09 schreef Onderdeurtje het volgende:
[..]
Als man zijnde denk ik soms wat als er alleen vrouwen op deze wereld zouden zijn? Dan zou het misschien een mooie wereld zijn zonder oorlogen.
Om meer ontopic te gaan. Ik ben zelf heel gesloten en zoek geen contact vanuit mezelf met mensen. Niet op het werk in ieder geval. Ik heb dan het gevoel dat ik altijd sociaal moet doen naar betreffende collega terwijl ik daar moeite mee heb. Toch moet ik zeggen dat het aan de andere kant wel een fijn gevoel is als er collega`s zijn die een praatje met je maken. Bij mijn vorige werkgevers zijn er altijd collega`s geweest die dit vanuit zichzelf deden en ik vind het mooi dat er zulke mensen bestaan. Maar ik heb nooit persoonlijke problemen gedeeld en heb daar ook nooit de behoefte aan gehad.
Aangezien TS een vrouw is zou ik het afraden om op die mannelijke collega af te stappen. Het zou mij meteen een bevestiging geven van het gevoel dat ik uitstraal dat ik niet lekker in mijn vel zit. Wat mij een tweede bevestiging geeft dat vrouwen dat aan me af kunnen lezen en dat zou mijn zelfvertrouwen nog meer een deuk geven. Dus als je je collega wilt helpen probeer dat via een mannelijke collega te doen of op een andere manier.
En ja, helaas slaat de tweede alinea op mezelf. Ik probeer mijn problemen op te lossen maar wel op mijn manier en eigen tempo.
Ja.quote:Op maandag 4 augustus 2025 10:18 schreef MultiBanaan het volgende:
[..]
Denk eerlijk gezegd dat als je alle wereldleiders zou vervangen door vrouwen, er net zoveel oorlogen zouden zijn. Mannen en vrouwen zijn niet zo verschillend van elkaar, daar hebben ze inderdaad gelijk in. Het is een misvatting om te denken dat vrouwen minder geneigd zijn tot kwaad en geweld dan mannen, om te denken dat vrouwen heiliger zijn dan mannen. Dan heb je teveel sprookjes gelezen
Ik heb genoeg relaties gezien waar het meisje werkloos de hele dag op de bank zat met GTST aan op de tv. En 0,0 aan het huishouden deed.quote:Op zondag 22 juni 2025 23:09 schreef Newbie.1991 het volgende:
[..]
Ik zie in mijn omgeving de meeste relaties spaak lopen omdat zowel de man als de vrouw beide moeten werken maar eenmaal thuis de vrouw het meest in het huishouden doet. En dan komt al snel de scheiding.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |