je bent Asimov vergetenquote:Op zondag 18 mei 2025 14:38 schreef SymbolicFrank het volgende:
Ik dacht, ik zal eens een overzichtje maken van waar Musk zijn inspiratie vandaan heeft gehaald.
[ afbeelding ]
Hyperloop, tunnels.
[ afbeelding ]
Grok, Mars.
[ afbeelding ]
Starship. Alhoewel het idee waarschijnlijk hier vandaan komt:
[ afbeelding ]
Elektrische auto's kom je natuurlijk overal tegen in de science fiction. De Cybertruck is een politieauto uit Blade Runner:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Fascistische staat. Heinlein was geen fascist, maar wel extreem rechts. Hij wilde regeringen afschaffen.
[ afbeelding ]
Hersenimplantaten, bedrijven aan de macht, elektronisch betalen en de Metaverse. Maar dat laatste past beter bij Zuckerberg en Bezos.
Inderdaadquote:Op zondag 18 mei 2025 15:11 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
je bent Asimov vergeten
[ afbeelding ]
Ik zal je een simpel voorbeeld noemen: Tesla AP/FSD kon 10 jaar geleden prima een bocht nemen op snelheid. Toen de EU een begrenzing heeft gezet op het aantal G in een bocht (die belachelijk laag ligt: zeg maar op niveau oud omaatje) kon de software bij bepaalde bochten niets anders meer dan de bocht afbreken...quote:Op zondag 18 mei 2025 12:04 schreef Wantie het volgende:
[..]
Klopt, zodra ze Musk in de weg zitten wordt het een persoonlijke kwestie.
Bij een truck is de charger port aan de achterkant natuurlijk niet bijzonder praktisch, want zodra je een trailer er achter hebt hangen kan je niet meer fatsoenlijk bij de oplader staan. Dan krijg je dit soort praktijken, waar iemand dwars over vier parkeerplaatsen moet staan als hij zijn aanhanger niet wil afkoppelen:quote:Op zaterdag 17 mei 2025 17:00 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Dus dan heeft hij naast de Cybertruck toch nog wat anders bedacht: dat de tankdop bij auto's op een handige plaats zit.
Ja, daarom zitten de bij de concurrentie in (of boven) de voorbumper.quote:Op maandag 19 mei 2025 14:20 schreef knoopie het volgende:
[..]
Bij een truck is de charger port aan de achterkant natuurlijk niet bijzonder praktisch, want zodra je een trailer er achter hebt hangen kan je niet meer fatsoenlijk bij de oplader staan. Dan krijg je dit soort praktijken, waar iemand dwars over vier parkeerplaatsen moet staan als hij zijn aanhanger niet wil afkoppelen:
[ afbeelding ]
Daarom zijn er ook speciale superchargerplekken voor als je een aanhanger hebt.quote:Op maandag 19 mei 2025 14:20 schreef knoopie het volgende:
[..]
Bij een truck is de charger port aan de achterkant natuurlijk niet bijzonder praktisch, want zodra je een trailer er achter hebt hangen kan je niet meer fatsoenlijk bij de oplader staan. Dan krijg je dit soort praktijken, waar iemand dwars over vier parkeerplaatsen moet staan als hij zijn aanhanger niet wil afkoppelen:
[ afbeelding ]
Wat in het geheel niets oplost.quote:Op maandag 19 mei 2025 14:29 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ja, daarom zitten de bij de concurrentie in (of boven) de voorbumper.
Ja, drive-through, net zoals bij een pompstation. Maar dan heb je minder aansluitplekken. En dat heeft Tesla niet nodig gevonden voor hun Superchargers. Dat gaat zeker veranderen voor de Tesla Semi, ook omdat je die met een oude Supercharger alleen opgeladen krijgt als je veel tijd hebt.quote:Op maandag 19 mei 2025 14:38 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Daarom zijn er ook speciale superchargerplekken voor als je een aanhanger hebt.
Overigens, als de chargeport elders zit, dan hou je een probleem met een aanhanger bij normale laadpalen.
Haha het is heerlijk hoe jij werkelijk alles van tesla verdedigt.quote:Op maandag 19 mei 2025 14:38 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Daarom zijn er ook speciale superchargerplekken voor als je een aanhanger hebt.
Overigens, als de chargeport elders zit, dan hou je een probleem met een aanhanger bij normale laadpalen.
Het is duidelijk dat je nooit echt bij snelladers komt (en dan zeik jij dat ik iets zeg over een auto die ik niet heb voor een situatie waarin ik nog nooit ben geweest...). Want je kan met een laadpoort vooraan misschien wel bij de lader, maar vervolgens blokkeer je dan nog steeds de hele flikkerse bende met je sleurhut of wat voor onzin je ook aan de pauperhaak hebt hangen.quote:Op maandag 19 mei 2025 14:56 schreef knoopie het volgende:
[..]
Haha het is heerlijk hoe jij werkelijk alles van tesla verdedigt.![]()
Zelfs de locatie van de charging port bij een auto die jij helemaal niet hebt voor een situatie waarin jij nooit bent geweest meen je nog te moeten verdedigen.![]()
Anyway, in NL zijn de meeste superchargers volgens mij nog steeds met de lader aan het hoofdeinde van de parkeerplek. Dan kan je met een aanhanger gewoon vooruit inparkeren en opladen als je charger port vooraan zou zitten. Je aanhanger steekt dan uit, maar dat is beter dan moeten afkoppelen, of hem dwars over vier of vijf chargerplekken moeten zetten.
[ afbeelding ]
Gewoon aanhangers verbieden bij Superchargers. Probleem opgelost.quote:Op maandag 19 mei 2025 15:23 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het is duidelijk dat je nooit echt bij snelladers komt (en dan zeik jij dat ik iets zeg over een auto die ik niet heb voor een situatie waarin ik nog nooit ben geweest...). Want je kan met een laadpoort vooraan misschien wel bij de lader, maar vervolgens blokkeer je dan nog steeds de hele flikkerse bende met je sleurhut of wat voor onzin je ook aan de pauperhaak hebt hangen.
Daarom: de positie van de laadpoort is helemaal niet het punt, het punt is dat laadplekken (ook die van Ionity bv) vaak totaal niet zijn ingericht voor laden met aanhanger.
De laadkabels zijn super kort, je moet zowat je auto tegen de laadpaal parkeren.quote:Op maandag 19 mei 2025 14:56 schreef knoopie het volgende:
[..]
Haha het is heerlijk hoe jij werkelijk alles van tesla verdedigt.![]()
Zelfs de locatie van de charging port bij een auto die jij helemaal niet hebt voor een situatie waarin jij nooit bent geweest meen je nog te moeten verdedigen.![]()
Anyway, in NL zijn de meeste superchargers volgens mij nog steeds met de lader aan het hoofdeinde van de parkeerplek. Dan kan je met een aanhanger gewoon vooruit inparkeren en opladen als je charger port vooraan zou zitten. Je aanhanger steekt dan uit, maar dat is beter dan moeten afkoppelen, of hem dwars over vier of vijf chargerplekken moeten zetten.
[ afbeelding ]
Nergens voor nodig.quote:Op maandag 19 mei 2025 15:30 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Gewoon aanhangers verbieden bij Superchargers. Probleem opgelost.
Bij V4 zijn ze wel lang.quote:Op maandag 19 mei 2025 16:23 schreef Wantie het volgende:
[..]
De laadkabels zijn super kort, je moet zowat je auto tegen de laadpaal parkeren.
Ik heb in Nederland bij geen enkele Tesla Supercharger een laadstation voor aanhangers gezien overigens.
Sowieso is met de auto op vakantie gaan een beetje meh, imho. Ik ben nog nooit en zal ook nooit met de auto naar mijn vakantiebestemming gaan. Nu zijn dat ook over het algemeen bestemmingen waar je met de auto niet heen gaat.quote:Op maandag 19 mei 2025 16:29 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Bij V4 zijn ze wel lang.
Dat er niet veel plekken zijn die geschikt zijn voor wanneer je met aanhanger rijdt is waar. Maar de vraag is ook laag. Met een sleurhut is een BEV gewoon niet zo handig omdat je flink meerverbruik hebt. Als je van kamperen houdt kun je dan beter ter plekke een caravan huren (sowieso snap ik de meerwaarde niet van de sleurhut), of je pakt een tent. Of je slaapt gewoon in de Tesla met camp mode.
Of nog beter: gewoon een goed hotel nemen.
Met de wintersport vind ik het toch het prettigst. Al was het maar omdat ik minimaal 4 paar ski’s voor mijzelf meeneem en dat soort fratsen. En dat wil je echt niet meeslepen op het vliegveld.quote:Op maandag 19 mei 2025 17:19 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Sowieso is met de auto op vakantie gaan een beetje meh, imho. Ik ben nog nooit en zal ook nooit met de auto naar mijn vakantiebestemming gaan. Nu zijn dat ook over het algemeen bestemmingen waar je met de auto niet heen gaat.
quote:Op maandag 19 mei 2025 17:19 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik ben nog nooit en zal ook nooit met de auto naar mijn vakantiebestemming gaan.
Daar denkt Musk toch heel anders over, sleuren is 1 van de belangrijkste verkoopargumenten voor de Cybertruck. Weet je nog dat filmpje waarbij hij een Porsche er uitsleurt met zo'n zelfde Porsche er achter?quote:Op maandag 19 mei 2025 16:29 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Bij V4 zijn ze wel lang.
Dat er niet veel plekken zijn die geschikt zijn voor wanneer je met aanhanger rijdt is waar. Maar de vraag is ook laag. Met een sleurhut is een BEV gewoon niet zo handig omdat je flink meerverbruik hebt. Als je van kamperen houdt kun je dan beter ter plekke een caravan huren (sowieso snap ik de meerwaarde niet van de sleurhut), of je pakt een tent. Of je slaapt gewoon in de Tesla met camp mode.
Of nog beter: gewoon een goed hotel nemen.
Nope.quote:Op maandag 19 mei 2025 17:54 schreef SymbolicFrank het volgende:
sleuren is 1 van de belangrijkste verkoopargumenten voor de Cybertruck.
Ook al niet waar.quote:Op maandag 19 mei 2025 18:17 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Dat is dan maar goed ook, want de trekhaak is niet zo stevig
Ja, stel je voor zeg, dat er mensen zijn die niét met de auto naar hun vakantiebestemming gaan. Wat. Een. Rariteit.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |