abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 18 mei 2025 @ 15:11:20 #126
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_217678272
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2025 14:38 schreef SymbolicFrank het volgende:
Ik dacht, ik zal eens een overzichtje maken van waar Musk zijn inspiratie vandaan heeft gehaald.

[ afbeelding ]

Hyperloop, tunnels.

[ afbeelding ]

Grok, Mars.

[ afbeelding ]

Starship. Alhoewel het idee waarschijnlijk hier vandaan komt:

[ afbeelding ]

Elektrische auto's kom je natuurlijk overal tegen in de science fiction. De Cybertruck is een politieauto uit Blade Runner:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Fascistische staat. Heinlein was geen fascist, maar wel extreem rechts. Hij wilde regeringen afschaffen.

[ afbeelding ]

Hersenimplantaten, bedrijven aan de macht, elektronisch betalen en de Metaverse. Maar dat laatste past beter bij Zuckerberg en Bezos.
je bent Asimov vergeten
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_217678442
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2025 15:11 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
je bent Asimov vergeten
[ afbeelding ]
Inderdaad :)
pi_217687958
Ik dacht, dat Trump misschien zelf in een Cybertruck zou gaan rijden, maar hij krijgt ze nu als beveiliging:

Ook wel een leuk kleurtje, dat rood. En Musk heeft er nog genoeg in de opslag, dus die wil dat ongetwijfeld in de VS ook wel doen. Die arabieren weten in ieder geval wel hoe ze bij de leiders van de VS een wit voetje kunnen halen. :)
pi_217688165
quote:
1s.gif Op zondag 18 mei 2025 12:04 schreef Wantie het volgende:

[..]
Klopt, zodra ze Musk in de weg zitten wordt het een persoonlijke kwestie.
Ik zal je een simpel voorbeeld noemen: Tesla AP/FSD kon 10 jaar geleden prima een bocht nemen op snelheid. Toen de EU een begrenzing heeft gezet op het aantal G in een bocht (die belachelijk laag ligt: zeg maar op niveau oud omaatje) kon de software bij bepaalde bochten niets anders meer dan de bocht afbreken...

Of wat te denken van het inhalen. Als dat niet binnen X seconden is afgerond, dan moet de auto bruusk terugsturen.

Beide gevallen zijn dus op basis van regels afgedwongen en maken het gebruik van AP/FSD onveiliger.
pi_217688219
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2025 17:00 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Dus dan heeft hij naast de Cybertruck toch nog wat anders bedacht: dat de tankdop bij auto's op een handige plaats zit.
Bij een truck is de charger port aan de achterkant natuurlijk niet bijzonder praktisch, want zodra je een trailer er achter hebt hangen kan je niet meer fatsoenlijk bij de oplader staan. Dan krijg je dit soort praktijken, waar iemand dwars over vier parkeerplaatsen moet staan als hij zijn aanhanger niet wil afkoppelen:
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
pi_217688339
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2025 14:20 schreef knoopie het volgende:

[..]
Bij een truck is de charger port aan de achterkant natuurlijk niet bijzonder praktisch, want zodra je een trailer er achter hebt hangen kan je niet meer fatsoenlijk bij de oplader staan. Dan krijg je dit soort praktijken, waar iemand dwars over vier parkeerplaatsen moet staan als hij zijn aanhanger niet wil afkoppelen:
[ afbeelding ]
Ja, daarom zitten de bij de concurrentie in (of boven) de voorbumper.
pi_217688458
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2025 14:20 schreef knoopie het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Daarom zijn er ook speciale superchargerplekken voor als je een aanhanger hebt.

Overigens, als de chargeport elders zit, dan hou je een probleem met een aanhanger bij normale laadpalen.
pi_217688466
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2025 14:29 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ja, daarom zitten de bij de concurrentie in (of boven) de voorbumper.
Wat in het geheel niets oplost.
pi_217688566
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2025 14:38 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Overigens, als de chargeport elders zit, dan hou je een probleem met een aanhanger bij normale laadpalen.
Ja, drive-through, net zoals bij een pompstation. Maar dan heb je minder aansluitplekken. En dat heeft Tesla niet nodig gevonden voor hun Superchargers. Dat gaat zeker veranderen voor de Tesla Semi, ook omdat je die met een oude Supercharger alleen opgeladen krijgt als je veel tijd hebt.

Ik ben benieuwd of ze dat bij bestaande laadplaatsen aanpassen, of dat ze speciale nieuwe bouwen.

Dat is in de EU trouwens makkelijker, omdat je met een 3-fase aansluiting al een eind komt, maar het is hier wel snel duur, heb ik begrepen. (Ik heb geen praktijkervaring.)
pi_217688600
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2025 14:38 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Haha het is heerlijk hoe jij werkelijk alles van tesla verdedigt. _O-
Zelfs de locatie van de charging port bij een auto die jij helemaal niet hebt voor een situatie waarin jij nooit bent geweest meen je nog te moeten verdedigen. _O-

Anyway, in NL zijn de meeste superchargers volgens mij nog steeds met de lader aan het hoofdeinde van de parkeerplek. Dan kan je met een aanhanger gewoon vooruit inparkeren en opladen als je charger port vooraan zou zitten. Je aanhanger steekt dan uit, maar dat is beter dan moeten afkoppelen, of hem dwars over vier of vijf chargerplekken moeten zetten.

[ Bericht 0% gewijzigd door knoopie op 19-05-2025 15:11:00 ]
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
pi_217688890
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2025 14:56 schreef knoopie het volgende:

[..]
Zelfs de locatie van de charging port bij een auto die jij helemaal niet hebt voor een situatie waarin jij nooit bent geweest meen je nog te moeten verdedigen. _O-

Anyway, in NL zijn de meeste superchargers volgens mij nog steeds met de lader aan het hoofdeinde van de parkeerplek. Dan kan je met een aanhanger gewoon vooruit inparkeren en opladen als je charger port vooraan zou zitten. Je aanhanger steekt dan uit, maar dat is beter dan moeten afkoppelen, of hem dwars over vier of vijf chargerplekken moeten zetten.
[ afbeelding ]
Het is duidelijk dat je nooit echt bij snelladers komt (en dan zeik jij dat ik iets zeg over een auto die ik niet heb voor een situatie waarin ik nog nooit ben geweest...). Want je kan met een laadpoort vooraan misschien wel bij de lader, maar vervolgens blokkeer je dan nog steeds de hele flikkerse bende met je sleurhut of wat voor onzin je ook aan de pauperhaak hebt hangen.

Daarom: de positie van de laadpoort is helemaal niet het punt, het punt is dat laadplekken (ook die van Ionity bv) vaak totaal niet zijn ingericht voor laden met aanhanger.
pi_217688946
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2025 15:23 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het is duidelijk dat je nooit echt bij snelladers komt (en dan zeik jij dat ik iets zeg over een auto die ik niet heb voor een situatie waarin ik nog nooit ben geweest...). Want je kan met een laadpoort vooraan misschien wel bij de lader, maar vervolgens blokkeer je dan nog steeds de hele flikkerse bende met je sleurhut of wat voor onzin je ook aan de pauperhaak hebt hangen.

Daarom: de positie van de laadpoort is helemaal niet het punt, het punt is dat laadplekken (ook die van Ionity bv) vaak totaal niet zijn ingericht voor laden met aanhanger.
Gewoon aanhangers verbieden bij Superchargers. Probleem opgelost.
pi_217689598
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2025 14:56 schreef knoopie het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
De laadkabels zijn super kort, je moet zowat je auto tegen de laadpaal parkeren.

Ik heb in Nederland bij geen enkele Tesla Supercharger een laadstation voor aanhangers gezien overigens.
pi_217689630
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2025 15:30 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Gewoon aanhangers verbieden bij Superchargers. Probleem opgelost.
Nergens voor nodig.
pi_217689698
quote:
1s.gif Op maandag 19 mei 2025 16:23 schreef Wantie het volgende:

[..]
De laadkabels zijn super kort, je moet zowat je auto tegen de laadpaal parkeren.

Ik heb in Nederland bij geen enkele Tesla Supercharger een laadstation voor aanhangers gezien overigens.
Bij V4 zijn ze wel lang.

Dat er niet veel plekken zijn die geschikt zijn voor wanneer je met aanhanger rijdt is waar. Maar de vraag is ook laag. Met een sleurhut is een BEV gewoon niet zo handig omdat je flink meerverbruik hebt. Als je van kamperen houdt kun je dan beter ter plekke een caravan huren (sowieso snap ik de meerwaarde niet van de sleurhut), of je pakt een tent. Of je slaapt gewoon in de Tesla met camp mode. :)

Of nog beter: gewoon een goed hotel nemen.
  maandag 19 mei 2025 @ 16:38:09 #141
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_217689839
In de zomermaanden stikt het op de A31 van de (Nederlandse) Tesla's met vouwwagen of aanhangertje, maar ik heb nog nooit gezien dat het tot problemen leidt bij de superchargers. Kwestie van afkoppelen in een naastgelegen parkeerhaven en door naar de charger.
  Moderator maandag 19 mei 2025 @ 17:19:26 #142
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_217690306
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2025 16:29 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Bij V4 zijn ze wel lang.

Dat er niet veel plekken zijn die geschikt zijn voor wanneer je met aanhanger rijdt is waar. Maar de vraag is ook laag. Met een sleurhut is een BEV gewoon niet zo handig omdat je flink meerverbruik hebt. Als je van kamperen houdt kun je dan beter ter plekke een caravan huren (sowieso snap ik de meerwaarde niet van de sleurhut), of je pakt een tent. Of je slaapt gewoon in de Tesla met camp mode. :)

Sowieso is met de auto op vakantie gaan een beetje meh, imho. Ik ben nog nooit en zal ook nooit met de auto naar mijn vakantiebestemming gaan. Nu zijn dat ook over het algemeen bestemmingen waar je met de auto niet heen gaat.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_217690553
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2025 17:19 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Sowieso is met de auto op vakantie gaan een beetje meh, imho. Ik ben nog nooit en zal ook nooit met de auto naar mijn vakantiebestemming gaan. Nu zijn dat ook over het algemeen bestemmingen waar je met de auto niet heen gaat.
Met de wintersport vind ik het toch het prettigst. Al was het maar omdat ik minimaal 4 paar ski’s voor mijzelf meeneem en dat soort fratsen. En dat wil je echt niet meeslepen op het vliegveld.

Zomer: ja, snap ik.
pi_217690568
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2025 17:19 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ik ben nog nooit en zal ook nooit met de auto naar mijn vakantiebestemming gaan.
:')
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_217690642
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2025 16:29 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Bij V4 zijn ze wel lang.

Daar denkt Musk toch heel anders over, sleuren is 1 van de belangrijkste verkoopargumenten voor de Cybertruck. Weet je nog dat filmpje waarbij hij een Porsche er uitsleurt met zo'n zelfde Porsche er achter?
pi_217690870
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2025 17:54 schreef SymbolicFrank het volgende:

sleuren is 1 van de belangrijkste verkoopargumenten voor de Cybertruck.
Nope.
pi_217690881
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2025 18:16 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nope.
Dat is dan maar goed ook, want de trekhaak is niet zo stevig ;)
pi_217691044
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2025 18:17 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Dat is dan maar goed ook, want de trekhaak is niet zo stevig ;)
Ook al niet waar.
  Moderator maandag 19 mei 2025 @ 18:45:22 #149
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_217691090
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2025 17:47 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
:')
Ja, stel je voor zeg, dat er mensen zijn die niét met de auto naar hun vakantiebestemming gaan. Wat. Een. Rariteit.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_217691131
Er zijn nu al in 12 dagen 464 extreem rechtse Elon lovers die hen nieuwe Model Y Juniper in ontvangst hebben genomen. Of is het internet toch niet iets wat de normale man/vrouw bezig houdt.

Poggers.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')