?quote:
Klopt maar het gaat mij meer om het recht aspect dus. Ik vind het raar dat je bijv. een bekeuring kan krijgen voor wildplassen, als je geen andere plek hebt waar je redelijk snel gratis terecht zou kunnen bijvoorbeeld. Er zou eigenlijk gewoon op een kaart op google maps dit moeten worden aangegeven met WC icoontjes. Overal zou minimaal 15min in de buurt een openbare schone wc voorziening moeten zijn. We betalen allemaal belasting. Ik zie veel liever dat we ons belastinggeld gebruiken voor dit soort dingen dan dat we het bijvoorbeeld naar het buitenland sturen om het zomaar te zeggen.quote:Op maandag 12 mei 2025 09:52 schreef Nober het volgende:
De gemeenten vinden dat te duur en ze hebben andere prioriteiten.
Huh?quote:Op maandag 12 mei 2025 09:42 schreef SuperNeger het volgende:
Ik vind het belachelijk dat er in Nederland te weinig sanitaire voorzieningen zijn. Mag dit zomaar? Heb je als mens niet recht op een plek waar je gewoon naar het toilet kan of je handen kan wassen (met zeep) en schoon kraanwater?
En als je ergens eindelijk een WC hebt waar je je handen kan wassen dan hebben ze zo'n gore Dyson droger die mensen hun natte pishanden in de rondte doen blazenKan je beter je handen aan je broek afvegen dat is nog schoner.
Waarom is er niet een wet dat bijv in winkelcentra gewoon gratis openbare toiletten en wasbakken zijn? Of gewoon in de stad in de winkelstraten. Dit lokt ook wildplassen uit de hand. De enige reden dat ze dit niet hebben is omdat wij bepaald soort volk hebben (zal het beestje maar niet bij de naam noemen) die hier waarschijnlijk niet mee om kunnen gaan en alles vandaliseren.
Dat is dan bij dezen gelukt.quote:Op maandag 12 mei 2025 15:13 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Dit is geen topic over plasgelegenheden. Dit is een uitloktopic om het weer over immigranten en ontwikkelingshulp te kunnen hebben.
Er is een app voor. De hoge nood app.quote:Op maandag 12 mei 2025 09:57 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Klopt maar het gaat mij meer om het recht aspect dus. Ik vind het raar dat je bijv. een bekeuring kan krijgen voor wildplassen, als je geen andere plek hebt waar je redelijk snel gratis terecht zou kunnen bijvoorbeeld. Er zou eigenlijk gewoon op een kaart op google maps dit moeten worden aangegeven met WC icoontjes. Overal zou minimaal 15min in de buurt een openbare schone wc voorziening moeten zijn. We betalen allemaal belasting. Ik zie veel liever dat we ons belastinggeld gebruiken voor dit soort dingen dan dat we het bijvoorbeeld naar het buitenland sturen om het zomaar te zeggen.
Lang niet elke plaats heeft een gemeentehuis.quote:Op maandag 12 mei 2025 15:12 schreef Ivo1985 het volgende:
Zover ik weet heeft elk gemeentehuis een bezoekerstoilet. Ook in bibliotheken kun je meestal gratis naar binnen en zijn er ook toiletten beschikbaar.
Daarnaast kent heeft alle horeca met zitgelegenheid als het goed is ook een toilet (want als er zitgelegenheid is, krijgt het pand verblijfsfunctie. En bij een verblijfsfunctie hoort een toilet).
Die fout is? Die 'n'?quote:
In plaatsen waar geen gemeentehuis, bibliotheek, politiebureau en ziekenhuis aanwezig is, kun je meestal zonder veel gedoe bij de plaatselijke horeca wel je behoeft doen. Al dan niet in ruil voor 50ct.quote:Op maandag 12 mei 2025 16:21 schreef Kreator het volgende:
[..]
Lang niet elke plaats heeft een gemeentehuis.
Even opgezocht en je hebt gelijk. Dat voor mij "bij dezen" veel natuurlijker overkomt heeft waarschijnlijk te maken met mijn leeftijd.quote:
Eerst consumptie kopen, dan pas plassen. Anders heb je alleen de overlast en verdien je er geen cent aan.quote:Op maandag 12 mei 2025 16:27 schreef Caland het volgende:
In het land met zo ongeveer de hoogste horecadichtheid ter wereld moet het geen probleem zijn om een wc te vinden.
Zeiken om het zeiken.
Dat is vaak alleen voor betalende klanten.quote:Op maandag 12 mei 2025 16:27 schreef Caland het volgende:
In het land met zo ongeveer de hoogste horecadichtheid ter wereld moet het geen probleem zijn om een wc te vinden.
Zeiken om het zeiken.
De enige nuttige opmerking bij dit topic. Voor iedereen die iets te klagen heeft over het gebrek aan wc's in een stad: download die app.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 10:31 schreef ex het volgende:
Terechte klacht. Verder: https://www.hogenood.nl
Dat geldt alleen in zeer drukke toeristische gebieden, en terecht. Want daar moet anders een fulltime toiletdame of heer ingehuurd worden om het voor de eigen gasten nog een beetje netjes te houden.quote:Op woensdag 14 mei 2025 08:49 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Dat is vaak alleen voor betalende klanten.
En dan heb ik het niet over 50 cent maar ze willen dat je gaat zitten en iets bestellen, lekker handig idd
En hoe hebben ze het daar geregeld met schoonmaak en dergelijke?quote:Op zondag 18 mei 2025 10:17 schreef Chandler het volgende:
Dat doen onze buren toch beter (Duitsland, Belgie/Frankrijk). Daar kun je vaak gemakkelijker en goedkoper naar het toilet. Zelfs langs de weg zijn er vaak mogelijkheden zonder er voor te betalen.
Wij in dit geweldige landje doen het steeds slechter op sociale zaken zoals deze...
Wij zijn gewoon netjesquote:Op zondag 18 mei 2025 16:09 schreef karr-1 het volgende:
[..]
En hoe hebben ze het daar geregeld met schoonmaak en dergelijke?
Zoals ik al zei, Nederlanders kunnen er gewoon niet mee om gaan. Het is niet mijn plee, dus mag ik er een tering zooi van maken en een ander het laten opruimenquote:Op zondag 18 mei 2025 22:06 schreef roos94 het volgende:
Ik werkte 10~ jaar terug in een winkel in Rotterdam waar er een gratis toilet was. Man man man man wat er daar gebeurde op het toilet was te ranzig voor woorden. Vuile beesten. Echt, wat bezielt mensen. De manager draaide soms de deur dagenlang op slot en zei aan klanten dat de plee stuk was wanneer hij het weer eens zat was na opnieuw een stront fiesta
Ik nodig je uit om eens een rondtocht te maken langs de Franse snelwegtoiletten.quote:Op zondag 18 mei 2025 22:25 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, Nederlanders kunnen er gewoon niet mee om gaan. Het is niet mijn plee, dus mag ik er een tering zooi van maken en een ander het laten opruimen
Daar kom ik nooit maar is ongetwijfeld hetzelfdequote:Op zondag 18 mei 2025 22:26 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik nodig je uit om eens een rondtocht te maken langs de Franse snelwegtoiletten.
Zal overal wel ranzig zijn. Ook in Duitsland bijvoorbeeld.quote:Op maandag 19 mei 2025 22:36 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Daar kom ik nooit maar is ongetwijfeld hetzelfde
Over het algemeen vond ik het in Duitsland wel meevallen. Zeker als het toilet onderdeel is van zon Raststatte, dan is het vaak goed schoon gehoudenquote:Op maandag 19 mei 2025 22:42 schreef Halcon het volgende:
[..]
Zal overal wel ranzig zijn. Ook in Duitsland bijvoorbeeld.
Maar daar betaal je er dan ook gewoon voor. En dat vinden sommige blijkbaar niet acceptabel.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 22:15 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Over het algemeen vond ik het in Duitsland wel meevallen. Zeker als het toilet onderdeel is van zon Raststatte, dan is het vaak goed schoon gehouden
Ja, als het onderdeel is van een Raststatte is, dan wel. Maar gewoon de toiletten op parkeerplaatsen waar verder niks is, die zijn smerig.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 22:15 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Over het algemeen vond ik het in Duitsland wel meevallen. Zeker als het toilet onderdeel is van zon Raststatte, dan is het vaak goed schoon gehouden
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |