zo maak ik wel mn tosti's alvast voor ik ze in de vriezer doe.quote:Op zaterdag 10 mei 2025 20:37 schreef mschol het volgende:
[..]
dan vergeet ik het
want dat moet dan ontdooien tenzij ik per plakje invries (dat zal je wel direct in de pan kunnen mikken gok ik)
Ik moet effe me portemonnee uit de wage hale...quote:Op zaterdag 10 mei 2025 20:38 schreef Dr_Flash het volgende:
Pffff
Heerlijk gegeten, maar toen ik een HALF UUR naar een leeg bord had staan staren ben ik maar opgestaan en weggelopen. Vergeet het toetje maar en vergeet je fooi ook maar. Waardeloos. Erg ontevreden.
P*A*M*A*quote:Op zaterdag 10 mei 2025 20:38 schreef Ama het volgende:
[..]
Dat gaat nog wel even duren hoorde ik vandaag.
Pikkediefquote:Op zaterdag 10 mei 2025 20:38 schreef Dr_Flash het volgende:
Pffff
Heerlijk gegeten, maar toen ik een HALF UUR naar een leeg bord had staan staren ben ik maar opgestaan en weggelopen. Vergeet het toetje maar en vergeet je fooi ook maar. Waardeloos. Erg ontevreden.
ja ze boeken het maar op de kamer hoor, de groeten ermee. Zo zonde. En zo onnodigquote:Op zaterdag 10 mei 2025 20:40 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik moet effe me portemonnee uit de wage hale...
Dan is het goedquote:
Nou, lekker dan.quote:Op zaterdag 10 mei 2025 20:26 schreef essnhills het volgende:
[..]
Ja, ik las iets over dat het afgelopen weken ideale omstandigheden voor luizen waren
neuh, het ziet er niet mooi uit maar verder geen last van die beesten. Zelfs niet als het er zo veel zijn dat alles zwart uitslaatquote:Op zaterdag 10 mei 2025 20:46 schreef Recce het volgende:
[..]
Nou, lekker dan.![]()
Heeft er iemand wel eens van larven van lieveheersbeestjes ingezet?
Haha, ja, die mieren hebben gewoon vee.quote:Op zaterdag 10 mei 2025 20:49 schreef Crack_ het volgende:
En mieren beschermen die bladluizen weer, vind het altijd een interessant klein stukje wereld om te zien
Ze zitten nu op meer soorten planten dan andere jaren.quote:Op zaterdag 10 mei 2025 20:23 schreef Recce het volgende:
[..]
Is het dit jaar erger dan normaal? Bij m'n vriendin zitten ook een paar tuinplanten helemaal onder de luis.
Nee, maar een paar jaar geleden had ik op mijn balkon ook veel luizen. Maar geen energie er iets aan te doen.quote:Op zaterdag 10 mei 2025 20:46 schreef Recce het volgende:
[..]
Nou, lekker dan.![]()
Heeft er iemand wel eens van larven van lieveheersbeestjes ingezet?
Hier zitten ze altijd op dezelfde planten in het voorjaar.quote:Op zaterdag 10 mei 2025 20:23 schreef Recce het volgende:
[..]
Is het dit jaar erger dan normaal? Bij m'n vriendin zitten ook een paar tuinplanten helemaal onder de luis.
M'n kamperfoelie en m'n paarse vlinderstruik zijn niet happy. Daarom ging ik even bij ze kijken.quote:Op zaterdag 10 mei 2025 20:49 schreef Crack_ het volgende:
[..]
neuh, het ziet er niet mooi uit maar verder geen last van die beesten. Zelfs niet als het er zo veel zijn dat alles zwart uitslaat
Ja klote want ik heb ook elk jaar flink wat mieren op het balkonquote:Op zaterdag 10 mei 2025 20:49 schreef Crack_ het volgende:
En mieren beschermen die bladluizen weer, vind het altijd een interessant klein stukje wereld om te zien
And so it begins ...quote:Op zaterdag 10 mei 2025 20:55 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ze zitten nu op meer soorten planten dan andere jaren.
Ik heb vanmiddag een lieveheersbeestje bij de luizen gezet. Hopelijk gaat dat helpen.quote:Op zaterdag 10 mei 2025 20:55 schreef essnhills het volgende:
[..]
Nee, maar een paar jaar geleden had ik op mijn balkon ook veel luizen. Maar geen energie er iets aan te doen.
En toen zag ik een lieveheersbeestje erbij, eitjes leggen. En toen met een paar weken waren ineens alle luizen weer weg
Die mieren melken de bladluizen gewoon.quote:Heb wel gelezen dat als je ook last hebt van mieren dat je die eerst moet bestrijden
Door de luizen komt er zoetigheid op het blad van de plant, mieren vinden dat lekker.
Dus als er larven de luizen aan het vreten zijn dan vinden de mieren dat niet leuk en die yeeten dan die larven weg
Waarom vraag je het danquote:
je helpt haar herinneren aan haar klusjesquote:Op zaterdag 10 mei 2025 21:09 schreef ieniminimuis het volgende:
Waarom moet de onderbuuf ook altijd boren als ik ook geboord heb?
Wat Ieni kan, kan ik ook/beterquote:Op zaterdag 10 mei 2025 21:09 schreef ieniminimuis het volgende:
Waarom moet de onderbuuf ook altijd boren als ik ook geboord heb?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |