quote:Op zondag 11 mei 2025 22:44 schreef capricia het volgende:
[..]
Hoe kan het zijn dat kinderen verhongeren en de volwassenen niet? Die eten kennelijk prima. Ik vind het verschrikkelijk.
Maar gaarkeukens, voedsel via bon-distributie, zodat het eerlijk terecht komt, is niet bestaand daar?
Deze fantasie van je over ouders die hun kinderen zouden uithongeren probeerde je een maand geleden ook al zonder enig bewijs te slijten hier.quote:Op donderdag 17 april 2025 21:02 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Bijzonder raar. Mijn AI vriend zegt.
Kinderen zijn het grootste slachtoffer van de voedselcrisis in Gaza, meer dan volwassenen, door een combinatie van biologische, sociale en structurele factoren:
- Kinderen, vooral onder de vijf jaar, hebben per kilo lichaamsgewicht meer voedingsstoffen nodig voor groei en ontwikkeling dan volwassenen. Een tekort aan voedsel leidt bij hen sneller tot acute ondervoeding, wat direct levensbedreigend kan zijn.
- Het immuunsysteem van jonge kinderen is minder ontwikkeld. Ondervoeding maakt hen extra vatbaar voor infecties, die op hun beurt de ondervoeding verergeren — een vicieuze cirkel die volwassenen beter kunnen doorstaan.
- De reserves van kinderen zijn veel kleiner dan die van volwassenen. Waar volwassenen soms langer kunnen overleven op minimale voeding, raken kinderen snel in de gevarenzone.
- Zwangere vrouwen en moeders die borstvoeding geven zijn ook kwetsbaar, maar kinderen onder de twee jaar zijn het snelst en ernstigst getroffen door voedseltekorten.
Klinkt eigenlijk best wel logisch. Ben benieuwd of 't ook klopt
Bijzondere conclusie trek je. Ik zeg dat dit aĺlemaal voorbij is vanaf de seconde dat Hamas haar wapens neerlegt.quote:Op zondag 11 mei 2025 22:37 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
De burger daar. De kinderen daar, en met de noemer kind hebben we het dus over 'jonge palestijnse mannen en vrouwen' die niet ouder dan 12 jaar zijn, zij hebben geen enkele invloed op Hamas. Ze kunnen hoog of laag springen, Hamas geeft geen flikker om die mensen. Probeer je me te vertellen dat IDF dus hetzelfde mag doen want Hamas....? Dus die kinderen mogen gewoon verhongerd worden en internationaal humanitair recht is ondanks ondertekenen helemaal niks waard?
Lijkt me ridicuul maar heel dit conflict is ridicuul
Geen idee. De chirurg in kwestie is er nog niet eens een week.quote:Op zondag 11 mei 2025 22:49 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja omdat er een kamer is doet ie het nog ja? Welke zorg bieden ze er allemaal aan dan?
Geef maar een lijstje met bron.
https://www.economist.com(...)le-have-died-in-gazaquote:Op zondag 11 mei 2025 22:46 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
link? of moeten we een meme geloven?
Jij slijt al 1,5 jaar je genocide fantasie.quote:Op zondag 11 mei 2025 22:51 schreef VoMy het volgende:
[..]
[..]
Deze fantasie van je over ouders die hun kinderen zouden uithongeren probeerde je een maand geleden ook al zonder enig bewijs te slijten hier.
Kom maar met een bron.
Daar ben jij idd erg op gefocust. Jammer wel.quote:Op zondag 11 mei 2025 22:53 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ik heb een TR gezet, maak je geen zorgen. Ik zie geen persoonlijke aanval trouwens. Ik zie wel iemand die met een angstaanjagende gretigheid fantaseert over ouders die hun kinderen bewust laten verhongeren.
Dus je weet niets van de toestand, helemaal niets, maar je zegt wel dat de ziekenhuizen gewoon werken als normaal. Terwijl je dus, bij nader inzien, geen idee hebt.quote:
Waar is je bron dat ie 'gewoon' kan opereren? Wat is gewoon in jouw ogen? Ben je chirurg? Ben je er zelf al langer geweestbtoevallig?quote:De chirurg in kwestie is er nog niet eens een week.
En kan gewoon opereren. Geweldig toch?
Nee hoor.quote:Op zondag 11 mei 2025 22:55 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Jij slijt al 1,5 jaar je genocide fantasie.
Je leest en kijkt geen NOS merk ik wel anders had je niet voor de zoveelste keer geclaimd dat er geen gaarkeukens zijn. Als je een paar dagen Twitter in de gaten houdt ga je al die beelden gewoon zien. Je kan het Twitter account van world central kitchen negeren, die hebben niks meer dus daar staan geen rijen met mensen meer.quote:Op zondag 11 mei 2025 22:44 schreef capricia het volgende:
[..]
Hoe kan het zijn dat kinderen verhongeren en de volwassenen niet? Die eten kennelijk prima. Ik vind het verschrikkelijk.
Maar gaarkeukens, voedsel via bon-distributie, zodat het eerlijk terecht komt, is niet bestaand daar?
Plaats nu maar een bron die nu actueel is.quote:Op zondag 11 mei 2025 22:57 schreef capricia het volgende:
[..]
Er zijn zelfs restaurants open. Als je maar geld genoeg hebt. Bronnen daarvoor zijn vaak genoeg voorbij gekomen.
okee dank.quote:Op zondag 11 mei 2025 22:54 schreef VoMy het volgende:
[..]
https://www.economist.com(...)le-have-died-in-gaza
Jij bent het niet eens met de onderbouwing.quote:Op zondag 11 mei 2025 23:03 schreef VoMy het volgende:
[..]
Jij begint er elke keer over zonder enige onserbouwing of aanleiding.
Je kunt gewoon onderzoeken hoe betrouwbaar die lijst is. Dat is geen moeilijk onderzoek. Het is een lijst met namen van doden.quote:Op zondag 11 mei 2025 23:04 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
okee dank.
maar dit verhaaltje lijkt me nogal vaag. je kan net zo goed beweren dat het vele malen lager zal zijn, want we weten het gewoon niet. deze researchers gebruiken in ieder geval wel gewoon de hamas lijsten.
Dat de NOS weer even religie erbij sleept, zegt mij genoeg.quote:Op zondag 11 mei 2025 22:45 schreef VoMy het volgende:
[..]
Het is de aloude truc om stellingen te ridiculiseren die niet zijn gedaan of niet zijn gedaan door de boodschapper (in dit geval de NOS/die chirurg), zodat je de inhoud niet hoeft te bespreken. Het heeft als enige doel om het topic te verzieken en zou, als het herhaald wordt gedaan, gewoon banbaar moeten zijn wat mij betreft.
Dat is altijd een leuke strategie. Iets impliceren om daarna als het gezien wordt te doen alsof de ander gestoord is.quote:Op zondag 11 mei 2025 22:53 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Bijzondere conclusie trek je. Ik zeg dat dit aĺlemaal voorbij is vanaf de seconde dat Hamas haar wapens neerlegt.
Het was nota bene de eerste zin hè.quote:Op zondag 11 mei 2025 23:11 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat de NOS weer even religie erbij sleept, zegt mij genoeg.
Toen IS mensen in kooien verbrandde, of wat er nu in Afghanistan gebeurt met de rechten van mensen, vrouwen die weg gestopt worden- niet eens meer mogen spreken, ik hoor daar nul verontwaardiging over. Geen massale protesten. Geen Moslims (of linkse aanhangers) die super boos de straat op gaan. Oorverdovend stil.quote:Op zondag 11 mei 2025 23:21 schreef opgebaarde het volgende:
Is dat een fout van de NOS of van die man die die bijzondere tekst uitspreekt?
Bron dat er geen verontwaardiging is.quote:Op zondag 11 mei 2025 23:32 schreef capricia het volgende:
[..]
Toen IS mensen in kooien verbrandde, of wat er nu in Afghanistan gebeurt met de rechten van mensen, vrouwen die weg gestopt worden- niet eens meer mogen spreken, ik hoor daar nul verontwaardiging over.
Zie het goedlopende topic over Afghanistan, met minstens evenveel delen als dit topic.quote:
Als je je ogen dicht houdt dan kan je concluderen dat iets er niet is. Reuters daarentegen over die gaarkeukensquote:Op zondag 11 mei 2025 22:44 schreef capricia het volgende:
[..]
De drukte topic is leidend voor of die man iets mag zeggen? En het bewijs dat er geen aandacht is, volgt ook uit een topic op FOK?quote:Op zondag 11 mei 2025 23:42 schreef capricia het volgende:
[..]
Zie het goedlopende topic over Afghanistan,
Zoveel protesten bij universiteiten ook. En nog steeds. Over Afghanistan en de mensenrechten.quote:Op zondag 11 mei 2025 23:45 schreef VoMy het volgende:
[..]
De drukte topic is leidend voor of die man iets mag zeggen? En het bewijs dat er geen aandacht is, volgt ook uit een topic op FOK?
Heb je ook een echte bron?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |