Je weet wie het zegt.quote:Op zondag 11 mei 2025 14:31 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dit.
Het sektarisme van de pro-Palestina beweging in NL, gretig gefaciliteerd door media, academia en politiek, zorgt ervoor dat niemand met werkende hersencellen en notie van nuance met die meute meedeint. Daar spelen hele andere motieven.
Kennelijk ben je daarmee een pro-genocide pro-Israël pro-Netanyahu adept.
Typisch kenmerk van cults.
Goh het vernietigen van huizen voor een groter doel of het gebruiken van voedsel.... Het was allemaal niet waar. Dat ontkennen wordt was al lastig en wordt nu wel heel lastig als ook Netanyahu het hard op zegt.quote:Het Palestijnse emigratieplan uit Gaza opnieuw besproken – Netanyahu: “We vernietigen steeds meer huizen, ze hebben geen plek om terug te keren”
Het plan voor de emigratie van Palestijnen uit Gaza kwam opnieuw ter sprake toen premier Benjamin Netanyahu vandaag (zondag) sprak voor de commissie Buitenlandse Zaken en Defensie.
Volgens hem:
“We vernietigen steeds meer huizen, ze hebben geen plek om naar terug te keren. Het enige logische resultaat zal zijn dat de inwoners van Gaza bereid zullen zijn te emigreren uit de Strook. Ons grootste probleem is het vinden van landen die hen willen opvangen.”
Voor het eerst zei Netanyahu in de commissie, terwijl hij sprak over het plan voor de verdeling van humanitaire hulp in Gaza, dat het ontvangen van hulp afhankelijk zal zijn van het feit dat degenen die het ontvangen niet terugkeren naar de gebieden van waaruit ze naar de distributiepunten zijn gekomen. De uitleg hiervoor: in die gebieden zijn ze gemengd met Hamas-leden.
Het is belangrijk op te merken dat dit in tegenspraak is met wat tot nu toe is gezegd, ook in de commissie Buitenlandse Zaken en Defensie, door vertegenwoordigers van het Israëlische leger (IDF), de Nationale Veiligheidsraad (NSC), en COGAT (de civiele administratie voor de bezette gebieden). Volgens het tot nu toe bekende plan zouden vertegenwoordigers van gezinnen naar de distributiepunten komen om de hulp aan hun families te bezorgen.
De premier verwees ook naar “de dag erna” (na de oorlog), en verduidelijkte dat de Verenigde Staten interesse tonen in het grondgebied van de Gazastrook. Netanyahu voegde daaraan toe:
“Ik weet dat ik sommige mensen hiermee zal teleurstellen, maar we praten momenteel niet over Israëlische nederzettingen in de Strook.”
Knessetlid Limor Son Har-Melech van Otzma Yehudit reageerde daarop:
“Breng de Amerikaanse Joden, zo slaan we twee vliegen in één klap.”
In februari verklaarde voormalig president Donald Trump al dat er na de oorlog een plan zal worden gelanceerd voor de emigratie van Gazanen en de wederopbouw van Gaza, en hij merkte zelfs op dat deze emigratie “voor altijd” zou zijn. Hij suggereerde dat Egypte en Jordanië de hoofdlanden zouden zijn die de inwoners van Gaza opvangen, maar ook landen als Indonesië kwamen aan bod.
In maart begon Israël concrete stappen te zetten met betrekking tot dit onderwerp – met name de oprichting van een speciaal team dat zich hiermee bezighoudt, en de ontwikkeling van beleidsmaatregelen en operationele ondersteuning voor Amerikaanse initiatieven, vooral op het internationale toneel.
Het oorspronkelijke doel van het plan was om alle inwoners van Gaza die geïnteresseerd zijn in tijdelijke of permanente emigratie, te helpen vertrekken naar een derde land dat bereid is hen op te nemen. Ondertussen blijven buitenlandse organisaties tientallen gezinnen helpen bij het vertrek naar Europa en andere landen. Het plan kreeg ook veel steun na een opiniepeiling onder de Gazaanse bevolking, waaruit bleek dat ongeveer de helft van hen wil emigreren naar een ander land.
https://www.maariv.co.il/news/military/article-1195594
Klopt. Tijd dat Hamas de gijzelaars teruggeeft / openheid geeft en van de kaart wordt geveegd. Nazi-Duitsland kon ook pas verder toen hun leger en leiderschap was vernietigd.quote:Op zondag 11 mei 2025 19:14 schreef VoMy het volgende:
Nederlandse chirurg in kapotgeschoten ziekenhuis Gaza: 'De kinderen zijn uitgemergeld'
Triest dat we Israël maar blijven toestaan om bewust kinderen te laten verhongeren in hun poging om de Palestijnse samenleving uit te wissen.
Tijd voor een interventie. Dat werkte uiteindelijk ook in Rwanda, Cambodja en Nazi-Duitsland.
Maar Hamas was toch in al die huizen en flats aan het schuilen, werd elke keer zonder enige bron beweerd. Gek dat dit opeens heel anders lijkt te liggen.quote:Op zondag 11 mei 2025 21:49 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Goh het vernietigen van huizen voor een groter doel of het gebruiken van voedsel.... Het was allemaal niet waar. Dat ontkennen wordt was al lastig en wordt nu wel heel lastig als ook Netanyahu het hard op zegt.
De volwassenen niet uitgemergeld? Die zijn nog prima op gewicht of zo?quote:Op zondag 11 mei 2025 19:14 schreef VoMy het volgende:
Nederlandse chirurg in kapotgeschoten ziekenhuis Gaza: 'De kinderen zijn uitgemergeld'
Triest dat we Israël maar blijven toestaan om bewust kinderen te laten verhongeren in hun poging om de Palestijnse samenleving uit te wissen.
Tijd voor een interventie. Dat werkte uiteindelijk ook in Rwanda, Cambodja en Nazi-Duitsland.
Dan is het resultaat toch dat die huizen worden vernietigd en de mensen niet meer terug kunnen?quote:Op zondag 11 mei 2025 22:04 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maar Hamas was toch in al die huizen en flats aan het schuilen, werd elke keer zonder enige bron beweerd. Gek dat dit opeens heel anders lijkt te liggen.
Bijzonder onkritisch verhaal weer van de NOS en hoewel ik het lovenswaardig vind dat hij helpt twijfel ik ook bij hem weer aan zijn motivatie. Waarom is het net dit ene conflict waarbij je als "moslim niet kunt toekijken". De mensen in Soedan, Jemen en Syrië kunnen wel de tering krijgen ofzo?quote:Op zondag 11 mei 2025 22:07 schreef capricia het volgende:
[..]
De volwassenen niet uitgemergeld? Die zijn nog prima op gewicht of zo?
Die gast werkt daar nog niet eens een week. In een ziekenhuis. Paar dagen nog maar.quote:Op zondag 11 mei 2025 22:09 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Bijzonder onkritisch verhaal weer van de NOS en hoewel ik het lovenswaardig vind dat hij helpt twijfel ik ook bij hem weer aan zijn motivatie. Waarom is het net dit ene conflict waarbij je als "moslim niet kunt toekijken". De mensen in Soedan, Jemen en Syrië kunnen wel de tering krijgen ofzo?
Er zijn "maar 2 operatiekamers". Hoeveel waren er hiervoor dan? De kamers zijn luchtdicht en er vliegen muggen rond. Dat was voor 7 oktober niet zo?quote:Op zondag 11 mei 2025 22:13 schreef capricia het volgende:
[..]
Die gast werkt daar nog niet eens een week. In een ziekenhuis. Paar dagen nog maar.
En dan denk ik wouw: je werkt er nog niet eens 1 week. En wouw. Er waren toch helemaal geen ziekenhuizen meer?
Ik zie ook geen uitgemergelde volwassenen en vooropgestels dat vind ik opvallend.quote:Op zondag 11 mei 2025 22:07 schreef capricia het volgende:
[..]
De volwassenen niet uitgemergeld? Die zijn nog prima op gewicht of zo?
Sws wel tof dat iemand die daar 1 week in een ziekenhuis werkt, wel alles weet daar.
Hamas kan deze tragedie voorkomen door zich over te geven / openheid te geven over de gijzelaars.quote:Op zondag 11 mei 2025 22:25 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik zie ook geen uitgemergelde volwassenen en vooropgestels dat vind ik opvallend.
Andere kant, als er een aanval is geweest en we zien beelden bij of vanuit een ziekenhuis of bij de locatie van de explosie. Dan zien we bijna alleen maar beelden van bebloede kinderen. De Palestijnen weten heel goed dat het westen niks geeft om lijdende of dode volwassenen. Onschuldige kinderen, daar zijn we gevoelig voor en als het een Palestijns kind betreft zijn we er een beetje gevoelig voor. Dat we geen uitgemergelde volwassenen zien betekent in mijn ogen niet dat het er dus ook niet is. In de Knesset werd de voedselhoeveelheid besproken en ook daar erkennen ze er een probleem is, zelfs als het voedsel geweldig en helemaal eerlijk verdeeld wordt.
De burger daar. De kinderen daar, en met de noemer kind hebben we het dus over 'jonge palestijnse mannen en vrouwen' die niet ouder dan 12 jaar zijn, zij hebben geen enkele invloed op Hamas. Ze kunnen hoog of laag springen, Hamas geeft geen flikker om die mensen. Probeer je me te vertellen dat IDF dus hetzelfde mag doen want Hamas....? Dus die kinderen mogen gewoon verhongerd worden en internationaal humanitair recht is ondanks ondertekenen helemaal niks waard?quote:Op zondag 11 mei 2025 22:29 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Hamas kan deze tragedie voorkomen door zich over te geven / openheid te geven over de gijzelaars.
Ik volg dit conflict behoorlijk goed maar de stelling dat er geen ziekenhuizen meer zijn ken ik niet. Ik weet wel dat alle ziekenhuizen aanzienlijke schade hebben opgelopen en er nog maar twee of drie deels/enigszins functioneren.quote:Op zondag 11 mei 2025 22:31 schreef capricia het volgende:
Mooi artikel wel van de NOS.
Het begint met "Als Moslims kunnen we niet accepteren dat een bevolkingsgroep al anderhalf jaar onderdrukt en uitgehongerd wordt".
Wat denk je? Is dit Palestijn specifiek of geldt dit voor alle bevolkingsgroepen in de wereld, dat Moslims daar voor op komen?
En dan dit:
[ link | afbeelding ]
Compleet aan puin. De afdeling chirurgie.
Maar dat klopt niet. Er is een goedwerkende kamer in gebruik .
[ link | afbeelding ]
Maar ja. Dat is dan weer 1 van de 2.
En er waren toch helemaal geen ziekenhuizen meer?
Ik ben gestopt met kijken. De tegenstrijdigheden zullen vast wel doorgaan.
Nee, alle ziekenhuizen zijn ernstig beschadigd of buiten gebruik. Er zijn 0 tegenstrijdigheden.quote:Op zondag 11 mei 2025 22:31 schreef capricia het volgende:
En er waren toch helemaal geen ziekenhuizen meer?
Hoe kan het zijn dat kinderen verhongeren en de volwassenen niet? Die eten kennelijk prima. Ik vind het verschrikkelijk.quote:Op zondag 11 mei 2025 22:37 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
De burger daar. De kinderen daar, en met de noemer kind hebben we het dus over 'jonge palestijnse mannen en vrouwen' die niet ouder dan 12 jaar zijn, zij hebben geen enkele invloed op Hamas. Ze kunnen hoog of laag springen, Hamas geeft geen flikker om die mensen. Probeer je me te vertellen dat IDF dus hetzelfde mag doen want Hamas....? Dus die kinderen mogen gewoon verhongerd worden en internationaal humanitair recht is ondanks ondertekenen helemaal niks waard?
Lijkt me ridicuul maar heel dit conflict is ridicuul
Het is de aloude truc om stellingen te ridiculiseren die niet zijn gedaan of niet zijn gedaan door de boodschapper (in dit geval de NOS/die chirurg), zodat je de inhoud niet hoeft te bespreken. Het heeft als enige doel om het topic te verzieken en zou, als het herhaald wordt gedaan, gewoon banbaar moeten zijn wat mij betreft.quote:Op zondag 11 mei 2025 22:39 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik volg dit conflict behoorlijk goed maar de stelling dat er geen ziekenhuizen meer zijn ken ik niet. Ik weet wel dat alle ziekenhuizen aanzienlijke schade hebben opgelopen en er nog maar twee of drie deels/enigszins functioneren.
Buiten gebruik?quote:Op zondag 11 mei 2025 22:41 schreef VoMy het volgende:
[..]
Nee, alle ziekenhuizen zijn ernstig beschadigd of buiten gebruik. Er zijn 0 tegenstrijdigheden.
Zoals je ook elke keer fantaseert over ouders die hun kinderen bwwust uithongeren terwijl bekend is dat kinderen sneller het risico lopen om om te komen van ondervoeding omdat ze nou eenmaal nog kind zijn en niet een volwassen lichaam hebben.
link? of moeten we een meme geloven?quote:Op zondag 11 mei 2025 19:27 schreef VoMy het volgende:
[ afbeelding ]
Onderzoek uit The Economist en The Lancet: het genoemde dodental van 52k is bijna zeker een grove onderschatting. Analyse brengt ze op een getal tussen de 77k en 110k. Daarbij gebruiken ze dus al een methode om gerapporteerde doden te checken op waarheidsgetrouwheid. Uiteraard doorstonden die de proef, in tegenstelling tot de altijd over alles liegende genocide-uitvoerders van het IDF na elk door hun aangerichte bloedbad, is er een degelijke, vaste systematiek waarbinnen de doden van Gaza worden gerapporteerd. Namelijk via de ziekenhuizen.
En dan tellen we hier dan alleen nog maar de doden door fysieke trauma's en niet de extra doden door gebrek aan medische faciliteiten voor andere zaken, of de bewuste uithongeringscampagne die Israël momenteel voert in hun poging om de genocide verder op te schalen.
Zet een TR. Als je vindt dat het banbaar is.quote:Op zondag 11 mei 2025 22:45 schreef VoMy het volgende:
[..]
Het is de aloude truc om stellingen te ridiculiseren die niet zijn gedaan of niet zijn gedaan door de boodschapper (in dit geval de NOS/die chirurg), zodat je de inhoud niet hoeft te bespreken. Het heeft als enige doel om het topic te verzieken en zou, als het herhaald wordt gedaan, gewoon banbaar moeten zijn wat mij betreft.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |