abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217590761
Eergister had ik dat gevoel ook weer. Ik weet bewust dat het niet kan (denk ik) maar als ik in bed lig en bijna in slaap ben dan krijg ik soms elektrische schokken. Dit kan minutenlang duren. Het is een heel raar gevoel, net alsof ik een hartaanval heb (denk ik, geen idee hoe dat voelt) maar ik overleef het elke keer dus dat zal het wel niet zijn.

Ik heb dit ongeveer elke 6 maanden denk ik. Het is het gevoel alsof je weet dat je dood gaat maar je kan er niks aan doen. Je beseft je ook dat je er toch niks aan kan doen.

Behalve gewoon opstaan en dan is het voorbij. Maar doe dat maar om 3 uur 's nachts terwijl je denkt dat je wellicht dood gaat. Meer mensen die dit hebben? Het is vrij freaky en niet echt leuk. Ik voel me ook wat extra licht in mijn hoofd dan, net als een laag suikerspiegelgehalte.

En wat betreft de TT. Ik heb dan ook een beetje het gevoel dat ik controle heb over mijn hart, dus het ook kan laten stoppen (wat ik niet kan), maar toch dat maakt het er niet beter op om het zo maar te zeggen..

Onprettig net als wanneer je in je REM slaap wakker wordt en denkt dat er een demon om je heen is terwijl je niet kan bewegen. Maar nu gewoon direct gericht op je hart..
pi_217590798
[r&p]ik Ben bang dat je hart opgekropte gevoelens heeft en deze snachts probeert te uiten.[/r&p]
  zaterdag 10 mei 2025 @ 09:08:22 #3
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_217591620
In mijn amfetaminetijd was ik wel in staat om mij te focussen op mijn hartritme en deze dan in luttele seconden weer terug te brengen naar normaal niveau.

Welkom terug trouwens.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_217591678
Heb je dit al eens met een huisarts besproken?
pi_217591686
Oh god no, he's back
  zaterdag 10 mei 2025 @ 09:23:10 #6
491114 Beepboop
Computorrrr
pi_217591740
Minder drugs gebruiken, meer slapen.
  Moderator zaterdag 10 mei 2025 @ 11:13:06 #7
441859 crew  Lenny77
pi_217592409
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 05:13 schreef Fightagainstlife het volgende:

[..]
Dat gevoel dat je beschrijft klinkt best heftig en kan behoorlijk angstaanjagend zijn. Het lijkt alsof je lichaam op het randje van slaap een soort elektrische schok krijgt, wat ook wel hypnagoge schokken worden genoemd. Dat zijn spontane spierschokken die kunnen optreden als je net wegdommelt. Vaak zijn ze onschuldig, maar ze kunnen verergeren door stress, vermoeidheid of een onregelmatig slaapritme.

Dat idee dat je je hart kunt stoppen is ook een rare gewaarwording. Waarschijnlijk komt het door een combinatie van angst en lichamelijke reacties die elkaar versterken. Gelukkig is het niet mogelijk om bewust je hart zomaar te laten stoppen, al kan de gedachte eraan wel voor extra spanning zorgen. Dat je dan ook nog licht in je hoofd wordt, kan te maken hebben met een lage bloedsuikerspiegel, slaaptekort of gewoon de paniekreactie van je lichaam.

Als het elke zes maanden terugkomt en zo intens voelt, kan het misschien helpen om eens met een arts of slaapdeskundige te praten. Soms kunnen kleine aanpassingen, zoals ontspanningsoefeningen of een vaste slaaproutine, al een groot verschil maken. Heb je al eens geprobeerd om iets te veranderen in hoe je de avond indeelt of manieren om stress te verminderen? Misschien helpt dat om de nachten wat rustiger te maken.
Ik zou het zeer waarderen als je zelf antwoorden gaat geven ipv forumbreed deze AI troep neer te plempen...

En verander je UI
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_217592430
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 11:13 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Ik zou het zeer waarderen als je zelf antwoorden gaat geven ipv forumbreed deze AI troep neer te plempen...
Ik ben sowieso geen voorstander van dit soort reacties, dat kan TS zelf ook opzoeken als hij dat wil,
  zaterdag 10 mei 2025 @ 11:42:41 #9
319979 Fok-it
All is well
pi_217592574
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 09:05 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
Ik zie al dat TS hier erg veel aan de reacties zal hebben...
TS is bezig aan zijn twintigste kloontje en faked kanker online dus ik zou het niet al te serieus nemen allemaal
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_217597400
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 09:16 schreef Cupfighter het volgende:
Heb je dit al eens met een huisarts besproken?
Nee dat niet. Het gebeurt niet vaak dus ik vroeg me af of andere mensen een idee hebben wat het is. Het is wel vrij naar maar voor mij niet erg genoeg om naar de huisarts te gaan ofzo
pi_217597408
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 11:42 schreef Fok-it het volgende:

[..]
TS is bezig aan zijn twintigste kloontje en faked kanker online dus ik zou het niet al te serieus nemen allemaal
Ik zeg toch ook niet dat jij niet serieus moet worden genomen omdat je niet inhoudelijk reageert? Waarom plaats je zo'n reactie in plaats van inhoudelijk proberen antwoord te geven?
pi_217597445
En die elektrische schokken, die voel je waar precies?

En nee, je kunt je hart niet stoppen.
pi_217597490
quote:
1s.gif Op zondag 11 mei 2025 00:36 schreef Cockwhale het volgende:
En die elektrische schokken, die voel je waar precies?

En nee, je kunt je hart niet stoppen.
Nee ik weet dat ik mijn hart niet kan stoppen maar zo voelt het dan wel. Wel bedankt voor de positieve bevestiging dat het niet kan gebeuren. Die schokken voel ik naar mijn idee vooral bij mijn hart. Ik ben dan niet helemaal wakker maar het is intens genoeg om te onthouden. Alleen wat lastig om precies te omschrijven. Het geeft me het idee dat ik een hartaanval heb.

En ook als ik het heb gehad, dan soms ben ik 15 minuten gewoon compleet wakker en dan gebeurt er niks, maar dan zodra ik weer in slaap probeer te vallen dan is het weer hetzelfde verhaal. Het voelt net aan alsof mijn hart het gewoon op elk moment kan begeven. Overdag gebeurt het niet, dus ik denk voor mijzelf dat het gewoon iets met het in slaap vallen te maken heeft. Maar het is ernstig en naar genoeg om toch maar over na te vragen.

Als dit mijn eerste keer zou zijn geweest dan zou ik denken dat ik dood zou gaan. Ik kan me alleen niet herinneren hoe mijn eerste ervaring hiermee was. Het komt gewoon af en toe terug

Edit: het is nu ik er extra over nadenk net alsof je spieren bij je hart etc. zich erg aantrekken. Als in in extreme mate. En als ik dan wakker was dan voelde het nog een klein beetje zo maar als ik met mijn hand erheen ging voelde ik niks. Terwijl het in mijn halfslaap heel onnatuurlijk kon aanvoelen.

Dus je weet niet echt of het zo gegaan is als dat je ervaarde want wanneer je wakker genoeg bent dan kan je denken dat je spieren wellicht wat meer zijn gaan ontspannen.

[ Bericht 6% gewijzigd door Masberum op 11-05-2025 01:35:47 ]
pi_217597510
Is het niet gewoon slaapverlamming? Dat komt ook telkens terug als je weer gaat liggen
pi_217597514
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2025 01:22 schreef Epistaxiophobia het volgende:
Is het niet gewoon slaapverlamming? Dat komt ook telkens terug als je weer gaat liggen
Nou dan lig je toch gewoon en kan je niet bewegen? En soms heb je het gevoel dat er een kwade entiteit aanwezig is? Misschien is het slaapverlamming, maar het gevoel van elektriciteit past daar niet echt bij toch? En ja ik weet dat het niet echt elektriciteit is. Maar net als zo'n schok daarvan maar dan voor seconden lang tot ik op de andere zij ga liggen. Dan is het tijdelijk voorbij. Maar ik doe dat volgens mij niet zovaak omdat ik echt een beetje vastzit in mijn positie op dat moment (slaapverlamming past daar prima bij denk ik).

Voor mij is het echt vooral het hele nare gevoel alsof mijn hart onder stroom staat en ik niks kan doen. Het voelt ook ontzettend ongezond aan, mijn hart was 2 jaar geleden nog beoordeeld als erg sterk bij opname in een kliniek (vroeger was ik erg fanatiek, blijkbaar helpt dat wat dat betreft nog steeds), maar voor mij voelt het juist aan alsof het het op elk moment dan kan begeven.

En ik heb mijn vrede daarmee gemaakt omdat ik het vaker meemaak, het herken, bewust ben op dat moment en eigenlijk denk van 'als dit het is dan is dit het maar'. Maar het is blijkbaar niet iets waardoor ik (tot nu toe) echt kan sterven. Maar zo voelt het wel
  zondag 11 mei 2025 @ 10:38:37 #16
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_217598590
Je huisarts weet meer. Niet gaan googlen!
“A wizard is never late, nor is he early .He arrives precisely when he means to.”
pi_217598676
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2025 00:13 schreef Masberum het volgende:

[..]
Nee dat niet. Het gebeurt niet vaak dus ik vroeg me af of andere mensen een idee hebben wat het is. Het is wel vrij naar maar voor mij niet erg genoeg om naar de huisarts te gaan ofzo
Wat je beschrijft lijkt op hartritmestoornis. En dat is een bezoek aan de huisarts waard. En de cardioloog na verwijzing.
pi_217599557
Zoek eens op hypnagoge schokken of hypnagoge hallucinaties... is het dat niet?
Daar heb ik in periodes last van, maar dan ook weer periodes heel lang niet.
Vind ik helemaal niet eng, maar zijn wel hele heftige/vreemde schokken. En doen zich alleen voor bij het in slaap vallen.
Tails tell tales
pi_217605785
quote:
1s.gif Op zondag 11 mei 2025 12:25 schreef Forbry het volgende:
Zoek eens op hypnagoge schokken of hypnagoge hallucinaties... is het dat niet?
Daar heb ik in periodes last van, maar dan ook weer periodes heel lang niet.
Vind ik helemaal niet eng, maar zijn wel hele heftige/vreemde schokken. En doen zich alleen voor bij het in slaap vallen.
Dat past perfect bij wat ik ervaar. Bedankt. Ieder ander ook bedankt. Ik heb een antwoord op mijn vraag.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')