Ik zou het zeer waarderen als je zelf antwoorden gaat geven ipv forumbreed deze AI troep neer te plempen...quote:Op zaterdag 10 mei 2025 05:13 schreef Fightagainstlife het volgende:
[..]
Dat gevoel dat je beschrijft klinkt best heftig en kan behoorlijk angstaanjagend zijn. Het lijkt alsof je lichaam op het randje van slaap een soort elektrische schok krijgt, wat ook wel hypnagoge schokken worden genoemd. Dat zijn spontane spierschokken die kunnen optreden als je net wegdommelt. Vaak zijn ze onschuldig, maar ze kunnen verergeren door stress, vermoeidheid of een onregelmatig slaapritme.
Dat idee dat je je hart kunt stoppen is ook een rare gewaarwording. Waarschijnlijk komt het door een combinatie van angst en lichamelijke reacties die elkaar versterken. Gelukkig is het niet mogelijk om bewust je hart zomaar te laten stoppen, al kan de gedachte eraan wel voor extra spanning zorgen. Dat je dan ook nog licht in je hoofd wordt, kan te maken hebben met een lage bloedsuikerspiegel, slaaptekort of gewoon de paniekreactie van je lichaam.
Als het elke zes maanden terugkomt en zo intens voelt, kan het misschien helpen om eens met een arts of slaapdeskundige te praten. Soms kunnen kleine aanpassingen, zoals ontspanningsoefeningen of een vaste slaaproutine, al een groot verschil maken. Heb je al eens geprobeerd om iets te veranderen in hoe je de avond indeelt of manieren om stress te verminderen? Misschien helpt dat om de nachten wat rustiger te maken.
Ik ben sowieso geen voorstander van dit soort reacties, dat kan TS zelf ook opzoeken als hij dat wil,quote:Op zaterdag 10 mei 2025 11:13 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ik zou het zeer waarderen als je zelf antwoorden gaat geven ipv forumbreed deze AI troep neer te plempen...
TS is bezig aan zijn twintigste kloontje en faked kanker online dus ik zou het niet al te serieus nemen allemaalquote:Op zaterdag 10 mei 2025 09:05 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Ik zie al dat TS hier erg veel aan de reacties zal hebben...
Nee dat niet. Het gebeurt niet vaak dus ik vroeg me af of andere mensen een idee hebben wat het is. Het is wel vrij naar maar voor mij niet erg genoeg om naar de huisarts te gaan ofzoquote:Op zaterdag 10 mei 2025 09:16 schreef Cupfighter het volgende:
Heb je dit al eens met een huisarts besproken?
Ik zeg toch ook niet dat jij niet serieus moet worden genomen omdat je niet inhoudelijk reageert? Waarom plaats je zo'n reactie in plaats van inhoudelijk proberen antwoord te geven?quote:Op zaterdag 10 mei 2025 11:42 schreef Fok-it het volgende:
[..]
TS is bezig aan zijn twintigste kloontje en faked kanker online dus ik zou het niet al te serieus nemen allemaal
Nee ik weet dat ik mijn hart niet kan stoppen maar zo voelt het dan wel. Wel bedankt voor de positieve bevestiging dat het niet kan gebeuren. Die schokken voel ik naar mijn idee vooral bij mijn hart. Ik ben dan niet helemaal wakker maar het is intens genoeg om te onthouden. Alleen wat lastig om precies te omschrijven. Het geeft me het idee dat ik een hartaanval heb.quote:Op zondag 11 mei 2025 00:36 schreef Cockwhale het volgende:
En die elektrische schokken, die voel je waar precies?
En nee, je kunt je hart niet stoppen.
Nou dan lig je toch gewoon en kan je niet bewegen? En soms heb je het gevoel dat er een kwade entiteit aanwezig is? Misschien is het slaapverlamming, maar het gevoel van elektriciteit past daar niet echt bij toch? En ja ik weet dat het niet echt elektriciteit is. Maar net als zo'n schok daarvan maar dan voor seconden lang tot ik op de andere zij ga liggen. Dan is het tijdelijk voorbij. Maar ik doe dat volgens mij niet zovaak omdat ik echt een beetje vastzit in mijn positie op dat moment (slaapverlamming past daar prima bij denk ik).quote:Op zondag 11 mei 2025 01:22 schreef Epistaxiophobia het volgende:
Is het niet gewoon slaapverlamming? Dat komt ook telkens terug als je weer gaat liggen
Wat je beschrijft lijkt op hartritmestoornis. En dat is een bezoek aan de huisarts waard. En de cardioloog na verwijzing.quote:Op zondag 11 mei 2025 00:13 schreef Masberum het volgende:
[..]
Nee dat niet. Het gebeurt niet vaak dus ik vroeg me af of andere mensen een idee hebben wat het is. Het is wel vrij naar maar voor mij niet erg genoeg om naar de huisarts te gaan ofzo
Dat past perfect bij wat ik ervaar. Bedankt. Ieder ander ook bedankt. Ik heb een antwoord op mijn vraag.quote:Op zondag 11 mei 2025 12:25 schreef Forbry het volgende:
Zoek eens op hypnagoge schokken of hypnagoge hallucinaties... is het dat niet?
Daar heb ik in periodes last van, maar dan ook weer periodes heel lang niet.
Vind ik helemaal niet eng, maar zijn wel hele heftige/vreemde schokken. En doen zich alleen voor bij het in slaap vallen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |