Dat kan je vooral zien in dit topic:quote:
https://www.omropfryslan.(...)al-langer-spanningenquote:Op vrijdag 9 mei 2025 20:15 schreef kree het volgende:
Ik weet niet, waarom is er hier zo'n probleem over?
Ik weet even niet maar volgens mij was het geld daarvoor lokaal ingezameld en komt niet uit de staatskas.
Nu snap ik het hele verhaal wel, maar hoe erg is het, als dit geld lokaal ingezameld wordt enzo om die mensen een uitje te geven?
Ik zie er niet zoveel kwaads in eigenlijk.
Hoe denken jullie er over?
Naast dat dit geld is ingezameld, kan een dergelijk uitje ook gewoon uit het bestaande budget dat hiervoor is.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 20:15 schreef kree het volgende:
Ik weet niet, waarom is er hier zo'n probleem over?
Ik weet even niet maar volgens mij was het geld daarvoor lokaal ingezameld en komt niet uit de staatskas.
Nu snap ik het hele verhaal wel, maar hoe erg is het, als dit geld lokaal ingezameld wordt enzo om die mensen een uitje te geven?
Ik zie er niet zoveel kwaads in eigenlijk.
Hoe denken jullie er over?
De grootste probleemgevallen zijn overgeplaatst, maar de groep was natuurlijk groter dan dat. Tel daarbij op dat deze snoepreis een duidelijk doel had, en je kan er donder op zeggen dat er minimaal een aantal onruststokers tussen zitten.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 21:05 schreef Socios het volgende:
Wat mij niet duidelijk is: zijn dit de minderjarigen die vorig jaar 'rotzooi hebben getrapt' of anderen?
ja nouja uit staatsbudget ben ik het er niet zo over eens. wmb ze zijn er dus moet geld voor zijn vanuit de staat.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 20:29 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Naast dat dit geld is ingezameld, kan een dergelijk uitje ook gewoon uit het bestaande budget dat hiervoor is.
Natuurlijk begrijp ik dat minister Faber Nederland zo onaantrekkelijk mogelijk wil maken voor asielzoekers. Deze minderjarige asielzoekers zullen ook vooruit zijn gestuurd door hun familie i.v.m. het recht op gezinshereniging. Maar goed dan nog zou ik niet een uitje voor minderjarige asielzoekers gaan frustreren als minister.
volgens mij was het motief voor die hele inzameling niet zo?quote:Op vrijdag 9 mei 2025 20:25 schreef Nattekat het volgende:
Dat een groepje van pakweg 20 asielzoekers om te voorkomen dat er gereld gaat worden een snoepreisje naar de peperdure Efteling krijgt van ons belastinggeld vind jij niet ook maar een beetje frappant?
quote:Op vrijdag 9 mei 2025 20:24 schreef golfer het volgende:
[..]
Dat kan je vooral zien in dit topic:
NWS / Woedende minister Faber maakt ruzie met burgemeester op X
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |