abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217905808
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 21:19 schreef StephanL het volgende:
Mac 90 euro _O-

5 keer uit eten, pretparken. Helemaal gestoord 8)7
Ik heb bij dat koppel inmiddels het idee dat ze het stiekem wel prima vinden zo. Zeker als ze straks de volledige regie over hun inkomsten hebben. En ik denk dat ze allebei niet gaan werken. Nu niet en in de toekomst niet.
pi_217905976
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 21:32 schreef Saliethee het volgende:

[..]
Ik heb bij dat koppel inmiddels het idee dat ze het stiekem wel prima vinden zo. Zeker als ze straks de volledige regie over hun inkomsten hebben. En ik denk dat ze allebei niet gaan werken. Nu niet en in de toekomst niet.
Van mij mogen ze lekker schulden opbouwen. Echt 0,0 medelijden mee, met hun het is nou eenmaal gebeurt, niks meer aan te doen.
pi_217906310
quote:

[..]
Er is best iets te zeggen voor de echt schrijnende gevallen, zoals die kapster. Maar dit stel is gewoon lui en gemakzuchtig. Raap jezelf eens bij elkaar zeg.

En als je mentaal in de kreukels zit dan ga je maar in therapie. Uiteindelijk ben je er zelf verantwoordelijk voor om iets van je leven te maken maar deze mensen blijven alleen maar hangen in zelfmedelijden. En de hele tijd ook praten over die problematiek waar die kinderen bij zitten :r laat die kids lekker kind zijn zeg.
pi_217906464
quote:

[..]
Die komen zo weer in de schulden
A’j mekaar geliek geft, bu’j rap oet e kuierd Als je niet in dicussie gaat, ben je snel uitgepraat
Aj gen kop hebt kuj ok niet uut het roam kiekn - als je geen hoofd hebt kun je ook niet uit het raam kijken
pi_217908611
Wat een aflevering weer. Dat hoofd van die Kevin gaat mij tegenstaan in de praatstukjes, die onverschillige, eigenwijze blik: ja achteraf is een koe in z’n kont kijken. Mijn hemel, wat dom.

Dat je wat leuks gaat doen, snap ik echt wel. Ga een dag naar de Efteling en koop wat leuks aan het einde van de dag. Rest op de spaarrekening. Dat wanneer een hond of een kat een keer de pijp uit gaat of hulp nodig heeft, je dit ook kunt betalen. Ik snap hier werkelijk niks van. Deze mensen leren het nooit. 900 euro aan boodschappen..

Wilma zou begeleid moeten gaan wonen, dan krijgt ze alle hulp die nodig is. Ik verbaasde mij ook over de hoeveelheid eten die ze kreeg bij de dierenvoedselbank. Van familie krijgt ze honderden euro’s aan extensions, ze hadden beter een paar keer een grof vuil container neer kunnen laten zetten.

Renate doet het super goed, Orvino doet het ook wel goed, echt sneu dat hij zijn kinderen niet ziet, snap hem wel dat hij troost zoekt in snaaien.
pi_217909485
Die 3000 moest gewoon zo snel mogelijk op. Meteen zo overdreven met geld smijten en dan later tot inkeer komen. Zij in ieder geval, die Kevin boeit het niet.
pi_217910481
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 21:19 schreef StephanL het volgende:
Mac 90 euro _O-

5 keer uit eten, pretparken. Helemaal gestoord 8)7
Deze mensen hadden nooit aan dit programma mee mogen doen, zij zijn zo negatief in de media geplaatst, niet alleen hun, maar ook de kinderen krijgen hier last van.
BlaBlaBla
pi_217910617
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 07:28 schreef TaksiZonderSuiker het volgende:
Wat een aflevering weer. Dat hoofd van die Kevin gaat mij tegenstaan in de praatstukjes, die onverschillige, eigenwijze blik: ja achteraf is een koe in z’n kont kijken. Mijn hemel, wat dom.

Dat je wat leuks gaat doen, snap ik echt wel. Ga een dag naar de Efteling en koop wat leuks aan het einde van de dag. Rest op de spaarrekening. Dat wanneer een hond of een kat een keer de pijp uit gaat of hulp nodig heeft, je dit ook kunt betalen. Ik snap hier werkelijk niks van. Deze mensen leren het nooit. 900 euro aan boodschappen..

Wilma zou begeleid moeten gaan wonen, dan krijgt ze alle hulp die nodig is. Ik verbaasde mij ook over de hoeveelheid eten die ze kreeg bij de dierenvoedselbank. Van familie krijgt ze honderden euro’s aan extensions, ze hadden beter een paar keer een grof vuil container neer kunnen laten zetten.

Renate doet het super goed, Orvino doet het ook wel goed, echt sneu dat hij zijn kinderen niet ziet, snap hem wel dat hij troost zoekt in snaaien.
En wie mag het betalen , als er een van die dieren wat krijgt? Wij , want zij zijn zo zielig ze hebben geen geld, dan gaan ze er mee naar de gemeente en is er weer een of ander potje.
Die wilma vond het zo erg dat ze haar zoon niets kon geven , nou een tattoo en haar extententies , egoisme ten top, net als dat schoonmaken , ik wil ook wel iemand gratis vanuit de gemeente die mij komt helpen .
A’j mekaar geliek geft, bu’j rap oet e kuierd Als je niet in dicussie gaat, ben je snel uitgepraat
Aj gen kop hebt kuj ok niet uut het roam kiekn - als je geen hoofd hebt kun je ook niet uit het raam kijken
pi_217913103
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 12:15 schreef ikmoetdrieten het volgende:

[..]
En wie mag het betalen , als er een van die dieren wat krijgt? Wij , want zij zijn zo zielig ze hebben geen geld, dan gaan ze er mee naar de gemeente en is er weer een of ander potje.
Die wilma vond het zo erg dat ze haar zoon niets kon geven , nou een tattoo en haar extententies , egoisme ten top, net als dat schoonmaken , ik wil ook wel iemand gratis vanuit de gemeente die mij komt helpen .
Het blijft lastig om naar te kijken.
In dit programma zie je mensen die als ‘arm’ worden gepresenteerd, maar ondertussen beschikt het gezin over een elektrische quad, een PS5, rookwaar, huisdieren, een auto, en zitten ze vaak onder de tatoeages. Tegelijkertijd komen er veel mentale klachten voorbij: stress, laag zelfbeeld, ADHD – waarvan ik sommige diagnoses best geloof. Maar het valt op hoe vaak dit soort problematiek naar voren wordt geschoven in gesprekken met instanties als het UWV of de gemeente.

Wat me stoort, is dat er voor vrijwel alles regelingen zijn: voedselbank, bijzondere bijstand, bijdragen voor school, sport, dierenartskosten, gemeentelijke lasten, enzovoort. Voor mensen die echt in nood zitten: prima. Maar het verschil met werkenden die nét rondkomen en géén recht op ondersteuning hebben, wordt hierdoor wel erg groot.

Het voedt bij mij het beeld dat het toeslagen- en uitkeringssysteem in Nederland volledig uit balans is geraakt. Echte armoede is gelukkig zeldzaam, maar het lijkt erop dat graaien zonder bij te dragen soms wel erg gemakkelijk wordt gemaakt.
pi_217913132
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 11:56 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]
Deze mensen hadden nooit aan dit programma mee mogen doen, zij zijn zo negatief in de media geplaatst, niet alleen hun, maar ook de kinderen krijgen hier last van.
Alleen op de clickbait sites, ik vind juist dat ze in het programma nog voorzichtig worden aangepakt. Als John Williams zijn help mijn man is klusser pet op had gezet waren ze er na 1 aflevering al mee gestopt.
pi_217914347
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 17:15 schreef Grublit het volgende:

[..]
Het blijft lastig om naar te kijken.
In dit programma zie je mensen die als ‘arm’ worden gepresenteerd, maar ondertussen beschikt het gezin over een elektrische quad, een PS5, rookwaar, huisdieren, een auto, en zitten ze vaak onder de tatoeages. Tegelijkertijd komen er veel mentale klachten voorbij: stress, laag zelfbeeld, ADHD – waarvan ik sommige diagnoses best geloof. Maar het valt op hoe vaak dit soort problematiek naar voren wordt geschoven in gesprekken met instanties als het UWV of de gemeente.

Wat me stoort, is dat er voor vrijwel alles regelingen zijn: voedselbank, bijzondere bijstand, bijdragen voor school, sport, dierenartskosten, gemeentelijke lasten, enzovoort. Voor mensen die echt in nood zitten: prima. Maar het verschil met werkenden die nét rondkomen en géén recht op ondersteuning hebben, wordt hierdoor wel erg groot.

Het voedt bij mij het beeld dat het toeslagen- en uitkeringssysteem in Nederland volledig uit balans is geraakt. Echte armoede is gelukkig zeldzaam, maar het lijkt erop dat graaien zonder bij te dragen soms wel erg gemakkelijk wordt gemaakt.
Ik heb een paar jaar in zo’n flat vol kanslozen gewoond. Die wilden ook niet werken, hadden altijd wat en als ze naar de tandarts moesten konden ze een week niet solliciteren. Alleen maar de hele dag potverteren in dat flatje, een beetje roken en rondhangen in het winkelcentrum en daar ongevraagd mensen aanklampen. Als het UWV een baantje buiten de stad aandroeg werd het afgewezen. De wereld van die lui is ontzettend klein, als iets 10 km rijden is denken ze dat het een wereldreis is. En zo kan ik nog uren doorgaan.

Als instantie heb je ook een dagtaak aan deze lui. Ik heb wel eens het vermoeden dat sommige gevallen zo kansloos zijn, dat ze door het UWV of de gemeente zijn “opgegeven”. Het is goedkoper om maar gewoon die uitkering te betalen dan om er een fulltime casemanager op te zetten die tevergeefs hemel en aarde mag bewegen om de zaak vlot te trekken. Maar dat zullen ze natuurlijk nooit toegeven.
pi_217914390
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 17:20 schreef Remco het volgende:

[..]
Alleen op de clickbait sites, ik vind juist dat ze in het programma nog voorzichtig worden aangepakt. Als John Williams zijn help mijn man is klusser pet op had gezet waren ze er na 1 aflevering al mee gestopt.
Ze worden met fluwelen handschoenen aangepakt, er wordt geen enkele kritische vraag gesteld. Ze leren niks op deze manier.

Al geldt dat voornamelijk voor dat luie stel. De rest varieert van schrijnende gevallen tot tergend naïef tot door lullige omstandigheden aan lagerwal geraakt.
pi_217915283
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 17:20 schreef Remco het volgende:

[..]
En waaruit verwacht je dat een harde aanpak gaat werken? Ik denk dat het alleen averechts gaat werken.
BlaBlaBla
pi_217917284
Misschien de uitkeringen laten afhangen van vrijwilligerswerk, om zo beter te kunnen doorstromen naar een betaalde baan .
Kevin kan prima wat doen . Hele dagen gamend op de bank hangen kan hij ook .Hij kan autorijden .
Ik kan mij hier mateloos aan storen .

[ Bericht 3% gewijzigd door ikmoetdrieten op 12-06-2025 07:42:32 ]
pi_217917588
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juni 2025 07:08 schreef ikmoetdrieten het volgende:
Misschien de uitkeringen laten afhangen van vrijwilligerswerk, om zo beter te kunnen doorstromen naar een betaalde baan .
Kevin kan prima wat doen . Hele dagen gamend op de bank hangen kan hij ook .Hij kan autorijden .
Ik kan mij hier mateloos aan storen .
Er zou best iets van een tegenprestatie gevraagd kunnen worden. Deze mensen vinden het wel best zo, lekker uit de overheidsruif vreten en niks doen. Die Renate verdient met haar supermarktbaan minder dan deze 2 harken met niks doen en handje ophouden. Onbestaanbaar. Maar zodra je zoiets opgooit begint links gelijk te schreeuwen dat het dwangarbeid is of iets dergelijks, dus het zal wel kansloos zijn.

Wat me ook tegen begint te staan is dat gezanik over dat roken. Stoppen zou te stressvol zijn en weet ik wat. Maar daar zijn allerlei cursussen en coaching voor beschikbaar wat wordt vergoed vanuit de basisverzekering. Je kan daar letterlijk duizenden euro’s per jaar mee besparen, ik snap niet dat daar niet veel zwaarder op wordt ingezet.
pi_217918692
Ben het absoluut eens met wat er allemaal gezegd wordt over dat stel, maar we moeten ook niet vergeten dat zo'n 25% van hun 3k netto inkomen kindgebonden budget is. Dat verdwijnt op den duur weer en het is bovendien iets dat ik met mijn bovenmodale salaris ook ontvang (wel een stuk minder dan zij natuurlijk). Daarbij heb ik als werkende recht op inkomensafhankelijke combinatiekorting en kinderopvangtoeslag, wat zij dan weer allemaal niet hebben (al hebben zij natuurlijk ook geen kosten voor kinderopvang). Ook krijgen ze dit bedrag met z'n tweeën, terwijl het modale inkomen iets minder dan dit is maar dan wel voor maar 1 persoon. Dan ziet het er allemaal weer iets anders uit, zeker op de lange termijn, maar dat is iets waar de onderbuik niet zo naar kijkt natuurlijk.
  donderdag 12 juni 2025 @ 10:41:55 #92
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_217918747
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 10:34 schreef Irritatie100 het volgende:
Ben het absoluut eens met wat er allemaal gezegd wordt over dat stel, maar we moeten ook niet vergeten dat zo'n 25% van hun 3k netto inkomen kindgebonden budget is.
Ik vind dat sowieso een hele vreemde regeling en behoorlijk arbitrair.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_217919776
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 10:34 schreef Irritatie100 het volgende:
Ben het absoluut eens met wat er allemaal gezegd wordt over dat stel, maar we moeten ook niet vergeten dat zo'n 25% van hun 3k netto inkomen kindgebonden budget is. Dat verdwijnt op den duur weer en het is bovendien iets dat ik met mijn bovenmodale salaris ook ontvang (wel een stuk minder dan zij natuurlijk). Daarbij heb ik als werkende recht op inkomensafhankelijke combinatiekorting en kinderopvangtoeslag, wat zij dan weer allemaal niet hebben (al hebben zij natuurlijk ook geen kosten voor kinderopvang). Ook krijgen ze dit bedrag met z'n tweeën, terwijl het modale inkomen iets minder dan dit is maar dan wel voor maar 1 persoon. Dan ziet het er allemaal weer iets anders uit, zeker op de lange termijn, maar dat is iets waar de onderbuik niet zo naar kijkt natuurlijk.
Hoe je het ook wendt of keert en welk stickertje je er ook op plakt, deze mensen toucheren maandelijks in totaal iets van ¤3750 met niets doen. Er zijn er genoeg die met betaald werk minder verdienen.

Maar ik denk dat het vooral zit in het feit dat ze totaal passief zijn, blijven hangen in slachtofferdenken en geen enkele actiebereidheid tonen. In andere gevallen, zoals Orvino of die kapster, denk ik dat de goegemeente er minder moeite mee heeft om er gemeenschapsgeld tegenaan te smijten aangezien zij wel motivatie tonen om in actie te komen en de situatie in hun voordeel proberen om te buigen.
pi_217919819
Voor wat betreft Wilma vraag ik me trouwens überhaupt af of zij niet beter af is in een beschermde woonvorm waar wat intensievere begeleiding beschikbaar is, want dit is gewoon sneu zo.
pi_217920066
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 12:59 schreef Spablauw214 het volgende:
Voor wat betreft Wilma vraag ik me trouwens überhaupt af of zij niet beter af is in een beschermde woonvorm waar wat intensievere begeleiding beschikbaar is, want dit is gewoon sneu zo.
Klopt die is gewoon grof gezegd te simpel voor het leven, die heeft echt wat andere hulp nodig. Ook bizar dat het programma mee gaat in haar vlog verhaal.
pi_217920433
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 13:28 schreef Remco het volgende:

[..]
Klopt die is gewoon grof gezegd te simpel voor het leven, die heeft echt wat andere hulp nodig. Ook bizar dat het programma mee gaat in haar vlog verhaal.
Het is toch duidelijk dat ze dat vloggen stimuleren om haar maar van het dropshipping af te houden? Dat is gewoon een zoethoudertje.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_217920579
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 12:50 schreef Spablauw214 het volgende:
Hoe je het ook wendt of keert en welk stickertje je er ook op plakt, deze mensen toucheren maandelijks in totaal iets van ¤3750 met niets doen. Er zijn er genoeg die met betaald werk minder verdienen.
Volgens mij was het ¤ 3.150,- al verandert dat weinig aan de rest van je verhaal natuurlijk. En dat ben ik ook wel met je eens hoor, dit is een bovenmodaal nettoloon waar meer dan de helft van de beroepsbevolking niet aan komt. Maar dit is dus wel met z'n tweeën. Als ze allebei fulltime zouden gaan werken voor het minimumloon komen ze aan ¤ 4.400,- netto.
quote:
Maar ik denk dat het vooral zit in het feit dat ze totaal passief zijn, blijven hangen in slachtofferdenken en geen enkele actiebereidheid tonen. In andere gevallen, zoals Orvino of die kapster, denk ik dat de goegemeente er minder moeite mee heeft om er gemeenschapsgeld tegenaan te smijten aangezien zij wel motivatie tonen om in actie te komen en de situatie in hun voordeel proberen om te buigen.
Dit ben ik dus ook zeker met je eens, maar ik vind uiteindelijk toch dat er ook ietwat met de onderbuik naar gekeken wordt en dat het is genuanceerder is dan "ze pakken zonder iets te doen meer dan modaal!!!!!".
pi_217925827
quote:

[..]

Ze krijgen 3150. Wat mij stoort aan dat stel, is dus inderdaad dat passieve. Dat je die kerel dan in zo’n smoezelig shirtje ziet gamen met 3 katten om zich heen: ‘ik heb de opdracht niet uitgevoerd. Oh wacht even hoor, anders ga ik dood in het spel’. Kerel van 37, 3 kinderen waar je voor moet zorgen en dat is je instelling. Ik begrijp het niet. :D

Orvino verdient 3750, maar hij werkt wel. Ik vind hem ook totaal anders dan dat stel uit Winschoten. Niet met elkaar te vergelijken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')