Ik dacht dat de paus de jongste van de drie was.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 16:18 schreef BlaZ het volgende:
De nieuwe paus heeft ook een oudere en jongere broer:
Bekijk deze YouTube-video
Je hebt gelijk, hij is de jongste van de drie.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 17:59 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ik dacht dat de paus de jongste van de drie was.
W.b. abortus e.d.: bij mijn weten heeft Rome nog nooit de stelregels van de encycliek Humanae Vitae (Paulus VI) herzien, dus is de kerk officieel nog steeds tegen abortus, sterilisatie, pessarium, hormonale anticonceptie (pil, spiraaltje) en het condoom.
Voor het zingen de kerk uit & periodieke onthouding zijn wel toegestaan.
Uiteraard mag seks ook nog steeds alleen na voltrekking van het huwelijk.
Ach, wat is typisch Amerikaans.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 18:51 schreef Jane het volgende:
Uit dit gesprek met een andere kardinaal uit de VS begrijp ik dat ze de nieuwe paus vooraf eigenlijk niet eens als Amerikaans (als: uit de VS) beschouwden, omdat hij al zo lang buiten de VS woont en werkt.
Btw, de kardinaal uit dit gesprek is trouwens wèl precies wat je verwacht van een Amerikaan. Holy crap, daar is echt niets ingetogen of bescheiden aan.![]()
Yep, dat zijn beroemde beelden (en geluiden). Inmiddels ook al te zien in een ingekleurde versie... voor zover dat tot enige verbetering zou kunnen leiden.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 22:30 schreef TLC het volgende:
Beelden van Paus Leo XIII, de eerste bewegende beelden van een Paus, bizar dat je 129 (!) jaar terug in de tijd kijkt![]()
Lijkt me toch bijzonder hoor, als je nu je broer ooit nog eens wilt bezoeken moet dat allemaal officieel gepland worden, beveiliging er omheen, etc, voor de rest van zijn levenquote:Op vrijdag 9 mei 2025 16:18 schreef BlaZ het volgende:
De nieuwe paus heeft ook een oudere en jongere broer:
Kleur lijkt mij niets toe te voegen. Maar dat gebibber mag er van mij wel uit, Ook (juist) toen had je een statief. Verder zou je het geflikker er ook nog uit kunnen halen om dichter bij het origineel te komen. Verdere bewerking lijkt mij meestal geschiedvervalsing.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 22:38 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Yep, dat zijn beroemde beelden (en geluiden). Inmiddels ook al te zien in een ingekleurde versie... voor zover dat tot enige verbetering zou kunnen leiden.
quote:Op zaterdag 10 mei 2025 12:01 schreef bloempje-moi het volgende:
Als Leo XIV op zijn broers lijkt, is het een nuchtere man met humor. Dat kan de wereld wel gebruiken.
Iedereen met een ouderwets geloof heeft toch geen humor? Want zij vervelen zwakkeren.quote:Op zaterdag 10 mei 2025 12:01 schreef bloempje-moi het volgende:
Als Leo XIV op zijn broers lijkt, is het een nuchtere man met humor. Dat kan de wereld wel gebruiken.
Jij verveelt ons.quote:Op zaterdag 10 mei 2025 13:51 schreef torentje het volgende:
[..]
[..]
Iedereen met een ouderwets geloof heeft toch geen humor? Want zij vervelen zwakkeren.
Lol nicequote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |