abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 10 mei 2025 @ 12:52:57 #51
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217593094
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 12:52 schreef Fightagainstlife het volgende:

[..]
Je geïrriteerd voelen over kleine dingen kan ervoor zorgen dat ze langzaam opstapelen en uiteindelijk een groter probleem worden. Dat maakt het des te belangrijker om onderscheid te maken tussen wat echt een probleem is en wat gewoon een irritatie blijft. Soms kan het helpen om stil te staan bij de vraag of iets de moeite waard is om een probleem van te maken. Niet elke irritatie hoeft per se tot een conflict te leiden.

Daarnaast kan het leren uiten van irritaties een manier zijn om te voorkomen dat ze zich opstapelen. Het kan al een verschil maken om te erkennen dat je je zo voelt en dat naar anderen toe uit te spreken. Door het op een rustige manier aan te geven, zonder dat het meteen escaleert, kun je ruimte creëren voor begrip en misschien zelfs oplossingen.

Uiteindelijk gaat het erom dat je een balans vindt tussen het erkennen van je gevoelens en het bepalen hoe belangrijk het echt is om er iets mee te doen. Soms is het loslaten de beste keuze, en soms juist het bespreekbaar maken. Het belangrijkste is dat je jezelf niet vast laat lopen in je eigen frustraties.
Hoe lang ga jij je nog van AI-gegenereerde antwoorden bedienen?
The love you take is equal to the love you make.
pi_217595594
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 03:00 schreef Masberum het volgende:

[..]
Maar dat ze mijn reactie compleet negeert is toch ook niet wenselijk? Maar daar wordt niks over gezegd.

Ik herhaal:

"Maar als je enorm geïrriteerd raakt bij kleine dingetjes, is het dan niet terecht dat je dat voor je houdt en je inhoudt? In plaats van anderen belast met je irritatie over kleine dingetjes? Of moet iedereen rekening houden met elk detail m.b.t. jouw emoties..?"

Ze wordt als een slachtoffer weggezet die geholpen moet worden omdat ze de kleinste dingen niet aankan..geen verantwoordelijkheid hoeft te dragen..

Van wat ik zie is dit gewoon het plaatsen in een slachtofferrol.. onterecht..
Ik zeg nergens dat iemand rekening moet houden met elk klein detail wat betreft mijn emoties, maar ik denk dat jij het niet helemaal begrijpt, en ik ben niet verplicht overal op te antwoorden ;)
Op woensdag 9 april 2025 20:00 schreef JustinK het volgende:
Ken je die topper, zie je dr gaan?
  zaterdag 10 mei 2025 @ 20:38:17 #53
421867 greysbones
People will do anything, no ma
pi_217595854
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 19:56 schreef Moonlight het volgende:

[..]
Ik zeg nergens dat iemand rekening moet houden met elk klein detail wat betreft mijn emoties, maar ik denk dat jij het niet helemaal begrijpt, en ik ben niet verplicht overal op te antwoorden ;)
en zo is het maar net
en zeker niet op iemand die allerlei aannames doet omtrent je topic :*
Thinking is difficult, that’s why most people judge
pi_217595939
Ik weet geen geweldige tips. Sorry... maar ik wil je wel veel sterkte wensen en een dikke digitale knuffel geven. Naar dat je het zo moeilijk hebt :*
pi_217604525
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 20:48 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik weet geen geweldige tips. Sorry... maar ik wil je wel veel sterkte wensen en een dikke digitale knuffel geven. Naar dat je het zo moeilijk hebt :*
Dankjewel dat is enorm lief O+
pi_217604779
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2025 20:27 schreef Moonlight het volgende:

[..]
Dankjewel dat is enorm lief O+
Ik heb veel respect voor je en hoe je het doet. Je uiten is gewoon een heel moeilijk ding (voor sommigen. Herken het wel). Alleen van slikken ga je stikken. Dus ik hoop dat je een manier vindt waarop je kan en durf te zeggen wat je voelt.

Het is ook een stukje jezelf serieus nemen en respecteren. Misschien is het maar een klein ding, maar dat betekent niet dat jij je mond moet houden. Je gevoel uiten kan ook zijn van "die opmerking vind ik niet zo leuk" en het is klaar

Grappig genoeg had ik het er laatst over met de psych. Je kan ook later even een appje sturen (doe ik altijd.... voelt veiliger) met "je zei/deed X en ik voelde me toen zus&zo." Wat je niet moet doen, wat mij nog niet lukt is 100x sorry zeggen. Doe ik wel en daarmee ondermijn ik mijn eigen grenzen/gevoel

Benoemen betekent niet dat er allerlei acties ondernomen hoeven worden. Het lucht gewoon op en misschien kan de ander er eventueel rekening mee houden

Alleen ik ben erg slecht met dit soort dingen hoor!
pi_217604806
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2025 20:52 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Ik heb veel respect voor je en hoe je het doet. Je uiten is gewoon een heel moeilijk ding (voor sommigen. Herken het wel). Alleen van slikken ga je stikken. Dus ik hoop dat je een manier vindt waarop je kan en durf te zeggen wat je voelt.

Het is ook een stukje jezelf serieus nemen en respecteren. Misschien is het maar een klein ding, maar dat betekent niet dat jij je mond moet houden. Je gevoel uiten kan ook zijn van "die opmerking vind ik niet zo leuk" en het is klaar

Grappig genoeg had ik het er laatst over met de psych. Je kan ook later even een appje sturen (doe ik altijd.... voelt veiliger) met "je zei/deed X en ik voelde me toen zus&zo." Wat je niet moet doen, wat mij nog niet lukt is 100x sorry zeggen. Doe ik wel en daarmee ondermijn ik mijn eigen grenzen/gevoel

Benoemen betekent niet dat er allerlei acties ondernomen hoeven worden. Het lucht gewoon op en misschien kan de ander er eventueel rekening mee houden

Alleen ik ben erg slecht met dit soort dingen hoor!
Dat hoop ik ook en dat zal wel een leer weg zijn en tijd nodig hebben.

Wat naar dat je dan zo je eigen gevoel en grenzen ondermijnt, maar wel goed dat je dan een appje stuurt en zegt wat moeilijk voor jou is, want daar kan dan weer reactie op komen en dat kan wel helpen!
pi_217604844
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2025 20:55 schreef Moonlight het volgende:

[..]
Dat hoop ik ook en dat zal wel een leer weg zijn en tijd nodig hebben.

Wat naar dat je dan zo je eigen gevoel en grenzen ondermijnt, maar wel goed dat je dan een appje stuurt en zegt wat moeilijk voor jou is, want daar kan dan weer reactie op komen en dat kan wel helpen!
Ja sorry :* zat even schrijvend te denken :)

Natuurlijk dit soort dingen zijn een marathon. Mijn psych zegt dat je beter langzaam aan je doelen kan werken dan snel. Wat je leert beklijft dan beter

Je bent je bewust dat er iets anders moet. En je raadt al wat ik ga zeggen; stap één is dat.

Je komt er wel. Je bent buitengewoon sterk. Je bent slim en hebt inzicht. Gun jezelf de tijd om het te leren

Je komt er wel, daar geloof ik heilig in
pi_217605367
quote:
Ik zou graag wat tips willen in hoe je, je wat beter kan uiten en niet zo terughoudend hoeft te zijn
Ik geef toch aan dat je je wellicht beter niet hoeft te uiten als je bij elk klein dingetje over reageert..
Je wil eigenlijk tips om jezelf beter te uiten op momenten dat je weet dat het maar om kleine dingen gaat..
Het is toch beter om te leren omgaan met de kleine dingen in plaats van overal een weerwoord op te willen hebben?

Bedoel als iemand zich aanstelt over iets ga je hem of haar toch ook geen tips geven om extra overtuigend aanstellerig te zijn? Dan zeg je toch ook dat ze zich een beetje moeten vermannen en niet zo moeten aanstellen..

Dit even toevoegend voor context

quote:
qua bijwerkingen voor dat ik nu enorm geirriteerd raak op kleine dingetjes maar dan vooral inwendig. Ik kan dit niet goed uiten bij bijvoorbeeld mijn naaste omgeving. Het gaat met stapjes echt wel beter
Het advies dat je het vooral bij jezelf moet zoeken en zelf moet oplossen, er mee om leert gaan, in plaats van dat je het uit (wat jij graag wil doen) en andere mensen hun normale gedrag probeert aan te passen is toch niet raar als je het zo leest?

[ Bericht 6% gewijzigd door Masberum op 11-05-2025 22:09:53 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')