Lekker badderen daar in Zandvoort hoorquote:Bij windmolenparken voor de Nederlandse kust zwemmen vijf soorten haaien en roggen rond, waaronder de reuzenhaai die tot 8 meter lang kan worden. Dat blijkt uit onderzoek van de Wageningen Universiteit.
Onderzoekers zagen de reuzenhaai niet daadwerkelijk zwemmen, maar troffen DNA-sporen van het dier aan bij de 139 turbines van windmolenpark Hollandse Kust Zuid, meldt Omroep West. Het park ligt op 18 kilometer van de kust tussen Den Haag en Zandvoort.
hmm dat klinkt weer wat minder spectaculair.quote:Onderzoekers zagen de reuzenhaai niet daadwerkelijk zwemmen, maar troffen DNA-sporen van het dier aan bij de 139 turbines van windmolenpark Hollandse Kust Zuid
Reuzenhaai ziet er alleen wat monsterachtig uit met z'n enorme bek, maar is verder niet echt gevaarlijk ofzoquote:Op donderdag 8 mei 2025 11:02 schreef Moonversion het volgende:
Lekker badderen daar in Zandvoort hoor
De reuzenhaai eet enkel plankton en viseitjes en heeft maar een paar kleine tandjes dus als je door die gepakt word ben je historisch bezigquote:Op donderdag 8 mei 2025 11:05 schreef Gehakt_bal het volgende:
Zwemmen in zee is sowieso gevaarlijk.
Maar de kans dat je hier te pakken wordt genomen door een haai is nihil.
Je moet niet met hem gaan vechten want een klein tikje voor hem/haar is voor jou echt al veel te veel. Verder zal het beest je niet opeten omdat het een planktoneter is. Ik zou er niet al te bang voor zijn dus.quote:Op donderdag 8 mei 2025 11:02 schreef Moonversion het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)-de-nederlandse-kust
[..]
Lekker badderen daar in Zandvoort hoor
Plofhaaien 😱quote:Op donderdag 8 mei 2025 11:08 schreef Evangelion het volgende:
"Veel mensen denken dat alle haaien menseneters zijn. Maar dat klopt helemaal niet. Ze bijten alleen als er sprake is van een vergissing. Dat gebeurt weleens bij slecht zicht, of als ze zich bedreigd voelen."
lage bloedsuiker, etc.
Je bent jezelf niet zonder een mars!quote:Op donderdag 8 mei 2025 11:08 schreef Evangelion het volgende:
"Veel mensen denken dat alle haaien menseneters zijn. Maar dat klopt helemaal niet. Ze bijten alleen als er sprake is van een vergissing. Dat gebeurt weleens bij slecht zicht, of als ze zich bedreigd voelen."
lage bloedsuiker, etc.
quote:Op donderdag 8 mei 2025 11:13 schreef StateOfMind het volgende:
Als ze te dicht langs de kust zwemmen worden ze high.
Reuzenhigh 😱
Je zou bijna denken dat er meerdere soorten haaien zijn, heel opmerkelijk.quote:Op donderdag 8 mei 2025 11:18 schreef -Deluzion- het volgende:
Overal lees je dat haaien mensen met rust laten en ons niet als prooi zien, maar klopt dat wel? Ik heb daar eerlijk gezegd mijn twijfels over. Misschien hangt het af van de haaiensoort wie zal het zeggen? Feit is dat mensen worden vaak genoeg aangevallen door haaien. Ben niet zo zeker van die ‘vredelievende haaien’ theorie.
Lekker rustig peddelen.quote:Op donderdag 8 mei 2025 11:20 schreef oppiedoppie het volgende:
Ik zwem nooit in water wat niet helder genoeg is om te zien wat er onder je is.
Vroeger wel maar toen zag ik JAWS.
En in Griekenland ooit een man die kwam uit zee met een inktvis wat ik niet fris vond plus iemand die mee was op die vakantie was aan de diarree en er was geen wc in de buurt dus is hij de zee opgezwommen en heeft het daar laten lopen wat later allemaal aanspoelde. Ik ben helemaal klaar met de zee. Ik kano wel op het Zuidlaardermeer.
Dan moet je toch echt geen bullshark tegen komen in het water want die vreet alles op wat voor zijn kiezen komt. Is dacht ik ook de enige haai die zowel in zout als zoet water kan leven en daarom zijn er in de VS gevallen gemeld van aanvallen op mensen die in een rivier aan het zwemmen waren.quote:Op donderdag 8 mei 2025 11:08 schreef Evangelion het volgende:
lage bloedsuiker, etc.
Wij staan gewoon op het menu van de tigershark en bullshark. Tijdje terug stond er hier op Fok! nog een filmpje van een Rus die aan het zwemmen was voor de kust van Egypte en die werd gegrepen en half opgegeten door een tigershark. Er werd een klopjacht op de haai ingezet en een dag of zo later werd hij gedood, een been van de Rus zat nog in zijn maag.quote:Op donderdag 8 mei 2025 11:18 schreef -Deluzion- het volgende:
Overal lees je dat haaien mensen met rust laten en ons niet als prooi zien, maar klopt dat wel? Ik heb daar eerlijk gezegd mijn twijfels over. Misschien hangt het af van de haaiensoort wie zal het zeggen? Feit is dat mensen worden vaak genoeg aangevallen door haaien. Ben niet zo zeker van die ‘vredelievende haaien’ theorie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |