abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 9 mei 2025 @ 17:28:32 #251
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_217587011
Hij wordt bij 538 echt niet normaal vaak gedraaid :D
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_217587476
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 16:49 schreef Greys het volgende:
Hij heeft het over 'het parcours dat Claude gaat afleggen op het podium' en een act die opvalt en anders is en daardoor memorabel. En het klinkt alsof we constant heel close bij Claude gaan blijven op het podium. Nog steeds heel benieuwd. :Y
Maar dat zien we in de clip ook al, Het begint met de violen zittend (startbeeld van de clip) dan de transitie naar de dansers en daarna een transitie dansend tussen de dan staande violen. Alleen valt dat parcourseffect voor het merendeel weg doordat je zo close blijft bij Claude en omdat het zo donker is.
pi_217587603
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 18:24 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Maar dat zien we in de clip ook al, Het begint met de violen zittend (startbeeld van de clip) dan de transitie naar de dansers en daarna een transitie dansend tussen de dan staande violen. Alleen valt dat parcourseffect voor het merendeel weg doordat je zo close blijft bij Claude en omdat het zo donker is.
We zien in die 30 seconden clip maar een heel klein stukje van die reis. We gaan echt wel meer dan alleen maar donker zien. #teamkomtgoed
pi_217587728
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 18:45 schreef Aadrianus het volgende:

[..]
We zien in die 30 seconden clip maar een heel klein stukje van die reis. We gaan echt wel meer dan alleen maar donker zien. #teamkomtgoed
#teamhetblijvenambtenaren
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 9 mei 2025 @ 19:01:52 #255
163650 Greys
pi_217587745
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 18:24 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Kan, maar ik wacht toch het geheel even af. :P

quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 19:00 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
#teamhetblijvenambtenaren
_O-
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_217587888
quote:
(…) Dit jaar had Nikkie "heel graag" het commentaar willen doen met Cornald Maas, aldus De Jager tegen talkshow-presentator Renze Klamer. Er waren volgens haar zelfs al gesprekken gaande. Maar dat ging toch niet door. Waarom niet? "Geert Wilders", lachte de presentatrice, die vervolgens uitlegde dat het mogelijk te maken heeft met alle bezuinigingen bij de publieke omroep.

De Jager: "Of ze dachten: we doen Cornald even alleen, want dan gaat het sowieso goed, maar er is wel over gesproken."

Dat tweede lijkt aannemelijk, aangezien Nikkie naar eigen zeggen ook heeft aangeboden het voor niks te doen. Maar zelfs dat heeft de organisatie niet over de streep getrokken, zo lijkt het. Het wordt dus Cornald in z'n uppie.
Ik had Nikkie er graag bij gehad. Jammer dat Avrotros dat blijkbaar niet wilde.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_217587914
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 19:21 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Ik had in ieder geval iemand er graag bij gehad, ook al werkte het niet echt met Govaert vorig jaar vind ik met 2 toch beter qua commentaar.
pi_217587986
Met zo'n radio-interview kan ik niet veel. Het is allemaal geweldig enzovoort. Dat horen we elk jaar opnieuw. Wat moet hij dan zeggen? Jullie hebben gelijk???

Dat fragment is een fragment zoals we het te zien gaan krijgen, of zou het alleen bij Nederland niet het geval zijn? Dat kwam niet goed over. Het zingen kan verbeteren, dat is gewoon afwachten (we weten dat ie dat heus wel kan), dat pak is een kwestie van smaak en daar valt nu eenmaal niet over te twisten. Maar feit is dat blijkbaar een deel van het optreden nogal donker overkomt en die draaiende camera vond ik persoonlijk niet het effect hebben wat we zagen bij Barbara Pravi.

Dus ja, we zullen moeten afwachten wat het geheel gaat worden, maar zo'n 'wacht maar af het komt goed' heb ik te vaak gehoord in het verleden. Heeft niks met oh wat zijn we een zuur land te maken. Ik zag stukjes van andere landen waar ik enthousiast van werd, terwijl het nummer me niet veel doet.

Ik wil juist zo positief mogelijk zijn met een artiest als Claude die ons vertegenwoordigt *O*

#teamikmoethetnogmaarzien
pi_217587991
Uiteindelijk hoort die paniek rondom de act er natuurlijk er ook wel een beetje bij, met die kleine kutpiano en die lamp die het wel/niet/wel deed hadden we de winstkansen ook al afgeschreven.
pi_217588017
quote:

[..]
Zonde, was leuk geweest.
pi_217588155
quote:

[..]
Ik vind Nikkie zo hysterisch, ik kan me er niks bij voorstellen dat ze dat zo kan doseren dat ik de rest nog kan volgen en Cornald natuurlijk.
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_217588158
quote:

[..]
Voor een tv-omroep is de Avrotros wel zeldzaam slecht in het inschatten van wat mensen willen horen en zien. Nikkie de Jager wil je er natuurlijk bij hebben, veel leuker dan Cornald in z'n eentje.
pi_217588515
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 19:32 schreef aERodynamIC1970 het volgende:
Met zo'n radio-interview kan ik niet veel. Het is allemaal geweldig enzovoort. Dat horen we elk jaar opnieuw. Wat moet hij dan zeggen? Jullie hebben gelijk???

Dat fragment is een fragment zoals we het te zien gaan krijgen, of zou het alleen bij Nederland niet het geval zijn? Dat kwam niet goed over. Het zingen kan verbeteren, dat is gewoon afwachten (we weten dat ie dat heus wel kan), dat pak is een kwestie van smaak en daar valt nu eenmaal niet over te twisten. Maar feit is dat blijkbaar een deel van het optreden nogal donker overkomt en die draaiende camera vond ik persoonlijk niet het effect hebben wat we zagen bij Barbara Pravi.

Dus ja, we zullen moeten afwachten wat het geheel gaat worden, maar zo'n 'wacht maar af het komt goed' heb ik te vaak gehoord in het verleden. Heeft niks met oh wat zijn we een zuur land te maken. Ik zag stukjes van andere landen waar ik enthousiast van werd, terwijl het nummer me niet veel doet.

Ik wil juist zo positief mogelijk zijn met een artiest als Claude die ons vertegenwoordigt *O*

#teamikmoethetnogmaarzien
Misschien moet je toch het podcast/Youtube-interview luisteren/zien. Daarin vertelt hij heel uitgebreid over wat hij en zijn team er allemaal aan tijd, energie, creativiteit, inspiratie etc in heeft gestoken. Dit is niet iemand die er 'eventjes' een staging voor het ESF bij doet tussen de soep en de aardappelen. Hij staat ergens voor. Zijn 'het komt goed' is niet zomaar een zoethoudertje.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 9 mei 2025 @ 20:33:25 #264
163650 Greys
pi_217588539
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 19:33 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Uiteindelijk hoort die paniek rondom de act er natuurlijk er ook wel een beetje bij, met die kleine kutpiano en die lamp die het wel/niet/wel deed hadden we de winstkansen ook al afgeschreven.
_O- Die lamp met die stukke stukkies erop ja.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 9 mei 2025 @ 20:36:13 #265
163650 Greys
pi_217588571
quote:

[..]
Ja dat had een leuke combi geweest, want de chemie tussen haar en Cornald is er zeker, was duidelijk toen hij bij haar dat lange interview in het donker deed. En ze hadden elkaar denk ik goed aangevuld, Cornald voor de serieuzere informatieve feiten vooraf en Nikkie direct na elk nummer even kort met een eerste reactie.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_217588631
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 20:31 schreef Aadrianus het volgende:

[..]
Misschien moet je toch het podcast/Youtube-interview luisteren/zien. Daarin vertelt hij heel uitgebreid over wat hij en zijn team er allemaal aan tijd, energie, creativiteit, inspiratie etc in heeft gestoken. Dit is niet iemand die er 'eventjes' een staging voor het ESF bij doet tussen de soep en de aardappelen. Hij staat ergens voor. Zijn 'het komt goed' is niet zomaar een zoethoudertje.

Ik geloof best dat die man er veel tijd en energie in heeft gestoken, maar dat wil niet zeggen dat het resultaat goed is natuurlijk. Het kan ook zijn (en dat gevoel krijg ik een beetje) dat hij zóveel tijd had dat hij veel te ver en te ingewikkeld is gaan denken. Misschien waren die stagings die hij deed van Claude bij Eva en eerder S10 bij Matthijs wel zo goed omdat ze op een achternamiddag in elkaar zijn geflanst. Eerste ingeving is vaak de beste ingeving.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 9 mei 2025 @ 20:52:02 #267
163650 Greys
pi_217588784
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 20:40 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Ik geloof best dat die man er veel tijd en energie in heeft gestoken, maar dat wil niet zeggen dat het resultaat goed is natuurlijk. Het kan ook zijn (en dat gevoel krijg ik een beetje) dat hij zóveel tijd had dat hij veel te ver en te ingewikkeld is gaan denken. Misschien waren die stagings die hij deed van Claude bij Eva en eerder S10 bij Matthijs wel zo goed omdat ze op een achternamiddag in elkaar zijn geflanst. Eerste ingeving is vaak de beste ingeving.
Hij heeft het daarover in het interview. Over het lang na kunnen denken erover. En dat dat ook nadelen heeft. Dat lang nadenken soms ook té lang nadenken kan zijn. Letterlijk zegt 'ie dat. En hoe hij daarmee omging.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_217588902
quote:

[..]
Misschien ben ik meer een glas-is-halfvol-iemand dan een glas-is-halfleeg-iemand, maar ik raak positief gestemd door de manier hij praat over hoe hij ermee bezig is. Er zit een gedachte achter, een concept, een idee... En ik heb daar al wat van gezien in aanzet. En dat stemt me hoopvol. Ik denk dat het juist door wat ik er van hem over hoor juist iets kan zijn dat opvalt tussen alles wat er door andere landen uit de kast is gehaald. Hij wil het dichtbij Claude houden. En hij vindt dat Claude iemand is die heel veel warmte uitstraalt. En hij doet er alles aan om de kijkers thuis datzelfde gevoel te geven.
En overigens.... ook S10 bij Matthijs en Claude bij EVA vind ik geen stagings die 'in elkaar geflanst' zijn. Dit is een professional. Iets mag je smaak wel of niet zijn, maar met dedain over het vakmanschap van iemand praten hoeft ook niet.
pi_217588944
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 20:59 schreef Aadrianus het volgende:

[..]
Misschien ben ik meer een glas-is-halfvol-iemand dan een glas-is-halfleeg-iemand, maar ik raak positief gestemd door de manier hij praat over hoe hij ermee bezig is. Er zit een gedachte achter, een concept, een idee... En ik heb daar al wat van gezien in aanzet. En dat stemt me hoopvol. Ik denk dat het juist door wat ik er van hem over hoor juist iets kan zijn dat opvalt tussen alles wat er door andere landen uit de kast is gehaald. Hij wil het dichtbij Claude houden. En hij vindt dat Claude iemand is die heel veel warmte uitstraalt. En hij doet er alles aan om de kijkers thuis datzelfde gevoel te geven.
En overigens.... ook S10 bij Matthijs en Claude bij EVA vind ik geen stagings die 'in elkaar geflanst' zijn. Dit is een professional. Iets mag je smaak wel of niet zijn, maar met dedain over het vakmanschap van iemand praten hoeft ook niet.
"In elkaar geflanst" is uiteraard een manner of speaking, om aan te geven dat ze er niet te lang over hebben nagedacht. Die stagings waren allebei prima... maar juist omdat ze relatief simpel waren. Het concept was heel duidelijk. En als je er een clipje van 30 seconden uit had geknipt was dat concept ook duidelijk geweest.
pi_217589033
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 21:05 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
"In elkaar geflanst" is uiteraard een manner of speaking, om aan te geven dat ze er niet te lang over hebben nagedacht. Die stagings waren allebei prima... maar juist omdat ze relatief simpel waren. Het concept was heel duidelijk. En als je er een clipje van 30 seconden uit had geknipt was dat concept ook duidelijk geweest.
Ik heb genoeg in dat clipje gezien, dat zijn concept van 'dichtbij Claude blijven, die een reis maakt' bevestigt. Voor mij is het daarmee duidelijk. En ik wacht af welke verrassingen er nog gaan komen.
En iets dat onder grote druk in korte tijd gemaakt moet worden, kan nog steeds iets zijn waar heel goed over is nagedacht, overigens.
  vrijdag 9 mei 2025 @ 21:23:34 #271
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_217589143
quote:

[..]
Zo zijn ook weleens wereldhits gecomponeerd. Verzin iets in een uurtje en loop er vervolgens mee binnen.
pi_217589291
quote:
Toch wacht ik dat af met de nodige scepsis. Hiermee zeg je in feite dat de voorgangers dat wel deden en daar geloof ik niet in: ook zij stonden ergens voor en deden het niet 'eventjes voor het ESF'. Of deden de voorgangers dat wel? Ik ga ervan uit dat ze het allemaal met hart en ziel hebben gedaan zoals ook dit jaar. Dat wil niet zeggen dat het dan ook lekker uitpakt. De redenen daarvan kunnen er zoveel zijn uiteraard, maar uiteindelijk gaat het om het eindresultaat.
pi_217589341
quote:
Zo zijn ook weleens wereldhits gecomponeerd. Verzin iets in een uurtje en loop er vervolgens mee binnen.
In feite is C'est la Vie ook min of meer zo ontstaan. Hey, laten we wat insturen voor het Songfestival. Mijn album is net klaar en we kunnen wel iets verzinnen. Het resultaat was er eentje waar Claude enorm trots op was en wat hij het best vond wat hij gemaakt heeft tot nu toe.

En laten we eerlijk zijn: het nummer slaat enorm aan overal, getuige ook de resultaten in de polls en bij de bookmakers. Het kan dus inderdaad bijzonder lopen :)
pi_217589486
Lijkt erop dat ze willen dat tv-kijkers naar Claudes gezicht kijken, niet naar visuals op de achtergrond, en hem volgen.

Dan snap ik wel dat veel LED visuals zouden afleiden. Maar ik vind in de 30 seconden snippet de violisten wat afleiden. Misschien was het camerawerk nog niet optimaal.
pi_217589669
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 21:55 schreef NLpop het volgende:
Lijkt erop dat ze willen dat tv-kijkers naar Claudes gezicht kijken, niet naar visuals op de achtergrond, en hem volgen.

Dan snap ik wel dat veel LED visuals zouden afleiden. Maar ik vind in de 30 seconden snippet de violisten wat afleiden. Misschien was het camerawerk nog niet optimaal.
Ik denk dat die violisten eerder in de staging al ver op de achtergrond te zien zijn, als de eerste vioolklanken hoorbaar zijn in de muziek. Dan komen ze dus niet zo plompverloren ineens in beeld, maar hebben we de reis van Claude naar de violisten toe meegemaakt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')