Is dat vlees er naast ook gerookt?quote:Op woensdag 7 mei 2025 18:21 schreef Mikeytt het volgende:
Diverse soorten puree roken heel goed!
Aardappelpuree, wortelpuree of doperwtenpuree. Gebruik daar dan appel of kersen rookhout voor. Die zijn het beste imo!
Geen idee waarom, maar puree neemt het snel op!
[ afbeelding ]
Dat vlees geen idee. Heb zelf nog nooit vlees gerookt, dus daar weet ik weinig van af.quote:Op woensdag 7 mei 2025 18:32 schreef ToT het volgende:
[..]
Is dat vlees er naast ook gerookt?
Ook van een anti-gluten website af gevist he!
Bij deze gun werd ook peren- en appelboommot geleverd. Waar kun je dat voor gebruiken? Fruitige cocktails?quote:Op woensdag 7 mei 2025 18:33 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Dat vlees geen idee. Heb zelf nog nooit vlees gerookt, dus daar weet ik weinig van af.
Wel heel veel groentes, dus weet precies welke houtsoorten het beste zijn.
appel hout kan je gebruiken voor puree o.b.v. aardappel.quote:Op woensdag 7 mei 2025 18:36 schreef ToT het volgende:
[..]
Bij deze gun werd ook peren- en appelboommot geleverd. Waar kun je dat voor gebruiken? Fruitige cocktails?
En voor whisky en rum, heb ik gezien.quote:Op woensdag 7 mei 2025 19:30 schreef Gibson88 het volgende:
Ik geloof dat deze smokers voor 'fancy' cocktails zijn, een Disaronno Sour bijv.
Hoelang heb je de burgers erin gehad? Vlees duurt wel ff, zeker een compacte burger.quote:Op woensdag 7 mei 2025 18:16 schreef ToT het volgende:
Geen idee of er al een topic over is, maar ik heb een smoke gun met stolp gekocht.
Vandaag voor het eerst gebruikt, ik heb er hamburgers in gerookt.
Het resultaat was me wat te subtiel, maar ik ben dan ook gewend om een dikke vuist hickory houtsnippers op de kolen van de barbecue te gooien; alle subtiliteit overboord!
Terwijl ik de burgers aan het roken was, was ik ook sperzieboontjes aan het stomen.
Blijkbaar is het rook wat onder de stolp uit kwam, daar in terecht gekomen, want die boontjes hadden juist een heel intense rooksmaak gekregen!
Wie heeft er nog meer zo'n ding, en hebben jullie tips en recepten?
[ afbeelding ]
Ik heb het 4x gesmoked en gewoon telkens langdurig laten intrekken, geen idee hoe lang, maar de 4x keer was sowieso vrij lang; we zijn in de tussentijd naar de kapper geweest terwijl het rook zat in te trekken.quote:Op woensdag 7 mei 2025 21:32 schreef Erosjuhhh het volgende:
[..]
Hoelang heb je de burgers erin gehad? Vlees duurt wel ff, zeker een compacte burger.
Heb niet echt een idee hoe sterk die rook is helaas.quote:Op woensdag 7 mei 2025 21:34 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik heb het 4x gesmoked en gewoon telkens langdurig laten intrekken, geen idee hoe lang, maar de 4x keer was sowieso vrij lang; we zijn in de tussentijd naar de kapper geweest terwijl het rook zat in te trekken.
Misschien dat lang bakken in Croma de aroma's weer heeft los laten gaan of zo.
Dit waren kant-en-klare van angus beef.quote:Op woensdag 7 mei 2025 22:02 schreef Erosjuhhh het volgende:
[..]
Heb niet echt een idee hoe sterk die rook is helaas.
Ter vergelijking, rookworst hangt een hele dag in een rookkast met zware rook.
En op burgers mag zeker wel een hickory rooksmaak inderdaad, anders proef je het niet goed.
Wellicht de burgers uit elkaar halen voor het roken en erna terug als burgers stampen?
Kijk, thanks!quote:Op woensdag 7 mei 2025 22:27 schreef Gripper het volgende:
Ik heb ook een koudrook apparaat, maar heb ook al eens “lauw” gerookt in de kamado. Een zo klein mogelijk vuurtje maken, daar je rookhout op. En dan bij een temperatuur van hooguit 25-30 graden een stuk zalm roken.
Ook verrassend lekker: pure chocolade roken! Verder doen bietjes en uien en knoflook het ook altijd wel goed met wat rook.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |