Ik ben een beetje een vastgelopen plaat, maar het gaat er gewoon om dat je een duidelijk beeld overbrengt, een duidelijk idee. Je moet zo'n staging zien en denken: oh, man vecht tegen de elementen in een boot. Oh, mannen gaan gezellig naar de sauna. En bij ons: man danst, maar ook weer niet, tussen violen die spelen, maar ook weer niet, met een zonnetje erachter, maar ook weer niet...quote:Op woensdag 7 mei 2025 23:01 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik vermoed dat er voor het ESF qua staging toch wel meer budget is dan wat hij bij Mathijs bij S10 deed? Kan niet anders bijna..
Maar als hij hier (zoals bij S10 toen) alleen wat gave lichtstralen op had gezet had niemand het alsnog genoeg gevonden hoor. Want dan was het 'ja dit was genoeg bij Matthijs maar toch niet voor het ESF'. Gok ik.
Misschien is het begin inderdaad intiem. Wel statisch denk ik, want die violisten zitten dan nog.quote:Op woensdag 7 mei 2025 23:00 schreef TheVulture het volgende:
Ter verdediging, dit is dus dan blijkbaar het meest nikszeggende stuk van de 3 minuten. Dat begin zal er ongetwijfeld veel intiemer en ontroerender uit zien, dan krijg je het stuk dat we net hebben gezien en dan nog de climax en wederom het kleine einde. Je kunt AVROTROS alleen verwijten dat ze dan net dit stuk de wereld in laten slingeren,
Ja, maar ik bedoel dat ik niet begrijp dat Pim dat dus bij andere momenten wél prima kon. Ik snap daar niks van.quote:Op woensdag 7 mei 2025 23:03 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ik ben een beetje een vastgelopen plaat, maar het gaat er gewoon om dat je een duidelijk beeld overbrengt, een duidelijk idee. Je moet zo'n staging zien en denken: oh, man vecht tegen de elementen in een boot. Oh, mannen gaan gezellig naar de sauna. En bij ons: man danst, maar ook weer niet, tussen violen die spelen, maar ook weer niet, met een zonnetje erachter, maar ook weer niet...
Maarja, het is wel vaak dat we er meer konden uithalen blijkt achteraf. Ik snap echt niet hoe we het weer voor elkaar krijgen.quote:Op woensdag 7 mei 2025 22:56 schreef Momo het volgende:
Om nuchter te blijven, onze staging is mweh, maar Claude gaat straks gewoon prima zingen en dan worden we 11de of zoiets uiteindelijk zoals net met Og3ne, Douwe Bob en S10.
Mee eens hoor, maar het is ook niet zo dat landen als Kroatië of Frankrijk vorig jaar echt wonderlijke stagings hadden. Het was vooral een logische manier van het in beeld brengen, met een gimmick (kat/ver weg zingen) om het memorabel te maken.quote:Op woensdag 7 mei 2025 23:04 schreef Funhouse het volgende:
Het is alsof de AVROTROS standaard voor een 5,5 gaat terwijl veel andere landen hun best doen voor een 10. De Nederlandse optredens zijn meestal degelijk, ze zien er professioneel uit en hebben vaak prima camerawerk, maar er zit nooit echt een concept achter dat het nummer naar een hoger niveau tilt. Er was een tijd dat een simpele staging goed camerawerk genoeg was, maar ondertussen hebben de landen die wél sterke concepten of grote rekwisieten hebben ook gewoon goed camerawerk.
Het voelt vaak alsof de boekhouder van Avrotros mee zit te kijken. Dat het niet te duur mag worden.quote:Op woensdag 7 mei 2025 23:04 schreef Funhouse het volgende:
Het is alsof de AVROTROS standaard voor een 5,5 gaat terwijl veel andere landen hun best doen voor een 10. De Nederlandse optredens zijn meestal degelijk, ze zien er professioneel uit en hebben vaak prima camerawerk, maar er zit nooit echt een concept achter dat het nummer naar een hoger niveau tilt. Er was een tijd dat een simpele staging goed camerawerk genoeg was, maar ondertussen hebben de landen die wél sterke concepten of grote rekwisieten hebben ook gewoon goed camerawerk.
Maar dan nog weet je dat dit gedeeld gaat worden en dit erg belangrijk is om hype te creeëren.quote:Op woensdag 7 mei 2025 23:10 schreef TheVulture het volgende:
En qua vocalen zal het op het moment supreme ook wel beter klinken, wellicht was dit ook al de 3e doorloop. Dan zit de vermoeidheid er al wel behoorlijk op.
Je gaat bijna hopen dat ze daar nu zitten te lachen bij TeamAvrotros en dat ze bewust dit rommelige fragmentje de wereld inslingeren wat gewoon één van die eerste repetities was. Een mens mag hopenquote:Op woensdag 7 mei 2025 23:00 schreef drxanax het volgende:
Dat de comments op fora en social media niet echt positief waren. Dat raar shot was met én dansers én violisten. En dat de vocalen niet goed waren.
Als je dan toch moet besparen waarom zet je er dan wel 3 nutteloze violisten neer?quote:Op woensdag 7 mei 2025 23:10 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Het voelt vaak alsof de boekhouder van Avrotros mee zit te kijken. Dat het niet te duur mag worden.
Wat vocalen betreft hoop ik dat hij zijn stem een beetje bewust spaart omdat het een repetitie is en dat hij straks gaat vlammen.
Even ter verdediging van AvroTros:quote:Op woensdag 7 mei 2025 23:04 schreef Funhouse het volgende:
Het is alsof de AVROTROS standaard voor een 5,5 gaat terwijl veel andere landen hun best doen voor een 10.
Ach ja, zo hopen we elk jaar, tegen beter weten in.quote:Op woensdag 7 mei 2025 23:11 schreef grazz het volgende:
[..]
Je gaat bijna hopen dat ze daar nu zitten te lachen bij TeamAvrotros en dat ze bewust dit rommelige fragmentje de wereld inslingeren wat gewoon één van die eerste repetities was. Een mens mag hopen
Daar ben ik het mee eens, maar dit is ook precies de reden waarom de pers bij dit soort repetities niet meer aanwezig mag zijn.quote:Op woensdag 7 mei 2025 23:11 schreef drxanax het volgende:
[..]
Maar dan nog weet je dat dit gedeeld gaat worden en dit erg belangrijk is om hype te creeëren.
Het is meer, zoals vaker bij Nederlandse stagings, dat je gewoon niet kunt geloven dat dit het nou is. Joost die met een paar jongens in carnavalsoutfit op het podium staat, S10 met haar smoky plinth, en nu dus Claude. Ik vrees dat dit het gewoon is. Enige wat wel opvalt is dat het shot van die violisten gewoon echt een fout lijkt, tenminste aan het begin als ze nog niks staan te doen. Misschien gebeurt daar nog iets mee... maar ons kennende, zal wel niet.quote:Op woensdag 7 mei 2025 23:08 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja, maar ik bedoel dat ik niet begrijp dat Pim dat dus bij andere momenten wél prima kon. Ik snap daar niks van.
Maar hopelijk valt het kwartje als ik het hele ding zie. Daar klamp ik me dan nog maar een beetje aan vast.
Het idee van de clip heeft hij niet verzonnen, maar de regisseur, een Duitser.quote:Op woensdag 7 mei 2025 23:12 schreef Greys het volgende:
[..]
En bij de clip en het EVA optreden zei iedereen 'ja zie dit was een goed idee!'. Alle vertrouwen enzo.
We hebben de violisten op de foto's ook al zien zitten, dus daar zal wel een bepaalde opbouw/idee achter zitten, het komt met dit fragment alleen een beetje raar over.quote:Op woensdag 7 mei 2025 23:14 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Het is meer, zoals vaker bij Nederlandse stagings, dat je gewoon niet kunt geloven dat dit het nou is. Joost die met een paar jongens in carnavalsoutfit op het podium staat, S10 met haar smoky plinth, en nu dus Claude. Ik vrees dat dit het gewoon is. Enige wat wel opvalt is dat het shot van die violisten gewoon echt een fout lijkt, tenminste aan het begin als ze nog niks staan te doen. Misschien gebeurt daar nog iets mee... maar ons kennende, zal wel niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |