abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217565968
https://www.gld.nl/nieuws(...)-bezwaren-omwonenden

quote:
ELSPEET - De schaapskudde in Elspeet bestaat dit jaar vijftig jaar, maar viert geen feest. De kudde voelt zich gedwongen om te stoppen, na bezwaren van omwonenden. "We kunnen nergens anders heen."

De Stichting Schaapskudde Gemeente Nunspeet kampt al jaren met onvoldoende ruimte om de schaapskudde te huisvesten. Daarnaast wonen de herders die bij de kudde horen in een tijdelijke woning, waarvan het contract binnenkort afloopt.

De schaapskudde ging daarom op zoek naar een nieuwe locatie voor de kudde, met daarbij vaste woning voor de herders. "Negen jaar zijn we met het plan bezig geweest", zegt voorzitter Jan van Unen. "We wilden iets aan de rand van de Elspeter Heide, maar omdat die heide in Natura 2000-gebied ligt, mag je niet overal bouwen en waren de opties beperkt."

In maart dit jaar kwam een doorbraak: de gemeenteraad van Nunspeet kocht een woning aan de rand van Elspeet met een aangrenzend perceel agrarische grond van bijna 2 hectare. Een hele opluchting voor de schaapskudde, maar omwonenden zagen het niet zitten en maakten bezwaar.

Bezwaren
"Dertig bewoners schreven een brief naar de gemeente met hun bezwaren", legt Van Unen uit. "Ze noemen heel verschillende redenen. Er zou meer verkeer zijn in het gebied, mensen zijn bang voor geluid- of stankoverlast, er zijn natuurlijk honden die soms kunnen blaffen. Er zijn zelfs bewoners die bang zijn dat de schaapskudde invloed heeft op hun gezondheid."

Arme schaapjes :'(
  woensdag 7 mei 2025 @ 13:09:13 #2
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_217565996
Voor straf gun ik die kutomwonenden lekker een mega-azc voor de moeilijke gevallen in hun achtertuin.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_217566079
Och wat zijn mensen soms toch ongelofelijke zeikerds.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  woensdag 7 mei 2025 @ 13:25:02 #4
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_217566185
quote:
1s.gif Op woensdag 7 mei 2025 13:06 schreef SnodeSnuiter het volgende:
"Dertig bewoners schreven een brief naar de gemeente met hun bezwaren", legt Van Unen uit. "Ze noemen heel verschillende redenen. Er zou meer verkeer zijn in het gebied, mensen zijn bang voor geluid- of stankoverlast, er zijn natuurlijk honden die soms kunnen blaffen. Er zijn zelfs bewoners die bang zijn dat de schaapskudde invloed heeft op hun gezondheid."

Wat een gemeenschapszin heerst er toch altijd in de regio he. Mona Keijzer die geen verzorgingstehuis in haar buurt wil hebben, en nu de Elspeetse dorpelingen die zich verzetten tegen de komst van een schaapskudde. Echt nog zoveel nuchterder, zoveel meer een met hun natuurlijke omgeving dan ze in die verwende Randstad zijn.
  woensdag 7 mei 2025 @ 13:26:52 #5
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_217566200
Dus nu gaan ze maar bij nachte in het veld liggen?
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_217566204
quote:
1s.gif Op woensdag 7 mei 2025 13:09 schreef SebbeSwensje het volgende:
Voor straf gun ik die kutomwonenden lekker een mega-azc voor de moeilijke gevallen in hun achtertuin.
Ultieme wraak _O-
pi_217566215
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2025 13:25 schreef VoMy het volgende:

[..]
Wat een gemeenschapszin heerst er toch altijd in de regio he. Mona Keijzer die geen verzorgingstehuis in haar buurt wil hebben, en nu de Elspeetse dorpelingen die zich verzetten tegen de komst van een schaapskudde. Echt nog zoveel nuchterder, zoveel meer een met hun natuurlijke omgeving dan ze in die verwende Randstad zijn.
Toch gek, de gelovigen zijn toch juist zo barmhartig voor iedereen?
pi_217566218
quote:
Er zou meer verkeer zijn in het gebied, mensen zijn bang voor geluid- of stankoverlast, er zijn natuurlijk honden die soms kunnen blaffen. Er zijn zelfs bewoners die bang zijn dat de schaapskudde invloed heeft op hun gezondheid
Meer verkeer, voor een schaapskudde _O-

Honden die kunnen blaffen, oh noes 😱

En bang voor de gezondheid :')
Zolang je zo'n schaap niet rauw in je pitabroodje gooit kan er weinig gebeuren.

Wat een ontzettende zeikerds.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_217566239
Maar over die bad standing, hebben die 1% schapen dan ook hun wollen jack in moeten leveren? 😱
A murky, forgotten land.
pi_217566244
Wat een gelul van die buurtbewoners zeg! :') Ik zou het juist wel tof vinden!
pi_217566250
Het blije gemekker van dartelende lammetjes! O+ Een wolf die er af en toe een paar komt oppeuzelen! O+
  woensdag 7 mei 2025 @ 13:36:10 #12
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_217566262
quote:
1s.gif Op woensdag 7 mei 2025 13:29 schreef StateOfMind het volgende:
Ik heb gelezen dat schapen kankerverwekkend zijn.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_217566269
Wat is er mis met die omwonenden dan?

Zowel op de plek waar ik ben opgegroeid als in mijn huidige woonplaats zijn er herders die hun schapen overal in de omgeving weiden (binnen en buiten de bebouwde kom) en die zijn hartstikke populair bij omwonenden.

Zeker in mijn huidige woonplaats zijn er best veel mensen die lange tenen kunnen hebben, maar ten aanzien van de schapen is er geen vuiltje aan de lucht.
pi_217566282
Zin in shoarma opeens :@
A murky, forgotten land.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 7 mei 2025 @ 13:48:51 #15
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_217566358
quote:
1s.gif Op woensdag 7 mei 2025 13:09 schreef SebbeSwensje het volgende:
Ja ho, dat is ook mijn achtertuin en ik ben niet tegen die kudde ofzo :{w
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 7 mei 2025 @ 13:50:07 #16
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_217566368
quote:
1s.gif Op woensdag 7 mei 2025 13:29 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Meer verkeer, voor een schaapskudde _O-

Honden die kunnen blaffen, oh noes 😱

Wat een ontzettende zeikerds.
Vanmorgen nog gefietst daar, zoals wel vaker, en je komt echt eens in de tien minuten een auto tegen. Ach en wee, de drukte.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  woensdag 7 mei 2025 @ 13:55:32 #17
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_217566413
Hier hebben we ook een stadskudde, stikgezellig, staan hier vlakbij regelmatig te grazen, hoe kun je daar nu last van hebben? :')
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_217566437
Scheelt weer co2 uitstoot. D66 ziet dat het goed is.
  woensdag 7 mei 2025 @ 14:29:44 #19
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_217566601
quote:
1s.gif Op woensdag 7 mei 2025 13:48 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Ja ho, dat is ook mijn achtertuin en ik ben niet tegen die kudde ofzo :{w
Maak bezwaar tegen het bezwaar.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_217566632
Hoe kun je in vredesnaam last hebben van wat schapen? Wat een zeikerds heb je toch.
pi_217566664
Ik denk dat als je klagers hierop aanspreekt, ze schaapachtig zullen kijken.
A murky, forgotten land.
pi_217566690
Ook de schapen werd gevraagd wat ze er van vonden.

Een eensgezind 'meh' was hun antwoord.
A murky, forgotten land.
  Forum Admin woensdag 7 mei 2025 @ 14:41:21 #23
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_217566711
Bad standing :D

Dit zijn trouwens wel echt extreme zeikers zeg, zelfs voor Nederlandse begrippen. De tering hey
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  woensdag 7 mei 2025 @ 14:44:21 #24
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_217566755
Dit land _O- .
Huilen dan.
  woensdag 7 mei 2025 @ 14:45:57 #25
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_217566784
Het daadwerkelijke probleem:

De gemeente moet de bezwaren van de bewoners via de officiėle weg aanpakken en dat kan veel tijd kosten, weet voorzitter Van Unen van de Stichting Schaapskudde Gemeente Nunspeet "De bezwaren kunnen leiden tot juridische procedures, die misschien wel vijf jaar gaan duren. Die tijd hebben we niet. De huurcontracten van de herders lopen af en we hebben een plek nodig voor de kudde. We kunnen nergens anders heen", aldus de voorzitter.
Huilen dan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')