Behoorlijk fris windje idd.quote:Op woensdag 14 mei 2025 19:40 schreef Pisces29 het volgende:
@:speedygj Heb je de wind mijn kant op gestuurd? Ik waai bijna uit m’n panty.Even de zomerjas aangetrokken.
Yups!quote:Op woensdag 14 mei 2025 19:40 schreef Pisces29 het volgende:
@:speedygj Heb je de wind mijn kant op gestuurd? Ik waai bijna uit m’n panty.Even de zomerjas aangetrokken.
Ik stond net in de tuin te gieteren en dacht nog “já, dit is de frisse temperatuur waarbij @Geschiedkundige buiten gaat eten”.quote:Op woensdag 14 mei 2025 19:41 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Behoorlijk fris windje idd.
5/10 voor Piets BBQ weer @:rambodirk
Lekker fris, tuin bewateren. Dat zijn natuurlijk ideale omstandigheden om aan mij te denkenquote:Op woensdag 14 mei 2025 19:55 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik stond net in de tuin te gieteren en dacht nog “já, dit is de frisse temperatuur waarbij @:geschiedkundige buiten gaat eten”.
Ja ik dacht laat ik het toch doen, weer trok ineens zo goed bij qua temp.quote:Op woensdag 14 mei 2025 12:15 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Oei, wel wat aan de late kant ja voor tomaten. Ach, heb je laat in het seizoen nog een leuke oogst daarvan
Haha, mooi woord "gieteren". Die houd ik er in.quote:Op woensdag 14 mei 2025 19:55 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik stond net in de tuin te gieteren en dacht nog “já, dit is de frisse temperatuur waarbij @:geschiedkundige buiten gaat eten”.
Voorlopig ziet mijn tuin met dank aan een regenton er gelukkig nog niet zo uitquote:
2018 genot.quote:Op donderdag 15 mei 2025 11:59 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Voorlopig ziet mijn tuin met dank aan een regenton er gelukkig nog niet zo uit
Het neerslagtekort is wel flink op aan het lopen voor deze periode:
[ afbeelding ]
Vorig jaar rond deze tijd een paar schamele lente dagen gehad en begon het nu pas echt goed door te zetten. Zoals dit jaar mag elk jaar wel. Bui regen extra is goed. Vorig jaar was tamelijk sneu tot begin meiquote:Op donderdag 15 mei 2025 12:05 schreef Nattekat het volgende:
[..]
2018 genot.
Wat een contrast met vorig jaar dit
Vul je die ton soms met kraanwater bij?quote:Op donderdag 15 mei 2025 11:59 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Voorlopig ziet mijn tuin met dank aan een regenton er gelukkig nog niet zo uit
Het neerslagtekort is wel flink op aan het lopen voor deze periode:
[ afbeelding ]
Ik begin voor mijn thuismoestuin al in januari met de tomaten.quote:Op donderdag 15 mei 2025 08:55 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ja ik dacht laat ik het toch doen, weer trok ineens zo goed bij qua temp.
Vorig jaar ging ik op deze dag op vakantie. Ik kan je met 100% zekerheid vertellen dat het bijna alleen maar kutweer in Nederland is geweest die twee weken.quote:Op donderdag 15 mei 2025 12:10 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Vorig jaar rond deze tijd een paar schamele lente dagen gehad en begon het nu pas echt goed door te zetten. Zoals dit jaar mag elk jaar wel. Bui regen extra is goed. Vorig jaar was tamelijk sneu tot begin mei
Ik ga toch maar in op het aanbod om mijn vrouw in te ruilen voor die kameel. Begint steeds meer op een uitstekende deal te lijken.quote:
Mijn tuin is niet zo heel erg groot en er staan relatief veel diepwortelende planten in die ik eigenlijk nooit water geef. Het zijn maar een paar plantvakken die ik een handje help dus dan gaat de inhoud van de regenton ook wat langer meequote:Op donderdag 15 mei 2025 12:10 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Vul je die ton soms met kraanwater bij?
Hier zijn de tonnen al voor de tweede keer helemaal leeg. En al een tijdje.
Nu toch maar de sproeiers en druppelsysteem aan. En natuurlijk 'gieteren' ().
Ik trek de waterleiding helemaal leeg
Ah ja, dat verklaart wel eea. Hier helpt ook niet mee dat mijn zoontje graag met de gieter in de weer is.quote:Op donderdag 15 mei 2025 12:23 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Mijn tuin is niet zo heel erg groot en er staan relatief veel diepwortelende planten in die ik eigenlijk nooit water geef. Het zijn maar een paar plantvakken die ik een handje help dus dan gaat de inhoud van de regenton ook wat langer mee
Het issue met regen is ook dat die eigenlijk het beste gestaag kan vallen om goed te infiltreren. We hebben steeds meer te maken met korte piekbuien die vanwege de grote hoeveelheid die in korte tijd valt niet goed kan infiltreren en grotendeels afgevoerd wordt naar het oppervlaktewater.quote:Op donderdag 15 mei 2025 12:10 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Vorig jaar rond deze tijd een paar schamele lente dagen gehad en begon het nu pas echt goed door te zetten. Zoals dit jaar mag elk jaar wel. Bui regen extra is goed. Vorig jaar was tamelijk sneu tot begin mei
Als je een grote tuin hebt, kunnen een paar regentonnen je wat helpen maar heb je meer aan een systeem waarbij je het water van het dak laat infiltreren in de bodem. Of dat haalbaar is hangt helemaal af van de ligging en de bodemsamenstelling maar dat kan als de situatie zich er voor leent wel veel meer zoden aan de dijk zetten.quote:Op donderdag 15 mei 2025 12:25 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ah ja, dat verklaart wel eea. Hier helpt ook niet mee dat mijn zoontje graag met de gieter in de weer is.En niet genoeg regentonnen, maar om er nu 10 op een rij te zetten vind ik ook weer niks
Dikke tomaten kweek pro hierquote:Op donderdag 15 mei 2025 12:14 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ik begin voor mijn thuismoestuin al in januari met de tomaten.
Wel met lampen erbij etc.
Voor de grote moestuin half februari ongeveer. Maar ligt ook aan de soort. Welke heb je?
Weet je het zeker?quote:Op donderdag 15 mei 2025 12:16 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Vorig jaar ging ik op deze dag op vakantie. Ik kan je met 100% zekerheid vertellen dat het bijna alleen maar kutweer in Nederland is geweest die twee weken.
Volgens mij kun je voor 1 vrouw best een aantal kamelen krijgen.quote:Op donderdag 15 mei 2025 12:20 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ik ga toch maar in op het aanbod om mijn vrouw in te ruilen voor die kameel. Begint steeds meer op een uitstekende deal te lijken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |