quote:
De brief die ongelegen kwamDe brief die de Organisatie van de Islamitische Conferentie over VVD-Kamerlid Hirsi Ali stuurde kan spanningen tussen moslims en de Nederlandse samenleving aanwakkeren.
DEN HAAG, 27 FEBR. De barse brief die een viertal landen namens de Organisatie van de Islamitische Conferentie (OIC) vorige week donderdag overhandigde aan VVD-leider Zalm komt op een bijzonder ongelegen tijdstip. De brief, die gisteren uitlekte, zinspeelt openlijk op mogelijke spanningen tussen moslims en de rest van de Nederlandse samenleving als Zalm zich niet distantieert van de opvattingen van het VVD-Kamerlid Ayaan Hirsi Ali over de islam en de profeet Mohammed.
Dat is geen taal waarop het kabinet en de politici aan het Binnenhof zitten te wachten aan de vooravond van een mogelijke oorlog tegen Irak, die de betrekkingen tussen moslims en niet-moslims toch al danig op de proef kan stellen. Dat verklaart ook waarom geen van de geadresseerden - de OIC zond onder meer kopieën van de brief aan Zalm aan demissionair premier Balkenende, Tweede-Kamervoorzitter Weisglas en alle fractieleiders in de Tweede Kamer - enige gretigheid vertoonde om nader op deze kwestie in te gaan.
Zalm zelf zei in de brief geen verkapt dreigement te hebben gelezen voor het stoken van onrust. Mocht dat wel zo zijn, dan zal hij zich niets van zulke pressie aantrekken. Typerend was ook de terughoudende reactie gisteren van de woordvoerder van minister De Hoop Scheffer (Buitenlandse Zaken, CDA), die eveneens een kopie ontving. Het ging bij de brief niet om een formele démarche van de OIC-staten, onderstreepte de woordvoerder. ,,Zorgen uitspreken mag, ook voor diplomaten.''
Dat neemt niet weg dat het initiatief van de ambassadeurs van de OIC-staten opzienbarend is. Ervaren diplomaten omschrijven zo'n gezamenlijke stap over een binnenlandse kwestie als hoogst ongebruikelijk. Ook de harde toon van de brief is volgens hen uitzonderlijk. Een en ander geeft volgens hen tegelijkertijd ook aan hoe zeer deze zaak de ambassadeurs ter harte gaat.
Hirsi Ali had de islam vorige maand in een interview in Trouw naar sommige maatstaven gemeten als achterlijk omschreven. Ook noemde ze de profeet Mohammed ,,pervers'' en ,,een tiran'', hetgeen haar ook in Nederland op heftige reacties kwam te staan van veel moslimorganisaties.
De brief is ondertekend door de Soedanese ambassadeur, A. Halim B. Fatih, wiens land thans het voorzitterschap van de Raad van Ministers van de OIC bekleedt. Er is een lijst bijgevoegd van 21 OIC-landen met diplomatieke vertegenwoordigingen in Den Haag. Daarmee wordt de suggestie gewekt dat al deze staten ook achter de brief staan.
Dat laatste blijkt niet het geval. De ambassade van Indonesië, het grootste islamitische land ter wereld, liet vanmorgen weten dat Indonesië de brief niet heeft getekend en daar niets mee heeft te maken. De Indonesische ambassadeur ontbrak vorige week bij beraad in OIC-verband, waarbij de reactie op de omstreden uitlatingen van Hirsi Ali werd besproken. Ook een ander vooraanstaand islamitisch land, Turkije, liet vanmorgen bij monde van een woordvoerster van de ambassade weten de brief niet te hebben ondertekend. Hier staat weer tegenover dat Pakistan niet op de lijst voorkomt, hoewel het daar volgens de ambassade wel bij hoort en ook de brief onderschrijft.
De Soedanese ambassadeur was vanmorgen niet voor commentaar beschikbaar. Volgens bronnen bij de VVD was juist hij de drijvende kracht achter de brief en de ontmoeting die de ambassadeurs van Soedan, Saoedi-Arabië, Maleisië en Pakistan vorige week met Zalm en oud-minister van Buitenlandse Zaken Van Aartsen, thans Kamerlid, hadden. Hij sloeg een toon aan, die met name Van Aartsen in het verkeerde keelgat schoot. Daarbij kwam het naar verluidt tot een in diplomatieke kring ongebruikelijk hevige woordenwisseling.
Het is niet duidelijk wat het effect van de brief per saldo zal zijn. Zalm had al eerder aangegeven dat hij noch steun noch afkeuring wil uitspreken over de uitlatingen van Hirsi Ali, omdat de VVD zich als partij niet uitspreekt over kwesties van geloof. Anderzijds is er ook binnen zijn eigen partij een stroming, waartoe Van Aartsen maar ook het Kamerlid Wilders behoren, die vindt dat de VVD de barse brief van de OIC-staten niet zomaar over zijn kant kan laten gaan, of dat nu goed is voor de lieve vrede in Nederland of niet.
Het was vanmorgen nog niet duidelijk of deze heikele zaak ook nog in de Tweede Kamer zal worden besproken.
quote:In de nieuwsberichten en hier wordt steeds gesproken over 'eisen', maar ik zie dat niet echt terug in deze quote. 'De gerespecteerde VVD-fractie wordt opgeroepen', wat naar mijn mening iets anders is dan eisen (wat gepaard gaat met sancties e.d.).
'Wij willen onze zorgen met u delen over de beledigende opmerkingen die het nieuw-verkozen Kamerlid mevrouw Ayaan Hirsi Ali in het dagblad Trouw heeft gemaakt over de profeet Mohammed (vrede zij met hem). [...] Deze commentaren zijn duidelijk gebaseerd op een verwrongen visie op de geschiedenis van de islam, en van de islam zelf, en zijn volledig onaanvaardbaar. Of ze dat nu bedoeld heeft of niet - mevrouw Hirsi Ali's grove opmerkingen hebben de religieuze gevoeligheden van 1,5 miljard moslims over de hele wereld beledigd, onder wie ook Nederlandse en Europese moslims.Zoals u zich bewust bent zijn - na de vreselijke gebeurtenissen van 11 september in de Verenigde Staten - islam en moslims het slachtoffer geworden van verkeerde concepties en negatieve stereotypering in westerse landen. De wereld ziet zich geplaatst voor het gevaar van een ernstige confrontatie tussen het westen en moslims. U zult toegeven dat er een urgente noodzaak bestaat om grotere tolerantie en begrip tussen het Westen en moslims tot stand te brengen. Opmerkingen als die van mevrouw Hirsi Ali als lid van het Nederlandse parlement dragen niet bij tot de bevordering van het begrip tussen onze twee beschavingen.
[Hierna citeert de brief passages uit het VVD-verkiezingsprogramma 2002 over de relatie tussen vrijheid en verantwoordelijkheid].
Mevrouw Hirsi Ali's optreden is in directe tegenspraak met de bovengenoemde principes. U zult het zeker met ons eens zijn dat vrijheid - in dit geval de vrijheid van meningsuiting - op een verantwoordelijke wijze moet worden gehanteerd. Rekening houdend met de democratische waarden die dit land koestert, waaronder het grondrecht op vrijheid van meningsuiting, menen we niettemin dat dit recht niet moet worden gebruikt als een excuus voor het denigreren en kleineren van de religieuze overtuiging van anderen. Van overheidsvertegenwoordigers met name kan omzichtigheid bij de uitoefening van dit recht worden gevergd.
Wij zijn diep bezorgd over deze storende trend naar veroordeling en belastering van de de islam en moslims, die in toenemende mate duidelijk wordt in dit land. Als wordt toegestaan dat dit zo doorgaat, bestaat er een ernstig gevaar - menen wij - dat het imago van Nederland als een land dat gelijkheid, liberalisme en tolerantie bevordert, wordt bezoedeld.
Wij hopen van harte dat zulk gedrag van een publieke persoonlijkheid niet leiden zal tot verdeeldheid, polarisatie en fricties tussen verschillende gemeenschappen binnen de Nederlandse samenleving. Wij sluiten ons aan bij stemmen vanuit verschillende kringen in dit land, die de gerespecteerde VVD-partij oproepen om de verzekering te geven, dat de VVD de visie van mevrouw Hirsi Ali op de islam en de profeet Mohammed (vrede zij met hem) niet ondersteunt, en mevrouw Hirsi Ali brengen tot het uitgeven van een openbare verontschuldiging en herroeping van de verklaring in kwestie.
bron: www.nrc.nl
Ik vind het nu niet iets om superverontwaardigd over te doen, de VVD kan (en zal) dit gewoon ter kennisname aannemen en verder naast zich neerleggen. Prima toch? Daarmee toon je naar deze landen aan wat het betekent om een land te zijn dat gelijkheid, liberalisme en tolerantie bevordert, ook domme mensen mogen een mening verkondigen. Nogmaals, eigenlijk zou de VVD dit aan moeten grijpen om de schrijvers van deze brief aan te spreken over mensenrechten en liberalisme in hun eigen land.
Je kunt gewoon geen zaken van 1000 jaar terug naar moderne westerse maatstaven vertalen.
Ik zou bv ook niet erg tevreden zijn als een moslim (die abou jah jah zie ik er wel voor aan) Piet Heijn een bloeddorstige piraat, moordenaar en crimineel zou noemen, terwijl die dat in feite wel was ... toch istie 1 van onze grootste helden.
en waren de watergeuzen ook niet gewoon een stel bandieten en moordenaars?
quote:Ik zal als ik eraan denk vanavond eens wat citaten van Van Gogh voor je opzoeken.
Op donderdag 27 februari 2003 16:04 schreef rroloff het volgende:[..]
1. Kozzmic - wier bijdragen en modereerstijl ik in het algemeen zeer waardeer - had het over Theo van Gogh, iemand die Hirsi Ali privé ontmoet en hogelijk waardeert.
2. En dan de argumentatie van Kozzmic "omdat hij links weer kan beschuldigen omdat links haar heeft gedemoniseerd [heb even het correcte citaat niet bij de hand]". Bizar, want "links" heeft helemaal niet als gevaarlijk of als extremist afgeschilderd.1+2 leidden tot mijn vraag.
quote:Precies dát zou hij moeten doen! Maar helaaas had Zalm daar het lef niet voor of was "te beleefd"...
Op donderdag 27 februari 2003 16:10 schreef Kozzmic het volgende:
Een aantal vertaalde gedeeltes uit de brief...
[..]In de nieuwsberichten en hier wordt steeds gesproken over 'eisen', maar ik zie dat niet echt terug in deze quote. 'De gerespecteerde VVD-fractie wordt opgeroepen', wat naar mijn mening iets anders is dan eisen (wat gepaard gaat met sancties e.d.).
Ik vind het nu niet iets om superverontwaardigd over te doen, de VVD kan (en zal) dit gewoon ter kennisname aannemen en verder naast zich neerleggen. Prima toch? Daarmee toon je naar deze landen aan wat het betekent om een land te zijn dat gelijkheid, liberalisme en tolerantie bevordert, ook domme mensen mogen een mening verkondigen. Nogmaals, eigenlijk zou de VVD dit aan moeten grijpen om de schrijvers van deze brief aan te spreken over mensenrechten en liberalisme in hun eigen land.
En dat is ook het enige wat mij stoort, dat zij menen de waarheid in pacht te hebben en die vervolgens afdwingen , want dan doet ze als ze spreken van een verwrongen beeld en de onaanvaardbaarheid een dergelijk beeld (mening zouden ze moeten zeggen, want dat is het, niet meer en niet minder) naar buiten te brengen..dat terwijl in hun land verkrachtte vrouwen de cel in verdwijnen en de dader vrijuit gaat en meer van dat moois...
quote:Kun je dan ook aangeven hoe je door die citaten op het idee/vermoeden bent gekomen dat hij hoopt dat ze vermoord wordt zodat hij links kan beschuldigen van demonisatie? Want ik lees die stukken van Van Gogh ook, maar op zo'n idee zou ik nooit gekomen zijn....
Op donderdag 27 februari 2003 16:14 schreef Kozzmic het volgende:Ik zal als ik eraan denk vanavond eens wat citaten van Van Gogh voor je opzoeken.
quote:Ik speel overigens de bal naar de VVD, maar wat mij betreft mag dat ook de Nederlandse politiek in zijn algemeenheid zijn. Hoewel de VVD natuurlijk nadrukkelijk wordt opgeroepen Hirsi Ali terecht te wijzen.
Op donderdag 27 februari 2003 16:17 schreef milagro het volgende:[..]
Precies dát zou hij moeten doen! Maar helaaas had Zalm daar het lef niet voor of was "te beleefd"...
quote:
Hoewel zo ongeveer iedereen in mijn omgeving me voor gek verklaart dat ik op Hirsi Ali heb gestemd, dank ik de Heere op mijn blote knieën zulks gedaan te hebben, al was 't maar omdat ze binnenkort monddood zal worden gemaakt, zo valt te vrezen. Ik ben benieuwd wanneer ze zal worden neergeschoten, en door wie. De wakkere ondervragers van NOVA zullen één en ander op de voet volgen.
Gelukkig maar.
quote:
't Zijn de verkondigers van de haat zoals Abou Jahjah ("Assimilatie is fascisme", "De Israëlische bezetting is te vergelijken met de bezetting van de nazi's" enzovoorts) die altijd ruim baan krijgen in hun pogingen een klimaat te scheppen waarin de vinger aan de trekker komt. Zo ging 't met Fortuyn, zo zal 't gaan met Hirsi Ali.
quote:En in een brief aan de hoofdredactur van De Groene Amsterdammer:
Allah's pooiers zijn op jacht en Ayaan zal boeten.
quote:Wel fout, en alleen gedaan om later eventueel zijn gelijk te kunnen halen, maar ik denk toch niet dat ie het hoopt....
Zou U mij dus dezelfde acceptgirokaart kunnen zenden zónder dat ik Uw schrijfsels nog langer tegemoet hoef te zien?
Tot slot; bent U ook zo benieuwd wanneer Hirsi Ali wordt neergeschoten?
In dat geval - ik beloof 't U - zal ik zeker een los nummer van De Groene kopen om Uw felicitaties aan Abu Jahjah als lezer in ontvangst te nemen.
quote:gadver, ik mocht die van gogh al niet maar dit gaat toch een stuk verder dan ik had verwacht ...
Op donderdag 27 februari 2003 16:45 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Theo van Gogh:
[..]
[..]
[..]En in een brief aan de hoofdredactur van De Groene Amsterdammer:
[..]Wel fout, en alleen gedaan om later eventueel zijn gelijk te kunnen halen, maar ik denk toch niet dat ie het hoopt....
quote:Maar gaan wij dan ook onze diplomaten erop af sturen om aan die partij van Jahjah te vragen om hem te bewegen tot het maken van publieke excuses.
Op donderdag 27 februari 2003 16:10 schreef sp3c het volgende:Ik zou bv ook niet erg tevreden zijn als een moslim (die abou jah jah zie ik er wel voor aan) Piet Heijn een bloeddorstige piraat, moordenaar en crimineel zou noemen, terwijl die dat in feite wel was ... toch istie 1 van onze grootste helden.
Ik ben katholiek. Maar als iemand Jezus beledigt ga ik daar echt niet van wakker liggen. Ik haal gewoon mijn schouders op en denk dan: Och, ze weten niet waar ze het over hebben.
Moslims over de hele wereld beweren dat Jezus niet de zoon van God is, maar zomaar een profeet. Nog minder dan Mohammed. Hoewel Jezus er toch veel eerder was.
Door dat te beweren kan ik me ook wel beledigd voelen, want het feit dat Jezus als de zoon van God wordt gezien is de essentie van het Christelijke geloof.
Maar geen enkele diplomaat haalt het in zijn botte hersens om in die landen te gaan oproepen tot het stoppen van deze beledigende opmerkingen.
Als zij vinden dat Jezus niet de zoon van God is, moeten zij dat weten.
Als ik Mohammed een pervers figuur vind die zijn leuter in een 9-jarig kind frotte, moet ik dat weten.
Als een hooggeplaatste Imam zegt dat Jezus niet de zoon van God is, mag hij dat zeggen.
Als een Nederlandse politica Mohammed pervers vind, mag zij dat ook zeggen.
Ze moet onderhand eens een beetje normaal doen.
Alles is beledigend.
Als ze geen hoofddoekje op mogen.
Als ze geen burka aan mogen.
Als wij bomberjacks dragen.
Als een politica een antimoslim mening uitdraagt.
Als we Turkije beschermen in de oorlog tegen Irak.
quote:Ik val de vrijheid van meningsuiting niet aan.
Op woensdag 26 februari 2003 23:15 schreef Dr_Strangelove het volgende:[..]
Jij valt hier net zo goed het recht op vrije meningsuiting van de imams (en eventueel ambassadeurs) aan. Of reikt het recht van kritiek mogen hebben op andermans uitspraken niet veel verder dan jezelf?
[..]
Vind het alleen kinderachtig dat als er nu iemand(Ayaan in dit geval) kritiek op hun heeft ,ze gelijk roepen dat ze zich beledigd voelen en willen dat de uitspraken teruggenomen worden.
Terwijl in hun eigen land er wekelijks(sommige) imams grove beledigingen uiten tegen het westen.
Die ambassadeurs hebben lopen klagen over de (vrije)meningsuiting van Ayaan.Ik ben niet degene die heeft lopen klagen over de (vrije)meningsuiting van diverse imams
quote:
VVD-leider Zalm over ophef na uitspraken Kamerlid Hirsi Ali'VVD laat zich door OIC niet de mond snoeren'
VVD-leider Zalm vindt het ,,bizar'' dat de Organisatie voor de Islamitische Conferentie (OIC) ophef maakt over uitspraken van VVD-Kamerlid Hirsi Ali. ,,Ook een Kamerlid heeft vrijheid van meningsuiting.''
DEN HAAG, 28 FEBR. ,,Landen als Irak en Libië kunnen beter de vrijheid van meningsuiting in hun eigen land in praktijk brengen'', zegt VVD-leider Zalm. De actie van de OIC-landen, die in een brief aan de VVD hebben geëist dat Zalm het VVD-Kamerlid Hirsi Ali opdracht geeft uitspraken over de profeet Mohammed in te trekken, noemt Zalm ,,bizar''.
Lees hier verder.
quote:Bron: http://www.trouw.nl/nieuwsenachtergronden/commentaar/februari2003/artikelen/1046412954479.html
Hirsi Ali verdient betere verdediging
2003-02-28De diplomatieke vertegenwoordigers in ons land hebben het volste recht om namens de 65 lidstaten omvattende Organisatie van de Islamtische Conferentie (OIC) van hun geschoktheid blijk te geven over de uitspraken van het VVD-kamerlid Ayaan Hirsi Ali in een interview met deze krant. Daarin noemde zij de profeet Mohammed 'pervers' naar huidige maatstaven, omdat hij met de negenjarige dochter van een vriend huwde.
Zij overdrijven echter schromelijk door te stellen dat zij met deze 'grove' opmerkingen 1,5 miljard moslims over de hele wereld heeft beledigd. Als al die gelovigen zich al beledigd voelen, dan komt dat onder meer omdat zij als organisatie zoveel ophef over deze zaak maken. Maar vooral ook omdat zij niet bereid zijn de uitspraken van het kamerlid in de juiste context te zien. Zij wilde alleen maar op provocerende wijze aan de kaak stellen dat een al te orthodoxe interpretatie van de Koran onmogelijk in overeenstemming valt te brengen met de eisen van een moderne samenleving.
De diplomaten slaan de plank zelfs helemaal mis met de stelling dat in naam van de hooggeprezen tolerantie de vrijheid van meningsuiting niet mag worden gebruikt als een excuus voor het 'denigreren en kleineren van de religieuze overtuiging van anderen'. Stel je voor dat we hier iedere vorm van kritiek op religieuze overtuigingen in de ban zouden doen. Het gevaar is niet denkbeeldig dat zonder de louterende werking van kritiek heel wat overtuigingen spoedig zouden ontaarden.
De brief van de diplomaten wordt zelfs ronduit onaangenaam waar zij stellen dat het belasteren van de islam en moslims een trend lijkt te zijn in Nederland, die -zo voegen zij er dreigend aan toe- het imago van Nederland als een land dat gelijkheid, liberalisme en tolerantie bevordert, bezoedelt.
Vanwege deze verwrongen voorstelling van zaken is het onbegrijpelijk dat de fractievoorzitter van de VVD, Zalm, zich zo laconiek van deze zaak denkt af te kunnen maken. De diplomaten eisen van hem dat hij het kamerlid dwingt haar excuses aan te bieden. Zalm houdt de boot af met de opmerking dat het hier om haar 'persoonlijke zielenroerselen' gaat waar hij noch zijn partij boodschap aan heeft. Het kamerlid verdient een betere verdediging.
quote:Ben ik het wel mee eens. Ze moet nog veel leren, als ze zo doorgaat vrees ik dat ze het niet ver zal schoppen in de politiek.
Op vrijdag 28 februari 2003 16:56 schreef OK_DAN het volgende:
Zij wilde alleen maar op provocerende wijze
quote:Typisch Gerrit ad populum Zalm.
Op vrijdag 28 februari 2003 16:10 schreef rroloff het volgende:VVD-leider Zalm over ophef na uitspraken Kamerlid Hirsi Ali
'VVD laat zich door OIC niet de mond snoeren'
quote:Stoor ik me ook aan. Van Aartsen en Wilders (?) snapten het wél meteen.
Op vrijdag 28 februari 2003 17:39 schreef Dr_Strangelove het volgende:Typisch Gerrit ad populum Zalm. Eerst niet weten wat ie moet zeggen. Een tijdje politieke opinie proeven en wellicht naar zijn bazen luisteren, en daarna een berichtje eruit gooien dat het goed doet bij zijn achterban.
de manier waarop deze Islamitische landen hebben gereageerd is juist te prijzen.
Door niet mevrouw Hirshi Ali maar de heer Zalm zich te laten verantwoorden geven zij aan dat de vrijheid op het uiten van je mening als persoonlijk figuur niet in het geding is maar wel als je fungeert als volksvertegenwoordiger, dan heb je te maken met een grotere verantwoordelijkheid omdat je niet alleen jezelf vertegenwoordigt maar met jou een groot aantal andere mensen. Het is daarom juist dat deze vraag aan de VVD wordt gesteld en niet aan mevrouw Hirshi Ali.
Het is nu eenmaal zo dat je juist door het stigmatiseren van grote groepen landgenoten met een islamitische geloofsovertuiging je zorgt voor onverdraagzaamheid jegens deze groep en ze probeert onschadelijk te maken door hen te negeren, marginaliseren, beledigen, het plegen van karaktermoord op hen en uiteindelijk zelfs moord op de betreffende personen door rechts extremistische groepen een aanleiding te geven om aanslagen te plegen op deze landgenoten (het landelijk bureau racismebestrijding spreekt van een grote toename in onverdraagzaamheid ten opzichte van moslims).
U spreekt daarnaast over het feit dat moslims zich niet op de hoogte hebben gesteld van de mening van DE NEDERLANDER, ik ben net als u ook Nederlander en ben benieuwd welke mening u denkt dat ik heb, en al helemaal welke mening je anders moet hebben want mij is niets verteld over het hebben van een uniforme mening (ik denk dat ik toen niet goed opgelet heb tijdens de inburgeringscursus!!).
De zielenroerselen van mevrouw Hirshi Ali kunnen worden opgevat als een legitimiteit voor een aanslag op alle moslims, althans als mij probeer te verplaatsen in uw manier van denken. U bent dus oprecht van mening dat door het vragen van deze islamitische landen aan de VVD om excuses aan te bieden, voor de manier waarop 1 van de vertegenwoordigers van deze partij 1/16e deel van de bevolking bewust heeft gekwetst en gestigmatiseerd en met uitspraken die op vele manieren niet tot doel hebben groepen mensen te verenigen maar juist uit elkaar te drijvend, dit eigenlijk een oproep is om mevrouw Hirshi Ali te vermoorden. Ik hoop dat u na het lezen van de ontzettende domheid het met me eens bent dat u de plank ontzettend hebt misgeslagen maar ik zal geen excuses vragen voor het neerkalken van deze onzin voordat u ook mij beticht van het beramen van een moordaanslag op u beste Fokker.
Als u verder leest in dit forum dan komt u een topic tegen waar de stellingen van mevrouw Hirshi Ali worden weerlegd.
Ik raad u aan dit niet te lezen omdat dit waarschijnlijk uw vooringenomendheid ten opzichte van moslims zal doen veranderen en dan zult u op zoek moeten gaan naar een nieuw gevaar om u druk om te maken.
Het klopt dat de islam veel dingen te verbergen heeft, de islam verbergt ontzettend veel mooie dingen voor iedereen die alleen maar op zoek is naar het negatieve, dit wilde ik u nog meegeven.
Met ontzettend vriendelijke groet,
Bilal
quote:Gelukkig probeer jij mensen geen woorden in de mond te leggen
Op vrijdag 28 februari 2003 19:56 schreef BiLaL het volgende:
verhaal
[Dit bericht is gewijzigd door Kozzmic op 28-02-2003 20:51]
quote:Dit is de bron:
Op vrijdag 28 februari 2003 20:34 schreef Cervix het volgende:[..]
Gelukkig probeer jij mensen geen woorden in de mond te leggen
quote:De reacties in de desbetreffende bron is in mijn ogen geen unanieme mening van ``de Nederlanders``
Op vrijdag 28 februari 2003 21:11 schreef BiLaL het volgende:[..]
Dit is de bron:
http://www.benjebangvoormij.nl/showthread.php?s=&postid=9544#post9544
quote:Ieder mens is uniek, zelfs de Nederlander...
Op vrijdag 28 februari 2003 21:29 schreef Cervix het volgende:[..]
De reacties in de desbetreffende bron is in mijn ogen geen unanieme mening van ``de Nederlanders``
Hoop dat we het daar over eens kunnen zijn
quote:Dat waren inderdaad de quotes waar ik op doelde. Plus dat stukje uit de tekst die rroloff in het begin van dit topic quote. Misschien iets te hard om te stellen dat TvG hoopt op haar dood, maar het is wel een manier om als het gebeurt met het beschuldigende vingertje te wijzen naar haar critici. Hij ziet niet de nuance dat kritiek hebben op Hirsi Ali nog niet betekent dat je haar dood wil hebben.
Op donderdag 27 februari 2003 16:45 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Theo van Gogh:-knip-
Wel fout, en alleen gedaan om later eventueel zijn gelijk te kunnen halen, maar ik denk toch niet dat ie het hoopt....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |