abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217619536
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2025 17:10 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Dat ze niet over een hek heen gaan. Werkt ook bij grote koeien en paarden.
Zolang ze met hun (achterste) poten op de grond staan, als ze er bovenop springen helpt dat niet. Daarom zie je ook (ongebakken) vogels op hoogspanningsdraden zitten.
pi_217619552
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2025 16:52 schreef michaelmoore het volgende:
Doen we deze toch als die klote wolf weg is
[..]
ik vind die wasbeerhond wel leuk, dat is een exoot in Nederland, maar niet een exoot in Duitsland, heel raar
https://www.oost.nl/nieuw(...)e-er-ooit-weer-vanaf
michaelmoore in NWS / De plaats van de wolf in NL #14

Maken ze bontjassen van

ze maken jongen als gekken , 100 keer zo snel als de wolf, maar hij eet geen geitjes of schapen, hij eet afval
[..]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Wasbeerhond
[ afbeelding ]
Die wasberen houden van eieren.
pi_217620267
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 15:53 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Zolang ze met hun (achterste) poten op de grond staan, als ze er bovenop springen helpt dat niet. Daarom zie je ook (ongebakken) vogels op hoogspanningsdraden zitten.
Daarom moet je ook niet het hele hek aan de schrikdraad hangen maar ook een aantal draden aarden. Bij paarden deden we dat in droge periodes ook wel want bij heel droge grond heeft schrikdraad ook te weinig effect.
Verstand is eerlijk verdeeld, iedereen heeft er zat van.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 17:32:13 #157
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_217620563
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 15:55 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Die wasberen houden van eieren.
Dat snap ik , alle dieren zijn dol op eieren, ik ook

ratten ook ,
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_217620733
quote:

[..]
Als geheel los gaan van de grond. Niet zoals je aangeeft zonder aarde. Het systeem werkt wel denk ik. Je springt over een hek en komt een naar en pijnlijk draad tegen. Men kan ook nog gaan graven natuurlijk.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 17:51:07 #159
323876 michaelmoore
pi_217620772
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 17:47 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Als geheel los gaan van de grond. Niet zoals je aangeeft zonder aarde. Het systeem werkt wel denk ik. Je springt over een hek en komt een naar en pijnlijk draad tegen. Men kan ook nog gaan graven natuurlijk.
stelletje dieren beulen

zal jullie een plus draadje onder spanning aan je klote binden met een negatieve geladen vork in je mond.
terwijl je over een hek moet springen

Poetin heeft gelijk er zijn nog nazi's
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_217620863
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 17:51 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
stelletje dieren beulen

zal jullie een plus draadje onder spanning aan je klote binden met een negatieve geladen vork in je mond.

Poetin heeft gelijk er zijn nog nazi's
Je springt als wolf terug....
  dinsdag 13 mei 2025 @ 18:00:45 #161
323876 michaelmoore
pi_217620872
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 17:59 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Je springt als wolf terug....
ja dat zou ik ook doen, en dan een grote schaar halen of er omheen lopen
pi_217620895
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 18:00 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ja dat zou ik ook doen, en dan een grote schaar halen of er omheen lopen
Of onderdoor graven. Net als bamboe.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 18:07:14 #163
323876 michaelmoore
pi_217620938
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 18:02 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Of onderdoor graven. Net als bamboe.
ik hou het op afschieten

dat is veel efficiėnter ,dat zegt Ursula nu ook

Ik vind de wasbeerhond veel leuker
michaelmoore in NWS / De plaats van de wolf in NL #14
pi_217620987
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 17:51 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
stelletje dieren beulen

Nou, als ex paardenbezitter weet ik maar al te goed hoe schrikdraad voelt. Echter ben ik er nooit aan overleden. Misschien heeft er ooit wel iemand zitten rekenen wat wel afschrikwekkend is maar niet dodelijk? (retorische vraag uiteraard).

Vaak was je een tijdje aan het klooien om alle draadjes goed te hebben. Dagelijks paaltjes verzetten om wat extra gras te geven aan die beesten. Na wat rommelen aan die draadjes dan uiteindelijk de stroom er weer op. Soms hoorde je dan wat knetteren en wilde dat verbeteren. Dan moet je wel eerst de stroom er weer van af halen, iedereen kan dat verzinnen maar doen schijnt wel iets anders te zijn....
  dinsdag 13 mei 2025 @ 18:20:49 #165
323876 michaelmoore
pi_217621093
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 18:10 schreef 215 het volgende:

[..]
Nou, als ex paardenbezitter weet ik maar al te goed hoe schrikdraad voelt. Echter ben ik er nooit aan overleden. Misschien heeft er ooit wel iemand zitten rekenen wat wel afschrikwekkend is maar niet dodelijk? (retorische vraag uiteraard).

Vaak was je een tijdje aan het klooien om alle draadjes goed te hebben. Dagelijks paaltjes verzetten om wat extra gras te geven aan die beesten. Na wat rommelen aan die draadjes dan uiteindelijk de stroom er weer op. Soms hoorde je dan wat knetteren en wilde dat verbeteren. Dan moet je wel eerst de stroom er weer van af halen, iedereen kan dat verzinnen maar doen schijnt wel iets anders te zijn....
ik hoor het al , ik ga toch voor die nieuwe Brusselse richtlijn van Ursula
pi_217621189
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 18:10 schreef 215 het volgende:

[..]

Maar de klap zelf heb je niet meegemaakt? Ik verbaasde mij over het feit dat het bij paarden gebruikt wordt.
pi_217621454
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 18:32 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Maar de klap zelf heb je niet meegemaakt? Ik verbaasde mij over het feit dat het bij paarden gebruikt wordt.
Regelmatig dus wel een klap gehad. Door na stroom er op zetten toch iets te verbeteren of door zonder bij na te denken over draad heen te stappen.

Schrikdraad is bijna standard voor paarden, vooral als je regelmatig een stukje gras bij wil geven (eten) dan is dat vrijwel niet mogelijk zonder schrikdraad.

Het enige wat je aan een schok overhoud is enkele nog niet eerder verzonnen krachttermen. Heel pijnlijk maar niet schadelijk voor je dus (die schok bedoel ik, die krachtermen kunnen negatief werken op je imago).
pi_217621822
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 18:32 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Als je het hebt gemonteerd, moet je het natuurlijk wel testen. Vooral als het regent erg pijnlijk en je houd er een tijdje een lam lichaamsdeel aan over. Met een multimeter kan ook, maar dan moet je wel een speciale hebben, want een gewone blaas je op.
pi_217622265
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 19:02 schreef 215 het volgende:

[..]
Regelmatig dus wel een klap gehad. Door na stroom er op zetten toch iets te verbeteren of door zonder bij na te denken over draad heen te stappen.

Schrikdraad is bijna standard voor paarden, vooral als je regelmatig een stukje gras bij wil geven (eten) dan is dat vrijwel niet mogelijk zonder schrikdraad.

Het enige wat je aan een schok overhoud is enkele nog niet eerder verzonnen krachttermen. Heel pijnlijk maar niet schadelijk voor je dus (die schok bedoel ik, die krachtermen kunnen negatief werken op je imago).
Las je verkeerd. Je hebt het meegemaakt en ik ook. Een wolf moet daar ook serieus moeite mee hebben.
pi_217622286
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 19:42 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Als je het hebt gemonteerd, moet je het natuurlijk wel testen. Vooral als het regent erg pijnlijk en je houd er een tijdje een lam lichaamsdeel aan over. Met een multimeter kan ook, maar dan moet je wel een speciale hebben, want een gewone blaas je op.
Jij bent de man/vrouw die even laat zien dat het werkt aan kinderen. Trauma's worden niet zomaar geboren.
pi_217622344
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 19:42 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Daar zijn testertjes voor die niet veel kosten.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 20:32:11 #172
323876 michaelmoore
pi_217622354
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 20:25 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Las je verkeerd. Je hebt het meegemaakt en ik ook. Een wolf moet daar ook serieus moeite mee hebben.
wolven opsluiten in wolven hokken ,met prikdraad

ja dat zou een oplossing zijn
pi_217622521
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 20:32 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
wolven opsluiten in wolven hokken ,met prikdraad

ja dat zou een oplossing zijn
Nee. Niet toelaten zonder nadenken. Daarnaast kijken hoe een boer die dieren kan weren.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 20:47:28 #174
323876 michaelmoore
pi_217622544
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 20:45 schreef Jaroon het volgende:

. Niet toelaten zonder nadenken.
met een paspoort bedoel je, net als asielzoekers

met wolvenkampen in plaats van doodschieten
pi_217622570
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 20:47 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
met een paspoort bedoel je, net als asielzoekers
Die hebben vaak geen paspoort. Net als de wolf. Gewoon niet denken dat je een wild dier kan herintroduceren zonder problem. Neem het dier ook serieus. In Thailand heb je een dorp vol apen. Totaal uit de hand gelopen. Werkt al 20 jaar niet.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 21:07:26 #176
323876 michaelmoore
pi_217622925
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 20:49 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Die hebben vaak geen paspoort. Net als de wolf. Gewoon niet denken dat je een wild dier kan herintroduceren zonder problem. Neem het dier ook serieus. In Thailand heb je een dorp vol apen. Totaal uit de hand gelopen. Werkt al 20 jaar niet.
dit wolven gedoe dat werkt ook niet het wordt ieder jaar gekker

nu hebben ze zelf het lievelings veulen van Ursula van de Leyden uit elkaar getrokken

pi_217623039
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 21:07 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
dit wolven gedoe dat werkt ook niet het wordt ieder jaar gekker

nu hebben ze zelf het lievelings veulen van Ursula van de Leyden uit elkaar getrokken

[ afbeelding ]
En daar stopt het zeer wss niet. Sommige wolfen hier reageren ook raar. Tien schapen dood maken voor maar 1 hoofd.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 21:14:29 #178
323876 michaelmoore
pi_217623113
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 21:12 schreef Jaroon het volgende:

[..]
En daar stopt het zeer wss niet. Sommige wolfen hier reageren ook raar. Tien schapen dood maken voor maar 1 hoofd.
Nederland is een land vol met landbouwhuisdieren,
en dat zijn lekkere hapjes voor een wolf en die lekkere hapjes hebben een eigenaar
Die landbouwhuisdieren hebben gevoel en een naam

Nederland is geen land met nieuwe wildernis , dan moet je naar Afrika , of naar de Beekse Bergen
pi_217623157
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 21:14 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Nederland is een land vol met landbouwhuisdieren,
en dat zijn lekkere hapjes voor een wolf en die lekkere hapjes hebben een eigenaar

Nederland is geen land met nieuwe wildernis , dan moet je naar Afrika , of naar de Beekse Bergen
Exact. En o.a. wolfen zijn echt wilde dieren. Daarnaast slim.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 21:17:33 #180
323876 michaelmoore
pi_217623218
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 21:15 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Exact. En o.a. wolfen zijn echt wilde dieren. Daarnaast slim.
niet zo slim dat ze wolven klemmen kunnen ontlopen

Als Brussel nog verder gaat dan is het zo afgelopen met de wolf
pi_217623257
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 21:17 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
niet zo slim dat ze wolven klemmen kunnen ontlopen

Als Brussel nog verder gaat dan is het zo afgelopen met de wolf
Klemmen vind ik wel erg grof. Zie dat niet snel gebeuren in Nederland. Afschieten wel.
pi_217623570
Je kan in landen komen waar speciale dieren zijn. Daar hou je rekening mee......of niet. Straks krijg je nog de cobra hier.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 21:52:37 #183
323876 michaelmoore
pi_217624267
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 21:29 schreef Jaroon het volgende:
Je kan in landen komen waar speciale dieren zijn. Daar hou je rekening mee......of niet. Straks krijg je nog de cobra hier.
De was beerhond is een exoot, die mag je officieel doodschieten alleen die jongt zo vreselijk veel dat ie niet te houden is, soms moet je de natuur gewoon haar gang laten gaan en niet voor god willen spelen

Maar het linkse biodiversiteits volk wil dat niet snappen
pi_217625870
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 21:52 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
De was beerhond is een exoot, die mag je officieel doodschieten alleen die jongt zo vreselijk veel dat ie niet te houden is, soms moet je de natuur gewoon haar gang laten gaan en niet voor god willen spelen

Maar het linkse biodiversiteits volk wil dat niet snappen
Ik ken het beest niet. Het jongen kan wel een probleem zijn. moet je natuur niet vrijlaten. Zoals mijn vb in Thailand. Is de aap de baas?
  dinsdag 13 mei 2025 @ 22:39:15 #185
323876 michaelmoore
pi_217625935
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 22:36 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Ik ken het beest niet. Het jongen kan wel een probleem zijn. moet je natuur niet vrijlaten. Zoals mijn vb in Thailand. Is de aap de baas?
nee de mens dat is een lekkertje

het mooie van de natuur is dat die altijd wel met een oplossing komt om de zaak in evenwicht te brengen door een vreselijke ziekte of zo

corona of afrikaanse varkenspest of een wereld oorlog

er was een tijd dat de dinosaurus de baas over de aarde was en toen kwam er een enorme komeet en ging 10 jaar het licht uit en werd het ijs en ijs koud
pi_217625963
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 22:39 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

het mooie van de natuur is dat die altijd wel met een oplossing komt om de zaak in evenwicht te brengen door een vreselijke ziekte of zo

En soms niet....zoals in Thailand. Dat dieren het gewoon geheel overnemen.
pi_217626269
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 22:39 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

er was een tijd dat de dinosaurus de baas over de aarde was en toen kwam er een enorme komeet en ging 10 jaar het licht uit en werd het ijs en ijs koud
De mens is vaak een aso. Je kan ook dieren met rust laten.
  woensdag 14 mei 2025 @ 06:32:50 #188
323876 michaelmoore
pi_217628191
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 22:53 schreef Jaroon het volgende:

[..]
De mens is vaak een aso. Je kan ook dieren met rust laten.
maar niet als ze jouw dieren aanvallen uit elkaar trekken en hun buikje open trekken dan is t oorlog
, je dieren zijn je kindjes
dan moeten ze dood

De wasbeerhond die doet niemand kwaad , kunne we beter die nemen dan en geen wolf meer doen
  vrijdag 16 mei 2025 @ 17:10:20 #189
323876 michaelmoore
pi_217655388
https://www.telegraaf.nl/(...)worden-doodgeschoten

Schiet maar dood dat vieze valse rotbeest

Bijten omdat die hardloper niets te vreten bij zich had he, takkewollf
Niet iedereen is zo vriendelijk voor jullie als ik
quote:
Wolf die hardloper beet in Gelderland mag van rechter worden doodgeschoten
Aangepast: 8 min geleden25 min geledenin Binnenland

De provincie Gelderland mag van de rechter de wolf afschieten die vorige maand een hardloopster beet in Nationaal Park De Hoge Veluwe.

De Faunabescherming, Animal Rights en Fauna4Life hadden een zaak aangespannen om dat te verhinderen, maar de rechtbank in Arnhem wees hun verzoek af.

quote:
Drie dierenorganisaties tekenden bezwaar aan en verzochten de rechter om een voorlopige maatregel. Bij de behandeling van de zaak, vorige week vrijdag in Arnhem, werd onvoldoende duidelijk welke wolf uit de roedel op De Hoge Veluwe bij de incidenten betrokken was.

De rechter vroeg de provincie om extra informatie.

Ze wilde nog geen uitspraak doen, op voorwaarde dat Gelderland de vergunning - die afgelopen weekend al inging - nog niet zou gebruiken.
De provincie stemde daar na enig aandringen mee in en leverde deze week meer informatie aan.

Volgens de rechter heeft Gelderland inmiddels "voldoende aannemelijk gemaakt" welke wolf op De Hoge Veluwe voor problemen zorgt.

Het is volgens de rechter "noodzakelijk" om dit dier af te schieten "vanwege de openbare veiligheid".

Ze denkt dat de bezwaren van de dierenorganisaties "geen redelijke kans van slagen" hebben in de bezwaarprocedure.

[ Bericht 19% gewijzigd door michaelmoore op 16-05-2025 19:19:56 ]
pi_217656378
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 17:10 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)worden-doodgeschoten

Schiet maar dood dat vieze valse rotbeest

Bijten omdat die hardloper niets te vreten bij zich had he, takkewollf
Niet iedereen is zo vriendelijk als ik
[..]
[..]

"wilt gij de punt van mijn stok voelen!" Probleem is dat je ze niet direct doorhebt.
pi_217656383
En terecht, kutkeffers! :r
pi_217656392

Afknallen voor het te laat is! :Y
pi_217656422
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 19:20 schreef ToT het volgende:
[ afbeelding ]
Afknallen voor het te laat is! :Y
De haarpartij zie ik als nét over top.
pi_217709360
Vrouwen hond. En dat je in de avond opdracht als man krijgt nog even NgouNgou uit te nemen. Natuurlijk wordt je dan mishandelt.
  woensdag 21 mei 2025 @ 16:54:03 #195
323876 michaelmoore
pi_217709443
het is eindelijk aangetoond dat de Wolf meer muisjes eet dan meisjes

he he gelukkig , dat is een pak van mijn hart , kunnen we toch weer lekker vakantie vieren op de Veluwe
pi_217709446
quote:

[..]
Dus hoger en mss twee draden? Verder ben ik voor het doodschieten als mensen gevaar lopen.
pi_217709506
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2025 16:54 schreef michaelmoore het volgende:
het is eindelijk aangetoond dat de Wolf meer muisjes eet dan meisjes

he he gelukkig , dat is een pak van mijn hart , kunnen we toch weer lekker vakantie vieren op de Veluwe
Je durft daar kansberekening op los te laten met je kinderen?
  woensdag 21 mei 2025 @ 17:00:20 #198
323876 michaelmoore
pi_217709565
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2025 16:57 schreef Jaroon het volgende:

[..]
mijn kinderen die zijn al 38 en 40, die zetten zelf maar een afrastering met schrikdraad om de tent heen voor ze gaan slapen , tijdens het kamperen met mijn kleinkinderen
pi_217709610
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2025 17:00 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
mijn kinderen die zijn al 38 en 40, die zetten zelf maar een afrastering met schrikdraad om de tent heen voor ze gaan slapen , tijdens het kamperen met mijn kleinkinderen
Dan is het wel tijd om jezelf te beschermen idd. En zeker je kinderen weer hun eigen kinderen. In sommige landen zie je soms anders.
pi_217710080
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2025 16:57 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Wat is het verschil tussen een hond en een wolf?
pi_217710096
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2025 17:57 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Wat is het verschil tussen een hond en een wolf?
Hangt van de hond af.
  woensdag 21 mei 2025 @ 18:13:32 #202
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_217710166
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 21:02 schreef Harvest89 het volgende:
Ziek en krankzinnig besluit van de provincie Gelderland.
[..]
Laten we hopen dat het werkt.

Men moet gewoon uit het leefgebied van de wolf blijven.
Oh, en dat leefgebied is? Het hele buitengebied?
pi_217710178
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 21:02 schreef Harvest89 het volgende:
Ziek en krankzinnig besluit van de provincie Gelderland.
[..]
Laten we hopen dat het werkt.

Men moet gewoon uit het leefgebied van de wolf blijven.
Tot er echt doden vallen.
pi_217710382
Stoof marinade met verse wolf.
Welk restaurant waagt zich hieraan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')