abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217574362
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 12:10 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Een ruime meerderheid van de Russen steunt de invasie. En een ruime meerderheid van de Russen steunt de imperialistische lijn van het Kremlin.
Dit klopt. Strikt genomen zou je kunnen zeggen dat toch zeker 70% van de Russische burgerbevolking onderdeel is van de oorlog.
pi_217574364
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 12:05 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Precies. En dat moet je zo houden. Dus dan moet Oekraine niet een parade gaan aanvallen, waar ook nog eens best veel buitenlandse politici zitten.

Je kan toch wel gewoon nadenken?
Waarom zou Duitsland rekening moeten houden met staatshoofden -sommige van landen die lid zijn van het ICC- die bij een aangeklaagde oorlogsmisdager gaan slijmen? FIco en Vucic zijn ook de nodige keren gewaarschuwd niet te gaan. Maar die willen dat per se. Xi heeft ook een waarschuwing gekregen toen hij Zelenskyy smeekte geen drones naar de parade te sturen. Gaan ze toch dan is het gewoon hun beslissing. Het zijn geen kleine kinderen.
pi_217574380
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 12:12 schreef Discombobulate het volgende:
Wat zou er gebeuren als Rusland ineens een nuke op Oekraïne gooit en dan gelijk de VS inlicht van "KUT!! Lieve Donald, het had conventionele lading moeten zijn, we hebben zo'n grote fout gemaakt..."? Even er van uitgaand dat het daadwerkelijk een fout geweest zou zijn, maar per ongeluk een nuke gooien bestaat denk ik niet?
All bets are off.

Maar doet het westen niets dan is dat een signaal dat een aanvallende partij die nukes bezit die dingen straffeloos kan inzetten als het conventioneel niet lukt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-05-2025 12:17:28 ]
pi_217574395
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 12:12 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Rusland loopt al sinds de middeleeuwen zijn buren te terroriseren, genocide te plegen en aan landjepik te doen. Waarom zou dat nu ineens veranderen?
Omdat de Russische bevolking goed kan lijden, maar daar wel een grens aanzit. Ergens houdt het op. Dus misschien dat de directe opvolger van Putin nog even problematisch is of nog erger, maar daarna of misschien pas daarna zal Rusland meer richting het westen opschuiven.

Daar ben ik wel van overtuigd. Maar! dan moet het wel zo zijn dat de economie klap na klap krijgt. Stel een opvolger van Putin krijgt het voor elkaar imperialisme te combineren met economische groei, ja dan blijft Rusland nog heel lang vijandig.
  donderdag 8 mei 2025 @ 12:18:22 #230
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_217574407
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 12:13 schreef Ulx het volgende:

[..]
Waarom zou Duitsland rekening moeten houden met staatshoofden -sommige van landen die lid zijn van het ICC- die bij een aangeklaagde oorlogsmisdager gaan slijmen? FIco en Vucic zijn ook de nodige keren gewaarschuwd niet te gaan. Maar die willen dat per se. Xi heeft ook een waarschuwing gekregen toen hij Zelenskyy smeekte geen drones naar de parade te sturen. Gaan ze toch dan is het gewoon hun beslissing. Het zijn geen kleine kinderen.
Niet de hele wereld draait om het conflict in Oekraïne en wat regen op de parade van Poetin, hè.

Begrijp dat je in volledig erecte toestand op je zolderkamertje zit bij het idee. Maar ik mag toch hopen dat de internationale gemeenschap wat meer diplomatieke antenne heeft.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_217574409
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 12:13 schreef Ulx het volgende:

[..]
Je geeft hier gewoon je eigen mening. En doet net alsof dat 1 op 1 staat met de realiteit.

Wat mij betreft bombarderen ze die hele parade plat. Er zitten immers enkel mensen die direct of indirect betrokken zijn bij het Russisch-imperialisme. Maar desalniettemin denk ik dat het niet verstandig is om dat te doen.
pi_217574444
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 12:10 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Een ruime meerderheid van de Russen steunt de invasie. En een ruime meerderheid van de Russen steunt de imperialistische lijn van het Kremlin.
Die zijn meegedraaid tijdens de oorlog en draaien ook net zo makkelijk weer mee terug. Ontzettend schaaps volk zonder politieke invloed.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_217574461
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 12:18 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Niet de hele wereld draait om het conflict in Oekraïne en wat regen op de parade van Poetin, hè.

Begrijp dat je in volledig erecte toestand op je zolderkamertje zit bij het idee. Maar ik mag toch hopen dat de internationale gemeenschap wat meer diplomatieke antenne heeft.
Wat gaat de internationale gemeenschap dan doen? Ik zou niet weten wat. Rusland riep een wapenstilstand uit die ze zelf meteen weer braken. En dan zou Oekraïne niet mogen schieten op soldaten ver achter de linies?
pi_217574487
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 12:24 schreef Ulx het volgende:

[..]
Wat gaat de internationale gemeenschap dan doen? Ik zou niet weten wat. Rusland riep een wapenstilstand uit die ze zelf meteen weer braken. En dan zou Oekraïne niet mogen schieten op soldaten ver achter de linies?
Denk dat Trump gewoon z'n handen er van af gaat trekken. Wij als Europa kunnen ook niks forceren, dus het wordt gewoon doorvechten tot het einde.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_217574546
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 12:27 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Denk dat Trump gewoon z'n handen er van af gaat trekken. Wij als Europa kunnen ook niks forceren, dus het wordt gewoon doorvechten tot het einde.
Ik heb Trump anders niet richting Kyiv horen roepen dat Poetin zijn feest in alle rust moet kunnen vieren. Trump en co boden Poetin alles aan en Poetin gaf hem de vinger. Ik denk dat Trump dat niet zo heel erg leuk vond.
  donderdag 8 mei 2025 @ 12:34:24 #236
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_217574555
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 12:24 schreef Ulx het volgende:

[..]
Ja, het is dus wat complexer dan "schieten op soldaten ver achter de linies".

Het is een ceremoniële plechtigheid en er zitten wereldleiders die over miljoenen levens kunnen beslissen.

Als je dat platslaat als "schieten op soldaten ver achter de linies" dan heb je enorme oogkleppen op.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_217574620
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 12:34 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Ja, het is dus wat complexer dan "schieten op soldaten ver achter de linies".

Het is een ceremoniële plechtigheid en er zitten wereldleiders die over miljoenen levens kunnen beslissen.

Als je dat platslaat als "schieten op soldaten ver achter de linies" dan heb je enorme oogkleppen op.
Wereldleiders? Alleen Xi, maar die werd gewaarschuwd dat Oekraïne zijn veiligheid niet kon garanderen. Logisch ook, dat is tenslotte de verantwoordelijkheid van Poetin. Verder niemand van groot belang.

En ze weten allemaal dat die parade een legaal militair doelwit is. Dus daarbij gaan zitten is een risico nemen.
pi_217574631
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 11:53 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Rusland zou een aanslag tijdens de parade ook kunnen inzetten als een Rijksdagbrandje, en bijvoorbeeld gebruiken als argument om over te gaan op volledige mobilisatie omdat zogenaamd “het moederland wordt aangevallen”.
Precies....

Ik die de omroepen in Rusland al voor mij. "tijdens het herdenken van de slachtoffers van de tweede wereld oorlog tijdens een bestand van vrede worden we WEER aangevallen door het tuig uit Oekraïne. Pikken we dat? Hier op eigen grond worden we aangevallen. Pak nu je wapens op " etc etc.........
  Moderator donderdag 8 mei 2025 @ 12:43:30 #239
236264 crew  capricia
pi_217574638
Al die luchtafweer is vanuit heel Rusland naar Moskou gesleept. Dat heeft Oekraïne toch mooi voor elkaar gekregen met wat vage berichten.

Als ik Oekraïne was zou ik daar mooi gebruik van maken om andere doelwitten die nu veel minder beschermd worden, te raken.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_217574646
quote:
1s.gif Op donderdag 8 mei 2025 12:43 schreef capricia het volgende:
Al die luchtafweer is vanuit heel Rusland naar Moskou gesleept. Dat heeft Oekraïne toch mooi voor elkaar gekregen met wat vage berichten.

Als ik Oekraïne was zou ik daar mooi gebruik van maken om andere doelwitten die nu veel minder beschermd worden, te raken.
Dat zullen ze ook wel doen.
  Moderator donderdag 8 mei 2025 @ 12:45:17 #241
236264 crew  capricia
pi_217574648
Laat die parade maar lekker door gaan, met het halve Russische achterland aan raffinaderijen en munitiedepots in vlammen. :+
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_217574662
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 12:33 schreef Ulx het volgende:

[..]
Ik heb Trump anders niet richting Kyiv horen roepen dat Poetin zijn feest in alle rust moet kunnen vieren. Trump en co boden Poetin alles aan en Poetin gaf hem de vinger. Ik denk dat Trump dat niet zo heel erg leuk vond.
Je ziet het ook al met Israël en Gaza. Trump loopt weg omdat hij geen deal kan krijgen. Heeft nu dat "bestand" met de Houthi's terwijl Israel pislink is. Trump had ook z'n bezoek aan Israel overgeslagen. Denk dat hij z'n handen er gewoon van af gaat trekken.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  donderdag 8 mei 2025 @ 12:48:16 #243
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_217574664
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 12:41 schreef Ulx het volgende:

[..]
Wereldleiders? Alleen Xi, maar die werd gewaarschuwd dat Oekraïne zijn veiligheid niet kon garanderen. Logisch ook, dat is tenslotte de verantwoordelijkheid van Poetin. Verder niemand van groot belang.

En ze weten allemaal dat die parade een legaal militair doelwit is. Dus daarbij gaan zitten is een risico nemen.
Nee, niet alleen Xi..

Alleen Xi kan trouwens al 1,4 miljard mensen mobiliseren.

Maar laten we het luchtalarm even afgaan in Moskou zonder tactisch en strategisch belang slechts voor shits 'n giggles.

Leuk man.
  donderdag 8 mei 2025 @ 12:55:30 #244
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_217574715
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 12:12 schreef Discombobulate het volgende:
Wat zou er gebeuren als Rusland ineens een nuke op Oekraïne gooit en dan gelijk de VS inlicht van "KUT!! Lieve Donald, het had conventionele lading moeten zijn, we hebben zo'n grote fout gemaakt..."? Even er van uitgaand dat het daadwerkelijk een fout geweest zou zijn, maar per ongeluk een nuke gooien bestaat denk ik niet?
Nou.. dat kan best hè als je gelooft dat het beschieten van steden met shaheds, kh-101, mlrs etc ook alleen maar op bevel van lagere commandanten gebeurt en dat de generale staf daar heeeelemaal niets van weet en zeker af zou keuren..
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_217574739
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 12:48 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Nee, niet alleen Xi..

Alleen Xi kan trouwens al 1,4 miljard mensen mobiliseren.

Maar laten we het luchtalarm even afgaan in Moskou zonder tactisch en strategisch belang slechts voor shits 'n giggles.

Leuk man.
Geen strategisch belang? Juist wel.

Dat is Poetin die zijn eigen bevolking laat zien dat hij zijn feestje voor zijn voordeur niet fatsoenlijk kan beveiligen. Dat komt nogal zwak over, denk je niet? Niet echt als de tijger rijdende macho-alfaman, niet echt als een sterke leider. En dat moet dan de gewone Russen beschermen? Daar gaven ze alles voor op?

Het maakt hem tot een soort Trump: Grote bek maar als puntje bij paaltje komt zakt hij in elkaar als een kaassoufflé in een sneeuwstorm. En dan gaan andere figuren in zijn kliek geheid denken dat het tijd kan zijn om hem te bedanken voor bewezen diensten. En dan heb je heibel in het Kremlin. En dat is in het belang van Oekraïne.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-05-2025 13:01:15 ]
  donderdag 8 mei 2025 @ 13:06:21 #246
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_217574781
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 13:00 schreef Ulx het volgende:

[..]
Geen strategisch belang? Juist wel.

Dat is Poetin die zijn eigen bevolking laat zien dat hij zijn feestje voor zijn voordeur niet fatsoenlijk kan beveiligen. Dat komt nogal zwak over, denk je niet? Niet echt als de tijger rijdende macho-alfaman, niet echt als een sterke leider. En dat moet dan de gewone Russen beschermen? Daar gaven ze alles voor op?

Het maakt hem tot een soort Trump: Grote bek maar als puntje bij paaltje komt zakt hij in elkaar als een kaassoufflé in een sneeuwstorm. En dan gaan andere figuren in zijn kliek geheid denken dat het tijd kan zijn om hem te bedanken voor bewezen diensten. En dan heb je heibel in het Kremlin. En dat is in het belang van Oekraïne.
Gerommel in de marge.

Franz-ferdinand is in 1914 ook met de beste bedoelingen om het leven gebracht.
pi_217574815
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 13:06 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Gerommel in de marge.

Wat gaat er dan gebeuren? Xi gaat samen met Noord-Korea Europa binnenvallen via Rusland?

Maar wees gerust: Poetin rent echt wel heel snel naar de bunker zodra het luchtalarm afgaat. XI krijgt ook vast wel een plekje.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 08-05-2025 13:12:21 ]
pi_217575036
quote:
https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3lonsck3ecc2y

❗️🇺🇸🇺🇦 Verkhovna Rada supported the ratification of the agreement with the US on minerals and the creation of a reconstruction investment fund.
Zou Trump dat echt op willen geven?
  donderdag 8 mei 2025 @ 13:43:01 #249
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_217575079
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 13:06 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Gerommel in de marge.

Oke jongen jullie horen het hier voor het eerst.

Mijn god wat een onzin. :')
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_217575084
De Russen hebben weer een miljard overgemaakt aan Oekraïne via die bevroren tegoeden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')