Ik heb de vraag bij collin gesteld wat een korte termijn is. Soms all 3 maanden geen update gehad. Terwijl in het laatste bericht staat korte termijn. Nou is dat nog all een ruim begrip.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 20:44 schreef InVestEerder het volgende:
In de hoop Collin te activeren, heb ik poosje terug onderstaande post gedaan:
[..]
Inmiddels zijn we 2 volle werkweken verder en nog steeds totaal geen info. Dat vind ik slecht en het valt me echt tegen. Voor mij reden om Collin voorlopig op 'hold' te zetten. Beetje een principekwestie. Bij Collin zullen ze absoluut niet wakker liggen van mijn stille protest, omdat investeerders elkaar momenteel verdringen om van hun geld af te kunnen komen.
Het scenario dat bij mij steeds vaker door mijn hoofd spookt, is dat de toko een keer verkocht gaat worden.
Collin is door pioniers Jeroen en Bas uitgegroeid tot een zéér respectabel en succesvol bedrijf. Ik weet zeker dat o.a. de grootbanken dit met argusogen volgen en ik verwacht dat ze ook al wel eens in Oisterwijk op de koffie zijn geweest.
Voor de beide pioniers is het succes inmiddels bijna onmetelijk groot, veel beter kan het haast niet meer worden. En op het hoogtepunt moet je stoppen.
Als er een keer een club voorbij komt met een grote zak geld, een aanbieding die niet te weigeren valt, is de kans groot dat toko in andere handen komt. Bij GVE hebben we ervaren dat zo'n wissel niet per definitie goed uitpakt voor de kwaliteit van het platform. Ik weet dat de situatie niet vergelijkbaar is, omdat kinderen van Jeroen ook in het bedrijf zitten. Maar als de zak geld groot genoeg is, kan daarmee ook hún toekomst zijn veiliggesteld.
Bovenstaande is puur speculatie mijnerzijds, op geen enkel feit gebaseerd.
Maar het doet mij wel beseffen dat ik momenteel eigenlijk veel te veel eieren in dit ene mandje heb liggen.
Ik vind het een te hoog ik vertrek gehalte hebbenquote:Op zaterdag 10 mei 2025 20:49 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Volgens mij is deze Collin nog niet besproken.
https://www.collincrowdfund.nl/hotel-gelpkes-muhle/
Op de een of andere manier denk ik dat deze mensen zo'n hotelletje wel kunnen runnen. Ze stoppen er ook zelf ruim een ton in. Ik wil wel basis meedoen. Dus als iemand een linkje heeft......
.
Zal echt wel het 1 en ander van terugkomen. Maar dan kun je beter een project voor meer meenemen met betere condities, zoals van de week dat vialty projectje, met 1e hypotheek van 100k, wat 400k waard is.quote:Op zaterdag 10 mei 2025 20:58 schreef Fredericm het volgende:
[..]
Ik vind het een te hoog ik vertrek gehalte hebben
Ik moest nog even denken aan project HCN/Papa Joe Winterberg, mijn eerste default bij HCN, als we het dan toch hebben over 'ik vertrek' en Horeca in Duitsland.quote:Op zaterdag 10 mei 2025 21:50 schreef lykkefund het volgende:
Deel wel het gevoel van "ik vertrek", en de condities. Wel is het zo dat dit mensen zijn die van aanpakken weten: banen in de zorg en vrachtwagenchauffeur, dan moet je echt wel kunnen aanpakken, dus in die zin wel geschikt voor een hotel waarin je die eigenschappen ook moet hebben.
Maar ik laat deze ook aan mij voorbijgaan, hoewel ik voor dit soort avonturen meer sympathie heb dan de zoveelste huisjeshandel.
Klopt idd Obli, dat hebben we ook nog even meegemaakt, in ons crowdfundverleden. Maar ik bedoelde eigenlijk de fase daarna, waarin de oprichters Martijn en Edwin definitief uit de zaak stapten. Daarmee is, in mijn beleving, ook de ambitie verdwenen om een heel mooi product aan te bieden. Het oorspronkelijke doel was "geld verdienen door leningnemers en investeerders bij elkaar te brengen, en dit proces tot ieders tevredenheid te laten plaatsvinden".quote:Op zaterdag 10 mei 2025 10:27 schreef obligataire het volgende:
Het scenario is niet ondenkbaar maar er is sinds de overname van GvE door Trustbuddy natuurlijk wel een en ander gebeurd in de vorm van Europese regelgeving. Ik ben daar niet zo bevreesd voor maar je mag wel verwachten dat dan de kosten voor de investeerders (fors) zullen stijgen, die overname moet terugverdiend worden.
Het kunnen lastige dossiers zijn, ook vanuit Collin perspectief (steekjes laten vallen?).quote:Op zaterdag 10 mei 2025 17:22 schreef proxydude het volgende:
[..]
Ik heb de vraag bij collin gesteld wat een korte termijn is. Soms all 3 maanden geen update gehad. Terwijl in het laatste bericht staat korte termijn. Nou is dat nog all een ruim begrip.
Of onderbezeting van personeel. Een tijdje terug heb ik 2 weken moeten wachten voor antwoord op mijn mail.quote:Op zondag 11 mei 2025 12:20 schreef obligataire het volgende:
[..]
Het kunnen lastige dossiers zijn, ook vanuit Collin perspectief (steekjes laten vallen?).
Hoe dan ook, is idd regelmatige update gewenst. Die mooie tool op de website is er niet voor niets![]()
Zomaar een lijstje van namen waarvan ik (en anderen vermoed ik) graag wat meer zou willen vernemen, qua achtergrond van de achterstand en plan van aanpak:
V d Vlo***ed Beheer
M*K*B boekhouden
S**abientje B**onhof
Hum***ble Group
Pa*rc Paar***deheiken
Gerr***it Brin**kman
Hans M***ullink
Shi***qsa IPD
De Sl****ager
Er staan voor een bedrijf van de omvang van Collin ook redelijk wat vacatures openquote:Op maandag 12 mei 2025 08:06 schreef proxydude het volgende:
[..]
Of onderbezeting van personeel. Een tijdje terug heb ik 2 weken moeten wachten voor antwoord op mijn mail.
Inderdaad ja https://www.collincrowdfund.nl/werken-bij/ Er staan helaas geen aantallen bij. Ik vermoed echt dat het komt door een personeels tekort. Wat je nu bij een hoop bedrijven ziet. Zo staat er ook een vacature open voor case manager.quote:Op maandag 12 mei 2025 08:19 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Er staan voor een bedrijf van de omvang van Collin ook redelijk wat vacatures open
Loopt nog niet heel snel dit project, had wel verwacht dat er iets meer animo zou zijn.quote:Op donderdag 8 mei 2025 15:43 schreef Ricky86 het volgende:
Nieuwe SIG: Aristotelesstraat 20:
Het pand wordt gehuurd door de eigen onderneming van de aanvragers, met een huurovereenkomst tot 2030.
Sterke punten zijn de vaste huurinkomsten, hypothecaire zekerheid en ervaring van de initiatiefnemers. Risico’s zijn er ook: relatief hoge financiering ten opzichte van de waarde, afhankelijkheid van één huurder. Ik loop er toch maar omheen.
Plus: gebruiker pand wordt eigenaar pand. Kans dat gebruiker verhuisd is te verwaarlozen.quote:Op maandag 12 mei 2025 11:24 schreef Ricky86 het volgende:
[..]
Loopt nog niet heel snel dit project, had wel verwacht dat er iets meer animo zou zijn.
Erfpacht he.quote:Op maandag 12 mei 2025 11:24 schreef Ricky86 het volgende:
[..]
Loopt nog niet heel snel dit project, had wel verwacht dat er iets meer animo zou zijn.
Als je iets niet wilt publiceren dan is dat naar mijn mening bewust achterhouden, als dat op een bepaald moment feitelijk zo blijkt te zijn dan er bewust informatie achtergehouden wordt (dat beeld heb ik nu niet) kan er natuurlijk wel een serieus probleem gaan ontstaan.quote:Op zondag 11 mei 2025 16:10 schreef Bobby100 het volgende:
Ik snap wel dat ccf dat soort rapporten niet wil publiceren.
pandje waar je zekerheid op krijgt of moet van ontvangen is een prive sauna (dat zijn van die halve bordelen), als je die eruit denkt heb je gewoon een "zielig" bedrijfshalletje/kantoor van 252 m2 met een aanvangshuur van ca 100 per m2 is 25k op jaarbasis. Die is never nooit 600 waard maar waarschijnlijk nu op de exploitatie getaxeerd met een mooie bezettingsgraad.quote:Op maandag 12 mei 2025 15:10 schreef Fredericm het volgende:
Heeft iemand een MJP Jansen linkje bij collin? Kleinschalig huisproject in Apeldoorn. Nmm goede zekerheid 7,5% rente
Heb je beter gekeken dan ik.quote:Op maandag 12 mei 2025 16:50 schreef moedernatuur het volgende:
[..]
pandje waar je zekerheid op krijgt of moet van ontvangen is een prive sauna (dat zijn van die halve bordelen), als je die eruit denkt heb je gewoon een "zielig" bedrijfshalletje/kantoor van 252 m2 met een aanvangshuur van ca 100 per m2 is 25k op jaarbasis. Die is never nooit 600 waard maar waarschijnlijk nu op de exploitatie getaxeerd met een mooie bezettingsgraad.
Kortom, ik geloof deze wel...
Ik hoor graag als je een project ziet dat je wél gelooft. Tot dusver loop je alles af te fakkelen....quote:Op maandag 12 mei 2025 16:50 schreef moedernatuur het volgende:
[..]
pandje waar je zekerheid op krijgt of moet van ontvangen is een prive sauna (dat zijn van die halve bordelen), als je die eruit denkt heb je gewoon een "zielig" bedrijfshalletje/kantoor van 252 m2 met een aanvangshuur van ca 100 per m2 is 25k op jaarbasis. Die is never nooit 600 waard maar waarschijnlijk nu op de exploitatie getaxeerd met een mooie bezettingsgraad.
Dit en dan krijg je natuurlijk ook een 1e op de bouwkavel t.w.v. 225k waarbij hij maar 150k hoeft af te lossen bij een verkoop.quote:Op maandag 12 mei 2025 16:50 schreef moedernatuur het volgende:
[..]
tis allemaal niet ongefundeerd, probeer de medemens wat context te geven aan de proposities die worden aangeboden, maar voor de investeerder die zegt zonder risico geen rendement zijn dit toch prima projectenquote:Op maandag 12 mei 2025 16:56 schreef obligataire het volgende:
[..]
Ik hoor graag als je een project ziet dat je wél gelooft. Tot dusver loop je alles af te fakkelen....
Dit is een prima project m.i., gebaseerd op het hele plaatje waaronder de prima renderende onderneming van de leningnemer en diens opgebouwde vermogen. Interessant doen over aanvangsrendementen doet geen recht aan het totale project. Het gaat om een inschatting of het geld terug komt. Dat hangt niet alléén af van de waarde van het onderpand.quote:Op maandag 12 mei 2025 16:59 schreef moedernatuur het volgende:
[..]
tis allemaal niet ongefundeerd, probeer de medemens wat context te geven aan de proposities die worden aangeboden, maar voor de investeerder die zegt zonder risico geen rendement zijn dit toch prima projecten
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |