Er was ook een exitpoll inclusief diaspora waarbij het 50/50 stond. Dus het kan nog.quote:
Ik zeg ook niet dat Dan gaat winnen he, ik moet gewoon lachen om het voorspelbare dat Simion ondanks achterstand nu al de overwinning gaat claimen.quote:Op zondag 18 mei 2025 20:22 schreef Gijscoman het volgende:
[..]
Er was ook een exitpoll inclusief diaspora waarbij het 50/50 stond. Dus het kan nog.
Maar goed, het is wel voorbarig om het al te roepen en dat lijkt slechts één doel te hebben: onrust creëeren en de democratische procedures ondermijnen.
Grappig genoeg zijn de diasporaresultaten die binnenkomen juist in het voordeel van Dan.quote:Op zondag 18 mei 2025 20:25 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Diaspora is doorgaans in het voordeel van Simion, maar niet met zoveel.
Kan dat door bepaalde landen komen die eerst binnenstromen? Volgens mij ligt het echt per land wie ze stemmen. Diaspora uit oostblok meer pro EU, in het westen pro Russisch (gek genoeg, maar kan heto ok mis hebben)quote:Op zondag 18 mei 2025 20:38 schreef freako het volgende:
[..]
Grappig genoeg zijn de diasporaresultaten die binnenkomen juist in het voordeel van Dan.
Puntje bij paaltje zijn er uiteindelijk iets teveel mensen die niet willen dat hun volgende president een neonazi hooligan is gesteund door het Kremlin en besloot men toch maar massaal op te komen.quote:Op zondag 18 mei 2025 20:40 schreef opgebaarde het volgende:
Opmerkelijke grafiek (als het feitelijk correct is)
[ x ]
Ja, daar lijkt het wel op. Heeft inderdaad met de kiezerspopulatie te maken. Simion doet het beter onder de working class (de tomatenplukkers, order pickers etc) die een groot deel van de West-Europese diaspora vormen. In de rest van de wereld zijn het meer hoger opgeleiden, zakenlieden, wetenschappers, diplomaten, die vrij massaal Dan stemmen. Ook een veel kleinere diaspora trouwens.quote:Op zondag 18 mei 2025 20:39 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Kan dat door bepaalde landen komen die eerst binnenstromen? Volgens mij ligt het echt per land wie ze stemmen. Diaspora uit oostblok meer pro EU, in het westen pro Russisch (gek genoeg, maar kan heto ok mis hebben)
Ja, en het kleine beetje Boekarest dat al wel binnen is, is 2/3e voor Dan. Het kwartje lijkt de goede kant op te vallen.quote:Op zondag 18 mei 2025 20:51 schreef skysherrif het volgende:
@:freako ziet er nu wel goed uit voor Dan toch? Gaat al aan de leiding met nog niets binnen van Cluj en Boekarest.
Dan heeft nu 900k stemmen voorsprong, en er resteren nog net iets meer dan 600k stemmen uit het buitenland.quote:Op zondag 18 mei 2025 21:45 schreef skysherrif het volgende:
Denk dat deze wel gecalled kan worden, zelfs als de hele diaspora voor Simion gaat.
Vlug een nieuwe baan gevonden na het verliezen van de verkiezingen Roemenië.quote:Op zondag 18 mei 2025 21:00 schreef skysherrif het volgende:
[ afbeelding ]
gvd simion heeft echt de verkeerde vlag gebruikt
quote:Op maandag 19 mei 2025 06:26 schreef HowardRoark het volgende:
Oh, dat hebben ze dan in Brussel knap voor elkaar gekregen.
Mijn verlies? Ik heb geen stemrecht in Roemenië.quote:Op maandag 19 mei 2025 06:29 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Waarom kun je niet gewoon je verlies nemen?
Geef me je tranen.quote:Op maandag 19 mei 2025 06:26 schreef HowardRoark het volgende:
Oh, dat hebben ze dan in Brussel knap voor elkaar gekregen. De grote vraag is natuurlijk wat de reacties waren geweest als Simon had gewonnen, was er dan weer een hooggerechtshof bijgekomen om van 'Russische inmengingen' te spreken?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |