quote:Het Internationaal Gerechtshof heeft de door Soedan aangespannen genocidezaak tegen de Verenigde Arabische Emiraten (VAE) verworpen. Het hof stelt dat het „niet bevoegd” is om te oordelen in deze zaak. Dat heeft het Internationaal Gerechtshof in Den Haag maandag bekendgemaakt.
Volgens Soedan hebben de VAE met hun steun aan de RSF het Genocideverdrag uit 1948 geschonden. De VAE erkennen dit verdrag, maar hebben bij ondertekening wel een voorbehoud geregeld waardoor het Gerechtshof minder snel jurisdictie – rechterlijke bevoegdheid – over het land heeft.
Hoewel het hof aangeeft zich „grote zorgen” te maken over het leed in Soedan, kunnen de rechters vanwege dat voorbehoud nu niet meegaan in Soedans verzoek om maatregelen te nemen, zo is te lezen in het oordeel. „Het gewelddadige conflict heeft een verwoestende uitwerking”, schrijft het hof, maar de rechtsmacht van het hof wordt „noodzakelijkerwijs beperkt”.
Aandacht voor een genocide vragen doe je ook niet tijdens een Herdenking of het vieren van vrijheid.quote:Op maandag 5 mei 2025 22:18 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Genocide? Daar gaan wij niet over.
Ik las bij het ND dat de conservatieven de wind uit de zeilen is genomen en dat de oerconservatieven niet meer serieus worden genomen. Dat is alvast erg mooi, Orbans billenmaatje Erdo of sloper Eijk zitten we ab-so-luut niet op te wachten.quote:Op maandag 5 mei 2025 22:31 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Gelukkig kunnen we ons de komende week storten op het conclaaf.
Ik hoop op een enorme conservatieve meltdown, laat het conclaaf ons niet teleurstellen.quote:Op maandag 5 mei 2025 23:10 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Ik las bij het ND dat de conservatieven de wind uit de zeilen is genomen en dat de oerconservatieven niet meer serieus worden genomen. Dat is alvast erg mooi, Orbans billenmaatje Erdo of sloper Eijk zitten we ab-so-luut niet op te wachten.
Iemand die in de lijn van Franciscus staat, maar dan ook nog eens daadwerkelijk progressief is voor kerkelijke begrippen, dat zou echt geweldig zijn. Kunnen we ons op gaan maken voor een schisma, denk ikquote:Op maandag 5 mei 2025 23:22 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik hoop op een enorme conservatieve meltdown, laat het conclaaf ons niet teleurstellen.
Complotten dat de katholieke kerk is ingenomen door het WEF oid graag.
Dit is ongeveer wat er gebeurde halverwege de vorige eeuw, met de sedevacantisten. Dus wie weet.quote:Op maandag 5 mei 2025 23:22 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik hoop op een enorme conservatieve meltdown, laat het conclaaf ons niet teleurstellen.
Complotten dat de katholieke kerk is ingenomen door het WEF oid graag.
Weet je wie er nooit een probleem had om een meerderheid in de Bundestag te krijgen?quote:
https://regio15.nl/nieuws(...)-universiteitleiden/quote:Op dinsdag 6 mei 2025 09:53 schreef VoMy het volgende:
Ik heb alvast de anti-demonstratietweets geschreven voor de rest van de week.
Vandaag is het 6 mei. Zeer respectloos om vandaag te demonstreren, zo op de sterfdag van PIM. Uitzetten.
Ze legt anders wel even haarfijn uit, dat het zn doel bereikte, ze trokken zich terug, de mietjes.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 11:53 schreef DeeBee het volgende:
Sharon kreeg bij haar eerste ME-dienst ammoniak in het gezicht gegooid - https://nos.nl/l/2566214
Benieuwd wanneer de video over politiegeweld van terrorboeren uitkomt!![]()
![]()
Ik wil binnenkort de green divide gaan fietsen, moet ik een jachtgeweer meenemen?quote:Op dinsdag 6 mei 2025 13:14 schreef hhh38 het volgende:
Hebben jullie je geweer al klaargezet voor de wolvenjacht?
Erg jammer dat het altijd walgelijke en corrupte Barca het alsnog lijkt te gaan redden tegenover het zeer sympathieke Inter.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 22:17 schreef Marcoss het volgende:
Inter en Barca maken er weer een prima wedstrijd van
Ik hoop dat ze allebei degraderenquote:Op dinsdag 6 mei 2025 22:39 schreef Pino112 het volgende:
Hartelijk oorlog tussen India en Pakistan allen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |