abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 5 mei 2025 @ 19:37:03 #176
163650 Greys
pi_217550725
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2025 19:22 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Nou ja, het is wat @:Em31 zegt, een beetje hype zou ook wel leuk zijn. Ik gun die mensen allemaal het beste, en zeker Claude, daar gaat het niet om. Maar wat is er mis mee om als je iets tofs hebt gemaakt (zoals Oostenrijk lijkt te hebben gedaan) gewoon te vertellen wat het is? Dan krijg je misschien een beetje de hype die nu totaal ontbreekt. En dat maakt gewoon uit in dit spelletje dat Eurovisie heet, wat we daar verder ook van mogen vinden.
Ik snap je! Maar misschien is het toffe iets waarvan zij zelf vinden dat mensen dat zelf moeten zien en/of horen en dat het zich lastig laat vangen in woorden maar wel in beelden. En dan pas als het perfect is.

Bij de eerste repetitie moet iedereen nog acclimatiseren en wennen aan dat grote podium en merken ze pas of alles gaat zoals ze willen en ingediend is. Ook qua cameramomenten etc. Bij Cornalia Jakobs destijds liep er echt tot in de állerlaatste run van de állerlaatste repetitie nog steeds een cameraman zichtbaar door het beeld toen met die ronde schijf haha. Zenuwslopend. Zo ook met Ierland 2021 mee dat grote boek en de camera met dat doorkijkje. Duurde best veel runs voordat dat goed ging met bladzijdes omslaan. Wij zaten helemaal mee te zenuwen met z'n allen. En de dames zelf keken er niet echt vrolijk bij. :+

Dus ik snap wel dat ze bij de eerste repetitie soms nog niet veel willen delen. Maar bij de tweede zou ik inderdaad zelf ook wel meer willen zien en lezen hoor. :Y
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_217550792
Heerlijk dat speculeren jongens. :D

Ik zelf denk niet dat er een andere versie is. Op de eerste 2 foto's zie je Claude achter een mic standaard staan. Dat zal wel het begin zijn met mooie close ups. Dus het begin is direct Claude's gezicht op je scherm. Hij pakt de kijkers meteen in. Daarna komen de dansers erbij en gaande weg komt er steeds meer bij. Dus eerst alleen > dansers > violisten > bloemen explosie en dan weer klein. Alleen die laatste foto kan ik ook nog niet plaatsen. Maar dat kan ook net dat stuk zijn vóór het 2e refrein. Of het einde moet zijn aangepast, maar dat denk ik eerlijk gezegd niet.

Claude zei tijdens het eerste persmoment dat het optreden heel vet zou worden. Dan vind ik 2 dansers en 3 violisten niet meteen heel vet klinken. Er moet iets meer zijn. Denk ik. Hoop ik! Het idee was om Claude te laten dansen in de regen. Ik kan me inbeelden dat ipv regen er iets anders is bedacht wat door de organisatie ook makkelijk schoon te maken/vegen is. Zou het kunnen dat naast de bloemen op de LEDS er roze en blauwe bloemetjes of bloemblaadjes naar beneden vallen tijdens de bridge? Ik denk echt dat er nog een grote verrassing is tijdens die bridge en niet alleen maar een explosie van bloemen op de LEDwand. Als dat het hoogtepunt is... -O-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
All we got is this moment - Joost Klein, 9 mei 2024
pi_217550806
De violisten zitten op ledblokken, wisten we dat al? Dat is best gaaf!
pi_217550902
Cornald bij Eva:

- Lichtontwerp en de regie past bij het hele verhaal van Claude. ups en downs.
- Er gaan dingen gebeuren die we nog niet weten
- Op het einde een mooie afsluiting
- Het zwitserse team heeft vertrouwen erin dat we het goed gaan doen en er klonk applaus
pi_217550912
quote:
6s.gif Op maandag 5 mei 2025 19:50 schreef Thrts het volgende:
Er gaan dingen gebeuren die we nog niet weten
Er gaat iets bijzonders gebeuren in die bridge, ik voel het *O*
All we got is this moment - Joost Klein, 9 mei 2024
pi_217550961
Ik zag nu ook pas op een van de foto's dat er een steadycam cameraman vlak voor Claudes neus staat. YES! Hier word ik heel blij van! Barbara Pravi blij! The Common Linnets blij!
pi_217550991
De opmerking van Maurice Wijnen dat er eigenlijks niks nieuws te zien is op de foto's vind ik trouwens gelul, want dat er drie violisten rondom Claude zouden zitten en dat hij achter een microfoon op standaard staat, was toch echt nieuw en heel anders dan we op grond van de clip en het EVA optreden hadden kunnen verwachten.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 5 mei 2025 @ 20:03:42 #183
163650 Greys
pi_217551025
quote:
6s.gif Op maandag 5 mei 2025 19:50 schreef Thrts het volgende:
Cornald bij Eva:

- Er gaan dingen gebeuren die we nog niet weten
*O*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_217551073
Aan het eind is er ook nog een emotioneel “slotbeeld” dat niet in de reddit samenvatting is benoemd, dus los van de bloemenzee.
C’est Davie :o)
pi_217551118
Hoop niet dat ze nog een soort van statement willen maken met een “for my mom” tekst op de led wall of zo
C’est Davie :o)
pi_217551177
quote:
1s.gif Op maandag 5 mei 2025 18:25 schreef Greys het volgende:

[..]
Same _O-

Wie had gedacht dat we nog eens zouden hyperen om onverwachte violen.
Ik zou verwacht hebben dat er best een redelijke kans was dat er ergens in de komende 10 jaar van een viool gebruik gemaakt zou worden, dus dit forum kennende, zou ik het wel voorspeld hebben als je me het gevraagd zou hebben.
pi_217551208
quote:
1s.gif Op maandag 5 mei 2025 20:07 schreef Dave het volgende:
Aan het eind is er ook nog een emotioneel “slotbeeld” dat niet in de reddit samenvatting is benoemd, dus los van de bloemenzee.
Ik ben echt bang dat die bloemenzee gewoon een paar lullige bloemetjes zijn. _O-
Ik kan nu echt niet meer wachten om te zien hoe klein of groot het zal zijn. :D
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_217551215
Een maanlanding?
pi_217551361
Trust the process mensen
pi_217551464
quote:
1s.gif Op maandag 5 mei 2025 19:26 schreef Cee het volgende:
claudeviolen.
Is dit nu een ding? :D
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 5 mei 2025 @ 20:47:58 #191
163650 Greys
pi_217551530
Dit zingt ie ook best nogal goed.

twitter
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_217551839
Hij moet zijn ogen wel open houden volgens Aran in Boulevard. Want op die ene foto staat Claude met zijn ogen dicht en hij moet echt contact met de camera maken volgens orakel Aran B.
Ach ja je moet toch wat zeggen he Aran?
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 5 mei 2025 @ 21:24:10 #193
163650 Greys
pi_217551883
quote:
1s.gif Op maandag 5 mei 2025 21:19 schreef summer52 het volgende:
Hij moet zijn ogen wel open houden volgens Aran in Boulevard. Want op die ene foto staat Claude met zijn ogen dicht en hij moet echt contact met de camera maken volgens orakel Aran B.
Dan heeft 'ie de beschrijving kennelijk niet gelezen want daarin stond nou juist letterlijk dat hij zo goed contact maakt met de camera.

Maar dat weten demense thuis niet dus die denken dat Claude dat straks zo goed doet omdat Aran dit zei. :+

Het wordt nog een lange week voor de pers zo. Hahahaha.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_217551970
Dat gezeur over ogen open houden hoor je ook alleen maar tijdens Eurovisie. Wie kan het normaal gesproken bij een muzikale performance wat schelen of een zanger z'n ogen wel open heeft? Niemand toch? Vaak helpt het juist om te zien dat iemand het nummer echt voelt, als de zanger de ogen dicht heeft.

Niet dat dit überhaupt een probleem is bij Claude trouwens. Douwe Bob had echt moeite om z'n ogen open te houden, Claude helemaal niet.
pi_217552012
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2025 21:31 schreef blackswangreen het volgende:
Dat gezeur over ogen open houden hoor je ook alleen maar tijdens Eurovisie. Wie kan het normaal gesproken bij een muzikale performance wat schelen of een zanger z'n ogen wel open heeft? Niemand toch? Vaak helpt het juist om te zien dat iemand het nummer echt voelt, als de zanger de ogen dicht heeft.

Niet dat dit überhaupt een probleem is bij Claude trouwens. Douwe Bob had echt moeite om z'n ogen open te houden, Claude helemaal niet.
True, maar ja, net als bij voetbal staan de 'beste scheidsrechters' langs de kant. Hij vertegenwoordigd ons landje dus is iedereen plots regisseur, hoort er een beetje bij. Maar je hebt gelijk, je hoort dit niemand zeggen over een optreden van je favo artiest in de Ziggo ofzo.
  ESF Reporter maandag 5 mei 2025 @ 21:42:19 #196
87554 Cee
Welluk?
pi_217552068
quote:
1s.gif Op maandag 5 mei 2025 21:19 schreef summer52 het volgende:
Ik denk dat dit het 9e jaar op rij is dat Aran B. zich zorgen maakt over het open houden van de ogen van onze songfestival deelnemer. Volgend jaar jubileum! *O*
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 5 mei 2025 @ 21:53:49 #197
163650 Greys
pi_217552149
quote:
1s.gif Op maandag 5 mei 2025 21:42 schreef Cee het volgende:

[..]
Ik denk dat dit het 9e jaar op rij is dat Aran B. zich zorgen maakt over het open houden van de ogen van onze songfestival deelnemer. Volgend jaar jubileum! *O*
Straks ook nog even wat gejengel over een te blote buik en daarna mopperen dat Claude niet met hem wil hardlopen in Bazel en de bingokaart is compleet. *O*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_217552274
Ogen openhouden is gewoon belangrijk. Dat wij dat niet zo vinden, betekent niet dat het commercieel ook niet van belang zou zijn. Net als dat de supermarkt 101 trucjes heeft om je onbewust meer te laten kopen dan je van plan was, is contact maken met de kijker de beste manier om de televoter in actie te laten.

Iemand bij wie dat misging was Ochman van Polen bijvoorbeeld, die veel minder scoorde dan verwacht omdat die drie minuten stond te pitten op het podium:

Bekijk deze YouTube-video
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_217552296
In het interview met Pim Brassien vertelt hij dat ze technische snufjes gaan gebruiken.
pi_217552321
Interview in het Parool.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')