Het verdienmodel is het filmpje. Zo heb je ook mensen die ‘gratis’ overwoekerde tuinen aanpakken, vervallen woningen opknappen, tapijten schoonmaken, zwembaden nieuw leven inblazen etc. leuke content btw.quote:Op zondag 4 mei 2025 17:21 schreef Hyaenidae het volgende:
Deze doet het ook al, zal vast wel een verdienmodel achter zitten via sociale ongein.
Bekijk deze YouTube-video
Kun je daar zoveel geld mee verdienen dan? Ik dacht dat je dan echt honderdduizenden subscribers moet hebben om meer te verdienen dan gewoon in loondienst. Dat is alleen voor de Braddies onder ons weggelegd natuurlijk.quote:Op zondag 4 mei 2025 17:26 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Het verdienmodel is het filmpje. Zo heb je ook mensen die ‘gratis’ overwoekerde tuinen aanpakken, vervallen woningen opknappen, tapijten schoonmaken, zwembaden nieuw leven inblazen etc. leuke content btw.
Ben echt totaal niet thuis bij TikTok maar kom dit soort dingen tegen op Reddit en Insta. Reddit is vaak een repost maar op Insta kunnen ze geld verdienen via views als het goed is. Die tikken vaak ook wel de 100.000+ views aan daar.quote:Op zondag 4 mei 2025 17:28 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Kun je daar zoveel geld mee verdienen dan? Ik dacht dat je dan echt honderdduizenden subscribers moet hebben om meer te verdienen dan gewoon in loondienst. Dat is alleen voor de Braddies onder ons weggelegd natuurlijk.
Je moet dan paar truukjes weten om zoiets in te kunnen cashen,quote:Op zondag 4 mei 2025 17:28 schreef Hyaenidae het volgende:
Kun je daar zoveel geld mee verdienen dan?
Soms een nieuwe frisse start krijgen kan wonderen doen en voorkomt ook soms huis uitzetting of opname , maar ok je hebt er ook bij dan kom je een maand later terug en dan is het schip weeeer aan het zinkenquote:Op zondag 4 mei 2025 17:54 schreef Helenattenek het volgende:
Wat zij doet is gratis symptoombestrijding.
Zijn dat maandverbanden op de 2e foto? Whyyy?quote:Op zondag 4 mei 2025 17:12 schreef marretak het volgende:
[ afbeelding ]
Van schimmel tot dode muizen, Jacoline maakt de meest smerige huizen gratis schoon
© Jacoline Collee
Voedsel dat jaren over de datum is, pannen vol met schimmel en ontlasting op de hele wc-pot. Niets lijkt Jacoline Collee af te schrikken. Ze maakt extreem vervuilde huizen gratis schoon.
De gehele wc is bruin en vies van de ontlasting, er ligt een berg aan oud maandverband naast de pot en de ruimte is gevuld met oude vuilniszakken. Deze vieze badkamer is slechts een voorbeeld van de smerige ruimtes die Jacoline Collee (30) uit Gorinchem voor haar werk tegenkomt. En het is aan haar de taak om het allemaal weer op te ruimen.
[ afbeelding ]
Een before & after van het schoonmaakwerk van Jacoline
© Jacoline Collee
Wat doe je precies voor werk?
“Als mensen op een feestje vragen wat voor werk ik doe, dan zeg ik dat ik extreem vervuilde huizen schoonmaak. Dat doe ik gratis en voor niks, om de bewoners te helpen. Deze mensen hebben meestal het geld niet om een schoonmaakbedrijf in te huren.”
“Ik zet van elke schoonmaak een timelapse op Instagram en YouTube. Dat influencer-gedeelte komt voor mij pas op de tweede plaats. Ik doe dat met name om sponsors te vinden om de kosten te dekken en om mensen ervan bewust te maken dat er in Nederland geen regelingen zijn voor dit soort huizen.”
Hoe ben je erbij gekomen om dit te gaan doen?
“Ik werkte eerst als teamleider van het team huishoudelijke hulp bij een zorgorganisatie. Daar kwamen we een woning tegen die zo vervuild was dat het niet op te lossen was voor een hulp die twee uur in de week langskwam. Toen ben ik gaan zoeken of er in Nederland een algemene gratis regeling bestaat voor dit soort huizen, maar die is er niet.”
“Ik stuitte wel op een Amerikaanse dame die gratis huizen schoonmaakt en dat op sociale media plaatste. In haar filmpjes, en die van andere ‘influencers’ wereldwijd, zag ik dat ze met alledaagse schoonmaakmiddelen werkten. Toen dacht ik: ‘Dan moet ik het ook zelf kunnen’.”
Ik wilde weten of ik niet moest kokhalzen bij de eerste de beste schimmelpan.
Jacoline Collee
“Via een oproep op Facebook kwam ik in mijn eerste vervuilde huis terecht om het schoon te maken. Ik wilde weten of het wat voor mij was en of ik niet moest kokhalzen bij de eerste de beste schimmelpan. Ik bleek het aan te kunnen en begon elk weekend één huis schoon te maken. Afgelopen december durfde ik de sprong aan om er mijn fulltime werk van te maken en nu heb ik zo’n drie afspraken per week.”
En kan je daarvan rondkomen?
“Ik heb nog te weinig inkomsten van sociale media en sponsoren om mezelf een salaris te geven. Maar ik heb met mijn man deze keuze weloverwogen gemaakt. We hebben besloten dat we op één salaris door konden. Ik doe nu bijvoorbeeld veel bewuster boodschappen.”
https://www.rijnmond.nl/n(...)-met-een-kamer-bezig
als je al dik twee uur vuilnis zakken volpropt ben je al op de helft?quote:Op maandag 5 mei 2025 00:26 schreef einzeinz het volgende:
In een weekend doet ze een heel huis. Die gaat er flink doorheen zeg!
Ik zou al een halve dag nadenken waar te beginnen en hoe het aan te pakken.
Klopt ja. Wat je bij zulke mensen vaak ziet is vooral veel afval. Verpakkingen van eten of troep die niks waard is dat zo de vuilniszak in kan. Als je daarna grondig gaat stofzuigen en dweilen en alles in de Dasty zet en afneemt ben je nagenoeg klaar.quote:Op maandag 5 mei 2025 03:16 schreef marretak het volgende:
[..]
als je al dik twee uur vuilnis zakken volpropt ben je al op de helft?
Natuurlijk is er nog andere ondersteuning nodig zoals psychologisch, maar dat huis zal hoe dan ook schoon moeten, al is het maar ten behoeve van de gezondheid, overzicht en het voorkomen van uit huis zetting. Het is dus nooit ‘voor niks’.quote:Op zondag 4 mei 2025 17:54 schreef Helenattenek het volgende:
Wat zij doet is gratis symptoombestrijding.
Denkt ze dat zulke huizen zo opgeleverd worden ofzo
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |