Ah ik heb vaker Ferrata's gedaan in de alpen maar meestal vrij makkelijke.quote:Op donderdag 8 mei 2025 09:58 schreef knoopie het volgende:
[..]
Dit was een Via Ferrata, maar wel moeilijkheidsgraad D als ik het mij goed herinner. Prima te doen, en als je normaal je zekering gebruikt zal je niet naar beneden kieperen. Maar als je door je enkel gaat op een plek waar je toevallig geen ontvangst hebt, dan heb je wel een probleem. Daarom altijd iemand, desnoods de receptie van je hotel of een berichtje naar vrienden/familie, laten weten welke route je gaat doen en wanneer je hoopt terug te zijn.
Inderdaad ook wel eens gehad dat we in juni toch nog sneeuw tegen kwamen.quote:Op donderdag 8 mei 2025 09:40 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ja je denkt leuk., lekker weer en opeens sta je in een gletsjer te kijken, met hier en daar een rotsblok, en op de kaart was toch een pad?
Als ik in de alpen ben wil toch wel vaak in de buurt zitten van 3000+ toppen, heel andere wereld daar.quote:Op donderdag 8 mei 2025 10:20 schreef knoopie het volgende:
[..]
Inderdaad ook wel eens gehad dat we in juni toch nog sneeuw tegen kwamen. [ afbeelding ]
Aldus degene die stelt dat, op basis van zijn beetje ervaring, er in Noord Italië, Oostenrijk en Zwitserland geen gevaarlijke plekken zijn.quote:
Deze sneeuw was ongeveer op 2400m. Anyway, het ging er vooral om dat ook in de buurt van Como je gemakkelijk hoog genoeg kan komen om sneeuw tegen te komen en in de nacht nog onder het nulpunt te duiken in april/mei. Meestal kan je daar prima op je slippers een wandelingetje doen, maar als je even pech hebt en niet meer zelf naar beneden kan komen of er komt een onweersbui voorbij, dan heb je wel een echt groot probleem.quote:Op donderdag 8 mei 2025 10:53 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Als ik in de alpen ben wil toch wel vaak in de buurt zitten van 3000+ toppen, heel andere wereld daar.
Onee om 10 uur start de reddingsactie. Ze slaat wel pas sochtends alarm.quote:
Ik zei rond het Comomeer.quote:Op donderdag 8 mei 2025 11:20 schreef Alloch87 het volgende:
[..]
Aldus degene die stelt dat, op basis van zijn beetje ervaring, er in Noord Italië, Oostenrijk en Zwitserland geen gevaarlijke plekken zijn.
Kan, maar de kans is wel groot dat je tegenwoordig weer gevonden wordt.quote:Op donderdag 8 mei 2025 18:27 schreef Boca_Raton het volgende:
Het zou toch kunnen dat ie er vandoor is?
Tis niet dat er een internationaal opsporingsbevel is.quote:Op donderdag 8 mei 2025 18:58 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Kan, maar de kans is wel groot dat je tegenwoordig weer gevonden wordt.
En op andere delen van de wereld zijn er nóg gevaarlijkere plekken. Wat is je punt?quote:Op donderdag 8 mei 2025 18:07 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik zei rond het Comomeer.
Er zijn zat gevaarlijke plekken in hogere. Ruigere gebergtes in zuid Duitsland, Zwitserland en Italië.
Ik ben daar overal wel geweest.
Dan ben je een waardeloze vader als je je kind achterlaat in een berghutquote:Op donderdag 8 mei 2025 18:27 schreef Boca_Raton het volgende:
Het zou toch kunnen dat ie er vandoor is?
Dan moet hij wel veel cash bij zich hebben.quote:Op donderdag 8 mei 2025 19:13 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Tis niet dat er een internationaal opsporingsbevel is.
Als die daar ergens naar beneden is gerend, taxi en hoge snelheid trein in, zit die nu misschien lekker ergens aan een strand.
Ja… en ze zullen ongetwijfeld in een enorme ring rond die hut gezocht hebben maar geen spoor…quote:Op vrijdag 9 mei 2025 09:54 schreef Azraelinhos het volgende:
[..]
Dan ben je een waardeloze vader als je je kind achterlaat in een berghut
Een paar weken geleden heb ik tijdens een wandeling in de bergen wat enkelbanden gescheurd en (naar later bleek) mn kuitbeen gebroken. Met heel veel pijn, strompelen en steunen op wat andere mensen in ongeveer 2 uur 1 km naar een weggetje afgelegd waar de auto kon komen. En dat was gewoon met lekker weer en een paar anderen die wel wilden helpen.quote:Op donderdag 8 mei 2025 11:51 schreef knoopie het volgende:
[..]
Deze sneeuw was ongeveer op 2400m. Anyway, het ging er vooral om dat ook in de buurt van Como je gemakkelijk hoog genoeg kan komen om sneeuw tegen te komen en in de nacht nog onder het nulpunt te duiken in april/mei. Meestal kan je daar prima op je slippers een wandelingetje doen, maar als je even pech hebt en niet meer zelf naar beneden kan komen of er komt een onweersbui voorbij, dan heb je wel een echt groot probleem.
Denk niet dat in zo’n geval die procedures gestart wordenquote:Op vrijdag 9 mei 2025 09:59 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Dan moet hij wel veel cash bij zich hebben.
Bankrekening en telefoon kunnen ze vrij snel controleren.
ik denk dat de man al een hele erge dood gestorven isquote:Op vrijdag 9 mei 2025 10:08 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ja… en ze zullen ongetwijfeld in een enorme ring rond die hut gezocht hebben maar geen spoor…
nou als je geen gebruik maakt van moderne hulpmiddelen die haast niets meer kosten dan is het aan jezelf te wijtenquote:Op donderdag 8 mei 2025 18:07 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik zei rond het Comomeer.
Er zijn zat gevaarlijke plekken in hogere. Ruigere gebergtes in zuid Duitsland, Zwitserland en Italië.
Ik ben daar overal wel geweest.
Fietsen op straat is ook gevaarlijk.alles heeft een bepaalt risico.
En als je daar op jezelf wat rondwandelt neem je normaliter niet de gevaarlijke paden, er zijn genoeg goed begaanbare paden. Daarom is het niet gebruikelijk om satelliet telefoons of flares mee te nemen, wat hier gezegd wordt.
En pech hebben kan altijd, hoort ook bij het leven.
Ja, dat kan haast niet anders.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 11:31 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik denk dat de man al een hele erge dood gestorven is
Wat voor een moderne hulpmiddelen gebruik jij dan als je een stuk wandelt?quote:Op vrijdag 9 mei 2025 11:33 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nou als je geen gebruik maakt van moderne hulpmiddelen die haast niets meer kosten dan is het aan jezelf te wijten
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |