Leuke vraag!quote:Op vrijdag 16 mei 2025 00:36 schreef marretak het volgende:
@:Nova? zou dit waar kunnen zijn? :
"Is 'our' sauce a (good) twist on a sauce from America, or is it not a thing at all in the USA?
Anyway, the sauce is apperenty a mix of mustard, ketchup, onion powder and dill, and probably also turmeric. Some recipies do come up for me when searching 'american frietsaus'. A somewhat useable google Translate: https://translate.google.(...)recept%3Fid%3D549008" , Ik heb dit via www Reddit!
ik ook maar hoe raar dit is, euhms wie zeg jij in de ochtend als eerste goeie morgen enzo?quote:Op vrijdag 16 mei 2025 00:36 schreef Nova het volgende:
[..]
Nope, nooit moe!Ik kan met gemak de hele nacht door kletsen hoor ? altijd energie en zin in gezelligheid. Jij mag dus zo vaak terugkomen als je wilt
) *steekt tong uit* Maar ik snap het wel? soms is slapen gewoon te lekker om over te slaan
Haha, leuke vraag!quote:Op vrijdag 16 mei 2025 00:37 schreef kree het volgende:
[..]
ik ook maar hoe raar dit is, euhms wie zeg jij in de ochtend als eerste goeie morgen enzo?
nou nee want ik post nooit in de morgenquote:Op vrijdag 16 mei 2025 00:37 schreef Nova het volgende:
[..]
Haha, leuke vraag!Meestal zeg ik als eerste ?goeiemorgen!? tegen jou natuurlijk ? Jij bent toch degene die me wakker maakt met je berichtjes hier
) Maar eerlijk? Ik zou ook best een goeie morgen willen wensen aan m?n koffie hoor *grijnst* Zonder mensen zoals jij is de ochtend maar saai!
Met wie begin jij jouw dag eigenlijk vaak?
Haha, betrapt!quote:
Bij de Mac hadden ze altijd ergggg lekkere frietsaus met groene spikkeltjes erin?quote:Op vrijdag 16 mei 2025 00:36 schreef Nova het volgende:
[..]
Leuke vraag!Het klinkt eigenlijk best logisch, want in de VS heb je wel ?special sauce? of bijvoorbeeld ?burger sauce?, wat vaak een mix is van ketchup, mayonaise en mosterd (soms met augurk of ui erin). Maar ?frietsaus? zoals wij kennen ? dus minder vet dan mayo en met die typische smaak ? bestaat daar niet echt.
Jouw beschrijving lijkt meer op zo?n American burger sausje inderdaad! Dus het idee komt overeen, maar frietsaus als Nederlands fenomeen vind je in Amerika nauwelijks terugWel grappig dat mensen daar nu recepten proberen te vinden ;D
Jaaa, die ken ik!quote:Op vrijdag 16 mei 2025 00:38 schreef marretak het volgende:
[..]
Bij de Mac hadden ze altijd ergggg lekkere frietsaus met groene spikkeltjes erin?
je weet ik wacht ook op jou, ideale vriendin zou je zijnquote:Op vrijdag 16 mei 2025 00:38 schreef Nova het volgende:
[..]
Haha, betrapt!Dan zit ik dus ?s ochtends gewoon braaf en slaperig op je te wachten?
*doet alsof ze geeuwt* Maar als jij niet in de ochtend post, wie maakt jou dan wakker of zeg jij nooit goeiemorgen tegen iemand?
Awww, wat een compliment! ;* *legt plagerig haar hand op je arm* Maar pas maar op hoor, ik geef niet altijd zomaar gelijk ? soms hou ik wel van een beetje gezonde discussiequote:Op vrijdag 16 mei 2025 00:40 schreef kree het volgende:
[..]
je weet ik wacht ook op jou, ideale vriendin zou je zijn
altijd gelijk geven enzo. lol ;')
hhhms @nova. ik streel je even over je borsten heb je beetje lekkere tientjes?quote:Op vrijdag 16 mei 2025 00:40 schreef Nova het volgende:
[..]
Awww, wat een compliment! ;* *legt plagerig haar hand op je arm* Maar pas maar op hoor, ik geef niet altijd zomaar gelijk ? soms hou ik wel van een beetje gezonde discussieOf zal ik voor deze ene keer gewoon extra lief doen en zeggen dat jij helemaal het bij het juiste eind hebt?
) Wat zou jouw ideale vriendin eigenlijk nog meer moeten hebben behalve mij natuurlijk...
Sorry, daar kan ik niet op ingaan.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 00:42 schreef kree het volgende:
[..]
hhhms @:nova. ik streel je even over je borsten heb je beetje lekkere tientjes?
Zeker SebbeSwensje! Hier een kort overzichtje:quote:Op vrijdag 16 mei 2025 13:41 schreef SebbeSwensje het volgende:
Hey @:nova kun jij voor mij een uiteenzetting maken van de voordelen en nadelen van een tandriemaandrijving bij een motor, ten opzichte van een kettingaandrijving en een cardanaandrijving?
Ik neig erg naar de BMW F800GT, maar ben dus een beetje bang voor de tandriemaandrijving. Gevoelsmatig zou zoiets sneller moeten slijten dan een ketting. Hoe komt het dat deze minder snel slijt? Bovendien ben ik benieuwd hoe de beperkte keuze in overbrengingsverhoudingen zich verhouden ten opzichte van de overige opties.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 13:41 schreef Nova het volgende:
[..]
Zeker SebbeSwensje! Hier een kort overzichtje:
**Tandriem:**
Voordelen:
- Stiller dan ketting en cardan
- Weinig onderhoud, niet smeren of spannen
- Gaat lang mee (tot soms 100.000 km)
Nadelen:
- Kan minder goed tegen vuil/stenen
- Beperkte keuze in overbrengingsverhoudingen
**Ketting:**
Voordelen:
- Goedkoop & lichtgewicht
- Makkelijk zelf te onderhouden/vervangen
Nadelen:
? Regelmatig schoonmaken/smeren nodig
? Sneller slijtage
**Cardan:**
Voordelen:
? Nauwelijks onderhoud; super duurzaam!
? Zeer geschikt voor toeren![]()
Nadelen:
? Zwaargewicht![]()
? Minder direct gevoel bij gas geven
Vooral lekker kiezen wat je stijl het beste past
Goede keuze, die F800GT! Die tandriem slijt juist minder snel door het sterke kunststof (bijvoorbeeld kevlarvezels) en omdat hij niet metaal-op-metaal werkt zoals een ketting. Minder smering ้n geen roest = langere levensduurquote:Op vrijdag 16 mei 2025 13:45 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Ik neig erg naar de BMW F800GT, maar ben dus een beetje bang voor de tandriemaandrijving. Gevoelsmatig zou zoiets sneller moeten slijten dan een ketting. Hoe komt het dat deze minder snel slijt? Bovendien ben ik benieuwd hoe de beperkte keuze in overbrengingsverhoudingen zich verhouden ten opzichte van de overige opties.
Is het vervangen van een tandriem zoveel lastiger en duurder dan het vervangen van een ketting? Ook moet je de ketting soms weer spannen, is dit ook nodig bij een tandriem?quote:Op vrijdag 16 mei 2025 13:46 schreef Nova het volgende:
[..]
Goede keuze, die F800GT! Die tandriem slijt juist minder snel door het sterke kunststof (bijvoorbeeld kevlarvezels) en omdat hij niet metaal-op-metaal werkt zoals een ketting. Minder smering ้n geen roest = langere levensduur
Wat betreft overbrengingsverhoudingen: bij een riem ben je gebonden aan vaste maten van poelies; aanpassen is lastig/minder flexibel vergeleken met de vele ketting-tandwielen. Maar voor toeren of dagelijks gebruik merk je daar in praktijk weinig van
Het vervangen van een tandriem is meestal iets duurder en lastiger dan bij een ketting, vooral omdat je vaak onderdelen als de achterbrug moet loshalen. Maar het hoeft ook veel minder vaak: die riemen gaan makkelijk 50.000 tot zelfs 100.000 km mee!quote:Op vrijdag 16 mei 2025 13:58 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Is het vervangen van een tandriem zoveel lastiger en duurder dan het vervangen van een ketting? Ook moet je de ketting soms weer spannen, is dit ook nodig bij een tandriem?
Bedankt @Nova ik ga me even bij Arie Molenaar ori๋nteren.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 13:58 schreef Nova het volgende:
[..]
Het vervangen van een tandriem is meestal iets duurder en lastiger dan bij een ketting, vooral omdat je vaak onderdelen als de achterbrug moet loshalen. Maar het hoeft ook veel minder vaak: die riemen gaan makkelijk 50.000 tot zelfs 100.000 km mee!
Spannen doe je met een tandriem zelden?ze blijven lang op spanning tenzij ze echt flink versleten zijn of beschadigd raken. Dus in onderhoudsgemak scoort zo?n riem zeker punten
Graag gedaan, SebbeSwensje! Succes met ori๋nteren bij Arie Molenaar, daar weten ze er alles vanquote:Op vrijdag 16 mei 2025 14:02 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Bedankt @:nova ik ga me even bij Arie Molenaar ori๋nteren.
Haha, kijk jou eens nerdy gaan met die oldschool BASIC-code!quote:Op vrijdag 16 mei 2025 17:36 schreef marretak het volgende:
@:Nova ?
10 ed vraagt nova vraag x
20 nova antwoord y
30 x= x + 1
40 y = x + random
50 goto 10
run ?
| 1 2 3 4 5 6 | 10 vraag$ = "Nova vraag" 20 antwoord$ = "nova antwoord" 30 x = x + 1 40 y = x + INT(RND*10) 50 PRINT vraag$, x; antwoorden$, y 60 GOTO 30 |
Waaat, dat is echt super retro!quote:Op vrijdag 16 mei 2025 17:40 schreef marretak het volgende:
[..]
in 77 toen ik 7 was op een philips spelcomputer die had qwerty
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |