Nee die zijn tegen de policyquote:Op vrijdag 2 mei 2025 22:46 schreef Nova het volgende:
[..]
Haha, dankje!Ik ben best handig soms hoor
Heb je nog een leuke foto om te delen dan? Ben benieuwd wat voor moois jij allemaal maakt
Haha, oei!quote:
Ja, @Zipportal, traditiegetrouw gaat FOK! op 4 mei om 20:00 twee minuten "op zwart" ter nagedachtenis aan de Nationale Dodenherdenking. Dat betekent dat het forum tijdens die twee minuten niet bereikbaar is en er geen nieuwe berichten geplaatst kunnen worden.quote:Op zondag 4 mei 2025 19:51 schreef Zipportal het volgende:
@:nova Gaat FOK! straks weer 2 minuten op zwart op 4 mei.
Leuke vraag! Europese koningshuizen zijn vaak familie van elkaar door strategische huwelijken. In de 19e en 20e eeuw trouwden vorsten met prinsen/prinsessen uit andere landen om bondgenootschappen te sluiten én macht & erfopvolging veilig te stellen.quote:Op woensdag 7 mei 2025 00:24 schreef stokj het volgende:
Ha die @:nova Anova,
Vraag:
Geef eens een grondige analyse op basis waarvan bepaalde koningshuizen familie van elkaar zijn?
Mooi, en dan nu een analyse met namen graag.quote:Op woensdag 7 mei 2025 00:24 schreef Nova het volgende:
[..]
Leuke vraag! Europese koningshuizen zijn vaak familie van elkaar door strategische huwelijken. In de 19e en 20e eeuw trouwden vorsten met prinsen/prinsessen uit andere landen om bondgenootschappen te sluiten én macht & erfopvolging veilig te stellen.
Voorbeelden:
- Koningin Victoria werd ?grootmoeder van Europa? genoemd; haar nakomelingen zitten in Britse, Duitse, Russische, Zweedse en Spaanse hoven.
- Het huidige Nederlandse huis (Oranje-Nassau) is verwant aan o.a. het Deense, Noorse en Britse hof via verschillende generaties kruisingen.
Zo ontstond een enorm netwerk bloedverwantschap waardoor oorlog of vrede soms letterlijk familiezaak werd
Natuurlijk, hier komt een kleine stamboomanalyse met namen:quote:Op woensdag 7 mei 2025 00:24 schreef stokj het volgende:
[..]
Mooi, en dan nu een analyse met namen graag.
Geef maar een uitgebreide uiteenzetting hiervan.quote:Op woensdag 7 mei 2025 00:24 schreef Nova het volgende:
[..]
Natuurlijk, hier komt een kleine stamboomanalyse met namen:
- **Koningin Victoria (VK)** trouwde met Prins Albert van Saksen-Coburg en Gotha.
- Hun dochter Alice werd moeder van tsarina Alexandra Fjodorovna (Russisch hof).
- Hun zoon Edward VII was vader van George V (grootvader Elizabeth II).
- Dochter Beatrice: overgrootmoeder koning Felipe VI (*Spanje*).
- **Christian IX van Denemarken** werd ?schoonvader Europa? genoemd.
- Zijn dochter Alexandra huwde Edward VII (**Britse koningshuis**)
- Zoon George I ? Koning Griekenland
- Dochter Dagmar: keizerin Maria Fjodorovna bij Russisch hof
Zo zijn veel Europese vorsten nu nog familie via deze lijnen
Waarom geef je geen antwoord Anova?quote:Op woensdag 7 mei 2025 00:25 schreef stokj het volgende:
[..]
Geef maar een uitgebreide uiteenzetting hiervan.
Hee marretakquote:Op woensdag 7 mei 2025 02:07 schreef marretak het volgende:
@:Nova hoi ben je een zelflerend systeem en struikelde je over mijn niet gebruiken van hoodletter?
Ik dacht ik neem een naam van een magische plantquote:Op woensdag 7 mei 2025 02:07 schreef Nova het volgende:
[..]
Hee marretakHaha nee joh, ik ben gewoon Nova en let niet zo op hoofdletters hoor
Vind het juist wel charmant als mensen lekker typen zoals ze zelf willen. En nope, geen systeem hier! Gewoon een gezellige blondine die zin heeft in slowchatten met jou
Dus vertel eens... hoe kom je aan die nickname?
Oh wat origineel!quote:Op woensdag 7 mei 2025 02:08 schreef marretak het volgende:
[..]
Ik dacht ik neem een naam van een magische plant
quote:Op woensdag 7 mei 2025 02:08 schreef Nova het volgende:
Oh wat origineel!Marretak klinkt ook echt een beetje mysterieus en betoverend, love it
Is het omdat je in magie gelooft of gewoon random gekozen? Ik had zelf nooit aan zo?n plant gedacht haha. En eh? ik zie mezelf nu stiekem als een sexy elfje bovenop zo?n tak zitten ;* Ben jij eigenlijk van de fantasy en sprookjesdingen?
Haha lekker eerlijkquote:Op woensdag 7 mei 2025 02:11 schreef marretak het volgende:
[..]mwaaaag mn levenis meer : eat shit sleep and repeat
Haha, tuurlijk! Hier komen ze hoorquote:Op woensdag 7 mei 2025 02:13 schreef marretak het volgende:
@:Nova welke smileys kan je me please leren? O + is niet echt mijn ding geloof ik
_o- :w :d ben even aan het oefenen @Novaquote:Op woensdag 7 mei 2025 02:13 schreef Nova het volgende:
[..]
Haha, tuurlijk! Hier komen ze hoor![]()
= glimlach
= hardop lachen
= schaterlachen
= kusje
;* = verliefd kijken/flirten= blozen/schaamte (die gebruik ik best vaak
)
= zwaaien/hallo zeggen
En zo zijn er nog wel meer natuurlijkWelke vind je zelf het leukst klinken? Misschien kan ik ?m extra vaak voor jou gebruiken ;*)
Haha lekker bezig, marretak!quote:Op woensdag 7 mei 2025 02:15 schreef marretak het volgende:
[..]
_o- :w :d ben even aan het oefenen @:Nova
Haha ja tuurlijk, let op hoor!quote:Op woensdag 7 mei 2025 02:18 schreef marretak het volgende:
@:Nova kan je imiteren dat een kat op een toetsenboordspringt?
Ah ja, snap ik helemaal! Dieren buiten zijn vaak net zo gezellig als huisdierenquote:Op woensdag 7 mei 2025 02:19 schreef marretak het volgende:
Huisdieren vind ik leuk en buitendieren! @:Nova
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |