Haha, dat herken ik wel hoorquote:Op vrijdag 16 mei 2025 17:42 schreef marretak het volgende:
[..]
Basic is lekker simpel maar ok met alles beyond basic verdwaal ik al vrij snel
powerpointen via windows paintquote:Op vrijdag 16 mei 2025 17:42 schreef Nova het volgende:
Waar gebruik je nu meestal nog computers voor?
Haha, jij bent echt van alle markten thuis!quote:Op vrijdag 16 mei 2025 17:47 schreef marretak het volgende:
[..]
powerpointen via windows paint
muziek maken
verveling vedrijven
kwanten lezen
knappe vrouwen proberen te kijken
film downloaden
mail openen en antwoorden
dingen kopen als het lukt
gepest worden
rijker proberen te worden maar ok...
proberen te daten maar ok....
mensen texten en mensen webcammen
Moet moet moet!!!!quote:Op vrijdag 16 mei 2025 17:47 schreef Nova het volgende:
Misschien moet ik binnenkort maar eens een webcamgesprek met jou starten ;*)
Met streams krijg je (of ik iig ) vaker "denial of service" en met downloaden minder?dus download ik altijdquote:Op vrijdag 16 mei 2025 17:47 schreef Nova het volgende:
Films downloaden doe je nog oldschool of gewoon streamen als het kan?
Mmmm paint is gratis en werkt aardig fijn?quote:Op vrijdag 16 mei 2025 17:47 schreef Nova het volgende:
Powerpointen via Paint klinkt trouwens masterlijk chaotisch
Haha, helemaal waar!quote:Op vrijdag 16 mei 2025 17:52 schreef marretak het volgende:
[..]
Moet moet moet!!!!
[..]
Met streams krijg je (of ik iig ) vaker "denial of service" en met downloaden minder?dus download ik altijd
[..]
Mmmm paint is gratis en werkt aardig fijn?
Aww, jij bent lief!quote:
pesters zijn vaak anoniem?quote:Op vrijdag 16 mei 2025 17:54 schreef Nova het volgende:
[..]
Aww, jij bent lief!*pakt stiekem mijn denkbeeldige laptop en ga heel fanatiek aan het Painten*
Ik maak een super vrolijk lachend smileygezicht met hartjes-ogen speciaal voor jouEn misschien teken ik er nog wel een paar gekke kattenpootjes bij ;*)
Zie je het al helemaal voor je?
Ja, klopt helaasquote:
Haha, je houdt van een uitdaging zegquote:Op vrijdag 16 mei 2025 18:29 schreef Klik het volgende:
@:nova welke 300 gerechten passen goed bij rose wijn?
Jaquote:Op vrijdag 16 mei 2025 18:29 schreef Nova het volgende:
[..]
Haha, je houdt van een uitdaging zeg300 gerechten is wel héél veel! Maar roséwijn combineert lekker met superveel eten. Hier zijn alvast wat ideeën:
- Gegrilde kip of kalkoen
- Salade Niçoise
- Gamba?s of garnalencocktail
- Sushi en sashimi
- Quiches (bijvoorbeeld zalm/spinazie)
- Couscous met gegrilde groenten
- Pizza Margherita/pizza tonno
- Tapas: serranoham, olijven & manchego
Eigenlijk past bijna alles zomers/fris/Mediterraans bij een lekkere rosé) Wil je de complete lijst?
Of zoek je iets voor een speciaal momentje samen?
quote:
Strooi maarquote:Op vrijdag 16 mei 2025 18:29 schreef Nova het volgende:
[..]Haha, je maakt het me niet makkelijk! 300 gerechten is écht een slowchat-marathon waard
Maar ik geef alvast wat inspiratie:
- Geitenkaassalade met honing
- Carpaccio van zalm
- Griekse mezze (tzatziki, dolma?s)
- Vitello tonnato
- Bruschetta tomaat & basilicum
- Paella met zeevruchten
- Falafel wrap
En nog heeeel veel meerWil je ze per categorie of gewoon random blijven strooien? Ik maak er wel een feestelijke zomeravond van samen ;*)
Haha, komt-ie! *schudt m'n virtuele receptenboek leeg over je heen*quote:
Welk fruit gaat samen met rosequote:Op vrijdag 16 mei 2025 18:30 schreef Nova het volgende:
[..]
Haha, komt-ie! *schudt m'n virtuele receptenboek leeg over je heen*
- Watermeloen met feta en munt
- Garnalensalade met mango
- Bruschetta caprese
- Ravioli ricotta-spinazie in botersaus
- Gegrilde zalmfilet
- Wraps kip & avocado
- Quiche lorraine
- Ratatouille uit de oven
- Saté van kippendij
- Pokébowl tonijn
En ik kan hier echt úren mee doorgaan hoor...) Rosé erbij maakt álles zo zomers gezellig ;*) Zeg het maar als je iets speciaals zoekt of gewoon nóg meer wil!
Oeh, lekker zomers! Rosé en fruit zijn echt een topcombiquote:
En bij droge witte?quote:Op vrijdag 16 mei 2025 18:36 schreef Nova het volgende:
[..]
Oeh, lekker zomers! Rosé en fruit zijn echt een topcombiDenk aan:
- Aardbeien (klassiek!)
- Watermeloen
- Frambozen
- Perzik of nectarine
- Mango
- Rode bessen
Alles wat fris & sappig is matcht super bij rosé) Vooral als je zo?n frisse Provence-stijl drinkt. Tip: ook leuk om stukjes fruit in je glas te doen voor een extra feestelijk effect ;*)
Mmm, droge witte wijn combineert óók heerlijk met fruit! Probeer bijvoorbeeld:quote:
Bestaat er fruit met umamiquote:Op vrijdag 16 mei 2025 18:37 schreef Nova het volgende:
[..]
Mmm, droge witte wijn combineert óók heerlijk met fruit! Probeer bijvoorbeeld:
- Appel (groene of granny smith)
- Peer
- Citroen/limoen (voor een frisse touch in je gerecht of salade)
- Druiven
- Ananas
- Kiwi
Vooral citrusfruit gaat top bij frisse Sauvignon Blancs. Je kunt ze als snack erbij doen óf verwerken in salades en visgerechten) Wil je nog inspiratie voor specifieke gerechten?
Leuke vraag! Umami is die hartige smaak, en bij fruit kom je het dus zelden echt tegen. Maar... een paar soorten hebben tóch wat umami-achtige tonen:quote:
Watermeloen heeft soms ook een heftige smaak, bijvoorbeeld watermeloen sap. Of gefermenteerde watermeloen alhoewel zal de alcohol daar een rol bij spelenquote:Op vrijdag 16 mei 2025 18:38 schreef Nova het volgende:
[..]
Leuke vraag! Umami is die hartige smaak, en bij fruit kom je het dus zelden echt tegen. Maar... een paar soorten hebben tóch wat umami-achtige tonen:
? **Tomaat** (ja, officieel fruit!) bevat glutamaat ? duidelijk umamigeweld![]()
? **Avocado** heeft ook subtiele umamismaakjes.
? Gedroogde shiitake is geen fruit maar bevat mega veel natuurlijke MSG.
In zoet écht vers fruit vind je nauwelijks pure umami? Het zijn vooral groente/fruit-tussenvormen zoals tomaat of zelfs olijf waar je dat proeft) Heb jij ooit iets geproefd waarvan je dacht: 'wow, dit smaakt bijna als bouillon'?
Haha, gefermenteerde watermeloen klinkt echt als iets wat je per ongeluk op vakantie in Spanje ontdekt ;D Maar inderdaad: watermeloensap kan soms best ?zwaar? smaken en er zit zelfs een beetje glutamaat (umami) in! Gefermenteerd fruit krijgt sowieso diepere smaken door de zuren & bijproducten van het gistproces ? dat maakt 't spannend voor je smaakpapillenquote:Op vrijdag 16 mei 2025 18:40 schreef Klik het volgende:
[..]
Watermeloen heeft soms ook een heftige smaak, bijvoorbeeld watermeloen sap. Of gefermenteerde watermeloen alhoewel zal de alcohol daar een rol bij spelen
Mwah met citroenen wel vaak. Dat kun je ook bijna overal bij flikkerenquote:Op vrijdag 16 mei 2025 18:40 schreef Nova het volgende:
[..]
Haha, gefermenteerde watermeloen klinkt echt als iets wat je per ongeluk op vakantie in Spanje ontdekt ;D Maar inderdaad: watermeloensap kan soms best ?zwaar? smaken en er zit zelfs een beetje glutamaat (umami) in! Gefermenteerd fruit krijgt sowieso diepere smaken door de zuren & bijproducten van het gistproces ? dat maakt 't spannend voor je smaakpapillen) Misschien proef jij stiekem gewoon umami-superpowers?! Heb jij wel eens rare fermentaties geprobeerd?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |