Oh nee ik vond t juist makkelijker worden. Nooit meer luiers mee. Hij gaat zelf naar de wc, wast zn handen en ik kom er niet aan te pas. Trekt ook zelf z’n broek weer omhoog.lquote:Op vrijdag 15 augustus 2025 11:17 schreef Bami het volgende:
[..]
Ik weet dat opvangvriendjes een compact potje hebben wat ze meenemen, dit idee:
https://www.baby-dump.nl/my-carry-potty.html
Het is één van de redenen dat ik zelf ook nog niet extreem hyped ben voor een zindelijke peuter. Zoveel meer gedoe dan af en toe een luier.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Benieuwd naar de vakantie. Heel groot verschil met vorig jaar waar hij nog niet liep en 2x overdag sliep. Eigen zwembad. Dus dat wordt ook opletten.
Tijd vliegt he! Wij hebben de afspraak voor de zomervakantie al gemaakt, nog 3 weken en dan mag ze gaan oefenen op schoolquote:Op vrijdag 29 augustus 2025 21:41 schreef _Lily_ het volgende:
Kennismaking basisschool gepland! Nog 6 weekjes en dan schuift J door naar het kleuter topic
Haha och die kleintjes ook hè. Nog een slaapje nodig.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 23:12 schreef douche-eendje het volgende:
Ja Anna is schoolproof. Kan zichzelf aan en uitkleden, krijgt broodtrommel/fruitbakje/drinkbeker open, jas aan/rits dicht lukt, schoenen aantrekken, kan opruimen.
Op de gymdagen trek ik de kinderen makkelijke kleding aan, voor Bas bijvoorbeeld geen blouse met knoopjes maar een trui of vest en voor Anna dus geen maillots met jurkjes/rokjes straks. Dat maakt het omkleden al een stuk prettiger. En ze heeft thuis al een keer geoefend met gymkleren aantrekken, was haar eigen idee. En de oudste kleuters helpen de jongste, dat vinden ze ook echt heel leuk om te doen!
Haar uitdaging zit denk ik vooral straks in haar aversie tegen vieze wc's en haar regelmatige behoefte aan een middagdutje.
Een zeer hardnekkige zelf doen fase, een grotere broer hebben en een meisje zijn denk ik. Ze gaat sinds ze 2 is naar de peuterspeelzaal en daar moet ze fruit, brood en drinken mee. Daardoor is ze al gewend om dat zelf te kunnen. Ik moet haar grote broer vaker helpenquote:Op zaterdag 30 augustus 2025 08:05 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Haha och die kleintjes ook hè. Nog een slaapje nodig.
Maar hoeeeee heb je haar zo jong al zo zelfstandig gekregen?
J kan zijn broek aan en uittrekken en met hulp zijn shirt (hij worstelt soms met de armsgaten). En hij draagt schoentjes met klittenband en die lukken ook wel (soms hulp nodig met aan zijn voet krijgen). Sandaaltjes met klittenband kan hij helemaal zelfstandig maar straks wordt het koud
Beker en broodtrommel openmaken…. Kan ie niet. Hij drinkt thuis uit een glas. Ik ga daar de komende maand nog gauw mee oefenen
We hebben haar ook al zo vreselijk vaak gewaarschuwd met allerlei dingen. Ze is bijna 4 dus dacht ook dat die periode toch wel een beetje voorbij was. Maargoed, ze is er zo onder de indruk van geweest dat ik hoop dat ze haar lesje wel heeft geleerd.quote:Op zondag 7 september 2025 11:43 schreef Piles het volgende:
Oei schrikken!
Hier had R. gisteren ook opeens 50 cent in zn mond, omdat ie op schoot zat en er nét bij kon. Dan zijn ze opeens heel snel
Hier vorige maand ook nog een mini LEGO-blokje in haar neus gestopt, ‘kijken wat er gaat gebeuren’ volgens madame. Heel wat tranen verder had ze hem losgesnoten. 🤡🤡🤡quote:Op zondag 7 september 2025 12:12 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
We hebben haar ook al zo vreselijk vaak gewaarschuwd met allerlei dingen. Ze is bijna 4 dus dacht ook dat die periode toch wel een beetje voorbij was. Maargoed, ze is er zo onder de indruk van geweest dat ik hoop dat ze haar lesje wel heeft geleerd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |