Zag je het echt niet aankomen? Ik wel hoor.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 19:39 schreef lily het volgende:
De “uitbarsting” van Dennis kwam echt als een donderslag bij heldere hemel.
Zo’n weekend, met al dat gedoe, cijfers geven, polonaises, karaoke, lachworkshop, zou ik ook slecht trekken maar dit kwam echt vanuit het niets.
Misschien omdat Stefan het wel allemaal leuk vond? Dat hij dat niet trok?
Ik heb liever Dennis die niet eerlijk is dan levenslang netelroos.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 19:08 schreef W00fer het volgende:
[..]
Ik heb liever Gio met bammetjes dan Dennis die niet eerlijk is. Of Marcella die je niet eens aankijkt.
Dat is ECHT iets anders dan dat hun moeder het voor hen doet. Wezenlijk anders.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 19:16 schreef lily het volgende:
[..]
Ik werk bij een grote onderneming en ik ken inderdaad behoorlijk wat mannen wiens vrouw hun bammetjes nog smeren.
Weliswaar de oudere garde maar dit zijn zeker geen hulpeloze mannen, maar mensen op niveau met een berg kennis en bijbehorende carrière.
Vaak doen vrouwen dit blijkbaar graag en de man in kwestie vindt dat dan wel prima. Als je een relatie hebt en jij smeert de bammen en hij zet de vuilnis buiten, nou veel geluk ermee, dikke prima. Maar aan een man gekoppeld worden dieop veel vlakken aardig wat achterstand in autonomie lijkt te hebben, terwijl je als vrouw dat overduidelijk (dat moeten de experts gezien hebben) juist in grote mate hebt, dan is dat echt zuur, vind ik.
Kies je bewust voor een man die nog middenin een ontwikkeling naar volwassenheid zit op zijn dertigste, dan prima. Maar hier wordt je blind gekoppeld aan iemand en heb je geen keuze. Ik vind dat Gio niet ingezet had mogen worden voor dit experiment. Je doet er geen vrouw een plezier mee en hij loopt een blauwtje.
(Ik vind het ook niet bepaald opwindend maar allez).
Ik zag hem wel aankomen.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 19:43 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Zag je het echt niet aankomen? Ik wel hoor.![]()
Dennis is een diva en heeft moeite om zijn onderbuik gevoelens in toom te houden.
Onderbuikgevoelens? Hij zag dit koppelweekend volgens mij als iets om eindelijk dat huwelijk te consumeren. Gaat Stefan in zijn zwembroek ook nog eens urenlang in de hottub zitten met anderen. Stennis baalde dat ie niet besprongen werd door Stefan.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 19:43 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Dennis is een diva en heeft moeite om zijn onderbuik gevoelens in toom te houden.
Hinke dendert gewoon als een trein over Gio heen. Vind de verhouding tussen die twee gewoon niet echt gezond. Hinke geeft Gio meer dan Gio Hinke geeft en daardoor raken ze uitgespeeld op een gegeven moment.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 22:52 schreef MorganLeFay het volgende:
Wat zijn jullie toch negatief over Hinke en Gio! Ja in het begin leek het er een beetje op alsof Hinke Gio alleen bestookte met vragen en hij compleet dichtklapte. Maar in de laatste afleveringen zag je dat ze het nu gewoon heel gezellig hebben met zijn tweeën. En Hinke gaf zelf ook aan dat ze helemaal niet gewend was om zo goed met een man te kunnen praten. Ze missen elkaar ook als ze apart van elkaar zijn.
En die boterhammen...Tsja... wat is daar in vredesnaam erg aan? Ik woonde tot mijn 28e thuis en mijn moeder smeerde tot dat moment ook elke avond mijn boterhammen (en die voor de rest van het gezin). Dat was bij ons heel normaal, we wisten niet beter, en dat zal bij Gio niet veel anders zijn. Toen ik uit huis ging, werd er ook gegrapt: nu mag je wel zelf je boterhammen klaarmaken!![]()
Nu heb ik zelf een kind van 10 en ik smeer ook elke avond haar boterhammen. Zolang ze nog niet aan de quinoa en wraps zit qua lunch zie ik het me ook wel doen tot ze het huis uit gaat (en anders maak ik met liefde gewoon haar salades klaar tot ze zelf zegt dat het niet meer hoeft)
Denk niet dat Gio van Hinke verwacht dat zij hetzelfde voor hem gaat doen als zijn moeder. Hij woont nu toch op zichzelf, dus zal ook wel het nodige gewend zijn.
Ik schrok vooral van het gebrek aan empathie en bij Dennis naar Stefan toe, leek wel een afwijzing bij een sollicitatiegesprek. Zo gevoelloos, deed me denken aan m’n date die me aan de kant gooide. Beetje narcistisch ofzo “ik ben blij met mn keuze het is goed zo” zonder te beseffen wat dit met een ander doet.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 00:08 schreef Spablauw214 het volgende:
Ook bij met Videoland inmiddels. Ik heb het idee dat Dennis altijd in het middelpunt van de belangstelling wil staan en zo niet, dan krijgt hij kortsluiting. Bespottelijk gedrag en de beschuldigingen naar Stefan waren regelrechte gaslighting.
Femke en Olof ook gestopt. Iedereen zag het aankomen maar nu was voor henzelf de koek ook eindelijk op. Wat een doodvermoeiende vent die continu bevestiging nodig heeft.
Nog 3 koppels over. Ik ben benieuwd waar het heen gaat met Hinke en Gio. Zij lijkt op een of andere manier toch tot hem aangetrokken. Maar ze zou ook nog kunnen afhaken bij het eindgesprek of daarna, als de camera’s weg zijn. Rest blijft wel samen denk ik.
Vooral dit ja. Had vanaf het begin al een wat vreemde vibe bij m maar op een gegeven moment leek alsof hij het toch allemaal meende.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 10:59 schreef RaymanNL het volgende:
[..]
Ik schrok vooral van het gebrek aan empathie en bij Dennis naar Stefan toe, leek wel een afwijzing bij een sollicitatiegesprek. Zo gevoelloos, deed me denken aan m’n date die me aan de kant gooide. Beetje narcistisch ofzo “ik ben blij met mn keuze het is goed zo” zonder te beseffen wat dit met een ander doet.
Peter en Mariskaquote:Op vrijdag 2 mei 2025 09:28 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ik vind Eva ook echt naar overkomen idd.
En Marcella gewoon oersaai en vervelend/verveeld.
Ik ga echt wel boos naar de tv gillen als Peter en Mariska uit elkaar vallen. Ik vind hen zo fijn.
De mannen die het geld binnen brengenquote:Op vrijdag 2 mei 2025 19:16 schreef lily het volgende:
[..]
Ik werk bij een grote onderneming en ik ken inderdaad behoorlijk wat mannen wiens vrouw hun bammetjes nog smeren.
Weliswaar de oudere garde maar dit zijn zeker geen hulpeloze mannen, maar mensen op niveau met een berg kennis en bijbehorende carrière.
Vaak doen vrouwen dit blijkbaar graag en de man in kwestie vindt dat dan wel prima.
(Ik vind het ook niet bepaald opwindend maar allez).
In mijn familie gaat het zo al generaties aan toe. Man brengt geld binnen, vrouw blijft thuis en zorgt voor het huishouden en de kinderen.quote:
Grappig. Ik ben bijna 10 jaar getrouwd met een vrouw die een eigen carrière nastreeft (geen carrieretijger ofzo maar gewoon normaal). Het huishouden en de zorg voor de kinderen dragen we samen en ik smeer m’n eigen brood.quote:Op maandag 5 mei 2025 00:22 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
In mijn familie gaat het zo al generaties aan toe. Man brengt geld binnen, vrouw blijft thuis en zorgt voor het huishouden en de kinderen.
Mijn zusje heeft mijn zwager verboden om mee te helpen met het huishouden en ook de financiën is in haar beheer, Daar heeft namelijk voor gestudeerd.
Zij heeft alle touwtjes in handen, en hij euh staat om 4 uur in de nacht op om naar zijn werk te gaan (bammetjes en alles staat gereed), komt om 15 uur thuis, en hoeft verder niks te doen. Nou ja, niks.. 3x per week met zijn zoon naar de voetbalclub (75 km heen en 75 km terug.)
Meest geslaagde huwelijk in mijn omgeving
Ik ken vrij veel getrouwde stellen, en het valt mij op dat de huwelijken waarin de vrouw ook een carrière nastreeft, veel vaker onder hoogspanning staan. Zeker met jonge kinderen van 2 of 3 verschillende leeftijden.
brr, mij niet gezien.
Klopt ja. En veel relaties en huwelijken lopen stuk op te weinig tijd voor jezelf en elkaar inruimen. Als je alleen maar met werk en de kinderen bezig bent, gaat het vuur er vaak wel snel uit, en als je daar dan ook nog amper over praat (veel mannen kunnen slecht of helemaal niet over hun gevoelens en emoties praten) drijf je uit elkaar en loopt het vaak niet goed af.quote:Op maandag 5 mei 2025 07:35 schreef Stepperoller het volgende:
Veel mensen slagen er simpelweg niet in om zorgtaken evenwichtig te verdelen, dus als je allebei werkt kan dat inderdaad voor veel spanningen zorgen. Maar dat betekent niet dat het allebei werken het probleem is.
Dat is eerder de, vaak onwil van de man, om de zorgtaken en mental load gelijkmatig te verdelen.
En Stefan meer een feest beest die wat volkser is.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 19:43 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Ik denk dat t voor Gio's ontwikkeling heel goed is, deze deelname.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 20:38 schreef lily het volgende:
Je quote gaat een beetje mis.
Maar ik snap je punt.
Ja het is anders, maar in mijn mening ook niet wezenlijk anders.
Ik bedoel te zeggen dat er vrouwen zijn die dit graag doen. En er mannen zijn die dit prima vinden. En dit niks afdoet aan hún zelfstandigheid.
Dat het in dit experiment niet handig is om zo’n jonge man, die dit gewend is, aan een vrouw te koppelen die dit niet “gewend” is. Eens.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |